Siivosin juuri muutamia lehtiä pois eteisen lattialta, ja muistin miten äiti aina huusi minulle tullessaan töistä jos oli vastaavaa sotkua
Eli siivosin eteisen lattialle kertynyttä lehti- ja mainospaperiroskaa ja ilahduin nähdessäni, miten lattia siistiytyy. Ajattelin, että miten kivan näköistä tuleekaan heti, kun vähän raivaa. Sitten mä muistin samassa sen, miten aina tai ainakin aika usein, kun äiti tuli töistä, hän alkoi huutaa mulle jostain vastaavasta roskasta lattialla. Kerran ahdistusta aiheuttivat sakset, jotka olivat unohtuneet minulta lattialle.
Ymmärrän nyt, että äitikin varmaan olisi ilahtunut, jos tullessaan töistä kotiin siellä olisi näyttänyt sille, ettei siellä asu lapsia. Mutta minusta on hieman epäreilua aloittaa hirveää raivaria ja minun syyttämistäni hänen loukkaajakseen, jos on hankkinut lapsia, koska silloinhan kotona EI NÄYTÄ SILTÄ, ettei sinulla ole lapsia. Ei, vaikka ois kyse teineistä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Kenen äiti EI olisi valittanut kengistä, repusta, vaatteista yms eteisessä?!?
EI löydy sellaista.
Se on eri asia valittaa niistä, kuin syyttää ilkeäksi, ja että halusitkin loukata ja olet paha, kun ne on jätetty siihen.
ap
Äiti soitti juuri ja viimeinkin saimme välimme kuntoon. Pyysimme molemmat anteeksi toisiltamme ja taidettiin siinä pari kyyneltäkin tirauttaa. Tästä on hyvä jatkaa uuteen viikkoon.
ap
Miksei toi saksikommentoija vastaaaaaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin, että äitisi oli pyhimys, kun jaksoi kanssasi. Sakset unohtuivat lattialle - siis mitä ihmettä.
Pidätkö tätä saksien lattialle unohtumista pahana?
ap
En pidä sitä pahana, vaan pidän sitä välinpitämättömyytenä ja suorastaan kiusantekona. Mitä ihmettä siellä lattialla on leikattu ja miksi sakset "unohtuivat"?
Vierailija kirjoitti:
Äiti soitti juuri ja viimeinkin saimme välimme kuntoon. Pyysimme molemmat anteeksi toisiltamme ja taidettiin siinä pari kyyneltäkin tirauttaa. Tästä on hyvä jatkaa uuteen viikkoon.
ap
Tuo en ollut minä sitten.
Ei äiti pyydä, älä nyt unta näe! Luuletko sä, että luonnehäiriöisellä on kanttia myöntää millainen olikaan oikeasti??? Ei se sitä muista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin, että äitisi oli pyhimys, kun jaksoi kanssasi. Sakset unohtuivat lattialle - siis mitä ihmettä.
apEn pidä sitä pahana, vaan pidän sitä välinpitämättömyytenä ja suorastaan kiusantekona. Mitä ihmettä siellä lattialla on leikattu ja miksi sakset "unohtuivat"?
Pidätkö tosiaan? Etkö todellakaan osaa ajatella yhtään tuon miten mä sen nyt sanoisin...nätimmin? Että...ehkä siinä ei ollut mitenkään tarkoitus olla ilkeä juuri sinulle?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEn pidä sitä pahana, vaan pidän sitä välinpitämättömyytenä ja suorastaan kiusantekona. Mitä ihmettä siellä lattialla on leikattu ja miksi sakset "unohtuivat"?
Tähän tekisi mieli sanoa, että katso You tubesta sellaisen vloggaajan kuin #Stay Negative video "it's not about you". Miten joidenkin ihmisten mielestä kaikki liittyy heihin ja varsinkin on aina heitä vastaan? ap
Ne e-pillerit oli siihen aikaan sitä, että tekivät akat tuollaisiksi raivopäiksi. Ei ollut hellämielisiä äidit siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI löydy sellaista.Se on eri asia valittaa niistä, kuin syyttää ilkeäksi, ja että halusitkin loukata ja olet paha, kun ne on jätetty siihen.
ap
Jaa niin " miksi helvetissä te olette taas jättäneet kengät/ reput/ vaatteet tuohon makaamaan, ettekö te perkele tajua että minuakin väsyttää ja mä en jaksa keräillä työpäivän jälkeen teidän kamoja ja miksi te kuvittelette että minä jaksan ja olenko minä joku teidän palvelija???? Miksi te olette tuollaisia paskiaisia... Ihan kuin isänne!!!"
Joo, varmaan ei oo koskaan kukaan kuullut vittuuntuneen mamman suusta....?
Muut vaan on jotenkin selvinneet tästä traumasta...
Eikö toi nyt oo vähän niinkuin negatiivista vainoharhaa, että siellä se lapseni kotona nyt varmaan kehittelee jotain paskaa millä pahoittaa mun mielen, kun mä astun kotiovesta sisään....huuuuu..... Ja täten mulla on oikeus syyttää sitä ilkeäksi! Tulee liikaa pidä tunkkisi mieleen :'(
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö tosiaan? Etkö todellakaan osaa ajatella yhtään tuon miten mä sen nyt sanoisin...nätimmin? Että...ehkä siinä ei ollut mitenkään tarkoitus olla ilkeä juuri sinulle?
ap
Ei, en osaa ajatella nätimmin. Koti on yhteinen, siellä jokainen siivoaa omat sotkunsa ja huolehtii siitä, että muillakin on mukava olla. Lattialle ei jätetä saksia, puukkoja, koiranpaskaa tai likaisia alushousuja, koska tervepäinen ihminen osaa ottaa huomioon muutkin. Toisaalta jos äitisi olisi ajatellut samoin kuin sinä, niin hän olisi voinut ottaa ne sakset ja leikellä lempivaatteesi palasiksi vain siksi, että niin voi tehdä. Miksi turhaa ajatella muita, kun voi tavallasi ajatella vain itseään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI löydy sellaista.Se on eri asia valittaa niistä, kuin syyttää ilkeäksi, ja että halusitkin loukata ja olet paha, kun ne on jätetty siihen.
apJaa niin " miksi helvetissä te olette taas jättäneet kengät/ reput/ vaatteet tuohon makaamaan, ettekö te perkele tajua että minuakin väsyttää ja mä en jaksa keräillä työpäivän jälkeen teidän kamoja ja miksi te kuvittelette että minä jaksan ja olenko minä joku teidän palvelija???? Miksi te olette tuollaisia paskiaisia... Ihan kuin isänne!!!"
Joo, varmaan ei oo koskaan kukaan kuullut vittuuntuneen mamman suusta....?
Muut vaan on jotenkin selvinneet tästä traumasta...
Toi on vielä ihan kilttiä. Sä et ymmärrä, että kun siinä vedetään yhtäläisyysmerkit sun luonteen paikkaansapitävyyden siitä, mitä pahaa hän siitä uskoo ja sen välille, että et ole huomannutkaan jotain tavaraa jossain, niin kyllä siinä aika kyyryyn menee. Mä menin ainakin. Mä oisin tarvinnut jonkun, joka arvostaa mua, vaikka mä en osaisi miellyttää häntä tuolla tasolla. Koska en mä tajua, jos on hankkinut lapsia, ja sitten se kiukuttaa itseä, että lapselta jää sotkua ympäriinsä, niin eikö siinä ois peiliin katsomisen paikka? Että enkö osaa kasvattaa kun ne tavarat ei siirry, onko mulla pipo liian kireällä, kun aina pitää syyttää muita vai mitä.
ap
Sulla on jännä koti, jos sinne eteiseen ihan itsekseen kertyy lehtiä ja mainosroskaa. Meillä muilla ne postiluukusta solahtaneet paperit siirretään samantien paperinkeräyskassiin tms. eikä jätetä viikoiksi lojumaan lattialle. Äitisi oli oikeassa, sinusta ei ole mihinkään.
Se on hyvä että palstan taso näinkin korkea! Vituttaako yllpitoa kirjoitella yksinnään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEi, en osaa ajatella nätimmin. Koti on yhteinen, siellä jokainen siivoaa omat sotkunsa ja huolehtii siitä, että muillakin on mukava olla. Lattialle ei jätetä saksia, puukkoja, koiranpaskaa tai likaisia alushousuja, koska tervepäinen ihminen osaa ottaa huomioon muutkin. Toisaalta jos äitisi olisi ajatellut samoin kuin sinä, niin hän olisi voinut ottaa ne sakset ja leikellä lempivaatteesi palasiksi vain siksi, että niin voi tehdä. Miksi turhaa ajatella muita, kun voi tavallasi ajatella vain itseään?
Siis onko sinusta tervepäinen esimerkki se, että äitini olisi voinut saksia mun lempivaatteeni palasiksi? Miten se vertautuu huolimattomuuteen tai siihen, ettei äitini osaa saada itseään selväksi siitä, mitä haluaa? Mä en nimittäin ymmärtänyt noista nimittelyistä ja muista, että se siisti koti oli tärkeää ja oleellista, vaan sen, että hän vihasi minua ja halusi minulle pahaa. Kuten näköjään sinäkin, jos muut eivät elä siellä teidän "kaikkien YHTEISESSÄ kodissa" sun säännöilläs.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ne e-pillerit oli siihen aikaan sitä, että tekivät akat tuollaisiksi raivopäiksi. Ei ollut hellämielisiä äidit siihen aikaan.
Mihin mun äiti ois niitä tarvinnut, sinkkumutsi kun oli!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEi, en osaa ajatella nätimmin. Koti on yhteinen, siellä jokainen siivoaa omat sotkunsa ja huolehtii siitä, että muillakin on mukava olla. Lattialle ei jätetä saksia, puukkoja, koiranpaskaa tai likaisia alushousuja, koska tervepäinen ihminen osaa ottaa huomioon muutkin. Toisaalta jos äitisi olisi ajatellut samoin kuin sinä, niin hän olisi voinut ottaa ne sakset ja leikellä lempivaatteesi palasiksi vain siksi, että niin voi tehdä. Miksi turhaa ajatella muita, kun voi tavallasi ajatella vain itseään?
Miten siis voi ihminen verrata mun lempipaidan väkivaltaista silppuamista siihen, että hänellä on kodissaan lapsi, joka ei edes ymmärrä, mitä kasvattajansa haluaa? Koska kasvattaja on niin paska ja surkea?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nää "vain itseni ajattelut" on kyllä todellakin kuultu. Voisit hiukan miettiä, miten paljon minusta tuossa tuntui, että sen on minunkin kotini? Vai kuka teillä hyökkää sinun päällesi, kun tulee kotiin ja on huonolla tuulella? Ja sä vain lirkutat, miten en haluaisikaan ajatella vain itseäni, täytyyhän *hyökkääjän nimi tähän* saada hiukan tuulettaa fiiliksiään" juuh.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sulla on jännä koti, jos sinne eteiseen ihan itsekseen kertyy lehtiä ja mainosroskaa. Meillä muilla ne postiluukusta solahtaneet paperit siirretään samantien paperinkeräyskassiin tms. eikä jätetä viikoiksi lojumaan lattialle. Äitisi oli oikeassa, sinusta ei ole mihinkään.
Taitaa olla kuin töllössä näytettyjen hamstraajien kämpät. Äitihullu raapustelee näitä vihaviestejään roskapussien käryssä.
Minä en tajua tuota ilkeäksi syyttelyä. Olisin halunnut ymmärtää miksi. Ja sitten, että syyttää, että minä en välitä, jos minä en ollut huomannut tai osannut ajatella tai jotain. Että olen paha, ilkeä, enkä välitä. Miksi ihmeessä jos huolimattomuudesta tms suututaan ja huudetaan ja syytetään pahaksi ja ilkeäksi hän kuvittelee, että minusta tuntui, että hän välittää?
ap