Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reppureissaamaan kolmekymppisenä?

Vierailija
13.10.2017 |

On viime aikoina alkanut pahasti reissukuume iskeä ja olisi vuoden vaihteen jälkeen mahdollisuus pakata rinkka ja painella Aasiaan. Reilu parikymppisenä likkana moinen 8kk reissu tuli tehtyä ja jotenkin se on viime viikkoina noussut mieleen ja olisi yllättävänkin kova palo lähteä taas samanmoiselle!

Tosin nyt ei olla enää 22, vaan 30. Mitä jos kesken matkan hostellielämä, halpa viini ja kakskymppiset latteita elämänviisauksia toistelevat pikku"trävellerit" alkavatkin ekan viikon jälkeen ärsyttää? Oonko mä vaan liian vanha jo moiseen reissuun? Nyt mieli on avoin ja sen tekisi innolla kaiken uudelleen, mutta niin... Lapsia ja miestä ei siis vielä ole, eli sen puolesta onnistuisi kuitenkin vielä.

n30

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että mies jääkin hankkimatta jos jotain kunnollista isäehdokasta olit tulevalle lapselle katselemassa...

Ai miksi?

Luulenpa, että jos aloittaja haluaa perheen, niin eiköhän hän halua sen sellaisen miehen kanssa, jolle reissaaminen myös on tuttua.

Se tiedetään mitä noissa hostelleissa yöllä puuhaillaan, ei kukaan tavallinen mies tuollaista naista enää huoli

Vierailija
22/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reissaaminen on ainakin minulle paljon helpompaa näin työssä käyvänä kuin opiskelijana. Toissakesänäkin olin kaksi kuukautta Kaakkois-Aasiassa ihan palkallisella lomalla.

En minä kyllä 20-vuotiaana missään dormeissa jaksanut asua. Minulla ja reissukumppanillani oli aina oma huone. Mikään trävelleriseura nyt ei muutenkaan voisi vähempää kiinnostaa. Nykyisin on AirBnB ja muut vastaavat onneksi.

Juu, ymmärrän kyllä ja jokainen toki tyylillään. Itselle ne backpacker-hostellit ja se yhteisöllisyys oli silloin aivan mahtavaa ja siitä haluaisin vielä päästä osaksi

ap

No hittoakos siinä sitten! Säästyypä budjettia enemmän muihin asioihin.

Mutta luovu nyt hyvänen aika tuollaisista "ikäiselle sopiva elämä -puheista! Minä en ajatellut lopettaa juhlimista ja reissaamista koskaan enkä varsinkaan siksi, että olen jonkin ikäinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että mies jääkin hankkimatta jos jotain kunnollista isäehdokasta olit tulevalle lapselle katselemassa...

Ai miksi?

Luulenpa, että jos aloittaja haluaa perheen, niin eiköhän hän halua sen sellaisen miehen kanssa, jolle reissaaminen myös on tuttua.

Se tiedetään mitä noissa hostelleissa yöllä puuhaillaan, ei kukaan tavallinen mies tuollaista naista enää huoli

Sä et taida olla kauhean usein tilanteissa, joissa saat päättää, huolitko naisen vai et.

Vierailija
24/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi?

Sä et taida olla kauhean usein tilanteissa, joissa saat päättää, huolitko naisen vai et.

Montako surffitukka-aussilädiä sun punkassa oli omilla identiteetinkirkastus-reppureissuillasi?

Vierailija
25/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi?

Montako surffitukka-aussilädiä sun punkassa oli omilla identiteetinkirkastus-reppureissuillasi?

Oi voi, olihan niitä "romansseja" paljonkin silloin kuin olin itse nuorempana rinkka selässä reissussa ja olihan se myös ihanaa vaikka osaltaa vähän hupsuttelua. 

ap

Vierailija
26/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi?

En ole edellinen, mutta mitä väliä sillä on? Luuletko oikeasti, että tuo on jonkinlainen nokkela solvaus? Ei ole mikään rikos haluta seksiä ja harrastaa sitä halukkaan kumppanin kanssa.

Vierailija
27/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi?

Hmmm...kyllä minut vaan huoli, jo 17v yhdessä.

Vierailija
28/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ainakin näin 29- vuotiaana kiinnostaa matkoilla "seikkailu" ja monen eri kohteen näkeminen samalla reissulla. Eli voi olla useita eri maita tai paikkoja. Rinkka nyt vain on kätevin tällaisellä reissulla. En ihan voisi kuvitella laahaavani perässä esim. matkalaukkua. Eli onko tämä nyt sitä vain nuoremmilla tarkoitettua reppureissaamista? En tosin edes 2- kymppisenä nukkunut missään dormeissa, enkä nukkuisi edelleenkään. Enkä kovin huonotasoisissa hotelleissakaan. Siis tarkottaen, että katson kyllä aina arviot etukäteen.

Vierailija
29/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi?

Ei yhtään, koska olen hetero.

Mutta siitä puhe mistä puute, taas kerran.

Vierailija
30/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi?

Mutta ei kaikilla myöskään ole haaveissa tavallinen kumppani, mitä sillä nyt sitten tarkoitetaankaan. Iästä huolehtiminen on vain ulkopuolelta tuleviin odotuksiin liittyvää epävarmuutta. Voi sitten ihan oikeasti vanhana ylpeänä muistella miten teki kaiken niinkuin yhteiskunta odottikin. Siitä saa sitten hautakiveen sellasen hienon pinssin.

Vierailija
31/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä veetä? Kaverin vanhemmat teki tommosen reissun 60-vuotiaana ja sä puolta nuorempana mietit ootko liian vanha? Ihmisten pitäs lopettaa "oonko liian vanha" siihen ja siihen-miettiminen, se on ihan turhaa ellei kyse nyt sitt aidosti oo jostain lasten tapahtumasta johon miettii osallistuvansa.

Harmittaa että 30-vuotias luulee olevansa vanha :( Itse olin reilaamassa 19-vuotiaana ja se oli ihan kivaa, mutta nyt vanhempana se ois varmaan vielä hauskempaa kun silloin olin tosi typerä ja arka. Huvittavaa tosin että nyt 25-vuotiaana mulla vaan ei oo varaa, teininä olin rikkaampi :D No ehkä 5-15 vuoden päästä!

Vierailija
32/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Aasiassa tarvitse edes ihan hirveästi hostelleissa asua, poislukien isommat kaupungit. Eiköhän sieltä löydy oma bungalow riippumatolla jossa loikoilla. Tai hotellit on sen hintaisia, että ei pahemmin hostelleista eroa.

Itse kierrän sukellus- ja snorklauslomilla aika kaukaisiakin paikkoja miehen kanssa reppureissumeinigillä ja törmää paljon omanikäisiin ja paljon vanhempiinkin. Ollaan siis yli 30. Varsinkin tuo sukellus houkuttelee paikalle paljon meribiologeja ja muuta erittäin fiksua porukkaa, joiden kanssa on kiva istua iltaa ja vertailla päivän bongauksia.

Se riippuu niin paikasta ja aktiviteeteista millaista jengiä tapaa. Kannattaa suunnitella matka sen mukaan. Bilekohteissa tapaa tietysti lähinnä kännisiä nuoria sankoviinaa kittaamasta, mutta niihin paikkoihin ei ole pakko jäädä jumiin pitkäksi aikaa.

Heti kun on banana pancake trailin ulkopulella niin törmää ihan tavallisiin eri-ikäisiin ihmisiin, joita yhdistää rakkaus matkustamiseen. Hyvä esimerkki on vaikkapa Indonesia, jossa törmää Balin ulkopuolella lähinnä varttuneempaan porukkaan.

Vierailija
33/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kannata murehtia tätä, mulle ainakin löytyi puoliso matkalta ja niin on löytynyt monelle muullekin.

Vierailija
34/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Aasiassa tarvitse edes ihan hirveästi hostelleissa asua, poislukien isommat kaupungit. Eiköhän sieltä löydy oma bungalow riippumatolla jossa loikoilla. Tai hotellit on sen hintaisia, että ei pahemmin hostelleista eroa.

Itse kierrän sukellus- ja snorklauslomilla aika kaukaisiakin paikkoja miehen kanssa reppureissumeinigillä ja törmää paljon omanikäisiin ja paljon vanhempiinkin. Ollaan siis yli 30. Varsinkin tuo sukellus houkuttelee paikalle paljon meribiologeja ja muuta erittäin fiksua porukkaa, joiden kanssa on kiva istua iltaa ja vertailla päivän bongauksia.

Se riippuu niin paikasta ja aktiviteeteista millaista jengiä tapaa. Kannattaa suunnitella matka sen mukaan. Bilekohteissa tapaa tietysti lähinnä kännisiä nuoria sankoviinaa kittaamasta, mutta niihin paikkoihin ei ole pakko jäädä jumiin pitkäksi aikaa.

Heti kun on banana pancake trailin ulkopulella niin törmää ihan tavallisiin eri-ikäisiin ihmisiin, joita yhdistää rakkaus matkustamiseen. Hyvä esimerkki on vaikkapa Indonesia, jossa törmää Balin ulkopuolella lähinnä varttuneempaan porukkaan.

Ap juuri halusi elää hostelleissa ja kokea nuoruuden kokemukset uudestaan - eikä siinä, kannattaa ainakin kokeilla jos mahdollisuus on. Itsekin olin nuorella iällä vähän arka ja toimisin paljon reippaammin jos nyt samanlaisen reissun tekisin. 

Vierailija
35/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä parikymppisenä ollut varaa edes reppureissata, jäi ihan lyhyisiin kotimaan mökki-, festari- ja Tallinnan-reissuihin. Silloin meni rahat asp-tilille/asuntolainaan, elämiseen, opiskeluihin, talletustilille pahan päivän varalle. Kolmekymppinen on muutenkin hyvän ikäinen reissaamaan, pisimmät ja viimeiset reissut teinkin n. kolmekymppisenä. Sen jälkeen tulikin pitkä rupeama työtä ja lähes nelissäkymmenissä sain entisen poikaystäväni takaisin sekä kaksi lasta hänen kanssaan.

Vierailija
36/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap juuri halusi elää hostelleissa ja kokea nuoruuden kokemukset uudestaan - eikä siinä, kannattaa ainakin kokeilla jos mahdollisuus on. Itsekin olin nuorella iällä vähän arka ja toimisin paljon reippaammin jos nyt samanlaisen reissun tekisin. 

Joo toki, mutta lähinnä halusin antaa kuvaa, että muutakin on, jos tosiaan viikon jälkeen alkaa tuo hostellielämä tympiä.

Ja lisään vielä, että kaukaisemmillakin seuduilla omassa bungalowissa voi kokea sitä yhteisöllisyyttä. Itse näin kolmikymppisenä arvostan juuri sitä oman huoneen rauhaa, mutta myös sitä, että illallispöydässä tai muissa yhteisissä tiloissa saakin istua yhdessä muiden reissaajien kanssa ja jakaa kokemuksia. Siksi tykkään bungalow/homestay-asumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi