Siivosin juuri muutamia lehtiä pois eteisen lattialta, ja muistin miten äiti aina huusi minulle tullessaan töistä jos oli vastaavaa sotkua
Eli siivosin eteisen lattialle kertynyttä lehti- ja mainospaperiroskaa ja ilahduin nähdessäni, miten lattia siistiytyy. Ajattelin, että miten kivan näköistä tuleekaan heti, kun vähän raivaa. Sitten mä muistin samassa sen, miten aina tai ainakin aika usein, kun äiti tuli töistä, hän alkoi huutaa mulle jostain vastaavasta roskasta lattialla. Kerran ahdistusta aiheuttivat sakset, jotka olivat unohtuneet minulta lattialle.
Ymmärrän nyt, että äitikin varmaan olisi ilahtunut, jos tullessaan töistä kotiin siellä olisi näyttänyt sille, ettei siellä asu lapsia. Mutta minusta on hieman epäreilua aloittaa hirveää raivaria ja minun syyttämistäni hänen loukkaajakseen, jos on hankkinut lapsia, koska silloinhan kotona EI NÄYTÄ SILTÄ, ettei sinulla ole lapsia. Ei, vaikka ois kyse teineistä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tärkeä aihe, miettikää, jos tuo paitojen silppuamista mielessään oikeuttava ei koskaan opi ja ymmärrä, että se on väärin?
apJa miltähän tuntuu olla hänen lapsensa... ei aitoa rakkautta, ei hyväksyntää muulle kuin jos miellytit äitiä... koska lapset kyllä tietää, että äiti onkin vihollinen, ellen tottele.
apAha. Ensin sotket kämpän ja jätät sakset lattialle ja kun äitisi huomauttaa niistä, niin ryhdyt kirkumaan, että en tottele? Mitä hemmetin äidin miellyttämistä on normaali elämä, jossa teini siivoaa omat sotkunsa?
Ootko sä ihan sekaisin ja lukutaidoton? En! Vaan äiti tulee töistä ja syyttää suoraan sakset nähtyään minua ilkeäksi siksi, että sakset on lattialla!!!!! Ei todellakaan olleet siinä häntä varten. Ja mikä mun kirkuminen? Tajuatko, että mun ei tullut tuossa sanottua yhtään mitään? Korkeintaan olin hiukan hämmästynyt siitä, että siitä piti suuttua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne e-pillerit oli siihen aikaan sitä, että tekivät akat tuollaisiksi raivopäiksi. Ei ollut hellämielisiä äidit siihen aikaan.
Mihin mun äiti ois niitä tarvinnut, sinkkumutsi kun oli!
apIhan kuten sinä. Selibaatissa lopun ikää
Ihan riippuu itsestäni.
ap
Kaikki viestit kertoo vain sinun pahuudestasi ja itsekkyydestäsi.
Ja kaikki viestisi kuvaavat omaa pahuuttasi lapsiisi. Muistele kaikkia pahoja tekojasi ja häpeä
Vierailija kirjoitti:
Kaikki viestit kertoo vain sinun pahuudestasi ja itsekkyydestäsi.
Ja kaikki viestisi kuvaavat omaa pahuuttasi lapsiisi. Muistele kaikkia pahoja tekojasi ja häpeä
Voi voi kun nyt hätäännyitte kun täällä onkin muitakin hulluja kuin minä :) Jotka ei edes hae apua, eivätkä edes ymmärrä, miten vainoharhaisia ovatkaan. Lapsille realitettit tunnustava on aina terveempi kasvuympäristö, vaikkei olisikaan yhtä hyvä lapsuus kuin sumutetuilla, koska mitä enemmän lapsiin suhteudutaan ei-vainoharhaisesti, sen parempi heille aikuisina.
ap
Palstalla ollaan niin epäkypsiä. Jos joku tunnustaa realiteetit, ja puhuu siitä, vielä kipeänä asiana, niin se ammutaan, ja tällaiset salassa puseron silppuamista oikeuttavat on ihan normiäitejä. Just just. Haluaisin ennemmin olla sen realiteetit tunnistavan äidin lapsi.
ap
Tähänkö tämä taas meni vaikka ap:n päivä alkoi niin valoisissa merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Tähänkö tämä taas meni vaikka ap:n päivä alkoi niin valoisissa merkeissä.
No siis aivan käsittämätöntä vastailla mulle selittäen itse puolet soopaa täyteen sellaista, mitä tilanteessa ei ollut! Että mä muka kirkuin niistä saksista, etten siivoa, niin sitten tämä vainoharha osaa kuvitella mun äidin pahoittaneen mielensä. Ei kykene käsittämään, että eeei, kun ihan itsekseen pahoitti jo mielensä, koska mä "kiusaan", olemalla siis lapsi, tai hajamieinen tai jotain. Mun päivä ei ehkä alkanut niin hyvin, mutta iltaa kohti parani. Toi oli nimittäin hyvä osoitus taas siitä, että okei, osa naisista on todellakin vainoharhaisia ja uskoo silti itseensä, eikä etsi apua.
ap
Toi on siis NIIIN TÖRKEÄÄ syyttää hajamielisiä ihmisiä ilkeiksi, ja olla niiiin minä minäää, että MUA on loukattu ja SINÄ oot niin hirvee ja.... Siinä viedään lapselta ihan kokonaan minuus ja itsetunto.
ap
Onko ap se terapiassa oleva, jonka äiti on ollut milloin minkäkin tasoinen narsisti?
Koska, jos on, en usko että terapia auttaa. Ap lopeta muiden ahdistelu myös netissä. Nämä aloitukset vain jatkuvat ja jatkuvat...
Pliis säästä meitä muita kirjoitti:
Onko ap se terapiassa oleva, jonka äiti on ollut milloin minkäkin tasoinen narsisti?
Koska, jos on, en usko että terapia auttaa. Ap lopeta muiden ahdistelu myös netissä. Nämä aloitukset vain jatkuvat ja jatkuvat...
Minä en ahdistele ketään. Jos sinusta tuntuu siltä, niin sepä ikävää, mutta en ala vaientua siksi, että sinä et osaa valita mitä ketjuja luet.
ap
Minut on vaiennettu aivan liian kauan. Jos ei tiedä, mille se tuntuu, niin ole onnellinen.
ap
Niin mä en siis tosiaankan ärsyttänyt mun äitiä koskaan tahallani aivan hirveää kuvitella sellaista!!!! En mä edes TAJUA, mitä ideaa siinä ois, kerrotteko?????
ap
Oootteko muka itse ärsyttäneet äitiänne tahallanne? Miksi? Eikö äitinne ärsyttänyt teitä muuten tarpeeksi? :D
ap
Mun ei tarvinnut ärsyttää mun äitiä yhtään, että sillä oli ihan hiekat pillussa siis noin niin kuin nykykielellä rumasti sanottuna.
ap
Mä oisin halunnut, että se ois tykännyt minusta, mutta en nyt niin paljon, että jos mua syytetään hajamielisyydestä ilkeäksi, että oisin sit vielä kuunnellut mitä se sanoi.
ap
Siis urvelo penska jättää sakset lattialle, paperit ympäriinsä ja haukkuu äitinsä kusimulkuksi, kun asiasta huomautti. Joo, tässä on vikaa päässä sillä lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Oootteko muka itse ärsyttäneet äitiänne tahallanne? Miksi? Eikö äitinne ärsyttänyt teitä muuten tarpeeksi? :D
ap
Morjens, kun ensin uhriutuu, sitten haukkuu muut ja asettuu muiden yläpuolelle. Ehkä kuule kannattaa miettiä, tuliko huonompi geenisarja ihan äidistä riippumatta.
Sekopäinen? Luulen, että ehta kusipää, joka keksii sille tekosyynsä.
Mies, jota ei kutsuta lätkään, koska.
Vierailija kirjoitti:
Minut on vaiennettu aivan liian kauan. Jos ei tiedä, mille se tuntuu, niin ole onnellinen.
ap
Älä vain vaikene, sehän olisi kuin kasvaisi aikuiseksi. Paskaa voi jauhaa, mutta suuremmista pulmista ihmiset selvinneet. Itsesäälinen märisijä. Maailman laajuisesti kun katsoo, katsoo sitä narsistia peilistä, eh?
Ei ole toi syy. En ajattele lapsistani noin.
ap