Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan muuttaa pois Suomesta!

Vierailija
15.10.2017 |

Olen saanut tarpeekseni.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko pois ap, sulla on paha olla vaikka asuisit paratiisissa. Kun arki tulee vastaan ja rahat loppu, tulee ikävä Suomen harmaata ja pimeää lokakuutakin.

Jos ongelma on ihmisten ilkeys ja negatiivisuus niin ei ole. Toki ilkeitä on muuallakin, muttei se sentään kansallispiirre ole kuten täällä. Tämä toisten haukkuminen ja vähättely on jotain ihan käsittämätöntä.

Vierailija
22/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tulee sopivä väli niin itsekin voisi lennähtää vaikka Australiaan :) Suomi on tylsä maa ja sää on lähes aina perseestä. Ihmisistä puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on vasta lokakuun puoliväli. Ihanin aika on alkamassa!

Ja tämä oli sitten sarkasmia, mammat. Olen itse asunut ulkomailla ja tänne takaisin muutto oli elämäni masentavin asia.

Vierailija
24/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hauska juttu, kun niin monet ihmiset haluaisivat päästä Suomeen asumaan tai työskentelemään ja toiset haluaisivat muuttaa täältä mahdollisimman kauas.

Muualta tulijoista, virolaiset ja venäläiset tulevat työekentelemään ppitkälti pakon edessä kun täällä tienaa hieman paremmin ja halpatyötä riittää työhaluiselle. Kauempaa tulevat eivät tule työsekentelemään vaan elämään anteliaan sosiaaliturvamme varassa.

Vierailija
25/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa! Olen  jo toistakymmentä vuotta asunut poissa Suomesta ja eipä ole koti-ikävä iskenyt. Kotini on siellä, missä itsekin olen.

Vierailija
26/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hauska juttu, kun niin monet ihmiset haluaisivat päästä Suomeen asumaan tai työskentelemään ja toiset haluaisivat muuttaa täältä mahdollisimman kauas.

Muualta tulijoista, virolaiset ja venäläiset tulevat työekentelemään ppitkälti pakon edessä kun täällä tienaa hieman paremmin ja halpatyötä riittää työhaluiselle. Kauempaa tulevat eivät tule työsekentelemään vaan elämään anteliaan sosiaaliturvamme varassa.

No minkä takia jotkut sitten kritisoivat tarvehankinnan poistoa?

Vierailija
27/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan muuttaa täältä rospuuttoajaksi pois. Marraskuusta huhtikuun loppuun sää ja pimeys ovat yhdistelmänä jotain niin hirveää että pahaa tekee.

Suomen kesästä ja sosiaaliturvasta jne en tietenkään luovu.

Vierailija
28/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olemme miehen kanssa jo tehneet listan kaupungeista, joissa mieluiten asuisimme. Mies on aloittanut jo työnhaunkin useammasta listan kohteesta.

Hyvä idea kirjoittaa etukäteen muistiin kadunnimiä googlesta! Jokaisessa isossa kaupungissa on omat katunsa, joilla voi myydä itseään.

Vierailija
29/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulehdessä kirjoitus nykysuomesta - huumesuomesta.

Tulee kyllä mieleen, että saamme kiittää kokoomusta Suomen alas-ajosta.

Ainakaan vielä tuloerojen kasvu ei ole tuonut kaikista huono-osaisimmille hyvinvointia.

Ja onhan huumekauppakin pisnestä - tosin rikollista. Mutta eipä nuo verokikkailutkaan mitenkään moraalisesti oikein ole.

Minusta kokoomus alasajaa Suomea. Kiitos ahneille.

Itseäkin vituttaa kun näkee nuoria vailla toivoa työstä ja sitten joku hokee "menisitte töihin". Jopa 11 % peruskoulun päättyneistä ei osaa kunnolla lukea tai kirjoittaa. Ja mietitään vain niitä PISA - tulosten romahdusta. Eikö oppiminen ole se tärkein ja mitä tarjota nuorelle?

Koulusta tulee lähinnä mieleen paikka jossa "kiusataan".

Vierailija
30/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan tulee sopivä väli niin itsekin voisi lennähtää vaikka Australiaan :) Suomi on tylsä maa ja sää on lähes aina perseestä. Ihmisistä puhumattakaan.

Itse en kyllä haluaisi asua maassa jossa joutuu koko ajan kököttää sisällä aurinkoa piilossa,liika on liikaa.

Suomessa on hyvää se että aina voi olla ulkona raittiissa ilmassa eikä missään hiekkapölyssä niin että hampaissa narskuu.

Vierailija
31/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa! Olen  jo toistakymmentä vuotta asunut poissa Suomesta ja eipä ole koti-ikävä iskenyt. Kotini on siellä, missä itsekin olen.

Mutta suomalaista vauva palstaa kuitenkin kytätään.

Vierailija
32/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän ikävä sellaista kirpakkaa ja pimeää syksyä. Ja luontoa! Ja parempia palkkoja. Suomessa on hyvät puolensa kuten esimerkiksi sosiaaliturva :)

Vierailija
33/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on +30C vuodet ympäri, että ihan hyvät säät on. Parasta on kuitenkin, että omat rahat voi pitää itse. Jos nyt muuttaisin Suomeen ja ostaisin puolen miljoonan talon saisin maksaa prosentin eli 5 tonnia kiinteistöveroa joka vuosi, ja sitten vielä sähkönsiirtomaksut ja -verot päälle. Ei todellakaan kiinnosta. Julkinen sektori voisi tutkia vähän kustannusrakennettaan mieluummin kuin koittaa imeä veroa kulujensa katteeksi joka välistä.

Vierailija
34/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on helvetin kallista asuminen Suomessa. Kaikki maksut ja verot.

Jopa vuokra-asuminen on kallista - tuttu asuu 44 neliön kömpässä (lumo) ja vuokra 660 e.

Ei ole edes keskustassa.

Vierailija
35/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kun eräs vielä nuori kosmopoliitti asui 10 v muailmalla ja Helsingin keskustassa ja nyt sitten 32 veenä muutti takaisin ahdasmieliseen tuppukylään eli kotikaupunkiinsa.

Vierailija
36/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on helvetin kallista asuminen Suomessa. Kaikki maksut ja verot.

Jopa vuokra-asuminen on kallista - tuttu asuu 44 neliön kömpässä (lumo) ja vuokra 660 e.

Ei ole edes keskustassa.

Tuo on ihan kohtuuhintainen vuokra jos Helsingistä puhut. :D ton kokoiset kaksiot on helposti keskustassa 800-1200

Vierailija
37/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset palkat Kanadassa on olen katsellut Remppa vai muutto-ohjelmaa ja kaikki talot on 400 neliöisiä harakanpesiä ja maksavat 2 000 000?

Vierailija
38/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa! Olen asunut muualla, en tule enää mukaan!

Vierailija
39/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät ole negatiivisia. Tulet maailmalla kokemaan yhtä ja toista. Suomen sosiaaliturva ja koulutus ovat maailmassa huippuluokkaa.

Vierailija
40/63 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siitä vaan - pane töpinäksi, niin voit olla ulkomailla jo marraskuun alussa. Omasta itsestä kaikki on kiinni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän