Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri ostanut samanlaisia vaatteita

Vierailija
15.10.2017 |

Mitä ajattelisit, jos joku teidän työpaikalla hankkisi tismalleen samoja vaatteita useamman kuin yhden ja ei vahingossa samaan aikaan, vaan niin että olet itse käyttänyt niitä jo jonkun aikaa ja sitten hänelle ilmestyy samanlaisia?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu oliko sillä alunperin millainen tyyli? Jos ihan erilainen niin onhan se outoa että vaihtoi sitten täysin samaan kuin itsellä ja vielä samat vaatteet. Mutta jos oli jo alussa tyyli samaan suuntaan niin ei siinä sitten pidätte vaan samoista asioista. 

Vierailija
22/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä lisätä että kyllä moni vielä aikuisenakin etsii omaa tyyliään. Ei se ole vain mikään teini-ikään kuuluva vaihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt aivan varma, että työkaveri matkii sinua?

Itse olen kiinnostunut vaatteista ja muodista, mutta en siitä huolimatta kiinnitä huomiota siihen, mitä työkavereille on päällään. Enkä ainakaan muista niitä jälkikäteen.  Saattaisin siis hyvinkin ostaa samanlaisen vaatteet / laukun kuin mitä jollain työkaverilla on - ilman että edes tajuaisin asiaa. 

Jäin oikein miettimään omien työkavereiden vaatteita, eikä minulle tule oikein mitään tarkkaa mieleen. Yhden housut jäivät mieleen, niistä kun yhdessä työkaverin kanssa puhuttiin ja niitä tarkastelimme. Tosin en välttämättä tunnistaisi niitäkään vaatekaupan rekiltä tai nettikaupan tarjonnasta nyt myöhemmin.  

Eli kaikki eivät todellakaan kiinnitä asiaan huomiota, toiset kiinnittävät asioihin huomiota enemmän kuin toiset. Työpaikan "matkija" saattaa itse olla täysin tietämätön siitä, että hänellä on samoja vaatteita mitä työkaverilla on.  

Tosin itseäni ei edes haittaisi, jos joku työkaveri ostaisi samanlaisen vaatteen mitä minulla on, olisin enemmänkin hyvilläni :) Nuorempana tuollaiset merkkasivat, eivät enää nyt aikuisena. 

Vierailija
24/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin outona. Itselläni ei ole niin uniikki tyyli mutta, jos joku työkaveri nyt suoranaisesti kopioisi vaatetustani niin hämmentyisin kyllä. On se aikuisten ihmisten kesken jopa vähän noloa. Ajattelisin, että onko hänellä kenties jonkinlainen pakkomielle minuun vai miksei voi ostaa vaattei itsenäisesti. Siis jos nyt tosiaan puhutaan jatkuvasta kopioinnista ja useista samanlaisista vaatteista.

Vierailija
25/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 lisää:

ei minua haitannut lainkaan, kun eräs työkaveri ihasteli erästä merkkilaukkuani ja hankki itselleen myöhemmin samanlaisen. Eikä tullut mieleenkään, että kyse olisi matkimisesta.  Kai ihmisillä on joskus samanlainen maku, olisi aika hassua, jos joutuisi jättämään jonkun hankinnan väliin, ettei vain matki ketään :)

Vierailija
26/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti ja trendit on nykyään niin samanlaista että on lähes mahdotonta pukeutua niin ettei jollakin olisi samassa porukassa ollut samanlaista vaatetta lähiaikoina.

Naisista esim. 95% omistaa sen mustan nahkatakin, joko bikerina tai muuna samanlaisena mallina, joten ole siinä sitten uniikki lumihiutale.

Helsingissäkin 95% naisista omistaa taas sen marimekon kangaskassin.

Vierailija
27/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teidän mielestä on ihan OK avoimesti matkia toista aikuisena? Ehkä olen sitten liian tiukkapipo, kun koen jotenkin outona tuollaisen. En ole muutenkaan sellainen muodin mukaan pukeutuja vaan tykkään enemmän persoonallisesta tai ajattomasta tyylistä. Kiitokset kommenteista! 

Oletko varma, että hän matkii sinua? Aika moneen alitajuisesti vaikuttavat ihan samat trendit ja muotisuuntaukset, varsinkin jos on samaa viiteryhmää mitä samassa paikassa työskentelevien voisi olettaa olevan. Miettii vaikka muotibloggaajia. Kaikki he yrittävät rakentaa omaa yksilöllistä tyyliä, ainakin he niin omaa tyyliään totta kai mainostavat. Mutta loppujen lopuksi samat kledjut heillä kaikilla on päällään ja aika lailla toistensa kopioita he kuitenkin ovat... Teilläkin on varmaan saman työpaikan takia suunnilleen samanlaiset budjetit vaatteille eli ostatte samoja vaatemerkkejä. Saman työpaikan vuoksi teillä on myös samanlainen pukukoodi työvaatteiden suhteen. On siis aika oletettavaa, että käytätte samantyylisiä, jopa ihan samanlaisia vaatteita. Vai onko tyylisi oikeasti niiiiiiin yksilöllinen, että tilaat suunnilleen jostakin eurooppalaisesta pikkuputiikista vaatteesi ja tämä työkaverisi metsästää samat vaatekappaleet itselleen muutamia viikkoja myöhemmin?

Vierailija
28/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teidän mielestä on ihan OK avoimesti matkia toista aikuisena? Ehkä olen sitten liian tiukkapipo, kun koen jotenkin outona tuollaisen. En ole muutenkaan sellainen muodin mukaan pukeutuja vaan tykkään enemmän persoonallisesta tai ajattomasta tyylistä. Kiitokset kommenteista! 

Mitä vaatemerkkejä sitten käytät? Aika moni aikuinen tähtää juurikin ajattomaan tyyliin... Ajaton tyyli nimenomaan ei ole kovin yksilöllinen tyyli.

Vierailija
29/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole ok. Kertoo matkijan olevan epävarma, enkä näe tuollaista imartelevana vaan itselleni ahdistavana. Minulla oli tuollainen ystävä joskus.

Vierailija
30/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelisit, jos joku teidän työpaikalla hankkisi tismalleen samoja vaatteita useamman kuin yhden ja ei vahingossa samaan aikaan, vaan niin että olet itse käyttänyt niitä jo jonkun aikaa ja sitten hänelle ilmestyy samanlaisia?

Ootteko samaa vai eri sukupuolta?

Vierailija
31/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartalotyyppi ei ole samanlainen ja ei ole ihan tusinavaatteista kyse tyyliin H&M ja mitä nyt löytyy joka paikasta. Muutenkin ovat sellaisia vaatteita, että niistä näkee 100 m:n päähän että on samanlaiset. Eri asia joku musta pusero, siitä ei välttämättä edes huomaa. 

Ole tyytyväinen ettette ole työpaikassa jossa kaikki joutuu pukeutumaan firman työvaatteisiin?

Vierailija
32/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko hän hankkinut ne vaatteet matkimismielessä ja voin kyllä elää sen asian kanssa, että meillä on samoja vaatteita, mutta mielestäni vain oli outoa, että joku viitsii tismalleen samat hieman erikoiset ja varmasti erottuvat/mieleen jäävät vaatteet (jos yhtään on silmää sellaiselle) hankkia. Toki hänellä on voinut ne aiemminkin olla, mutta ei vain ole käyttänyt. 

En itsekään välttämättä edes huomaisi jotain samaa ihan perusvaatetta, mutta erikoisemman kylläkin. 

Miksi täällä on muuten niin negatiivinen ilmapiiri. Jos esittää kysymyksen, niin heti ollaan nälvimässä.

Vierailija
33/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin imarteluna, joku ihailee tyyliäni. :)

Ei mallia oteta työkaverilta ellei sillä oikeasti ole todella hyvä vaatemaku ja tyylisilmä.

Jäljittelyhän on imartelun vilpittömin muoto.

Vierailija
34/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartalotyyppi ei ole samanlainen ja ei ole ihan tusinavaatteista kyse tyyliin H&M ja mitä nyt löytyy joka paikasta. Muutenkin ovat sellaisia vaatteita, että niistä näkee 100 m:n päähän että on samanlaiset. Eri asia joku musta pusero, siitä ei välttämättä edes huomaa. 

Ole tyytyväinen ettette ole työpaikassa jossa kaikki joutuu pukeutumaan firman työvaatteisiin?

Mielestäni ei ole ihan sama asia kuitenkaan. 

Vierailija
35/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi todella karmivaa, jos työkaverille alkaisi yhtäkkiä ilmestyä useita täysin samanlaisia vaatteita kuin itselleni. Joskus nuorempana on sattunut, että kavereiden kanssa on tahallaan haluttu hankkia samanlaiset paidat tai takit, mutta pidettiin niitä sitten eri aikaan. Ja kerran oltiin työkaverin kanssa sattumalta ostettu samanlaiset kauluspaidat, mutta se vain huvitti meitä. En ikinä kehtaisi matkia toista ihmistä suoraan, vaikka pitäisin häntä kuinka tyylikkäänä.

36/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkenna ap mitä merkkejä ja mistä niitä saa.

Esim Gudrun Sjödeniä on helpompi ostaa jos nähnyt mallin jonkun päällä.

Vierailija
37/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri ajatteli että matkin, kun löysin alennusmyynnistä erivärisiä paitoja, ja joukossa oli myös väri jonka hän oli ilmoittanut lempivärikseen. Kun käytin siis yhtä paitaa, katsoi pitkään. Ajattelin että huomasi uuden vaatteen päälläni ja kerroin, että ostin alesta tällaisen, eikö ole ihan ok vrt paljon maksoin? Sitten hän oli hiljaa ja tuumasi totisena: Ai, mun lempivärinen? Tajusin tämän ja informoin löytäneeni myös muun värisiä vaatteita. Oli todella hölmö olo tästä, sillä ei tullut mieleenkään että hän on varannut värin vain omaan käyttöönsä.. mitäs mieltä tällaisesta olette?

Varaan omaan käyttööni vaaleansinisen (oma lempiväri), ja sitä ei sitten omassa lähipiirissäni muut käytä tai ovat kateellisia matkijoita?😵

Vierailija
38/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri ajatteli että matkin, kun löysin alennusmyynnistä erivärisiä paitoja, ja joukossa oli myös väri jonka hän oli ilmoittanut lempivärikseen. Kun käytin siis yhtä paitaa, katsoi pitkään. Ajattelin että huomasi uuden vaatteen päälläni ja kerroin, että ostin alesta tällaisen, eikö ole ihan ok vrt paljon maksoin? Sitten hän oli hiljaa ja tuumasi totisena: Ai, mun lempivärinen? Tajusin tämän ja informoin löytäneeni myös muun värisiä vaatteita. Oli todella hölmö olo tästä, sillä ei tullut mieleenkään että hän on varannut värin vain omaan käyttöönsä.. mitäs mieltä tällaisesta olette?

Varaan omaan käyttööni vaaleansinisen (oma lempiväri), ja sitä ei sitten omassa lähipiirissäni muut käytä tai ovat kateellisia matkijoita?😵

Mä oon varannut omaan käyttöön mustan ja harmaan, mutta kaikki vaan matkii mua... En tiedä missä pitäisi ilmoittaa, että ihmiset tajuaisivat tiettyjen vaatteiden olevan vain minulle tarkoitettuja. :(

Vierailija
39/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nykyaikana on turha valittaa matkimisesta, ellei sitten itse suunnittele ja tee alusta asti jotain superhypervirityksiä, joita varmasti ei ole kenelläkään. Silloinkin luultavasti ottaa jostakin aiemmasta muodista mallia eli päätyy kuitenkin näyttämään joltakulta toiselta. Kaikki kun on jo keksitty ja muodissa vain kierrätetään samoja vanhoja juttuja vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen hieman muunnellen. Kukaan ei ole enää yksilöllinen lumihiutale.

Vierailija
40/57 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin vanhempaan naiseen josta tuli Bestikseni. Huomasin että hän alkoi kopioida vaatetyyliäni ja hiustyyliäni :D aikunen ihminen ja poikakin sillä on. Ei olla enää väleissä koska akka sai ihme raivo ja kiukkukohtauksia