Kamalin paikkakunta Suomessa missä olet käynyt?
Kommentit (62)
Ei mitään palveluja, pakko mennä tampereelle. Maailaman köppääsin kirjasto ja yleensä ton kokosissa paikoissa on uimahalli.
kuulosta, kun suomenruotsalaiset puhuu. kökkö ääntämys, ainakin kaikilta, joiden puhetta olen joutunut kuuntelemaan... äitini puhuu riikinruotsia, vaikka suomi onkin kotikieli ja se on kaunista. mutta nämä " hienosti" puhuvat reppanat... huh. kuunnelkaapa itse ääntämyksiänne....
Pikkuporvarillinen, ahdasmielinen varsinaissuomalainen, jossa muuttovyöryn takia törkeän kalliit asunnot pikkukaupungiksi.
(ja juu: olen sieltä kotoisin...)
Miksi?Sehän on aivan ihana kesäkaupunki.
Vierailija:
Riihimäki ja Helsinki.
Tulee mieleen Neuvostoliitto. Harmaita ja tylsiä. Turussa ja Tampereella on sentään puistoja joka nurkalla.
Minusta taas Tampere on kamalan kolkko kaupunki,enemmän Neuvostoliittoa kuin Helsingissä ikinä! Olen asunut molemmissa kaupungeissa, ja minusta Helsinki on viihtyisä ja kaunis kauounki (jos sieltä stocka-forum-akselilta uskaltaa astua sivummalle).
Mutta, makuasioista ei voi kiistellä :)
Sinä et ole, sisko-hyvä köppästä nähnytkään!!
Kokeilepas vierailla Kemijärvellä...siinä vasta mahtimesta ;D
Tuulipukuja siellä ja tullipukuja täällä, yöks...
Pieksämäki, Varkaus, Valkeakoski nyt muutaman mainitakseni.
Kuin niin outoja ihmisiä?
Vierailija:
Pieniä haisevia pikku paikkoja, joissa asuu outoja ihmisiä.
paha haju, tyypillinen sisäänpäin lämpenevä tehdaskaupunki.
En tiedä mikä siinä paikassa mättää, se on vaan jotenkin niin ahdistava!!
kun ihmiset heti kääntää päänsä kun lapsille puhuu suomenruotsia ja ihmettelee silmät pyöreänä
se vaan on niin karsee landepaikka
että en ihmettele että kääntävät päänsä. Vielä kun puhutaan jätte kivaa ja min kaveri jne. Riikinruotsi on todella ihana kieli!
Vierailija:
kun ihmiset heti kääntää päänsä kun lapsille puhuu suomenruotsia ja ihmettelee silmät pyöreänä
En tosin viihdy missään kaupungissa, pienessäkään.
en kyllä käytä mitään kivaa ja kaveri sanoja kun ouhun omille lapsilleni ruotsia. Puhun vaan suomea kun on pakko. nro. 2
vaikka paikkakunta saattaa olla ihanakin, siellä haisi jokin ihan älyttömästi, pahalta. Odotin koko ajan että pääsen " raittiiseen ilmaan"
Vierailija:
T: sellaisten työkaveri