Viikonloppu pilalla!!! Avokin mukula ängettiin meille
Nyt joutuu koko illan kuuntelemaan jotain mukukan parkua yms äärirasittavaa vaikka oli ihan meillä omatkin suunnitelmat! Ei pitänyt olla mikään avokin viikonloppuhoitovuoro tms vaan avokin exä halus pilata meidän illan! Että mä nään niin punaista. Ja pilalla on huominenkin, ei mihinkään pääse koska se mukula on tossa. Miksei äiti voi noudattaa sovittua ja tajuta että muillakin on elämä!!!
Kommentit (82)
Ap, miksi olet VAUVA-palstalla? Eikö sun pitäis snäppäillä selfieitä sun kamujen kaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asetupa ap avokin lapsen asemaan. Lapsella ap. Oikeus kokea itsensä tärkeäksi ja rakastetuksi. Siitä hän rakentaa itsetuntonsa. Sinä aikuisena ihmisenä varmasti ymmärrät tämän ja teet lapsen olon tervetulleeksi.
Millainen lapsuus sinulla oli, ap? Olitko heittopussi?
Hyvä lapsuus en vaan tykkää lapsista. Ap
Etkö sallisi tälle avokin lapsellekin hyvän lapsuuden, kun sinullakin oli / on edelleen sellainen?
Olet selvästi liian kypsymätön äitipuoleksi. Kannattaa vaihtaa kumppania. Säälittää tuo avokkisi lapsi..
Niin? Sillä mukulalla on äiti. Ihan hyvä lapsuus siellä sen luona ja mies vielä maksaakin siitä että se on äidillä. No en tosiaan ala pilaamaan mun elämää millään perhe leikillä mut mies on ihana ja sitä mä kyl rakastan.!!! Avasin sidukan ja lähen ihan koht muualle, mies vaan leikkii mukulan kaa nii mitä mä tääl tekisin kun kaikki on jo pilalla. Ei se nyt oo mun kanssa yhtään eikä pidä mulle seuraa, ärsyttää. Ap
Jep, lähde vain:) Tuskin on takaisin tulemista.
Tottakai on! Mies kyl ymmärtää mua ja tietää etten siedä mukuloita. Me ollaan tosi onnellisii yhdessä ja onneks yleensä kaksin
💓 ap
Mut lapsi menee AINA sun edelle. Tykkäsit siitä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi olet VAUVA-palstalla? Eikö sun pitäis snäppäillä selfieitä sun kamujen kaa?
Kaverien kanssa ei paljoa tällasii jutella, just siks tääl ja on tääl muutaki ei tää oo vaan äideille!!! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverien kanssa ei paljoa tällasii jutella, just siks tääl ja on tääl muutaki ei tää oo vaan äideille!!! Ap
Menepä nyt kuitenkin sinne baariin ja vedä pää täyteen, ehkä se avokin muksu on kadonnut mystisesti jonnekin sinä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asetupa ap avokin lapsen asemaan. Lapsella ap. Oikeus kokea itsensä tärkeäksi ja rakastetuksi. Siitä hän rakentaa itsetuntonsa. Sinä aikuisena ihmisenä varmasti ymmärrät tämän ja teet lapsen olon tervetulleeksi.
Millainen lapsuus sinulla oli, ap? Olitko heittopussi?
Hyvä lapsuus en vaan tykkää lapsista. Ap
Etkö sallisi tälle avokin lapsellekin hyvän lapsuuden, kun sinullakin oli / on edelleen sellainen?
Olet selvästi liian kypsymätön äitipuoleksi. Kannattaa vaihtaa kumppania. Säälittää tuo avokkisi lapsi..
Niin? Sillä mukulalla on äiti. Ihan hyvä lapsuus siellä sen luona ja mies vielä maksaakin siitä että se on äidillä. No en tosiaan ala pilaamaan mun elämää millään perhe leikillä mut mies on ihana ja sitä mä kyl rakastan.!!! Avasin sidukan ja lähen ihan koht muualle, mies vaan leikkii mukulan kaa nii mitä mä tääl tekisin kun kaikki on jo pilalla. Ei se nyt oo mun kanssa yhtään eikä pidä mulle seuraa, ärsyttää. Ap
Ap on teiniprinsessa:D
Olettaisin, että AP lienee provo...
Etsi itsellesi lapseton mies.
Olen kuullut noita lapsen pallotteluja uusperhekuvioissa kyllästymiseen asti.
Voin kertoa, että homma loppuu - ehkä- kun lapsi täyttää 18.
Kai tiesit suhteen aloittaessasi, että miehellä on lapsi. Olisi kannattanut nostaa kytkintä heti, kun kerran inhoat lapsia.
Älä ainakaan lapseen pura kiukkuasi- hän on syytön.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee Ap:sta mieleen joku american blonde, joka vihaa lapsia ja haluu vaan vetää pään täyteen ja panna miehen kaa. :DD
Mulle taas tulee mieleen joku 16-vuotias pikkuvamppi, joka on onnistunut pokaamaan jonkun kolmekymppisen äijän, jota on jo yksi nainen ehtinyt uunottaa. Vai että oikein "avokki"... Varmaan tää boifrendi asuu ihan omassa kämpässään ja ap vanhemmillaan ja nyt olisi kerrankin päässyt oikein luvan kanssa yökylään (kun onnistui uskottelemaan vanhemmilleen, että on menossa Maikin luo yöksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Se lapsi on aina sun edellä. Hyväksy se tai lähde suhteesta.
No ei ole ja sillä mukulalla on ihan se äitikin olemassa. Me halutaan nyt panostaa meidän suhteeseen eikä siihen kuulu tosiaan mikään kiukutteleva mukula. Niinku sanoin ei ollu miehen vuoro hoitaa, mikä tässä on niin vaikeaa tajuta!!! Ap
Jos lapsi käy teillä vuoroviikoin viikonloppuisin niin teillähän on kaikki ne arkipäivätkinnaikaanparisuhteelle! Vai ettekö osaa elää arkea? Tai paremminkin, etkö osaa?
Et kertonut syytä poikkeukselliselle tilanteelle, vaikka se olisi tärkeä työasia. Tai jos lapsen äiti haluaa joskus ylim.laatuaikaa kumppaninsa kanssa? Toipuu leikkauksesta?
Tapaamissopimus on vain runko. Sitä voi vanhemmat sovussa yhteistuumin muuttaa ihan koska vaan ja kysymättä sinulta, koska lapsi kuuluu miehen elämään automaatisesti, samoin vastuu lapsesta vai miten ajattelit asian menevän jos äiti joskus sairastuu tmv? Ensisijainen lapsen hoitaja on hänen oma vanhempansa eli tässä tapauksessa kykenevä isä.
Ei tainnu teidän suunnitelmat mennä miehllä lapsen edelle ja hyvä niin. Lapsen äidin hyvinvointikin on tärkeää, jotta hän voi jatkossakin kantaa vastuun lapsesta suurimmalla osuudella. Se ei ole itsestäänselvyys.
Joten hyväksy lapsi ja joskus muuttuvat tilanteet tai pakkaa laukkusi ja poisti, isä ansaitsee parempaa silloin. Samoin lapsi.
Tosin provo on surkee...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsen vika, että hän on olemassa, vaan avokin. Olisi pitänyt heponsa tallissa. Turha syyttää lasta tai hänen äitiään, kyllä tämä on ihan sen avokkisi tekosia.
Ehkä sinun tosiaan kannattaisi mennä baariin, vetää pää täyteen ja jäädä sille tiellesi. Avokki voi etsiä itselleen paremman naisen (tai miehen, mikäli ap on mies).
Niin että lapsen äiti ei pidä sovituista kiinni vaan tupsauttaa lapsen ennalta ilmoittamatta ap.n ja lapsen isän ovelle niin kyllähän se lapsen isä tässä on se paskiainen ja syypää kun ei pitänyt hepoaan tallissa etc? Justjust.
Ap.han nyt on keskenkasvuinen teiniprinsessa tai provo kielenkäytöstä päätellen mutta jos tämä tilanne käännettäisiin toisinpäin - siis niin että lapsi olisi jätetty äitinsä ovelle vaikka olisi pitänyt olla isäviikonloppu niin johan täällä olisi teroitettu kirveitä että päästään listimään tuollainen kelvoton epäsikiö joka ei ansaitse isän nimitystä ja ai kauheeta kun äiti nyt ei pääsekään viettämään ansaittua lapsivapaataan... Mutta äideillä on oikeus toimia miten vaan?
Mä olen äitipuoli (kivittäkää), tulen hyvin kumppanini lasten kanssa toimeen ja he mun. Ovat aina tervetulleita tänne toiseen kotiinsa. Mutta ai saakeli että kyllä muakin korpeaa jos yhtenä niistä harvoista viikonlopuista vuodessa, kun ollaan järjestetty miehen kanssa lapsivapaata, lähdettäisiin pikku reissuun tai ihan vaan vaikka syömään. Niin siinä vaiheessa kun esim. kamat on pakattu niin miehen puhelin alkaa soida ja homma kääntyykin niin että meidän on peruttava menot kun lasten äidillä on jotain omasta mielestään tärkeämpää. Parhaimmillaan ollaan ajettu 200km takaisin himaan kylpylästä ekana iltana kun toinen vaihtoehto on että alkaa se kiristys ettei mies sitten saa nähdä lapsiaan. Kaikilla sopimuksilla saa pyyhkiä ahteria, niitä ei tämä ex-rouva noudata. Ei sitä mielipahaansa tietysti lapsille näytä mutta ootteko nyt oikeasti sitä mieltä että sitäkö ei saisi yhtään mieltänsä pahoittaa jos joku torpedoi teidän suunnitelmia täysin tahallaan eikä pidä sovituista jutuista kiinni? Pitäisi vaan hymistellä, että joo, tälläistä se on kun ottaa lapsellisen miehen, lapset tulee aina ensin. Kun tässäkään ongelma ei ole se, etteikö se olisi ok että lapset tulee ensin vaan kun niitä äipän menojahan tässä vaan ajatellaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsen vika, että hän on olemassa, vaan avokin. Olisi pitänyt heponsa tallissa. Turha syyttää lasta tai hänen äitiään, kyllä tämä on ihan sen avokkisi tekosia.
Ehkä sinun tosiaan kannattaisi mennä baariin, vetää pää täyteen ja jäädä sille tiellesi. Avokki voi etsiä itselleen paremman naisen (tai miehen, mikäli ap on mies).
Niin että lapsen äiti ei pidä sovituista kiinni vaan tupsauttaa lapsen ennalta ilmoittamatta ap.n ja lapsen isän ovelle niin kyllähän se lapsen isä tässä on se paskiainen ja syypää kun ei pitänyt hepoaan tallissa etc? Justjust.
Ap.han nyt on keskenkasvuinen teiniprinsessa tai provo kielenkäytöstä päätellen mutta jos tämä tilanne käännettäisiin toisinpäin - siis niin että lapsi olisi jätetty äitinsä ovelle vaikka olisi pitänyt olla isäviikonloppu niin johan täällä olisi teroitettu kirveitä että päästään listimään tuollainen kelvoton epäsikiö joka ei ansaitse isän nimitystä ja ai kauheeta kun äiti nyt ei pääsekään viettämään ansaittua lapsivapaataan... Mutta äideillä on oikeus toimia miten vaan?
Mä olen äitipuoli (kivittäkää), tulen hyvin kumppanini lasten kanssa toimeen ja he mun. Ovat aina tervetulleita tänne toiseen kotiinsa. Mutta ai saakeli että kyllä muakin korpeaa jos yhtenä niistä harvoista viikonlopuista vuodessa, kun ollaan järjestetty miehen kanssa lapsivapaata, lähdettäisiin pikku reissuun tai ihan vaan vaikka syömään. Niin siinä vaiheessa kun esim. kamat on pakattu niin miehen puhelin alkaa soida ja homma kääntyykin niin että meidän on peruttava menot kun lasten äidillä on jotain omasta mielestään tärkeämpää. Parhaimmillaan ollaan ajettu 200km takaisin himaan kylpylästä ekana iltana kun toinen vaihtoehto on että alkaa se kiristys ettei mies sitten saa nähdä lapsiaan. Kaikilla sopimuksilla saa pyyhkiä ahteria, niitä ei tämä ex-rouva noudata. Ei sitä mielipahaansa tietysti lapsille näytä mutta ootteko nyt oikeasti sitä mieltä että sitäkö ei saisi yhtään mieltänsä pahoittaa jos joku torpedoi teidän suunnitelmia täysin tahallaan eikä pidä sovituista jutuista kiinni? Pitäisi vaan hymistellä, että joo, tälläistä se on kun ottaa lapsellisen miehen, lapset tulee aina ensin. Kun tässäkään ongelma ei ole se, etteikö se olisi ok että lapset tulee ensin vaan kun niitä äipän menojahan tässä vaan ajatellaan!
Miehesi ei tarvitse edes vastata exän puheluihin silloin kun lapset exällä. Eli ei todellakaan tarvitse lähteä mistään kylpylöistä ajelemaan. Ja ei, ex ei pysty sanelemaan niin, ettei mies näkisi enää lapsia ja kiristämään sillä. Tai voi yrittää, mutta lastenvalvoja ei tuollaista hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei tarvitse edes vastata exän puheluihin silloin kun lapset exällä. Eli ei todellakaan tarvitse lähteä mistään kylpylöistä ajelemaan. Ja ei, ex ei pysty sanelemaan niin, ettei mies näkisi enää lapsia ja kiristämään sillä. Tai voi yrittää, mutta lastenvalvoja ei tuollaista hyväksy.
Samaa mieltä, puhelin kiinni kun ollaan reissussa. Eikä äitipuolen sitäpaitsi tarvitse kylpylästä kotiin lähteä, hän voi jäädä sinne lillumaan, jos mies lähtee hoitamaan lastansa. Kai te olette ihan kaksi erillistä ihmistä?
Ainut joka tässä väärin on tehnyt on äiti. Miten ei voi edes ilmoittaa etukäteen että muuttaa sovittua?
Lapsen äidillä mahtaa olla hauskaa kun ex-miehen pikku prinsessa mököttää lapsesta...
Tuohan on ihan väärä asenne. Jos kumppanilla on lapsia niin ne on yhtä suuri osa sitä kuin käsi tai jalka. Se on paketti, ei ole toista ilman toista. Ja kun on lapsia niin ei oikeastaan millään muulla saa olla suurempaa merkitystä kuin että lapset voi hyvin varsinkin eron jälkeen kun perhe on muutenkin rikottu. Aivan sama mihin suhteet päättyy aikuisilla mutta lasten suhde vanhempiin ja mahdollisuus hyvään ja tasapainoiseen lapsuuteen on kaiken A Ja O, eli se menee tärkeysjärjestyksessä seuraavat 18 v viikonloppusuunnitelmien ohi. Jos ei sitä siedä parempi ottaa puoliso jolla ei ole lapsia. Se on resepti jolla kaikki saa onnen, muuten kaikki on onnettomia tässä tilanteessa. Kaikkein toimivin konsepti on ydinperhe. Oli mikä tahansa ihmisenä, uusioperheet ovat kaikkein vaikein ihmissuhdekonsepti. Ja aivan varmasti entinen puoliso vaikeuttaa minkä kerkii, hyvinkin voi olla suunniteltua. Mutta sääli lankeaa lapseen ei sinuun. Sen lisäksi että lapsi suree rikottua perhettä, epävakaita aikuisten suhteita, kahta kotia ja vielä sen viikonloput pilataan sillä että sitä ei kukaan halua ja draumatisoidaan lasta aikuisten itsekkäinen pyrkimysten alttarilla. Tuolla asenteella saat niin paljon pahaa mieltä niin kauan kun lyöt päätä seinään ja tulet kuitenkin häviämään sen. Mies miettii aikansa kuinka kauan viitsii olla huono isä vuoksesi. Opettele rakastamaan ihmisiä kuin omaa kuvitelmaasi elämästä. Se on nimittäin just nyt harhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimeen ei voi olla vastaamatta. Kysehän voi olla vaikka liikenneonnettomuudesta tai mistä tahansa hyvinkin vakavasta asiasta. Eksäni kohdalla myös paha alkoholismi aiheutti sen että aina sai olla henki kurkussa kun lapsi oli hänen luonaan ja odottaa mitä milloinkin puhelua. Ja aika pitkältä lähdin minäkin ajelemaan kun vaihtoehto olisi ollut kiireinen huostaanotto.
Lastenvalvojalla puolestaan ei ole mitään keinoa saada vanhempia noudattamaan mitään sovittua. Hän voi lähinnä heristellä sormeaan ja sanoa so-so. Kaikki pakkokeinot menevät viime kädessä käräjäoikeuden kautta ja tämä on vaikea ja vähintään kuukausien mittainen tie. Ja henkisesti hyvin raskasta, ellei satu olemaan miljonääri joka voi palkata juristin (200,-/tunti + alv) asiaansa ajamaan.
On helppo puhua teoriassa oikeuksista ja velvollisuuksista mutta kun tosielämää elää tällaisen piittaamattoman vanhemman kanssa niin silloin tekee tilanteiden eteen tullessa sen mikä voi ja täytyy lapsensa eteen, oli sitten oikeuksia tai ei.
Eihän näin typerä kirjoitus voi olla edes totta. Ei kai kukaan 18-vuotiaskaan voi olla noin tyhmä?
Juu, ja totta kai sovituista tapaamisajoista olisi pidettävä kiinni. Mutta joskus tilanteet muuttuvat ja jousto puolin ja toisin on fiksua. Toki asioista täytyy neuvotella ja sopia silloinkin. Itsekin olen joustanut vaikka lasten piti olla exällä ja samoin hän sitten taas vuorostaan jollain toisella kertaa. Tosin meidän kummankin nykyiset kumppanit ovat ihan järkeviä aikuisia ihmisiä, joten siinä mielessä täysin eri tilanne kuin ap:n miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia olette niin tossukoita, että lähdette ajelemaan takaisin sieltä kylpylästä?! Jollei kyse ole hätätapauksesta niin sanotte exälle, että nyt ei sovi ja sillä selvä. Jos exällä on joku oma baarimeno tms. niin se on hänen ongelmansa miten järjestää lapsenhoidon. Se on sitten eri asia, jos lapsi esim sairastuu tai tapahtuu jotain muuta vakavaa, mutta siitähän tässä ei ollut ilmeisestikään kyse. Joten omaa tyhmyyttänne, jos suostutte tuollaiseen pompotteluun.
Huhhuh, miten nyhveröitä jotkut ovat. Ei ihme että exät käyttävät tilannetta hyväkseen.
siis oikeasti, minkä ihmeen takia lapsia inhoava henkilö ylipäätään alkaa seurustelemaan sellaisen henkilön kanssa jolla on lapsia? Niitä lapsettomia miehiä/naisia aivan varmasti löytyy ihan riittävästi. Onko siinä mukana kuvitelma, että menee itse niiden lapsien edelle? Ihan vaan tiedoksenne , se on ihan puhdasta toiveajattelua. Jokaisella täysjärkisellä ihmisellä ne lapset nyt vaan menee edelle. Jos alat seurustelemaan henkilön kanssa , jolla on lapsia, niin se on vaan hyväksyttävä, että siihen pakettiin kuuluu myös se lapsi, jollei sitä hyväksy, niin on parempi etsiä se lapseton kumppani. lapsia ei saa koskaan laittaa kärsimään aikuisten typeryydestä, lapsi on syytön vanhempiensa eroon.
t
Vierailija kirjoitti:
Lapsen syy ei todellakaan ole tässä yhtään mikään. Sen pitäisi olla kaikille selvää. Mutta Ai yksinkö se lapsi tehdään?! Vain toisen "vika" että ei pitänyt "hepoaan tallissa" Onpa omituinen näkemys. Ja tottahan toki sekin on lapsen äidin vika, jos sysää lasta tuosta noin vaan pois jaloistaan... Mikä oli äidin syy tuohon tekoon?
Joka tapauksessa iljettävää käytöstä ap:lta. Lapsi ei ansaitse tuota kiukuttelua eikä oman äitinsä pompottelua
Tapailen miestä jonka lapsi on äidillään ehkä päivän-kaksi viikossa. Aina ei sitäkään. Näkeminen on niin hankalaa varsinkin kun äiti ilmoittaa hoitoajat milloin sattuu. Tekisi mieli luovuttaa. Muutenkin mietin onko musta moniongelmaisen lapsen elämään läheiseksi aikuiseksi. Tavallaan tykkään lapsista, mut vähän pistää miettimään.