Työttömyyspäiväraha: n. 500e/kk. Puhelinmyynnin pohjapalkka: n. 500e/kk. Mikä on tekosyysi?
Puhelinmyynnillä et voi kun voittaa joten mikä on tekosyysi olla menemättä töihin?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kyllä jaksetaan syytellä ja taistella. Oikeasti kaikki alle 5000e/kk ansaitsevat ovat huonosti toimeen tulevia. Ei joku 3000-4000e palkka mihin itse kuulun, niin kesää tee. Duunari maksaa itse kaikesta maksimit ja kaikesta rokotetaan, niin että ei varmasti lähde mopo keulimaan. KIITOS että saan olla mukana tässä kusetuksessa. Tottakai tuokin palkka kuulostaa jollekkin isolta, mutta totuus on toinen. Esim. 3 lapsen työtön yksinhuoltaja saa nettona enemmän, kuin 3000e/kk brutto tienaava työntekijä ja kaikki on yhlle ilmaista (tarhamaksut yms.).
Noihin summiin on laskettu aina mukaan lapsilisät ja elatusmaksut, vaikka ne eivät ole millään muotoa sidonnaisia työttömyyteen. Palkansaajan lapsesta/lapsista saa myös lapsilisät, vaikka olisi tasavallan presidentti. Eikä yh-korotus lapsilisissä riipu siitä, onko hän töissä vai työtön. On matemaattinen virhe verratta kaikkia työttömän yh:n tukia pelkkään palkkaan.
Menisin ellen olisi jo metsässä keräämässä käpyjä!!
Vierailija kirjoitti:
Menisin ellen olisi jo metsässä keräämässä käpyjä!!
Luurit vaan päähän metsälle mennessä niin voisit yhdistää kaksi työtä: käpyjen keräilyn ja puhelinmyynnin.
Varmasti pääsisi Iltalehteenkin ja kenties Susanna Kosken kanssa poseeraamaan
Missä ap on niitä töitä, joihin 55v.työtön nainen palkataan? Huhuu, miksi et vastaa? Hakisin heti.
Rakastan lähimmäistäni. En halua kiusata heitä häiritsemällä heitä turhilla puhelinsoitoilla ja tyrkyttämällä heille krääsää, jota he eivät halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen estänyt lähes kaikki puhelinmyyjien numerot. Jos joku sattuu pääsemään läpi, olen niin hirveä ihminen, että puhelinmyyjä ei siitä puhelusta ilman terapiaa toivu. Älkää hyvät ihmiset ryhtykö puhelinmyyjiksi.
MIiksi sä niitä myyjiä kiusaat? Ihmisiä hekin vaan ovat ja yrittävät elantoaan tienata.
Itse totean aina että säästetään molempien aikaa ja pidetään puhelu lyhyenä. sitten kiitän kohteliaasti soitosta ja lopetamme puhelun siihen. Sen jälkeen rutiininomaissti estän numeron josta soitto on tullut.
Nykyään soittoja tulee hyvin harvoin.
Jep, just näin! Itse oon siis puhelinmyyjä, myyn sähköä. Suurin osa asiakkaista on mukavia ha ilmoittavat kohteliaasti jos eivät halua puhua. Iso osa haluaa puhua ja ostankin minulta sähkösopimuksen koska se on edullinen ja edustan luotettava yhtiötä. Sitten pieni osa on niitä käytöstavattomia urpoja jotka meuhkaavat toisessa päässä ja tuhlaavat itse omaa aikaansa sillä meuhkaamisella kun puhelun voisi lopettaa nopeammin sanomalla ystävällisesti ettei kiinnosta.
Tienaan kylläkin vähän enemmän kuin 500/kk eli nettona noin 1900-2300 kolkyt tuntisella viikolla mutta tiedän et on paikkoja joissa pelkkä provikkapalkka ja tuote joka ei myy eli kaikilla. Mulla itc-alan tes pohjana + provikat.
Puhelinmyynnissä aika olennaista onkin se mitä tuotteita myy ja mistä ne soittolistat tulee. Esim. sähkösopimukset on hyviä puhelinmyyntituotteita, aineettomia ja niitä yleensä myydään ihmisille jotka ovat muuttamassa tai joiden määräaikaiset on päättymässä, jolloin tarve on todellinen ja kauppoja syntyy enemmän kun randomsoittelulla.
Ihan hyvin tienaat puhelinmyyjäksi. Jotkut saattaa jonkin aikaa tianata enemmänkin mutta jos tuon tason pystyy pitämään pidemmän aikaa niin se on jo ihan ok tulotaso. Raskasta homaaa kyllä, mutta niistä haistattelijoita toisaalta oppii melko pian olemaan suuremmin välittämättäkin. Omahan on häpeänsä.
No ensinäkin koska mun mielestä kokohomma on ihmisten häiriköintiä. Toisekseen mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja puhelimessa puhuminen on yksi niistä asioista joihin tarviin pamit, joten en ala.
Haluaisin tietää, mikä firma maksaa 500 e/kk pohjapalkan puhelinmyynnistä henkilölle, jolla ei ole mitään kykyjä myyntityöhön. Voisin mä tuolla rahalla mennä soittelemaan ihmisille, mutta en mä kyllä saa mitään kaupaksi kuin ehkä vahingossa. Kuka työnantaja sellaista katselisi kovin pitkään?
Mulla on työmarkkinatuki n. 850e nettona. Yhdessäkään puhelinmyyntifirmassa ei täälläpäin ole pohjapalkkaa, vain provikka, ei perheellisellä ole varaa niin epävarmaan tuloon, tunnitkin 0-20 viikossa.
Pidän halveksuttavana häiritä tarkoituksella ihmisten ansaitsemaa kotirauhaa. Onneksi kännykkäaikana ei tarvitse vastata yhdellekään puhelinterroristille.
Vierailija kirjoitti:
Missä ap on niitä töitä, joihin 55v.työtön nainen palkataan? Huhuu, miksi et vastaa? Hakisin heti.
En ole ap, mutta kyllä 55-vuotias nainen palkataan, jos hänellä on osaamista, jota ei kasva jokaisella oksalla. Palkkasin juuri puoli vuotta sitten tuollaisen naisen data-analyytikon hommiin, koska hänellä oli osaamista sekä ohjelmoinnista, tilastotieteestä että substanssin (kaupanala) tuntemusta. Noita ei ollut muilla hakijoilla. Jos 55-vuotias työtön hakee samalla osaamisella ja tietotaidolla kuin 20-vuotias, kertoo se miulle, että hän ei opi mitään uutta, kun ei ole tuohon ikään mennessä saanut kehitettyä mitään sellaista erikoisosaamista, jota ei ole 20-vuotiaalla.
Jep, just näin! Itse oon siis puhelinmyyjä, myyn sähköä. Suurin osa asiakkaista on mukavia ha ilmoittavat kohteliaasti jos eivät halua puhua. Iso osa haluaa puhua ja ostankin minulta sähkösopimuksen koska se on edullinen ja edustan luotettava yhtiötä. Sitten pieni osa on niitä käytöstavattomia urpoja jotka meuhkaavat toisessa päässä ja tuhlaavat itse omaa aikaansa sillä meuhkaamisella kun puhelun voisi lopettaa nopeammin sanomalla ystävällisesti ettei kiinnosta.
Tienaan kylläkin vähän enemmän kuin 500/kk eli nettona noin 1900-2300 kolkyt tuntisella viikolla mutta tiedän et on paikkoja joissa pelkkä provikkapalkka ja tuote joka ei myy eli kaikilla. Mulla itc-alan tes pohjana + provikat.