Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennukseen/ahdistukseen lääkkeitä syövät

Vierailija
13.10.2017 |

Olisi muutama kysymys masennukseen, ahdistukseen tai muihin mielenterveysongelmiin lääkkeitä syöville.

Mihin ongelmaan syöt lääkettä ja mitä valmistetta?
Onko lääkkeestä ollut apua?
Onko haittavaikutuksia ilmennyt?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ahdistukseen Xanoria 0,25 mg tarpeen mukaan, max. 3 kertaa päivässä. Suositus oli, että lääkettä ei käyttäisi perättäisinä päivinä.

Ahdistus johtui mieheni sietämättömästä käytöksestä, joka oli jatkunut jo hyvin pitkään. En ollut kuitenkaan masentunut, vaikkakin olin hyvin epätoivoinen niiden ahdistuskohtausten iskiessä, jotka sinänsä olivat täysin luonnollista reaktiota sillä hetkellä puolison suunnalta tulevaan erittäin julmaan henkiseen väkivaltaan.

Miehen kyllästyttyä kiusaamaan, palasin aina tolpilleni. Diagnoosia en saanut. Varoiteltiin kyllä, että jos en pääse eroon puolisosta, tuollainen tilannne altistaa masennukselle ja ahdistushäiriölle.

Minulle Xanor oli erittäin hyvä ratkaisu, se vei pahimman terän ahdistukselta ja pystyin niissä tilanteissa toimimaan ja nukkumaan. Olisi mies sanonut tai tehnyt mitä. Aiemmin valvoin öitä läpi ja menin epätoivoiseksi miehen käytöksen jatkuessa ja pahentuessa.

Ja koska kyseinen lääke vaikuttaa vain lyhyen aikaa, olin suurimman osan ajasta hyvävointisena ja skarppina, enkä lääkkeiden vaikutuksen alaisena.

Kesällä mies muutti omilleen. Sen jälkeen elämä on alkanut rakentua uudelleen. Enää en tarvitse ahdistuslääkkeitä. Olen kiitollinen, että niitä sain silloin pahimpaan hätään.

Vierailija
22/26 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon kaikille vastauksista. Ehkä uskallan kokeilla lääkkeen aloittamista voihan sen aina lopettaa. Nykyisin menee jo pelkästään oman ahdistuksen oireet niin fyysiseksi ettei tuo lääkkeen aloitus/lopetus oireet oikeastaan edes pelota vaikka niistä olen paljon pahaa kuullutkin.

Ap

oirepelotteluja lukiessa kannattaa muistaa että jotkut saa kauheita oireita jo allergia- ja päänsärkylääkkeistäkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
24/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina vanhin voitehista.

Vierailija
25/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Escitalopram 15mg ahdistukseen. Erittäin hyvä lääke itselleni ollut. Lääkkeen avulla olen saanut ahdistuksesta sen terävimmän kärjen pois ja lisänä terapia. Minulla on ollut yöhikoilua jonkin verran ,mutta eipä oikeastaan muuta.

Vierailija
26/26 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ongelmaan syöt lääkettä ja mitä valmistetta?

Masennus, syömishäiriöön liittyvä ahdistuneisuus.

Kokeiltu on Cymbalta, Venlafaxin sekä Seronil. Lisäksi unettomuuteen tarvittavana ollut Mirtazapin ja Ketipinor. Psykiatrisella osastolla syömishäiriön psykoottisuustasoiseen vakavuuteen minut pakkolääkittiin myös hetkellisesti Zyprexalla sekä injektiolla että velotabina, mikäli suostuin sen itse nielemään.

Onko lääkkeestä ollut apua? Onko haittavaikutuksia ilmennyt?

Uniongelmat: Ketiapiini 25mg auttaa nukahtamaan ja pitää unta yllä hyvin, mutta aamulla olo on kuin olisi "lyöty taju kankaalle". Aamulla päätä särkee, tasapaino heittää, tokkurainen ja suorastaan krapulainen olo muutaman tunnin heräämisestä. Unet sekavia ja vilkkaita. Pidän enemmän Imovanesta joka tuntuu paljon mukavemmalta vaipumiselta uneen, kuin valuisi pilven läpi. Mutta sitä minulle ei enää kirjoiteta ikävä kyllä. Mirtazapin 7,5-15mg ei ollut hyvä vaikka kokeilin useampaan kertaan. Uni ei tullut ja seuraavana päivänä huono olo ja kauhea nälkä vaikka ei haluaisi syödä.

Masennus: Olen käyttänyt vartavasten masennukseen Seronilia tammikuusta lähtien. Aloitettiin 10mg ja alkuoireina kova väsymys ja suun kuivuminen. Nämä oireet kestivät muutaman päivn ja toistuivat aina kun lääkeannosta nostettiin -> 20mg -> 40mg (nykyinen annos jo pidemmän aikaa)

Tästä lääkkeestä ei ole muuta kuin hyvää sanottavaan; painoneutraali, ei väsytä eikä liikaa piristä. Ajoittain tulee lievää manianpuuskaa esim. siivoan 2-kerroksisen talon lattiasta kattoon ilman huutavaa tarvetta sille... ei tuo minua haittaa kun se tuntuu hyvälle kuitenkin. Masennus lieventynyt ja elämä ei ole enää niin toivotonta. En näe syytä lopettaa tai laskea annosta.

Cymbalta ja Venlafaxin olivat molemmat vain pari viikkoa pienillä annoksilla mutta aiheuttivat ihan kauheaa apatiaa ja katatonista oloa joten eivät sopineet minulle.

Zyprexa sen sijaan on zombiseerumia jota ei pitäisi edes olla olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi