Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reppureissaamaan kolmekymppisenä?

Vierailija
13.10.2017 |

On viime aikoina alkanut pahasti reissukuume iskeä ja olisi vuoden vaihteen jälkeen mahdollisuus pakata rinkka ja painella Aasiaan. Reilu parikymppisenä likkana moinen 8kk reissu tuli tehtyä ja jotenkin se on viime viikkoina noussut mieleen ja olisi yllättävänkin kova palo lähteä taas samanmoiselle!

Tosin nyt ei olla enää 22, vaan 30. Mitä jos kesken matkan hostellielämä, halpa viini ja kakskymppiset latteita elämänviisauksia toistelevat pikku"trävellerit" alkavatkin ekan viikon jälkeen ärsyttää? Oonko mä vaan liian vanha jo moiseen reissuun? Nyt mieli on avoin ja sen tekisi innolla kaiken uudelleen, mutta niin... Lapsia ja miestä ei siis vielä ole, eli sen puolesta onnistuisi kuitenkin vielä.

n30

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On viime aikoina alkanut pahasti reissukuume iskeä ja olisi vuoden vaihteen jälkeen mahdollisuus pakata rinkka ja painella Aasiaan. Reilu parikymppisenä likkana moinen 8kk reissu tuli tehtyä ja jotenkin se on viime viikkoina noussut mieleen ja olisi yllättävänkin kova palo lähteä taas samanmoiselle!

Tosin nyt ei olla enää 22, vaan 30. Mitä jos kesken matkan hostellielämä, halpa viini ja kakskymppiset latteita elämänviisauksia toistelevat pikku"trävellerit" alkavatkin ekan viikon jälkeen ärsyttää? Oonko mä vaan liian vanha jo moiseen reissuun? Nyt mieli on avoin ja sen tekisi innolla kaiken uudelleen, mutta niin... Lapsia ja miestä ei siis vielä ole, eli sen puolesta onnistuisi kuitenkin vielä.

n30

Mikä estää? :) Jos se dormielämä hostelleissa tympii, niin nyt varmasti myös vähän vanhempana sinulla on vähän isompi budjetti ja voit yöpyä vaikka jossain hotellissa silloin tällöin, vaikka ei ehkä tuollaiseen reissuun hotellit kuulukaan. Mutta jos paha ahdistus iskee, niin hotellissa saisi olla hetken levähtämässä ennen kuin dormielämä uusine tuttavineen taas kutsuu? Itse menisin jos ei olisi miestä vielä ;) Tai ehkä me mennää tuollaiselle hotelli-matkalle vaan tylsästi

Vierailija
2/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta vitussa lahdet. Ihmisen elamassa on rajoitteita mutta ika ei ole yksi niista. Ala esta itseasi olemasta onnellinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ihmeessä, ei mikään täällä pidättele!

Vierailija
4/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä! Et todellakaan ole liian vanha, maailmalla on paljon muitakin kolmekymppisiä, nelikymppisiä ja vielä vanhempia.

Minusta on nyt yli viisikymppisenä tullut mukavuudenhaluinen enkä voisi kuvitella majoittuvani hostelleissa, mutta kyllä kolmekymppisenä vielä pystyy siihenkin. Ja mahdollisesti välillä ottaa omaa rauhaa yöpymällä airbnb:ssä, halvassa hotellihuoneessa, B&B:ssä tms.

Vierailija
5/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että mies jääkin hankkimatta jos jotain kunnollista isäehdokasta olit tulevalle lapselle katselemassa...

Vierailija
6/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jo yli kolmekymppisenä sen verran aikuinen, ettei mua saisi kirveelläkään tuollaiselle matkalle. 

Vierailija
7/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään varmasti on paljon myös kolmekymppisiä reppureissaajia niiden nippanappa parikymppisten ohella, joten varmasti löytyy myös omanikäistäsi seuraa. Sinuna lähtisin ihan ehdottomasti kun kerran mahdollisuus on! Varmasti saat matkalta myös eri asioita irti vähän vanhempana. Ja jos se reissaaminen ihan kamalaksi osoittautuu niin sitten tulet takas kotiin, ei kai siinä.

Vierailija
8/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakskymppiset viisastelijat "etsimässä itseään", mitä sä tuon ikäisenä lähdet muka enää tollaselle matkalle haloo

Vierailija
9/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä kaiken ikäisiä reissaajia, ei vain parikymppisiä. Voihan sitä yrittää tutustua paikallisiinkin jos muiden reissaajien seura ei nappaa. Ja eihän sitä tarvitse 8 kk olla, voit jättää paluulipun ostamatta ja lähteä sitten kun siltä tuntuu.

Vierailija
10/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit jo vastata itse itsellesi. Ei taida oikein olla enää aikuisemman ikäiselle samalla lailla innostavaa,kivaa ja jännää kuin oli vuosikymmen sitten.

Itse teimne ekan reppureussun Thaimaahan 24vuotta sitten. Ei siellä enää ole samaa jäljelläkään niistä paikoistakaan missä olimme.

Käytiin joku vuosi sitten eli viiskymppisinä Khao sai roadilla eikö ikinä enää. Ei vaan pysty.

Nykyäänkin matkustelemme muttaymi 50-vuotiaille sopivalla tavalla.

Kohteet, hotellit, tekeminen js ihan jaksaminenkin on erilaista.

Yksin voi reissata myös ilman että nukkuu hissin dorm:osaa bailaavan jengin keskellä.

Vierailija
11/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä yksin reissaavat suominaiset tiedetään... 

Vierailija
12/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaaminen on ainakin minulle paljon helpompaa näin työssä käyvänä kuin opiskelijana. Toissakesänäkin olin kaksi kuukautta Kaakkois-Aasiassa ihan palkallisella lomalla.

En minä kyllä 20-vuotiaana missään dormeissa jaksanut asua. Minulla ja reissukumppanillani oli aina oma huone. Mikään trävelleriseura nyt ei muutenkaan voisi vähempää kiinnostaa. Nykyisin on AirBnB ja muut vastaavat onneksi.

Vierailija
13/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina yöpynyt hotelleissa tai vuokrannut huoneen paikalliselta perheeltä koska en halua olla missään tekemisissä haisevien bäckpäckersin kanssa. Suihku ei kelpaa niille mutta bileet, huo rat ja huumet kylläkin.

Suunnilleen samanhintaiseksi on tullut tuo ratkaisu. Kun vähän etsii löytää laatua halvalla eikä ne hostellit mitään erikoisen hyviä diilejä ole.

Vierailija
14/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta munassa lähdet. Minäkin, kohta kuuskymppinen, reissaan aina kun mahdollista. Budjettia halpaan hotelliin tai B&Bhen on ainoa myönnytys parikymppisiin verrattuna.Ikä on vain numeroita sisko.

Vierailija
15/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisit jo vastata itse itsellesi. Ei taida oikein olla enää aikuisemman ikäiselle samalla lailla innostavaa,kivaa ja jännää kuin oli vuosikymmen sitten.

Itse teimne ekan reppureussun Thaimaahan 24vuotta sitten. Ei siellä enää ole samaa jäljelläkään niistä paikoistakaan missä olimme.

Käytiin joku vuosi sitten eli viiskymppisinä Khao sai roadilla eikö ikinä enää. Ei vaan pysty.

Nykyäänkin matkustelemme muttaymi 50-vuotiaille sopivalla tavalla.

Kohteet, hotellit, tekeminen js ihan jaksaminenkin on erilaista.

Yksin voi reissata myös ilman että nukkuu hissin dorm:osaa bailaavan jengin keskellä.

Olisihan se kiva vielä repäistä, kerran vielä -mentaliteetilla! Ollaanhan tässä sinkkujakin vielä ja tosiaan olisi mahdollisuus lähteä. Yhdet kunnon juhlat vielä ja sitten voi alkaa palata ikäiselleen sopivaan elämään

ap

Vierailija
16/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissaaminen on ainakin minulle paljon helpompaa näin työssä käyvänä kuin opiskelijana. Toissakesänäkin olin kaksi kuukautta Kaakkois-Aasiassa ihan palkallisella lomalla.

En minä kyllä 20-vuotiaana missään dormeissa jaksanut asua. Minulla ja reissukumppanillani oli aina oma huone. Mikään trävelleriseura nyt ei muutenkaan voisi vähempää kiinnostaa. Nykyisin on AirBnB ja muut vastaavat onneksi.

Juu, ymmärrän kyllä ja jokainen toki tyylillään. Itselle ne backpacker-hostellit ja se yhteisöllisyys oli silloin aivan mahtavaa ja siitä haluaisin vielä päästä osaksi

ap

Vierailija
17/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että mies jääkin hankkimatta jos jotain kunnollista isäehdokasta olit tulevalle lapselle katselemassa...

Ai miksi?

Luulenpa, että jos aloittaja haluaa perheen, niin eiköhän hän halua sen sellaisen miehen kanssa, jolle reissaaminen myös on tuttua.

Vierailija
18/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ikärajaa. Monessa hostellissa on myös 1 tai 2 hlö huoneita, välillä sit sellaseen, jos dormit kyllästyttää, muttei halua hotelliin. Vanhin tapaamani reppureissaaja oli yli 60 v, samassa dormissa yövyttiin.

Vierailija
19/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on ihan tavallista nykyään 3-kymppisille ja vanhemmillekin. Mun 32-v kaveri menee usein teltta kainalossa pitkin Kaakkois-Aasiaa.

Vierailija
20/36 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä yksin reissaavat suominaiset tiedetään... 

Minä olen yksin(kin) reissaava suomalainen nainen, kerropa mitä tiedät minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme