Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten raha ei tee muka onnelliseksi?

Raha
16.10.2017 |

Miten jotkut voivat väittää, että raha ei tee onnelliseksi?

Väitätkö, että teet mielummin töitä leipäs eteen, kuin se että olisit jossain omassa huvilassa kirkkaan meren rannalla?

Väitätkö, että ajelet mielummin mersulla/jollain romulla kuin lamborghinillä tai muilla sporttiautoilla?

Siipeilijöitä tulee varmasti olemaan ja "oikean rakkauden löytäminen" haastavaa jos tilillä on hilloa ja naamallakaan ei ole silloin väliä.
Ja ne jotka, sanovat että kyllästyy jossain vaiheessa tuohon elämään, niin eikö se ole paljon pahempaa painaa duunia 65 vuoteen asti, kun se että otat rennosti koko elämän?

Omasta mielestäni RAHA tekee onnelliseksi. Rahalla saa kaikkea tässä maailmassa. Rahan takia me tehdään välillä huonoakin duunia. Jos ei ole rahaa, niin ei ole mitään.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta elämässä mikään muu/en tule onnelliseksi muusta kuin shoppailusta (vaatteet) ja matkustelusta. Noista kumpaakaan en saa ellei ole rahaa joten olen sitä mieltä että raha nimenomaan tekee onnelliseksi. Pienipalkkaista vihaamaani työtä teen vain siksi että saan rahaa jotta voin shoppailla ja matkustella. Jos en shoppailisi ja matkustelisi olisin vapaaehtoisesti työtön. En tarvitsisi muuta kuin maksaa laskut ja ruoan ja tuon saa sossusta. Lottovoittoa odotellessa.

Vierailija
2/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut raha tekee onnelliseksi. Saan ostaa haluamani asiat itselle ja perheelle, saan katon pään päälle ja laskut maksettua. Joskus päästään matkoille. Tällä hetkellä en kaipaa enempää rahaa, vaikkakaan en kiellä että mukavaahan miljoona euroa tilillä olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rahakin menettää merkityksensä sitten kun sitä on. Niin se vaan menee. Ei se kallis auto enää tunnu miltään eikä korut tai kalliit kellot. Oli paljon mukavampi fiilis, kun köyhänä opiskelijana saikin jotain ylimääräistä luxusta. Silloin osasi arvostaa sitä. Kyllähän toki raha helpottaa monia asioita, en sitä kiistä. Mutta on tärkeämpää, että onnellisuus ankkuroituu asioihin, jotka ovat pysyvämpiä kuin materia, kuten rakkaus, ystävyys, välittäminen, kaunis luonto, mukavat harrastukset yms. Silloin tietää, ettei ole pulassa, jos kaikki materia ympäriltä katoaakin joku päivä.

Vierailija
4/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen niin että raha ei tee onnelliseksi, mutta rahan puute voi tehdä kyllä onnettomaksi. Itse en esimerkiksi kaipaa mitään sporttiautoja tai mahdollisuutta alkaa oloneuvokseksi. Olen tyytyväinen elämääni nykyisellään. Mutta mulla onkin hyvä palkka it-alalla, eikä minun tarvitse arjessani, näin tavanomaisesti eläessäni, miettiä rahaa. Ymmärrän kyllä että onnellisuuttani vähentäisi, jos minun täytyisi ruokakaupassakin miettiä mitä on varaa ostaa, ei olisi varaa autoon, joutuisin asumaan huonolla alueella tms.

Vierailija
5/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin raha menettää arvonsa,jos saat kaiken haluamasi sillä.Mikään ei ikinä lopullisesti tyydytä.Tylsää katsoa myös jonkin kilpailun kallista voittoautoa,kun jo ajelet sellaisella.

Been there,done that.

Vierailija
6/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tekee onnelliseksi, rahan puute onnettomaksi. Rahaa kannattaa tavoitella etenkin nuorena aloittamalla työnteko jo opiskelujen ohessa, tehdä nuorena paljon työtä, säästää talletustilille, rahastoihin, osakkeisiin, asp-tilille, oman asunnon seiniin. Palkkio tulee kolmenkympin jälkeen, viimeistään neljänkympin jälkeen.

Vierailija
7/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos aivokapasiteetti ja tunne-elämä lähentelee nollaa, tarpeeksi iso summa rahaa voi tehdä onnelliseksi.

Vierailija
8/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen niin että raha ei tee onnelliseksi, mutta rahan puute voi tehdä kyllä onnettomaksi. Itse en esimerkiksi kaipaa mitään sporttiautoja tai mahdollisuutta alkaa oloneuvokseksi. Olen tyytyväinen elämääni nykyisellään. Mutta mulla onkin hyvä palkka it-alalla, eikä minun tarvitse arjessani, näin tavanomaisesti eläessäni, miettiä rahaa. Ymmärrän kyllä että onnellisuuttani vähentäisi, jos minun täytyisi ruokakaupassakin miettiä mitä on varaa ostaa, ei olisi varaa autoon, joutuisin asumaan huonolla alueella tms.

No joo, tätä olin tulossa sanomaan itsekin, et kyllä se rahan puute voi tehdä onnettomaksi. (Tosin ei varsinaisesti se omalla kohdallani, etten voisi ostaa kaupasta just niitä tuotteita mitä haluan. Vaan enemmänkin se stressin lisääntyminen ja varsinkin yllättävät menot) Mutta toisaalta, olen senkin ajan kokenut ja siitäkin selvittiin! Oikeastaan se teki itselleni hyvää, niin muistan aina mikä elämässä on tärkeintä. Ja tiedän, että jos joudun siihen vielä joskus, osaan olla perusonnellinen kuitenkin vaikeiden aikojen keskellä.

3

Vierailija
9/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mersu on romu?

Vierailija
10/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minut tekee onnelliseksi. On varaa asua omistusasunnossa, matkustella todella paljon, käydä yksityisellä lääkärissä eikä tarvitse jonotella terveyskeskuksessa. En ostele paljon tavaraa, mutta käytän sitä elämyksiin ja elämän helpottamiseen. Meillä käy siivooja ja tilaan ruokaostokset kotiinkuljetuksena. Käytän rahaa myös erilaisiin harrastuksiin, jotka maksavat paljon. 

Vierailija
11/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on vain työkalu. Jos saat vasaran, se ei tarkoita, että nyt saat myös talon, vaan sinun on käytettävän vasaraa rakentaaksesi talon. Raha ainoastaan mahdollistaa asioita. Rahalla voit saada onnea jos käytät sitä oikein. Raha on vapautta toteuttaa asioita, joillekkin riittää vähempi kuin toisille. Jotkuu pystyvät tekemää samat asiat pienemmällä vauraudella.

Vierailija
12/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minut tekee onnelliseksi. On varaa asua omistusasunnossa, matkustella todella paljon, käydä yksityisellä lääkärissä eikä tarvitse jonotella terveyskeskuksessa. En ostele paljon tavaraa, mutta käytän sitä elämyksiin ja elämän helpottamiseen. Meillä käy siivooja ja tilaan ruokaostokset kotiinkuljetuksena. Käytän rahaa myös erilaisiin harrastuksiin, jotka maksavat paljon. 

Minulle nuo eivät riitä, kun puuttuu perheyhteisö, terveydestä osa ja mielekäs työ (toki voisin jäädä töistä pois, ainakin joiksikin vuosiksi, mutta en tiedä auttaako sekään).

Vierailija
13/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle nuo eivät riitä, kun puuttuu perheyhteisö, terveydestä osa ja mielekäs työ (toki voisin jäädä töistä pois, ainakin joiksikin vuosiksi, mutta en tiedä auttaako sekään).

Minulla on onneksi myös mielekäs työ ja terveyskin on ihan ok. Niin ja raha on mahdollistanut, että olen voinut ottaa virkavapaata lisäopintoja varten. 

Vierailija
14/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on onneksi myös mielekäs työ ja terveyskin on ihan ok. Niin ja raha on mahdollistanut, että olen voinut ottaa virkavapaata lisäopintoja varten. 

Niinpä. Eli ei se raha olekaan se merkitsevä tekijä. Jos elämääsi tuotaisiin isoja vastoinkäymisiä, raha alkaisi menettää merkityksensä. Näin ainakin minulla. Kaikki muut osa-alueet ontuvat, vain rahaa on riittävästi ja oikeastaan aika paljonkin. 

Vierailija
15/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Eli ei se raha olekaan se merkitsevä tekijä. Jos elämääsi tuotaisiin isoja vastoinkäymisiä, raha alkaisi menettää merkityksensä. Näin ainakin minulla. Kaikki muut osa-alueet ontuvat, vain rahaa on riittävästi ja oikeastaan aika paljonkin. 

Elämässäni on ollut isoja vastoinkäymisiä, ja pääsin lopulta niistä yli terapian avulla.  Rahalla olen saanut myös terveyttä käydessäni jopa ulkomailla erikoislääkärillä, ja nyt sekin asia on hoidossa.  

Vierailija
16/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tee onnelliseksi. Onneton avioliitto itsellä takana, ja rahaa oli hyvin käytettävissä. Eipä ollut onnea. Nyt yksin paljon onnellisempi, vaikka rahaa vähän. Raha ei tuo onnea silloin kun elämässä on sairautta, masennusta, yksinäisyyttä, pettämistä, lapsettomuutta ym. mitä rahalla ei saa hankittua.

Vierailija
17/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässäni on ollut isoja vastoinkäymisiä, ja pääsin lopulta niistä yli terapian avulla.  Rahalla olen saanut myös terveyttä käydessäni jopa ulkomailla erikoislääkärillä, ja nyt sekin asia on hoidossa.  

Ja rahalla olet saanut hyvän puolison, lapset, ystävät jne... On sairauksiakin, joita ei rahalla korjata.

Vierailija
18/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on noin materialistinen kuin ap, ihminen voi luulla että onni on rahassa.

Jos elämässä ei ole mitään arvoja.

Vierailija
19/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten yhdyn ap:n mielipiteeseen että raha tekee onnelliseksi jne. paitsi tuo lause: en tarvitse onnellisuuteen mitään muuta kun rahaa. Ei se varmaan niin ole monelle. Itsekin olen jonkin sortin matearisti, tykkään asioista, joita saa vain rahalla, matkustelusta, shoppailusta, ulkona syömisestä... mutta tärkeämpiä on aina kuitenkin ne perusasiat, kuten hyvät ihmissuhteet ja lapset sekä kaikkien terveys ja hyvinvointi. Sitä hyvinvointia raha voi lisätä paljon ja toisaalta rahan puute voi tehdä onnettomaksi, mutta jos nyt kärjistetään, niin kai nyt jokainen pitää tärkeämpänä terveyttä (jos vaikka ajatellaan vakavia sairauksia) kun rahaa. Moni myös varmaan pitää tärkeämpänä hyvää parisuhdetta tai perhettä, kun sitä että olisi yksin ja rikas. Mutta jos siis on ne asiat kunnossa mitä rahalla ei saa, niin kyllä se raha voi tuoda paljon lisätuloa ja hyvinvointia. Voi asua paremmin tai omien toiveiden mukaisesti ja voi virkistäytyä joskus matkustelemalla. Jos on köyhä voi olla tiukkaa jopa saada rahat riittämään johonkin perusmenoihin ja välttämättömyyksiin kuten esim. vaatetukseen. On turhaa kertoa ihmiselle joka on köyhä, kaikista ilmaisista ihanista asioista koska on aika luonnollista että kun niitä on hyödynnetty runsaasti, sitä kaipaa välillä jotain muuta.

Vierailija
20/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katson nelikymppistä lapsetonta leskeä merkkivaatteissaan ja kalliissa autossaan, en voi yhtyä mielessäni ap:n aloitukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän