Työkaveri ostanut samanlaisia vaatteita
Mitä ajattelisit, jos joku teidän työpaikalla hankkisi tismalleen samoja vaatteita useamman kuin yhden ja ei vahingossa samaan aikaan, vaan niin että olet itse käyttänyt niitä jo jonkun aikaa ja sitten hänelle ilmestyy samanlaisia?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri ajatteli että matkin, kun löysin alennusmyynnistä erivärisiä paitoja, ja joukossa oli myös väri jonka hän oli ilmoittanut lempivärikseen. Kun käytin siis yhtä paitaa, katsoi pitkään. Ajattelin että huomasi uuden vaatteen päälläni ja kerroin, että ostin alesta tällaisen, eikö ole ihan ok vrt paljon maksoin? Sitten hän oli hiljaa ja tuumasi totisena: Ai, mun lempivärinen? Tajusin tämän ja informoin löytäneeni myös muun värisiä vaatteita. Oli todella hölmö olo tästä, sillä ei tullut mieleenkään että hän on varannut värin vain omaan käyttöönsä.. mitäs mieltä tällaisesta olette?
Varaan omaan käyttööni vaaleansinisen (oma lempiväri), ja sitä ei sitten omassa lähipiirissäni muut käytä tai ovat kateellisia matkijoita?😵
Tulee mieleen entinen luokkalaiseni joka tykkäsi purppurasta. Käytti paljon sen värisiä vaatteita ym ja jotenkin vaikutti kateelliselta jos jollain muulla oli vaikka sen väriset kengät. Sit yks toinen luokkalainen sanoi että hän haluaisi purppuran värisen mekon tms niin tämä fanaattinen heti siihen että eikö toi vaaleansininen ollu sun väri? Luokkalainen vaan pöyristyneenä että saa kai hän tykätä pinkistäkin.
Vierailija kirjoitti:
En halua sen tarkemmin nyt kertoa mistä merkistä on kyse, mutta Suomesta mistään liikkeestä ei saa näitä vaatteita.
Mitä sitten? Verkkokauppa on yleistynyt, joten monet tilaavat nykyään ulkomailta vaatteita. Edelleenkään ei todista sitä, että sinä ainoana olet löytänyt kyseisen merkin ja työkaverisi matkii sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua sen tarkemmin nyt kertoa mistä merkistä on kyse, mutta Suomesta mistään liikkeestä ei saa näitä vaatteita.
Mitä sitten? Verkkokauppa on yleistynyt, joten monet tilaavat nykyään ulkomailta vaatteita. Edelleenkään ei todista sitä, että sinä ainoana olet löytänyt kyseisen merkin ja työkaverisi matkii sinua.
Kai minä nyt sen ymmärrän. En ole mitenkään ominut sitä itselleni, en ole mustasukkainen eikä minua haittaa, vaikka olisi saman väriset tms. vaatteet, mutta jos on väriä ja kuviota myöten samat vaatteet ja useampi, niin minusta se on outoa, itse välttäisin tuollaista, mutta ehkä se jollekin on normaalia.
Jotenkin tämä on lähtenyt ihme syyttelyksi, tarkoitus oli vain kysyä ihmisten mielipiteitä, että tekisittekö samoin tai miten kokisitte tuollaisen ilmiön.
Olisin otettu. Käytännössä tuo olisi hyvin vaikeaa, koska en juurikaan osta uusia vaatteita, vaan lähinnä käytettyjä ja niitäkin harvoin.
Oikeastaan matkimisesta olisi mielestäni kysymys vasta, jos olisit teetättänyt jotain todella erikoisia vaatteita ja työkaverisi teetättäisi täsmälleen samanlaiset vaatteet. Jos vaatteet ovat kaupasta tai nettikaupasta tilattuja, niin se on aika normia, että niitä myydään monille ja niitä on monilla eri ihmisillä.
Vaatekaupoissa jotkut ostavat samat yhdistelmät mitä siellä on mallinukeille laitettu päälle. Tai nettikaupoista vastaavasti.
Ihmettelisin että onkohan hän ostanut tuon vaatteen muinoin uutena, ja sitten säilönyt sitä kaapissa monta vuotta, ja sitten alkanut käyttää, kun olen itse ostanut saman vaatteen kirppikseltä/kaverilta ja käyttänyt sitä töissä? Tyylini on epäilemättä omintakeinen, mutta vaatteet on kirppareilta ja kavereiden komeroista, joten onnea vaan sille joka yrittää prikulleen saman vaatteen ostaa. Nostan hattua jos onnistuu löytämään!
En oikeasti ymmärrä tätä juttua, että ruikutetaan että muillakin on samoja vaatteita, yhyy en tunne olevani erilaisempi kuin muut. Vaikka kuinka ostaisit ulkomailta vaatteesi, minäkin ostelen aina ulkomailla ollessani vaatteita, ei se ole mitenkään erikoista nykypäivänä, kaikkihan sitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ylläripylläri :D Uniikki lumihiutale ostelee uniikit vaatteensa kaukomailta saakka, silti työkaveri onnistuu ne haalimaan itselleen viikossa. Heko heko.
Kaupat ovat täynnä nuorisomuotia mutta aikuisen naisen työvaatteita on vaikea löytää, niitä ei ole tarjolla monessa liikkeessä.
No onhan se outoa! Jos minulla on vaikka Marimekon Iloinen takki töissä päällä ja 2 viikon päästä työkaverille ilmaantuu sellainen, niin on se outoa, matkimista. Mustat housut ja harmaa neule sallittakoon, mutta ei tuommoisia erikoisempia.
Sukulaisellani ja kaverillani on ollut matkivia naapureita, jotka ovat laittaneet ihan samat istutukset, samanlaiset kesäkukat, ulkolyhdyt jne. Toinen alkoi sisälläkin sisustaa samoin..
Nyt kun Hullarit loppuu, niin ensi viikolla on paljon matkimis-närkästystä tiedossa. Kaikki naiset on käyneet hakemassa ne muutamat tarjous-villakangastakit sieltä. :D
Ap, jos niitä vaatteita ei saa mistään Suomesta, niin on kyllä kova työ ollut sillä työkaverilla selvittää että mistä olet ensinnäkin ne hankkinut ja mikä merkki+malli kyseessä. Vai kysyikö se sulta suoraan ja tilasi sitten samat jostain?
Jos kyse on erikoisemmista vaatteista, joita ei Suomessa myydä, niin onko mahdollista että teillä on vain sama inspiraation lähde? Mistä itse sait idean ostaa ko. harvinaisia vaatteita, joku muotiblogi?
Vierailija kirjoitti:
No onhan se outoa! Jos minulla on vaikka Marimekon Iloinen takki töissä päällä ja 2 viikon päästä työkaverille ilmaantuu sellainen, niin on se outoa, matkimista. Mustat housut ja harmaa neule sallittakoon, mutta ei tuommoisia erikoisempia.
Sukulaisellani ja kaverillani on ollut matkivia naapureita, jotka ovat laittaneet ihan samat istutukset, samanlaiset kesäkukat, ulkolyhdyt jne. Toinen alkoi sisälläkin sisustaa samoin..
Onko Iloinen takki sinusta erikoinen? :O Sellainenhan on jokaisen naisopettajan vaatekaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että Marimekonkin vaatteet ovat massatuotantoa ja että moni ihminen ostaa niitä? Jos sinulla on jonkun merkin joku vaate, niin muut eivät saa ostaa sitä, puhumattakaan käyttämisestä? Missä menee raja? Työkaveri ei saa, niinkö? Entä työpaikan kautta tuleva yhteistyökumppani? Harrastekaveri? Kaverin kaveri? Serkku? Naapuri? Kasva aikuiseksi. Ymmärtäisin (ehkä) närkästyksesi, jos kyseessä olisi jonkun harvinaisen merkin harvinainen vaate. Tosin aikuisiällä silläkään ei olisi enää väliä, lukioiässä sellaisesta vielä närkästyttiin / pidettiin outona.
Tilaan paljon esim. Zalandolta sellaisia vaatteita, joita ei saa Suomesta. En silti pitäisi outona, jos jollain työkaverilla olisi samanlainen paita, Zalando kun on varsin yleinen ostopaikka.
Ymmärtäisin ihmetyksen, jos puhuttaisiin pienen ateljeen tilaustuotannosta tai sitten ulkomaisten muotitalojen haute coutere -vaatteista.
Mulla on pienen suomalaisen käsityötuotemerkin tunikoita - yksi työkaveri ihastui ja tilasi myöhemmin sieltä itselleen tunikan. Ei käynyt mielessäkään, että työkaveri olisi matkinut, vaan löysi (minun kauttani) itselleen mieluisan vaatteen ja halusi sellaisen itselleen. Olen 40+ enkä pitänyt sitä matkimisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai minä nyt sen ymmärrän. En ole mitenkään ominut sitä itselleni, en ole mustasukkainen eikä minua haittaa, vaikka olisi saman väriset tms. vaatteet, mutta jos on väriä ja kuviota myöten samat vaatteet ja useampi, niin minusta se on outoa, itse välttäisin tuollaista, mutta ehkä se jollekin on normaalia.
Jotenkin tämä on lähtenyt ihme syyttelyksi, tarkoitus oli vain kysyä ihmisten mielipiteitä, että tekisittekö samoin tai miten kokisitte tuollaisen ilmiön.
Meni syyttelyksi, koska ihmiset eivät pidä sitä outona (kuten sinä), että jollakin saattaa olla samanlaisia vaatteita kuin sinulla?