Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset puolustelevat 15,5 m2 asuntoja joita rakennetanan Vantaalle!!!

Vierailija
15.10.2017 |

Hesarin kolumnisti kirjoittaa siitä, miksi suomalaiset asuvat länsieuroopan oienimmissä asunnoissa, vaikka meillä on lääniä ja metsää valtiossamme.

Samaan aikaan paikalle ilmestyy ihmisiä, jotka puolustelevat sitä, että kyllä 15neliötä riittää ihmiselle hyvin ja minä en ainakaan halua enempää ja se on ekologista ja ihanaa.

Ei hyvää päivää, suomalaiset. Masokisteja me olemme?

Kommentit (372)

Vierailija
21/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa siksi, että kohta kaikkien oletetaan asuvan noissa, jos saa asumiseensa tukea.

Vierailija
22/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös noissakin vuokra ole yli viidensadan?

Tasan 500. Ja noin 20-30 neliön yksiöstä saat maksaa reilusti yli 600 täällä. Jos uusi, yli 700.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa siksi, että kohta kaikkien oletetaan asuvan noissa, jos saa asumiseensa tukea.

No eikä! Miksi pitää heittäytyä vainoharhaiseksi?

Vierailija
24/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin viitisen vuotta asuntolassa, jossa oma huone oli 12m2 ja suihku, wc ja keittiö yhteiset - hienosti meni.

Vierailija
25/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena pärjää mainiosti pienemmässäkin kodissa kun ei ole vielä (toivottavasti) romua kertynyt.

Mekin asuimme opiskeluaikana kaksin 25 neliön yksiössä ja hyvin toimi kaikki. Tosin yksiö oli vanhassa talossa niin huonekorkeutta riitti isolle parvelle...se olikin kuin yksi "huone" lisää.

Ja ei sitä nuorena paljoa kotona jumita kuitenkaan. On opiskelut, työt, harrastukset ja kaverit ym ym.

No näissä juurikin on iso parvi.

Vierailija
26/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein toivon että teidät puolustelijat laitetaan 8 neliön huoneeseen keskelle peltoa loppuiäksi nauttimaan ihanasta elämästä!

Jutun juoni onkin siinä, ettei ne ole pellon keskellä. Itse asuisin mielummin 15m2 asunnossa kaupungin keskustassa kuin 150m2 pellon keskellä. Sinä voit tehdä kuten parhaaksi näet, kuten me kaikki.

Vierailija
27/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette asu ikkunattomassa kontissa, tilaa n. 9 m2? Sinne mahtuu sänky, sohva, tv ja herätyskello eli teidän elämänne. Ihanaa, ei ihminen enemmän tarvitse.

Vierailija
28/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein toivon että teidät puolustelijat laitetaan 8 neliön huoneeseen keskelle peltoa loppuiäksi nauttimaan ihanasta elämästä!

Jutun juoni onkin siinä, ettei ne ole pellon keskellä. Itse asuisin mielummin 15m2 asunnossa kaupungin keskustassa kuin 150m2 pellon keskellä. Sinä voit tehdä kuten parhaaksi näet, kuten me kaikki.

Kerro minulle minkälainen on Vantaan kauounki?

Vierailija
29/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin kolumnisti kirjoittaa siitä, miksi suomalaiset asuvat länsieuroopan oienimmissä asunnoissa, vaikka meillä on lääniä ja metsää valtiossamme.

Samaan aikaan paikalle ilmestyy ihmisiä, jotka puolustelevat sitä, että kyllä 15neliötä riittää ihmiselle hyvin ja minä en ainakaan halua enempää ja se on ekologista ja ihanaa.

No jos joku ei sen enempää asuintilaa halua, niin mitä se sinulta on pois?

Ja Hesarin kolumnistiko ei tajua, että ei läänin ja metsän määrä asiaa ratkaise, vaan asuntojen hinta ja yleinen tulotaso. 

Itse asun muualla päin maata mutta olen työtön. Helsinginkin työpaikkoja olen hakenut. Minulle sopisi hyvin asua viikot siellä 15 neliön kopissa ja matkustaa viikonlopuksi kotiin. Kyllä sitä lopun työuraani voisin jaksaa.

Vierailija
30/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kaupungistuminen hieno asia. Sitä tulee entisestään vauhdittaa, kysykää vaikka Vapaavuorelta.

Vierailija
31/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin viisi vuotta pelkkää kaurapuuroa. Hyvin meni. Nautin ihan.

Vierailija
32/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on lääniä ja metsää vaikka millä mitalla, mutta liian iso osa suomalaisista haluaa asua pk-seudulla, riippumatta siitä onko heillä siihen varaa vai ei. Toki näidenkin miniyksiöiden hinnalla saisi vähintään tilavan kaksion vanhemmasta talosta pk-seudun laitamilta, mutta jotkut valitsevat mieluummin näin. Se on heidän oma päätöksensä. Ymmärrän, että monet ottaisivat mieluummin yhteiskunnan sponssaaman kolmion Eirasta, mutta se ei valitettavasti ole mahdollista.

Vierailija
33/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis tehdä tuommoisia pieniä koppeja asunnottomille ja opiskelijoille! Köyhä voisi aivan hyvin asua yksin tuommoisessa asunnossa.

Vierailija
34/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan niitä on vantaalle rakentaa kun kaikki junantuomat ei mahdu stadiin. Epäinhimillistä mutta välttämätöntä.

Vierailija
35/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sen kummempi ole kuin muutkaan kaupungit. Olen asuntut Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa, Vantaalla ja Helsingissä. En ymmärrä, miksi näitä asuntoja vastustetaan. Eihän niihin ole kenenkään pakko muuttaa. Päin vastoin halukkaita on paljon enemmän kuin asuntoja. Yksinäisen ihmisen on käytännössä mahdotonta saada kaupungin vuokrayksiötä.

Vierailija
36/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää, suomalaiset. Masokisteja me olemme?

öööö... Mikä siinä kutittaa sinun persettäsi jos joku haluaa asua 15 neliön asunnossa? Itse en asuisi, mutta en näe mitään tarvetta moittia niiden rakentamista. Jollekkin kämppä on vain nukkumispaikka, johon haluaa käyttää mahdollisimman vähän rahaa.

Vierailija
37/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ en halua asua pikkukodissa niin kukaan muukaan ei saa asua sellaisessa!?

Eikö omassa elämässä ole tarpeeksi sisältöä kun pitää päästä määräämään muiden asumisesta ja olemisesta?

Jos olet sydänjuuria myöten loukkaantunut siitä että tällaisiä pikkuasuntoja rakennetaan ja moni haluaa niissä asua niin ratkaisu on että ÄLÄ itse muuta sellaiseen. Saa asua vaikka palatsissa 100 huonetta ja keittiö jos haluaa. Suomi on vapaa maa?

Vierailija
38/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi lienee maailman ainoita maita, joissa kurjuus, köyhäily ja kituuttaminen on ylpeilyn asia. Kuten tämäkin ketju todistaa.

Vierailija
39/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sen kummempi ole kuin muutkaan kaupungit. Olen asuntut Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa, Vantaalla ja Helsingissä. En ymmärrä, miksi näitä asuntoja vastustetaan. Eihän niihin ole kenenkään pakko muuttaa. Päin vastoin halukkaita on paljon enemmän kuin asuntoja. Yksinäisen ihmisen on käytännössä mahdotonta saada kaupungin vuokrayksiötä.

Et todellakaan ole asunut Vantaalla, jos väität että on olemassa kaupunki nimeltä Vantaa. Tai Espoo.

Vierailija
40/372 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on loistava idea, jos viittaat siihen Saton projektiin. Siihenhän kuuluu isot yhteiskäyttötilat myös.

Kyllä! Tällaisia lisää, pieniä edullisia huoneita yksin asuville ja mahdollistetaan yhteisöllisyys hyvillä yhteistiloilla. Ratkaisu sekä asumisen menoihin että yksinäisyyteen.

Minä en tuollaista kaipaisi niin ratkaisuksi yksinäisyyteen, mutta muuten olisin kyllä valmis asumaan pienessäkin asunnossa, jos talossa olisi yhteiskäytössä esim. verstas ja askarteluhuone jossa iso pöytä jolle levittää ompelutöiden kankaat leikattavaksi. Omaa saunaakaan en kaipaa yhtään, yhteinen riittäisi. Ja tarpeeksi iso pyöräkellari, ne ovat järjestään olleet liian pieniä ihan missä tahansa olenkin asunut. Kuntosaliakin voisin käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi