limatulpasta????
voiko limatulppa olla sellaista vihreää...?? mulla tuli tänään muutama sellanen palanen vihreää limaa..tai sellasta klönttejä!! ( iuuuu)..voiko se olla limatulppaa? kokemuksia kaivataan.
peetu 36+6
Kommentit (10)
Terveisin kokenut saman pari viikkoa sitten!! ;)
Mulla limatulppa alkoi irtoamaan lääkärinkäynnin jälkeen ja oli eka sellasta kellertävää, välillä kirkasta ja myöhemmin muuttui vihertäväksi (sorry inhat kuvailut) ja lapsivesi meni siitä tasan viikon päästä!!
Mellu ja poika 12pv
no minulla oli lääkäri torstaina, se teki aika rajun sisätutkimuksen..olin 2 senttiä auki ja kaulaa 2,5 senttiä jäljellä..toivottavasti saisin nyytin kohta=)
Vihreä paksu lima voi olla myös merkki hiivasta (käsittääkseni).
Minulla esikoiselta lähti ilmeisesti osa limatulpasta noin 3 viikkoa ennen synnytystä ja loput päivää ennen synnytystä. Ja eka kerralla jäi kirkasta limaa jossa veriviiruja paperiin, ja sitten kun loput irtosi, niin se oli vielä verisempää kirkasta limaa (yhhhyh).
Mutta tosiaan, siitä limatulpan irtoamisesta voi mennä vielä pari-kolmekin viikkoa - se ei välttämättä irtoa kerralla kaikki.
Eggis rv 31+2 *eikä mitään kiirettä vielä synnyttään moneen viikkoon - mitä kauemmin pysyy masussa, sen parempi ;)*
minulla limatulppa oli kanssa tollasta aika kirkasta, jossa oli veriviiruja ja myöhemmin sitten vielä verisempää. Mulla tulppa alkoi irrota rv38+5 ja sitä tuli 2-3 otteeseen. Ekoista limoista alkoi tosi epäsäännölliset supistukset, jotka sitten säännöllistyi ja poika syntyi kaksi päivää myöhemmin eli rv39+0.
Mulla se limatulppa oli sellanen tummanruskea melkein musta kiinteä möntti. Supistukset alkoivat sen irtoamisen aikoihin ja vuorokauden päästä olinki jo synnytyssalissa.
Kiitos kuvauksista. Taidan kuitenkin huomenna soittaa vielä neuvolaan ja tarkistaa asiaa tuon kellertävän liman vuoksi. Se on välillä kyllä ihan kirkastakin, mutta kun en ole varma ja omaa kokemusta, kun ei ole. Limaa on tullut jo pari viikkoa, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ensimmäisestä vedet ja limatulppa meni vasta 17 minuuttia ennen tytön syntymää.
Ja tällainen stressipossu, kun olen. =(
tuli sellasta kirkasta veriviiruista limaa 2 viikkoa ennen kun synty (viikolla 38), poika syntyi siis laskettuna päivänä rv 40+0..
nyt ei ole vielä näkynyt (rv 38), en ole kyllä ollut vielä neuvolalääkärissäkään kun ne on lomalla..sain ajan vasta 39+4..(saa nähdä pysyykö siihen asti)..
ainakin viikon on ollut jo laskeutunut ja pää ankkuroitunut asemiin, joka päivä supistelee voimakkaasti, mutta ilman kipuja..
kyllä mä silti malttaisin odottaa vielä tonne laskettuun aikaan..sitä helpompi mitä valmiimpi vauva sieltä syntyy..
Mulla meni 6 viikkoa limatulpan irtoamisesta, ennen kuin pääsin synnyttämään! Sittenkin käynnistettiin rv 42. Kätilö sanoi, ettei limatulpan lähtö merkitse mitään. Ainoastaan ne säännölliset kivuliaat supistukset tai lapsiveden meno... Aika usein limatulpan lähdöstä menee 1-2 vk, niin synntys käynnistyy, mutta se ei tosiaan ole mikään sääntö. Eli kärsivällisyyttä vaan... - Ai niin, käsittääkseni vihertävä lima on ihan normaalia.
En tiedä mitään tuosta limatulpasta, mutta mulla on jo pari viikkoa tullut kellertävää limaa ja nyt sitä on parina päivänä tullut runsaammin. Kertokaa joku ihmeessä meille tietämättömille, onko tämä normaalia vai ei.