Viikonloppu pilalla!!! Avokin mukula ängettiin meille
Nyt joutuu koko illan kuuntelemaan jotain mukukan parkua yms äärirasittavaa vaikka oli ihan meillä omatkin suunnitelmat! Ei pitänyt olla mikään avokin viikonloppuhoitovuoro tms vaan avokin exä halus pilata meidän illan! Että mä nään niin punaista. Ja pilalla on huominenkin, ei mihinkään pääse koska se mukula on tossa. Miksei äiti voi noudattaa sovittua ja tajuta että muillakin on elämä!!!
Kommentit (82)
Huomatkaa että ap on Porvoosta.. Eiköhän tämä provo ole nyt käsitelty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsen vika, että hän on olemassa, vaan avokin. Olisi pitänyt heponsa tallissa. Turha syyttää lasta tai hänen äitiään, kyllä tämä on ihan sen avokkisi tekosia.
Ehkä sinun tosiaan kannattaisi mennä baariin, vetää pää täyteen ja jäädä sille tiellesi. Avokki voi etsiä itselleen paremman naisen (tai miehen, mikäli ap on mies).
Niin että lapsen äiti ei pidä sovituista kiinni vaan tupsauttaa lapsen ennalta ilmoittamatta ap.n ja lapsen isän ovelle niin kyllähän se lapsen isä tässä on se paskiainen ja syypää kun ei pitänyt hepoaan tallissa etc? Justjust.
Ap.han nyt on keskenkasvuinen teiniprinsessa tai provo kielenkäytöstä päätellen mutta jos tämä tilanne käännettäisiin toisinpäin - siis niin että lapsi olisi jätetty äitinsä ovelle vaikka olisi pitänyt olla isäviikonloppu niin johan täällä olisi teroitettu kirveitä että päästään listimään tuollainen kelvoton epäsikiö joka ei ansaitse isän nimitystä ja ai kauheeta kun äiti nyt ei pääsekään viettämään ansaittua lapsivapaataan... Mutta äideillä on oikeus toimia miten vaan?
Mä olen äitipuoli (kivittäkää), tulen hyvin kumppanini lasten kanssa toimeen ja he mun. Ovat aina tervetulleita tänne toiseen kotiinsa. Mutta ai saakeli että kyllä muakin korpeaa jos yhtenä niistä harvoista viikonlopuista vuodessa, kun ollaan järjestetty miehen kanssa lapsivapaata, lähdettäisiin pikku reissuun tai ihan vaan vaikka syömään. Niin siinä vaiheessa kun esim. kamat on pakattu niin miehen puhelin alkaa soida ja homma kääntyykin niin että meidän on peruttava menot kun lasten äidillä on jotain omasta mielestään tärkeämpää. Parhaimmillaan ollaan ajettu 200km takaisin himaan kylpylästä ekana iltana kun toinen vaihtoehto on että alkaa se kiristys ettei mies sitten saa nähdä lapsiaan. Kaikilla sopimuksilla saa pyyhkiä ahteria, niitä ei tämä ex-rouva noudata. Ei sitä mielipahaansa tietysti lapsille näytä mutta ootteko nyt oikeasti sitä mieltä että sitäkö ei saisi yhtään mieltänsä pahoittaa jos joku torpedoi teidän suunnitelmia täysin tahallaan eikä pidä sovituista jutuista kiinni? Pitäisi vaan hymistellä, että joo, tälläistä se on kun ottaa lapsellisen miehen, lapset tulee aina ensin. Kun tässäkään ongelma ei ole se, etteikö se olisi ok että lapset tulee ensin vaan kun niitä äipän menojahan tässä vaan ajatellaan!
Kyllä moni on tuota mieltä, kun ovat itse niitä äitejä, jotka toimivat noin. Ikävä kyllä. Ihmiset osaa olla hyvin itsekkäitä eikä lapsen etu siinä paljon paina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsen vika, että hän on olemassa, vaan avokin. Olisi pitänyt heponsa tallissa. Turha syyttää lasta tai hänen äitiään, kyllä tämä on ihan sen avokkisi tekosia.
Ehkä sinun tosiaan kannattaisi mennä baariin, vetää pää täyteen ja jäädä sille tiellesi. Avokki voi etsiä itselleen paremman naisen (tai miehen, mikäli ap on mies).
Niin että lapsen äiti ei pidä sovituista kiinni vaan tupsauttaa lapsen ennalta ilmoittamatta ap.n ja lapsen isän ovelle niin kyllähän se lapsen isä tässä on se paskiainen ja syypää kun ei pitänyt hepoaan tallissa etc? Justjust.
Ap.han nyt on keskenkasvuinen teiniprinsessa tai provo kielenkäytöstä päätellen mutta jos tämä tilanne käännettäisiin toisinpäin - siis niin että lapsi olisi jätetty äitinsä ovelle vaikka olisi pitänyt olla isäviikonloppu niin johan täällä olisi teroitettu kirveitä että päästään listimään tuollainen kelvoton epäsikiö joka ei ansaitse isän nimitystä ja ai kauheeta kun äiti nyt ei pääsekään viettämään ansaittua lapsivapaataan... Mutta äideillä on oikeus toimia miten vaan?
Mä olen äitipuoli (kivittäkää), tulen hyvin kumppanini lasten kanssa toimeen ja he mun. Ovat aina tervetulleita tänne toiseen kotiinsa. Mutta ai saakeli että kyllä muakin korpeaa jos yhtenä niistä harvoista viikonlopuista vuodessa, kun ollaan järjestetty miehen kanssa lapsivapaata, lähdettäisiin pikku reissuun tai ihan vaan vaikka syömään. Niin siinä vaiheessa kun esim. kamat on pakattu niin miehen puhelin alkaa soida ja homma kääntyykin niin että meidän on peruttava menot kun lasten äidillä on jotain omasta mielestään tärkeämpää. Parhaimmillaan ollaan ajettu 200km takaisin himaan kylpylästä ekana iltana kun toinen vaihtoehto on että alkaa se kiristys ettei mies sitten saa nähdä lapsiaan. Kaikilla sopimuksilla saa pyyhkiä ahteria, niitä ei tämä ex-rouva noudata. Ei sitä mielipahaansa tietysti lapsille näytä mutta ootteko nyt oikeasti sitä mieltä että sitäkö ei saisi yhtään mieltänsä pahoittaa jos joku torpedoi teidän suunnitelmia täysin tahallaan eikä pidä sovituista jutuista kiinni? Pitäisi vaan hymistellä, että joo, tälläistä se on kun ottaa lapsellisen miehen, lapset tulee aina ensin. Kun tässäkään ongelma ei ole se, etteikö se olisi ok että lapset tulee ensin vaan kun niitä äipän menojahan tässä vaan ajatellaan!
Miehesi ei tarvitse edes vastata exän puheluihin silloin kun lapset exällä. Eli ei todellakaan tarvitse lähteä mistään kylpylöistä ajelemaan. Ja ei, ex ei pysty sanelemaan niin, ettei mies näkisi enää lapsia ja kiristämään sillä. Tai voi yrittää, mutta lastenvalvoja ei tuollaista hyväksy.
Puhelimeen ei voi olla vastaamatta. Kysehän voi olla vaikka liikenneonnettomuudesta tai mistä tahansa hyvinkin vakavasta asiasta. Eksäni kohdalla myös paha alkoholismi aiheutti sen että aina sai olla henki kurkussa kun lapsi oli hänen luonaan ja odottaa mitä milloinkin puhelua. Ja aika pitkältä lähdin minäkin ajelemaan kun vaihtoehto olisi ollut kiireinen huostaanotto.
Lastenvalvojalla puolestaan ei ole mitään keinoa saada vanhempia noudattamaan mitään sovittua. Hän voi lähinnä heristellä sormeaan ja sanoa so-so. Kaikki pakkokeinot menevät viime kädessä käräjäoikeuden kautta ja tämä on vaikea ja vähintään kuukausien mittainen tie. Ja henkisesti hyvin raskasta, ellei satu olemaan miljonääri joka voi palkata juristin (200,-/tunti + alv) asiaansa ajamaan.
On helppo puhua teoriassa oikeuksista ja velvollisuuksista mutta kun tosielämää elää tällaisen piittaamattoman vanhemman kanssa niin silloin tekee tilanteiden eteen tullessa sen mikä voi ja täytyy lapsensa eteen, oli sitten oikeuksia tai ei.
Kyllähän sinä puhut oikeasti täyttä asiaa. Jokainen normaalijärkinen, reilu ihminen sen tajuaa. Se miksi sinulle väitetään vastaan ja alapeukutetaan kertoo varmaan lähinnä siitä, et moni äiti kokee tuollaisen kohtuuttoman toiminnan täysin oikeutetuksi. Siitä kertoo seki, että olet hyvin harvoja henkilöitä, jotka ylipäätään keskustelussa nostivat esille, et miksi ihmeessä lapsen äiti toimii tuolla tavalla suunnittelematta. Lapset taas kerran joutuvat kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Se lapsi on aina sun edellä. Hyväksy se tai lähde suhteesta.
No ei ole ja sillä mukulalla on ihan se äitikin olemassa. Me halutaan nyt panostaa meidän suhteeseen eikä siihen kuulu tosiaan mikään kiukutteleva mukula. Niinku sanoin ei ollu miehen vuoro hoitaa, mikä tässä on niin vaikeaa tajuta!!! Ap
Ymmärrän, että sovittuja asioita pitää noudattaa. Karvat saa pystyyn asenteesi lasta kohtaan...sinä olet avokillesi korvattavissa lapsi ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi tulee päivittää tai tehdä uusi tapaamissopimus mihin kirjataan nuo asiat tarkemmin. Jos ei ole yhteishuoltajuus niin muina hetkinä kun sopimukseen isälle merkatuilla päivillä, ei miehen tarvitse joutua olemaan isyyden lisäksi lapsenlikkana mikäli ei pysty tai on sopinut muuta/on töissä. Yhteishuoltajuus on erikseen.
Toki sairastilanteista voi sopia erikseen muuta, mutta menot...ne ei uhkaa kenenkään henkeä yleensä.
Eli uutta sopimusta tekemään ja kun sitä omalta osaltaan noudattaa niin exä ei pysty kiristämään asialla hiukkaakaan.
Että mies ottaa nyt palitsut mukaan ja askel kohti käräjiä.
Ymmärrän, että saattaa hetkellisesti ärsyttää. MUTTA kyse on kuitenkin avokkisi lapsesta ja varmasti tiesit mihin soppaan lusikkasi työnsit. Nyt on vain sopeuduttava, olet sentään aikuinen ihminen eikä se maailmaa kaada että lapsi tuli teille "väärään" aikaan. Itseäkin joskus huokailututtaa kun näitä sattuu mutta minkäs teet, se on elämää ja avokkini lapsi on myös minulle tärkeä vaikkei omani olekaan.
Vähän mua ärsytti tänäää kaikki lapset jotka tuli vastaan kaupungil!!! Miks niitten pitää siellä liikkuu eiks ne äidit voi viedä niitä jonnekin sivumpaa? Nyt mun rakaskin laitteli kauheesti mun perään viestiä että se mukula ihmetteli minne hävisin niin äkkii ja se haluis leikkiä mun kanssa.... Eiiiii en kestä. Siis miks se mukula jotenkin oletti että mä olen siellä sitä varten että leikitää mulla oli ihan muut asiat mielessä siellä kuitenkin miks siellä olin. Nyt vaan juodaan ehk tänään yhen mun kaverin kaa ja ehkä sitten yks mies tulee viemään meitä johonkin syömään. En sit tiiä meenkö vai pitäiskö kattoo jos toi mun rakas haluiskin illal tehä jotaaaai...
Vierailija kirjoitti:
Vähän mua ärsytti tänäää kaikki lapset jotka tuli vastaan kaupungil!!! Miks niitten pitää siellä liikkuu eiks ne äidit voi viedä niitä jonnekin sivumpaa? Nyt mun rakaskin laitteli kauheesti mun perään viestiä että se mukula ihmetteli minne hävisin niin äkkii ja se haluis leikkiä mun kanssa.... Eiiiii en kestä. Siis miks se mukula jotenkin oletti että mä olen siellä sitä varten että leikitää mulla oli ihan muut asiat mielessä siellä kuitenkin miks siellä olin. Nyt vaan juodaan ehk tänään yhen mun kaverin kaa ja ehkä sitten yks mies tulee viemään meitä johonkin syömään. En sit tiiä meenkö vai pitäiskö kattoo jos toi mun rakas haluiskin illal tehä jotaaaai...
Siis ap tässä nyt
Vierailija kirjoitti:
Joo, lapsi on varmaan rakas avokille. Mutta ei se liity nyt tähän vaan tässä on pointti pilalle mennyt viikonloppu!!! Kun se ämmä ei noudata sitä sopimusta, ei pitänyt olla isän hoitovuoro ja meillä oli suunnitelmia mun ihanan avokin kanssa!
Lapsiparka,viikonloppu ei varmasti ole hänellekään mukava.lapsi vaistoaa herkästi asioita.älä pura turhautumistasi viattomaan lapseen
Joo..
Mun avokilla on myös lapsi. Olin 17 kun alettiin seurustelemaan ja miehen lapsi oli silloin jo kolme vuotias. Aluksi, lapsellisuuttani, saatoin ajoittain olla mustasukkainen lapselle mutta se meni äkkiä ohi. Usein on muakin harmittanut kun exä on yhtäkkiä halunnutkin tuoda lapsen miehelle vastoin alkuperäistä sopimusta ajoista, ja mulla oli jo ollut muuta mielessä, mutta se täytyy vaan käsittää että sille miehelle se lapsi on kaikki kaikessa eikä se koskaan tuu estämään lapsen pääsyä sen luo. Sitten täytyy vaan just kehittää jotain kivaa yhdessä. Vaikka leipoa tai askarrella tai lähteä jonnekkin luontoon vaeltelemaan. Lapsi tykkää ja kaikilla on kivaa.
Kysyt koska vaan avokiltas että kumman valitsee niin aina valitsee lapsen.Se on vaan tosiasia ja jos et sitä kestä niin ota mies jolla ei kapsia ole lainkaan.
Itselläni oli mies jolla oli lapsia ja hoitovuorot saattoi muttua milloin mitenkin ja aina sanoin että tottakai lapset ensin että kyllä me ehditään kaksinkin olla.Ja ehdittiinkin. Sitten kun tilanne vakiintui niin lapset oli melkein aina kanssamme ja ei haitannut yhtään.Nyt kun emme enää ole yhdessä niin mieletön ikävä lapsia ja sitä kun olimme yhdessä ja teimme juttuja.
Sä et arvosta sitä mitä sulla on.
En jaksa koko ketjua lukea mutta minkänikäinen ap on? Vaikutat aika kypsymättömältä.
Mitä helvettiä sää itket? Soitat lastensuojelun noutamaan sen poies, eiköhän opi kunnioittamaan sitten
m85 kirjoitti:
Mitä helvettiä sää itket? Soitat lastensuojelun noutamaan sen poies, eiköhän opi kunnioittamaan sitten
Miksi ihmeessä lasu tulisi noutamaan lapsen pois isänsä hoidosta, kun isä on selvästi erittäin kykenevä lastaan hoitamaan?
Ämmät täällä hyökkää suu vaahdossa ap:n kimppuun vaikka YKSIKÄÄN heistä ei itsekään katselisi vierasta pentua sydän ilosta pipanoiden, kun se on vaan lykätty SOPIMUKSEN vastaisesti ovesta sisään.
Taitavat moralisoija teiniprinsessoittelijat itse olla paska äitejä, jolla on itsellään tapana tyrkätä oma pentunsa miten lystää ja kelle lystää paapottavaksi.
Tämä ketju todistaa sen, että ne jotka eroavat, ovat luusereita ja ne jotka menevät yhteen eronneen kanssa, ovat luusereita.
En ymmärrä - en ymmärrä laisinkaan tätä eronneiden itsekkyyttä näiden lapsivapaiden viikonloppujen suhteen. Kyse on lapsesta, pienestä ihmisestä, jolle soisin sen ilon että oma isä tai äiti aina haluaisi olla hänen kanssaan! Ei ihme kun Suomessa on niin paljon masentuneisuutta yms kun niin monelta aikuiselta puuttuu täysin empatiakyky!
No kyllä on sitten hyvin sairas äiti kyseessä! (Varmaan todella yleistä kuitenkin) Itse miettisin lähinnä omaa lasta, että kunpa ei joutuisi olemaan kurjassa ilmapiirissä.