Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kavereiden vanhemmat

kyllä haukku haavan tekee
14.10.2017 |

Nyt on pakko kirjoittaa tästä sillä olen tätä ilmiötä niin kauan ihmetellyt ja surrutkin eli millainen aikuinen puhuu ilkeästi ja vähättelevästi kaverin vanhemmista lapsensa kuullen? En voi ymmärtää tällaista moukkamaisuutta ja ilkeyden opettamista lapselle. Samoin ihmettelen sitäkin, että tätä tehdään siinäkin tapauksessa ettei perhe ole oikeasti edes kovin tuttu. Istuttaa nyt ennakkoluuloja ja ilkeää kaytöstä lapseen ja vieläpä turhaan! Oma lapseni on tällä hetkellä luokkakaverinsa syntymäpäivillä, jonka äiti kohtelee minua äärimmäisen alentuvasti (vaikka emme tiettävästi tunne toisiamme) ja havahduin vasta nyt ajatukseen, että kuinka hän sitten lastani kohtelee jos hän ei yhtään mieti mitä suustaan päästää. Ehkä olisi pitänyt jäädä pois juhlista, sillä en halua, että lastani loukataan turhaan. Hänen oma lapsensa nimittäin oli ylimielinen minua kohtaan meidän juhlissa, joissa siis tapasin hänet ensimmäistä kertaa! Kaikesta huomasi, että kotona on puhuttu ikävään sävyyn ja se tuntui kyllä ihan käsittämättömältä. En tietenkään näyttänyt mitään tuolle lapselle, sillä eihän hän kymmenenvuotiaana ole asiasta vastuussa vaan hänen vanhempansa. Aloin nyt kuitenkin miettiä, että eikö ihmiset oikeasti mieti kuinka ovat ja puhuvat lastensa seurassa? Miksi? Eihän ihminen kasva tasapainoiseksi ja kivaksi muita vähättelemällä! Ja kun ei edes oikeasti tunneta toisia niin sehän on suorastaan tyhmää. Itse olen ainakin sitä mieltä, että erityisesti lapsen lähipiiristä (koulu, harrastus, naapurit ym.) ei puhuta ikävään sävyyn, koska se on törkeää, mutta voi aiheuttaa myös turvattomuutta ymv. lapselle. Minä ainakin toivoisin lapseni kasvavan iloiseksi, tasapainoiseksi ja itseensä ja toisiin luottavaksi ja ilkeällä puheella se ei kyllä onnistu. Sitä paremmin teidänkin lapsenne voi mitä paremmin lapsen ympäristö voi!

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa summarum te vajaaälyiset palstalaiset, mun pointti oli se, että yritettäs olla fiksuja ja kivoja toisiamme kohtaan (=kaikista ei tarvii tykätä mutta toimeen pitäs yrittää tulla jne...). Joo tiedän, vaikeaa on, mutta aikuisiahan(?) tässä ollaan ja eikö me tätä yritetä opettaa lapsillemme vai kuinka? Että tosiaanko outo on se, joka toivoo ettei lasten kuullen puhuttaisi ilkeästi toisista?! Sekö on teistä tosiaan sekaisin?! Ei voi olla todellista! Miten teidät on oikein kasvatettu??? Miten haluatte, että lapsianne kohdellaan? Reilusti js kivasti vaiko väheksyvästi ja ilkeästi?! Miten sekaisin TE itse olette!!!!

Vierailija
82/96 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan ole riippuvainen jostain Superpark kutsuista. :D Sulla on itsestäsi jotenkin häiriintyneitä suuruuskuvitelmia. Usko pois, et merkitse noille muille perheille yhtään mitään, eivätkä he käytä aikaansa sinusta puhumiseen.

Ei tietenkään, mutta onko susta tosiaan ok että mä kerron mun lapselle että sinä ja sun perhe olette huonoja, vaikkapa juoppoja/huoria/matuja/loisia/lepakkoja jne.? Ja lapsen kavereille vielä. Kyllä mä voin sen tehdä, pyyhi sä sitten sen pentus kyynellet, mutta muista, älä tule mulle itkemään!! Yhteenkään palaveriin en sitten osallistu ja vika on sussa ja sun huonosti kasvatetussa pennussas ok? Voi kuule helpommalla mä tuolla teidän idioottien tavalla pääsen!

Tämä ei ole terveen ihmisen tekstiä.

Luitko sä koko ketjun?!! Oletko so sä apukoulun käynyt vai? Auttakaa nyt te muutamat fiksut oikeasti! Missä suojatöissä olet että tiedän kiertää moisen puljun kaukaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain otettu lääke auttaa... kirjoitti:

Summa summarum te vajaaälyiset palstalaiset, mun pointti oli se, että yritettäs olla fiksuja ja kivoja toisiamme kohtaan (=kaikista ei tarvii tykätä mutta toimeen pitäs yrittää tulla jne...). Joo tiedän, vaikeaa on, mutta aikuisiahan(?) tässä ollaan ja eikö me tätä yritetä opettaa lapsillemme vai kuinka? Että tosiaanko outo on se, joka toivoo ettei lasten kuullen puhuttaisi ilkeästi toisista?! Sekö on teistä tosiaan sekaisin?! Ei voi olla todellista! Miten teidät on oikein kasvatettu??? Miten haluatte, että lapsianne kohdellaan? Reilusti js kivasti vaiko väheksyvästi ja ilkeästi?! Miten sekaisin TE itse olette!!!!

Niin kerrotko mitä ilkeää tämä kyseinen äiti on sinusta puhunut?

Vierailija
84/96 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

turha kai tuulimyllyjä vastaan... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsi, yhdet vanhemmat. Oliko tuo vanhempainilta ensimmäinen kerta elämässäsi, kun joku ei ollutkaan kiinnostunut seurastasi? Jos oli, niin siinä tapauksessa ymmärrän hämmästyksesi. Närkästystäsi taas en ymmärrä, koska maailmassa on todella paljon ihmisiä, jotka eivät ole eivätkä tule koskaan olemaankaan kiinnostuneita sinun - eikä minun - seurasta. Ihmiset nyt vaan ovat erilaisia. Joidenkin kanssa tulee heti juttuun, joidenkin kanssa ei koskaan.  

No ei todellakaan ollut, on tullut kohdattua nyt liiankin paljon näitä suomalaisia "ei kiinnosta"-tyyppejä. Se sen sijaan oli todella suuri yllätys, ettei noin neljäkymmnentävuotiaalla ihmisellä ole edes alkeelllisempiakaan käytöstapoja! Minua ei tämän äidin seura voisi vähempää kiinnostaa, mutta mietin millainen imbesilli kuvittelee lapsensa kaverisuhteiden ja luokan yhteishengen muodostuvan positiiviseksi (mikä hyödyttäisi sitä omaakin "kultakimpaletta") väheksymällä kanssaihmisiä! Että jos ei minulla ja minun lapsella ole väliä niin entä tuo edellinen? Onko kiva/hyvä jos sanon lapselle, että "Kalle" vaan nyt on ilkeä koska sen vanhemmat on, yritä olla välittämättä ja yritä vältellä sen seuraa? Eli edelleen, kuka tässä nyt olikaan se outo?

Joo, se on vähän outoa, että suomalaiset on aika suomalaisia. Mutta sun kirjoituksestasi mulle tuli heti mieleen, että olet nk mokkapalaäiti. Siis sellainen vanhempi, joka haluaa olla määräämässä, mitä lapsesi luokkakaverit ja heidän vanhempansa saavat ja eivät saa tehdä.

Suurin osa suomalaisista vanhemmista on kiinnostunut ainoastaan oman lapsensa koulunkäynnistä ja silloinkin lähinnä opintomenestyksestä. Aivan kuten tuo mainitsemasikin äiti vaikutti vanhempainillassa olevan. Ei suomalaisia vanhempia kiinnosta mikään luokan yhteishenki. Useimmille vanhemmille riittää, että omalla lapsella on yksi tai muutama kaveri, jonka kanssa voi viettää väliajalla aikaansa. Kuitenkaan nyt ei ollut kyse enää mistään ekaluokkalaisista, joilla voi vielä olla ongelmia kaverin löytämisessä, vaan jo 10-vuotiaista. 

Ymmärrän, että haluaisit suomalaisten koulujen, suomalaisten lasten ja suomalaisten vanhempien olevan erilaisia, mutta jokainen on kuitenkin sellainen kuin on. Ei kannata tehdä itselleen ongelmaa muiden perheiden asioista vaan pitä ainoastaan huolta omasta perheestään. Keskity omaan lapseesi, hänen koulumenestykseensä ja anna muiden olla mitä ovat. Näin muutkin vanhemmat tekevät. 

En todellakaan ole ns. mokkapalaäiti, kaukana siitä! Toki jokainen saa olla sellainen kuin on, mutta onko sinusta tosiaan muka yhdentekevää millainen lapsen luokkahenkin on?! Todellako?! Et sitten tiedä, että positiivinen henki minimoi kiusaamisen ja auttaa oppimaan? Että ei kiinnosta vai??!! Millaista vanhempaa nuo ei kiinnosta? Olisiko tässä nyt sen kuuluisan ls-ilmon paikka? Tottakai jokainen perhe saa olla omanlaisensa mutta kusipäisyys ei koskaan ole ok, tiedä se.

Luokkahenki ei ole yhdentekevä asia, mutta riittävän hyvä luokkahenki on silloin, kun lapset oppivat, luokassa ei ole oppituntien aikana häiriköintiä, ketään ei kiusata ja jokaisella on välitunneiksi edes yksi kaveri, jonka kanssa olla. Siis jos ei halua olla välitunnilla yksinkään. Luokkahenkeä varten ei tarvitse vanhempien olla toistensa kanssa tekemisissä eikä nyt hyvänen aika ainakaan alkaa kustantamaan mitään superparkeja tms lastensa luokkakavereille. Tuollainen touhu menee jo aika överiksi. Säästä mieluummin nekin rahat vaikka oman lapsesi toisen asteen opintoja, mopokorttia tai ajokorttia varten. 

Ei tietenkään, mutta se ei synny tyhjästä idiootti! Ja mun touhu ei mene överiksi eli säästä sinä vaan niitä roposiasi. Ja kuule mieluusti kerron lapselle, että se luokan kingi on useimmiten kusipää eli välitä ettei sua kutsuta sinne/se ei tule meille/sen äiti on inhottava. Mä vaan olisin valmis hoitamaan asian toisin mut ok, samapa tuo mulle, lapsia vaan vähän säälin mutta kai se on sitten "Kallen" aika oppia että mulkut saa mitä tilaa eli seuraavaa synttärikutsua ei tule, onnea Kallea ja vastaavat.

Kerro nyt, miksi edes haluaisit, että poikasi olisi tämän Kallen kaveri? Kalle on luolalla suosittu, sanot hänen olevan kingi. Puhut kuitenkin aika rumasti Kallesta ja Kallen tapaisista lapsista sekä heidän vanhemmistaan. Aiemmin myös kirjoitit, että Kallet ja Kallen kaltaiset eivät tule pärjäämään parisuhteessa eivätkä työelämässä, niin MINKÄ TAKIA HALUAT, että omasta lapsestasi tulisi Kallen kaltainen inhottava, parisuhteissa ja työelämässä epäonnistuva ihminen? En ymmärrä ollenkaan tuota hinkuasi saada näistä pojista kaveruksia. Omien lasteni kohdalla olen halunnut juuri päinvastoin eli että eivät edes hakeutuisi näiden kingien kavereiksi vaan valitsisivat kaverinsa toisenlaisin perustein kuin että joku on kingi. 

Vierailija
85/96 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu mitä surkimuksia! kirjoitti:

Kylläpä olette typeriä, kuulkaa aivan varmasti voin kertoa mun lapselle että olette tyhmiä, lapsellisia jne. mutten ole ihan varma onko se ihan viisasta...mutta niin metsä vastaa kuin  sinne huudetaan ja kai sitä jokunen helmi jää kuitenkin jäljelle, kärvistelkää te muut omassa surkeudessanne. Tätähän tämä suomalaisuus on, ilkutaan kun joku peräänkuuluttaa käytöstapoja tai inhimillisyyttä. Sanon lapselle, että käy koulunsa lähtee täältä teidän kaiken hyvän näivettävien paskojen keskuudesta. Etsii innostuneita, positiivisia ja hyviä ihmisiä elämäänsä. Suomesta niitä ei löydy, nähty on. Harmi vaan, että teidän pessimisteiksi kasvatetuksi ilkimyksenne jäävät tänne kitumaan, no sitä saa mitä tilaa!

Miksi kertoisit lapsellesi keskustelupalstalle kirjoittavien "tyhmyydestä"? En nyt oikein ymmärrä.

Vierailija
86/96 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa, lue uudestaan...mulle on nyt useaan kertaan kerrottu, että kaikki reiluus mulkkuja kohtaan on turhaa ja ihmisille voi halutessaan olla ilkeä eli antaa olla, nyt mä todellakin uskon sen. Mieti sinä pikku päässäsi sitä, myös silloin kun lapsesi itkee kun kutsua juhliin/kylään ei tullut. Jos kusipäisyys on ok niin varaudu siihen, että myös lapsesi kohtaa sitä. En vaan haluaisi opettaa lastani tuohon, sillä minusta se ei ole ok tai normaalia, mutta sanon jatkossa ehkä jotain tyyliin Suomessa toimitaan näin, mutta tässä asiassa muualla voi onneksi olla enimmäkseen toisin eli ehkä kannattaa kouluttautua niin korkealle kuin voi ja lähteä pois. Tänne ilkeiden, katkerien ja epäluuloisten idioottien maahan EI kannata jäädä, ikinä!

Vierailija
87/96 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiltteys ei näköjään kannata kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa, lue uudestaan...mulle on nyt useaan kertaan kerrottu, että kaikki reiluus mulkkuja kohtaan on turhaa ja ihmisille voi halutessaan olla ilkeä eli antaa olla, nyt mä todellakin uskon sen. Mieti sinä pikku päässäsi sitä, myös silloin kun lapsesi itkee kun kutsua juhliin/kylään ei tullut. Jos kusipäisyys on ok niin varaudu siihen, että myös lapsesi kohtaa sitä. En vaan haluaisi opettaa lastani tuohon, sillä minusta se ei ole ok tai normaalia, mutta sanon jatkossa ehkä jotain tyyliin Suomessa toimitaan näin, mutta tässä asiassa muualla voi onneksi olla enimmäkseen toisin eli ehkä kannattaa kouluttautua niin korkealle kuin voi ja lähteä pois. Tänne ilkeiden, katkerien ja epäluuloisten idioottien maahan EI kannata jäädä, ikinä!

Mitä h*lvettiä? Minun lapset ovat aikuisia, äläkä sinä sotke heitä tähän. Kenen kanssa sinä oikein kuvittelet kirjoittavasi? Onko todellisuudentajusi hämärtynyt?

Vierailija
88/96 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vittu mitä surkimuksia! kirjoitti:

Kylläpä olette typeriä, kuulkaa aivan varmasti voin kertoa mun lapselle että olette tyhmiä, lapsellisia jne. mutten ole ihan varma onko se ihan viisasta...mutta niin metsä vastaa kuin  sinne huudetaan ja kai sitä jokunen helmi jää kuitenkin jäljelle, kärvistelkää te muut omassa surkeudessanne. Tätähän tämä suomalaisuus on, ilkutaan kun joku peräänkuuluttaa käytöstapoja tai inhimillisyyttä. Sanon lapselle, että käy koulunsa lähtee täältä teidän kaiken hyvän näivettävien paskojen keskuudesta. Etsii innostuneita, positiivisia ja hyviä ihmisiä elämäänsä. Suomesta niitä ei löydy, nähty on. Harmi vaan, että teidän pessimisteiksi kasvatetuksi ilkimyksenne jäävät tänne kitumaan, no sitä saa mitä tilaa!

Miksi kertoisit lapsellesi keskustelupalstalle kirjoittavien "tyhmyydestä"? En nyt oikein ymmärrä.

Niin rakas kanssaihmiseni et kai voikaan ymmärtää...vastaan kuitenkin eli siksi, että tämä tuntuu olevan vallitseva tapa ajatella, ei vain tämän palstan ominaisuus! Siksi! Ja perustuen ihan omiin ja tuttavieni kokemuksiin. Tämä palsta tuntuu vain tuovan julki sen, mitä valtaosa oikeasti ajattelee! Eihän kukaan näitä ääneen sano, mutta pitää olla kuuromykkäidiootti jos/kun ei muuta informaatiota ympäristöstään kuule/nää/koe kuin ääneen sanotun??!! YHTÄÄN tutkimusta ei ole nonverbaalisesta viestinnästä ja sen merkityksestä, ei yhtään? Harhainen ap juu kun toivoo asiallisuutta, kyllä...

Vierailija
89/96 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä h*lvettiä? Minun lapset ovat aikuisia, äläkä sinä sotke heitä tähän. Kenen kanssa sinä oikein kuvittelet kirjoittavasi? Onko todellisuudentajusi hämärtynyt?

Mitä sä avohoitopotilas nyt oikein jauhat!! Rautalangasta, nuku yösi rauhassa, kyse EI ole sun lapsista!!! Kyse on lapsista yleensä plus toki tämän "ilkeän perheen" lapsista, yritä nyt ymmärtää!! Jos jollakin on todellisuudentaju hämärtynyt niin sinulla!!! Älä nyt hyvä ihminen lue joka tekstiä kuin piru raamattua vaan muista vertauskuvat ym.! Oletko sä käynyt koulua lainkaan kun ymmärrystä ei ole nimeksikään!!! Ja en kyllä pyydä anteeksi, en jaksa enää kun ei ole aihettakaan!

Vierailija
90/96 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä nyt olet vetänyt herneen nenään, kun Kallen vanhemmille olet yhdentekevä. Mitäpä jos suhtautuisit sinäkin Kallen vanhempiin samalla tavalla? Ja lakkaist ajatteelmasta koko perhettä?

Vierailija
91/96 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessasi kerroit, että Kalle on ollut sinun lapsesi synttäreillä ja juuri eilen sinun lapsesi oli Kallen synttäreillä. Kommentissasi 80 sanoit, että Kallen on aika oppia, ettei saa kutsua synttäreille. Ja nyt tässä sitten suret Kallea ja Kallen vanhempia, kun ette aio kutsua Kallea enää lapsesi seuraaville synttäreille. Mitäpä, jos kutsuisitte Kallen lapsesi seuraavillekin synttäreille, niin sun ei tarvitsisi olla huolissasi Kallesta ja saamatta jääneestä synttärikutsusta? 

Vierailija
92/96 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nämä luokkakaverien vanhemmat välttelee aloittajaa ihan syystä... jään innolla odottamaan aloittajan vastausta jossa hän haukkuu minut (ja lapseni?) idiooteiksi, koska hän itse on positiivinen ja muut huomioon ottava ihminen :D

Vierailija
93/96 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääli lapsianne! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä tuo lapsi ja nämä vanhemmat ovat siis sanoneet?

Enemmän se on sellaista nonverbaalista viestintää, vaikea selittää. No, menin ensimmäistä kertaa vanhempainillassa aidon ystävällisesti juttelemaan tyyliin "tosi kiva kun "Kalle" pääsi meidän "Villen" synttäreille viimeksi" jne. niin tämä äiti ihan oikeasti suurinpiirtein tuhahti, nosti nenäänsä ja käveli pois! Siis hän ei sanonut mitään, vain nyrpisti nenäänsä ja hymähti! Eikä tämä siis jäänyt viimeiseksi kerraksi.En tunnista häntä mistään, mutta lapseni tykkää hänen pojastaan (on kuulemma tosi suosittu luokalla) ja haluaisi olla tämän pojan kaveri. Vanhempainillassa kuulosti siltä, että tämä äiti oli huolissaan poikansa osaamisesta suhteessa muuhun luokkaan eli ehkä tuo selittää asiaa. Surullista ja väärin se on silti muita kohtaan etenkin kun hänen poikansa on varmasti ihan tavallisen hyvä oppilas, ei paras muttei huonoinkaan. Ja lapsi oli siis todella ylimielinen ja nenäkäs, jopa alentuva. Mutta lapsen vika tämä ei ole ja häntä kohtelin toki hyvin sillä eihän lasta voi laittaa tilille vanhempiensa vääryyksistä.

Eivät kaikki ihmiset ole sosiaalisia. Se että lapsesi haluaa olla pojan kaveri, ei tarkoita sitä, että hänen äitinsä olisi velvollinen kaveraamaan kanssasi.

Lapset nyt ovat lapsia. Jotkut nenäkkäitäkin.

Älä tuppaannu sellaiseen seuraan, johon et ole tervetullut.

En olekaan tuppaantunut seuraansa vaan ajattelin vaan moikata ja antaa ymmärtää että me ollaan avoimia ja kivoja ja meille voi tulla, huolta kyllä pidetään. Mutta ei siinä mitään, oman lapsesi tappiohan tuo on, ei me väkisin ruokita ja viedä huvituksiin.

Mitä oikein horiset? Minun lapseni ovat aikuisia, eivätkä mitenkään liity tähän keskusteluun. Mikä h*lvetin pakkomielle sulla on muiden lapsista? Kuten aiemminkin on sinulle jo sanottu eli jätä muiden lapset rauhaan.

Mitä _sä_ horiset, mä en edes tunne sun lapsias! Tää ei oo todellista enää! Miten sekasin te oikein olette!

"Mutta ei siinä mitään, oman lapsesi tappiohan tuo on, ei me väkisin ruokita ja viedä huvituksiin."

Tuo on suora lainaus viestistäsi. Niin että kukahan oikein on sekaisin?

Niin, idiootti, jos susta on parempi laittaa lapses paikkaan missä saa pelata 16-vuotialle tarkoitettuja pelejä ja tehdä mitä vaan niin ok. Meillä olis tarjolla ruokaa ja viemistä huvituksiin/harrastuksiin, mutta ihan kuten arvon mammat haluaa, tappopelit kunniaan ja kaikki fiksu tekeminen pannaan eikö. Minähn se sekaisin olen kun olen olisin viemessä lapsia liikkumaan jne...ok...

Mikä saa sut epäilemään, että lapsesi koulukaveri ei saa kotonaan ruokaa eikä häntä viedä huvituksiin/harrastuksiin tai hänellä ei ole kotona mitään fiksua tekemistä? Jos tämä yksi lapsi ärsyttää sua noin suunnattomasti, niin voit ihan hyvin kehottaa omaa lastasi leikkimään jonkun toisen lapsen kanssa. Ei tämä yksi koulukaveri ole ainoa lapsi maailmassa, jonka kanssa lapsesi voisi ystävystyä. 

Voi elämä...sulla meni koko pointti ohi niin että viuhuu, älä sure, et valitettavasti ole todellakaan ole ainoa...niin, kyllä tämä lapsi varmaan hölmöilee iltapäivänsä läpi kavereilla joissa ei ole kukaan huoltapitämässä ja saa opin kuinka olla ilkeä ja väheksyvä kilttejä ihmisiä kohtaan. Se vaan ei opeta pärjäämään myöhemmin elämässä, parisuhteessa ja työpaikoilla. Kumman luulet tuolloin menestyvän paremmin, muita epäilevän ja väheksyvän mulkun vai kivan ja ennakkoluulottoman? Tässä on kyse asenteista idiootit, siitä mitä lapsiinne istutatte, mutta ettehän te ilkeät rusina-aivot voi ymmärtää huomaan sen.

Miksi olet noin aggressiivinen ja kirjoitat noin rumaa kieltä? Nyt olisi hieno tilaisuus katsoa peiliin....Sähän raivoat täällä ihan tyhjästä! Jos joku vähättelee tai välttelee sinua, niin SO WHAT!? Kaikilla ihmisillä on oikeus valita seuransa, niin aikuisilla, kuin lapsillakin. Ja kaikkien kanssa EI TODELLAKAAN tarvitse tulla toimeen. Näin mä ainakin itse elän, ja opetan myös lapsilleni. Miten voin harmittaa noin paljon, jos yksi vanhempi ei huomaa sinua?? Ei tuollainen raivo ole normaalia. Ehkä hän ei vaan pidä sinusta. Ihan täysin normaalia, ja myös hyväksyttävää. En mäkään päästä lastani kaverille, jos en voi sietää sen vanhempaa. Niin se vaan menee. Anna ihmisten olla.

Vierailija
94/96 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh mikä ketju. Tekeekö vaihdevuodet joistain noin vihaisia, vai mikä selittää tuollaisen raivon ja vihan? En voi ymmärtää.

Vierailija
95/96 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää että ap on saanut ketjun alussa noin paljon ylänuolia. Jo aloitusviestistä voi päätellä, että ap on itse kehitellyt koko tilanteen päässään. Niinhän se sitten olikin.

Vierailija
96/96 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista huomata miten monet ovat tosiaan antaneet ylänuolia ap:n täysin sepitetyille ilkeyksille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi