Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten raha ei tee muka onnelliseksi?

Raha
16.10.2017 |

Miten jotkut voivat väittää, että raha ei tee onnelliseksi?

Väitätkö, että teet mielummin töitä leipäs eteen, kuin se että olisit jossain omassa huvilassa kirkkaan meren rannalla?

Väitätkö, että ajelet mielummin mersulla/jollain romulla kuin lamborghinillä tai muilla sporttiautoilla?

Siipeilijöitä tulee varmasti olemaan ja "oikean rakkauden löytäminen" haastavaa jos tilillä on hilloa ja naamallakaan ei ole silloin väliä.
Ja ne jotka, sanovat että kyllästyy jossain vaiheessa tuohon elämään, niin eikö se ole paljon pahempaa painaa duunia 65 vuoteen asti, kun se että otat rennosti koko elämän?

Omasta mielestäni RAHA tekee onnelliseksi. Rahalla saa kaikkea tässä maailmassa. Rahan takia me tehdään välillä huonoakin duunia. Jos ei ole rahaa, niin ei ole mitään.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut todella köyhä (sellaista köyhyyttä että lapsena koti meni pakkohuutokauppaan ja aina ei ollut tarpeeksi ruokaa) ja olen nyt en rikas, mutta hyvätuloinen (talouden nettotulot yhteensä vuodessa noin 165 000 euroa) ja todellakin olen äärettömän paljon onnellisempi nyt.

Autoa ei taloudessa ole, ei asuta mitenkään leveästi, en ostele mitään merkkivaatteita tai merkkilaukkuja (en muutenkaan juuri shoppaile). Onnea en saa tavarasta, vaan siitä ettei ikinä enää tarvitse kärvistellä laskuja eikä pelätä mitä posti seuraavaksi tuo. Heti kun tulee vähänkin jotain sairautta menen välittömästi yksityislääkäriin. Eniten onnea tuo kuitenkin se että pystyn auttamaan ihmisiä. Olen jo vuosia tukenut taloudellisesti vanhempiani ja sisaruksiani. Ilman minua varsinkin vanhemmillani olisi aika paskat oltavat.

Rahaa tuhlataan meillä elämyksiin eli esim. siihen että kun matkustetaan lennetään businessluokassa ja asutaan sviiteissä. Ja syödään hyvissä ravintoloissa.

Vierailija
62/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä et voi nähdä rahalla ei tee onnelliseksi jos olet ahne. Kuin joillain on tarpeeksi rahaa niin asioiden ahneus näkemisessä kärsii jos yrittää nähdä vääriä asioita maapallossa. Tätä näkemisen ymmärtämistä vääristetään suomessa kamelinpaskan ja vallan avulla mikä on rikollisempaa mitä ihmiset väittävät ja he tekevät mitä vain tälläisille ihmiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha kirjoitti:

Väitätkö, että teet mielummin töitä leipäs eteen, kuin se että olisit jossain omassa huvilassa kirkkaan meren rannalla?

Väitätkö, että ajelet mielummin mersulla/jollain romulla kuin lamborghinillä tai muilla sporttiautoilla?

Siipeilijöitä tulee varmasti olemaan ja "oikean rakkauden löytäminen" haastavaa jos tilillä on hilloa ja naamallakaan ei ole silloin väliä.

Ja ne jotka, sanovat että kyllästyy jossain vaiheessa tuohon elämään, niin eikö se ole paljon pahempaa painaa duunia 65 vuoteen asti, kun se että otat rennosti koko elämän?

Omasta mielestäni RAHA tekee onnelliseksi. Rahalla saa kaikkea tässä maailmassa. Rahan takia me tehdään välillä huonoakin duunia. Jos ei ole rahaa, niin ei ole mitään.

Väitän että  ajelisin mieluummin tavallisella autolla koska  en huoli mitään sporttiautoa alleni  ihan periaatteesta. Väitän myös että minulla ei olisi tarvetta leveillä rahoillani  ja kerätä hännystelijöiden hovia, itsetuntoni  ei moista kaipaa. Edelleen väitän että nykyinen suhteeni kestäisi  hyvin se jos minulla olisi rahaa todella paljon nykyistä enemmän. Sulla on paljon olettamuksia, jotka eivät päde ilman poikkeuksia ja se kertoo sinusta enemmän kuin tästä aiheesta.

Töitä voi tehdä  siellä huvilassa meren äärelläkin. Eivät rikkaat lopeta työntekoa vaan sopeuttavat sen vallitseviin olosuhteisiin. Mulle ei  varallisuuden näyttäminen ole tähänkaan asti  tuonut elämään mitään lisäarvoa, en saa iloa muiden kateudesta.Et varmaan tullut tätä ajatelleeksi.

Vierailija
64/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä, mutta kuten sanoin, sen lisävaivan ottaisin, että tietäisivät ja olisin tietoinen, että se vaikuttaisi ihmissuhteisiin.

Olen siis köyhä tai rikas, niin ihmissuhteet joudun silti miettimään ja niistä ei ole etukäteen takuuta.

En ole niin tyhmä, että en rikkaana käsittäisi sitä, että jotkut tavoittelevat seuraani tms. vain sen rikkauden takia.

Ei älykkyyteni siitä mihinkään katoaisi vaikka saisinkin paljon rahaa jostain.

Se raha vain lisäisi mahdollisuuksien nauttia elämästä enemmän kuin nyt.

Vierailija
65/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha kirjoitti:

Väitän että  ajelisin mieluummin tavallisella autolla koska  en huoli mitään sporttiautoa alleni  ihan periaatteesta. Väitän myös että minulla ei olisi tarvetta leveillä rahoillani  ja kerätä hännystelijöiden hovia, itsetuntoni  ei moista kaipaa. Edelleen väitän että nykyinen suhteeni kestäisi  hyvin se jos minulla olisi rahaa todella paljon nykyistä enemmän. Sulla on paljon olettamuksia, jotka eivät päde ilman poikkeuksia ja se kertoo sinusta enemmän kuin tästä aiheesta.

Töitä voi tehdä  siellä huvilassa meren äärelläkin. Eivät rikkaat lopeta työntekoa vaan sopeuttavat sen vallitseviin olosuhteisiin. Mulle ei  varallisuuden näyttäminen ole tähänkaan asti  tuonut elämään mitään lisäarvoa, en saa iloa muiden kateudesta.Et varmaan tullut tätä ajatelleeksi.

Mitä muiden kateudesta? Missä välissä sanoin, että haluan tehdä muut kateellisiksi?

ap

Vierailija
66/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minut tekee onnelliseksi. On varaa asua omistusasunnossa, matkustella todella paljon, käydä yksityisellä lääkärissä eikä tarvitse jonotella terveyskeskuksessa. En ostele paljon tavaraa, mutta käytän sitä elämyksiin ja elämän helpottamiseen. Meillä käy siivooja ja tilaan ruokaostokset kotiinkuljetuksena. Käytän rahaa myös erilaisiin harrastuksiin, jotka maksavat paljon. 

Minulle nuo eivät riitä, kun puuttuu perheyhteisö, terveydestä osa ja mielekäs työ (toki voisin jäädä töistä pois, ainakin joiksikin vuosiksi, mutta en tiedä auttaako sekään).

Minulla on onneksi myös mielekäs työ ja terveyskin on ihan ok. Niin ja raha on mahdollistanut, että olen voinut ottaa virkavapaata lisäopintoja varten. 

Niinpä. Eli ei se raha olekaan se merkitsevä tekijä. Jos elämääsi tuotaisiin isoja vastoinkäymisiä, raha alkaisi menettää merkityksensä. Näin ainakin minulla. Kaikki muut osa-alueet ontuvat, vain rahaa on riittävästi ja oikeastaan aika paljonkin. 

Elämässäni on ollut isoja vastoinkäymisiä, ja pääsin lopulta niistä yli terapian avulla.  Rahalla olen saanut myös terveyttä käydessäni jopa ulkomailla erikoislääkärillä, ja nyt sekin asia on hoidossa.  

Ja rahalla olet saanut hyvän puolison, lapset, ystävät jne... On sairauksiakin, joita ei rahalla korjata.

On totta kai sellaisia sairauksia, mutta onneksi itsellä oli sellaisia ongelmia, johon sain apua rahalla. 

Kuinka moni jää huonoon suhteeseen, kun ei ole varaa asua yksin? Jos on rahaa, eipä tarvitse tuollaistakaan miettiä. 

No hyviä ystäviä minulla on aina ollut huolimatta siitä olinko köyhä vai rikas. Olen aikoinaan elänyt hyvinkin köyhää elämää, mutta en todellakaan halua niihin aikoihin takaisin. 

Vierailija
67/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri mikään ei tekisi minua onnellisemmaksi nyt kuin raha. Kaksi kolmesta ateriastani on puuroa kun ei ole varaa muuhun. Hammas- ja silmälääkärissä en ole käynyt vuosiin vaikka pitäisi. Vaatteet ovat kuluneita ja tyylittömiä. Kaupassa käynti vain ahdistaa.

Vaikka on loma opinnoista, toivoisin olevani töissä. Eipähän tarvitsisi istua kotona ja syödä puuroa.

Minä pätkätyötön sain taas vihdoin töitä mutta eka palkka tulee vasta kuun lopussa joten edelleen syön puuroa aamulla ja illalla , työpäivän aikana ei ole varaa syödä mitään. Uudet työkaverit on pyytäneet mukaansa lounaalle ja on tylsää kieltäytyä, mutta rahattomana on paha mennä ja jotenkin jo nyt tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Kampaajallekin pitäisi päästä, samoin tarvitsisin uuden ripsarin ja meikkivoiteen kuivuneiden tilalle, mutta ilman pitää pärjätä kun piti ostaa bussilippu että pääsee töihin.

Vierailija
68/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asiat on elämässä hyvin, mutta kyllä lisäraha varmasti tekisi minut nykyistä onnellisemmaksi. Toisaalta jos perheenjäseneni kuolisi tai sairastuisi vakavasti (tai sairastuisin itse vakavasti), niin olisin onneton riippumatta siitä, kuinka paljon minulla olisi rahaa. Ehkä olisin vielä onnettomampi köyhänä, mutta tuossa tilanteessa raha ei siltikään tekisi minua onnelliseksi vaan saattaisi ainoastaan helpottaa joitain asioita, kuten hyvien terveyspalvelujen hankkimista.

Vierailija
69/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja olen työni puolesta paljon tekemisissä todella rikkaiden ihmisten kanssa.

En ole vielä tähän päivään mennessä kyennyt vetämään yhtäläisyysviivaa rikkauden ja onnellisuuden väliin. Uskon että pohjimmiltaan ihminen haluaa aina sitä mitä itsellä ei ole.

Toki rahan puute tekee epäonnelliseksi, sen olen itsekin kokenut, mutta enemmän valituksia kovasta ja vaativasta elämästä olen kuullut rikkaan kuin köyhän suusta.

Vierailija
70/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitään esim. Schumia jolla satoja miljoonia rahaa ehkä vielä paljon ennemmänkin. Olen varma, että jos Schumista tulisi entinen normaali mies antaisi kaikki rahansa pois elikkä ei sillä rahalla sitä onnellisuutta saa, että kaikki asiat olisivat balanssissa.

Vierailija
71/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaton on onneton.

Vierailija
72/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähän se on.

On muutamia töitä joiden tekeminen itsessään on nautinto, luovalla alalla.

Ja on mukavia ihmisiä, mutta ilman rahaa on vaikea olla onnellinen.

Siksi siis työ josta saa huonoa palkkaa, joka ei ole sisällöltään mitään antavaa on vastenmielistä.

Työtä kestää jos saa palkkaa joka mahdollistaa edes jotain itselle mieluistakin.

Kyllä raha ratkaisee, mutta ne joilla sitä on monesti eivät osaa olla siitä kiitollisia.

Vierailija
73/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha kirjoitti:

Mitä muiden kateudesta? Missä välissä sanoin, että haluan tehdä muut kateellisiksi?

ap

Lambolla ajeleminen johtuu näyttämisen halusta. Näyttämisen halu johtuu siitä että  haluaa muiden kädehtivan ja näkevän kuinka hyvin Lambolla ajavalla menee. Nousukkaat harrastavat tuota, vanhan rahan niin tarvitse.

Vierailija
74/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut raha tekisi onnelliseski. Mitä enemmän minulla olisi rahaa sitä onnellisempi olisin.

Vierailija
75/75 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha kirjoitti:

Minulla on tuollainen mersunromu. Jos olisin rikas, niin ostaisin hienomman Mersun. Parempaa autoa ei minusta olekaan kuin korkeintaan Maybach.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä