Lyhyet miehet?? (Miks ei naisetkin) saatteko kuulla puheita kuittailuita lyhyydestänne?
Itse olen 170cm/60kg mies. Tiedän olevani pieni, mutta en silti ymmärrä näitä ihmisiä.
Kukaan ei suoranaisesti kiusaa, mutta ikäviä kommentteja kylläkin tulee. Esim töissä.....
Saan myös kuulla usein, kun joku isompi ei (välttämättä edes paljoa) tulee sanomaan, että anna hän tekee jonkun raskaan homman sillä hän pystyy paremmin..
Työskennellessä työmaalla työnjohtaja sanoi remontti telineistä, että nämä ovat pahoja siinä, että on erikokoisia ihmisiä toinen kaksmetriä ja toinen puolitoista metrinen osoittaen minua..
Usein saan kuulla kuinka ihmiset liioittelevat lyhyyttäni ja epäilevät etten suoriudu jostain ja kohtelevat kuin poikaa..
En tajua. Olenko muka niin pieni.
Ryhti on ihan hyvä ja olen siro ja hoikka eli ei pitäisi ainakaan leveyden takia näyttää lyhyemmältä.
En tajua! Usein minua pieneksi "haukkuvat" eivät ole itsekkään hirveän isoja jotain 175cm/80 kg ukkoja.
Joudutteko muut lyhyet tällaisen kohteeksi?
Kommentit (39)
Kuulostaa aika oudolta. Yleisesti ottaen ei 170cm mies hirveän lyhyeltä näytä. Voisiko kropassasi ap olla jokin piirre joka tekee sinusta vielä paljon lyhyemmän näköisen kuin todellisuudessa olet?
En käytännössä koskaan, ja olen 160-senttinen. Olet todella hoikka, joten varmaan siksi luullaan, ettet jaksa.
Minä oon 170cm ja 85kg mies. Ainoastaan naisilta baarissa tulee pituudesta kuittia, mutta ei muuten ikinä. Ei tule arkielämässä mitään vähättelyä ettenkö jaksaisi fyysisesti jotain (oon aika roteva ja vahva)
Olen 155 cm lyhyt nainen. Suomessa kuittailuja tuli päivittäin, nykyisessä asuinmaassani olen suht normipituinen eli luonnollisesti kukaan ei miellä minua erityisen lyhyeksi ja saan siten olla lyhyt ihan rauhassa 👍
Vierailija kirjoitti:
En saa. Valitsen seurani niin ettei ne tuomitse ketään sen takia että sattuu olemaan vähän lyhyempi.
Ok. Valitset siis työkaverisi, opiskelutoverit yms. Miten se onnistuu?
Toteat itsekin olevasi siro ja hoikka ja silti luulet ongelman olevan pituudessasi. Itse sinuakin lyhyempänä 90-kiloisena painonnostajana en kuule koskaan epäilyjä siitä, ettenkö jaksaisi tehdä jotain.
Musta tuntuu, että saat erityisesti kuittailua, koska taidat olla vielä aika hoikkakin. 170cm ei mun mittapuulla ole kovinkaan lyhyt, vaan pikemminkin keskimittainen. Mun mies on 160cm, mutta hän painaa noin 65kg eli pituuteensa nähden hän on ihan roteva. Välillä hänelle vitsaillaan pituudesta, mutta ei varsinaisesti pilkata. Myös mun lyhyyttä on harvakseltaan kommentoitu, mutta ei kovin usein. En kuitenkaan ole poikkeavan lyhyt (157cm).
Vierailija kirjoitti:
Olen 155 cm lyhyt nainen. Suomessa kuittailuja tuli päivittäin, nykyisessä asuinmaassani olen suht normipituinen eli luonnollisesti kukaan ei miellä minua erityisen lyhyeksi ja saan siten olla lyhyt ihan rauhassa 👍
Suomessa tuon mittainen on jo lähes kääpiö, jossain Thaimaassa melkein normaalin mittainen.
Kyllä minullekin 176 pituisena on tullut kuittailua pituudesta. Ainahan noita idiootteja on.
En muista, en aikuisena miehenä kiinnitä huomiota tuollaisiin. Läppä lentää molempiin suuntiin äijäkulttuurissa. 60-kiloisena en olis mitään jaksanutkaan, että hyvä vaan, kun sai apua. Nyt parikyt vuotta ja parikyt kiloa lihasta enemmän kropassa ei apua tarviikaan.
Olen jonkun kerran saanut, mutta missään muualla en ole kuullut, korjaan lukenut niin voimakkaita ennakkoasenteita ja halveksuntaa pienempikokoisia kohtaan kuin tällä palstalla. Mutta mitä toisaalta voi odottaa palstalta, jossa on myös heitä, jotka ovat voineet vapaasti valita oman pituutensa, yleisemmin ulkonäkönsä, kuin taloudellisen vaurautensa,sairautensaja särkynsä, lastensa pärjäämisen, kumppanisa mielenlaadun ja ulkonäön vain muutaman muun esimerkin antaakseni siitä, mitä ovat tulleet valinneeksi.
Itse taas yritän keskittyäa ja tehdä voitavani niiden asioiden eteen, mille uskon voivani tehdä (vielä) jotain ja erottaa ja tulla enemmän ja vähemmän toimeen niiden asioiden kanssa, joille en itse voi oikeastaan mitään. Ainakin toisinaan luulen erottavani nämä edellä mainitut asiat -mille voin ja mille en voi- toisitaan. Aina en ole onnistunut ja tuskin vastakaan onnistun mutta useimmiten luulen, että osaan ja kykenen.
Minulle lauletaan aina silloin tällöin sitä Lappareiden laulua.....'lisää pituutta heti, tai ainakin isommat tuopit' ja sen laulun säkeistöjä...
ai, niin olen mies ja 172cm.....en siis ees kauheen lyhyt.
Mun maailman ihanimmalle miehelle, joka on itseni pituinen (165), kuittailtiin etelän lomalla kun hän kantoi isoa matkalaukkuani metron portaissa. Ei kuulemma niin pienen miehen kannattaisi pitää niin isoa laukkua. Mieheni on tosin henkisesti niin suuri, että siinä meni kyllä kuittailut ohi maalista. Lähinnä hihitytti. Kaipa näitä kaikenkarvaisia lassukoita vituttaa nähdä, että lyhyt mies voi saada sievän ja hoikan naisen - ainakin palstatotuuksien perusteella kun sellaisen pitäisi olla täysin mahdotonta. Lienee tuskallista kun omiin fanaattisiin uskomuksiin tulee todellisuuden aiheuttama särö.
Olet missin mitoissa; ja mies.
Luulen, että pituus ei sinänsä ole ongelma vaan se sirous.
Oma mieheni oli hyvin pitkään hyvin hoikka. Taisi olla armeijaan mennessään 190cm ja nippa nappa 70kg kuikelo. Nyttemmin reilu kolmekymppisenä on kuin eri mies. Painoa tullut lisää 15kg ja se on hyvä. Luut ei paista, on lihastakin enempi ja näyttää kaikin puolin terveemmältä.
Painoa alkoi kertyä kolmen kympin jälkeen, kun jätti pois tupakan, alkoi juosta pitkiä matkoja ja ruokakin alkoi maistua ihan eri lailla. Ruumiinrakenteensa on sellainen, että ei miehestä mitään lihaskimppua koskaan tule, mutta varmasti on kaikin puolin terveempi nyt kuin 15kg keveämpänä.
Nämä, jotka kehottavat käymään salilla ja hankkimaan massaa: on vain yksi asia, joka on luotaantyöntävämpi kuin lyhyt, hintelä mies ja se on lyhyt mies, joka kompensoi lyhyyttään lihaksilla. Lihakset näyttävät hyvältä vasta yli 180-senttisillä miehillä, tätä lyhyemmillä vaikutelma on ainoastaan koominen ja tuo mieleen lähinnä Kummeli-sketsihahmon.
Eli mieluummin lyhyt ja hintelä, se on kahdesta pahasta pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä, jotka kehottavat käymään salilla ja hankkimaan massaa: on vain yksi asia, joka on luotaantyöntävämpi kuin lyhyt, hintelä mies ja se on lyhyt mies, joka kompensoi lyhyyttään lihaksilla. Lihakset näyttävät hyvältä vasta yli 180-senttisillä miehillä, tätä lyhyemmillä vaikutelma on ainoastaan koominen ja tuo mieleen lähinnä Kummeli-sketsihahmon.
Ei kyse ole ulkonäöstä vaan suorituskyvystä. Kieltämättä naurattaa tuo kompensaatioasia. Lyhyyttä ei voi kompensoida lihaksilla eikä heikkoutta pituudella
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sinun mielipiteesi.
Tosiasia on kuitenkin se, että missään ei järjestetä pituuskisoja lyhyille tai pitkille. Lyhyt mies voi sen sijaan saada ihailua osallistumalla kehonrakennuskisoihin ja lihaksista on iso hyöty monissa urheilulajeissa ja kiusaaminen vähenee huomattavasti kun on kunnon lihakset.
Jos takareidet on treenattu huippukuntoon, voi 170cm mies olla istuessa samalla tasolla kuin 180cm mies.
Ja jos näytetään yläkroppakuvaa paidattomasta 190cm tavismiehestä ja 170cm bodarista ilman että kerrotaan pituuksia, niin kyllä naisia paljon enemmän se lyhyt bodattu mies kuin sileän perusvartalon omaava pitkä mies; myös naisella voi olla huimat kasvuhormonitasot ja venähtää kirahviksi, mutta lihakset viittaavat aina testosteroniin ja ovat hyvin miehinen ominaisuus. Toisessa kontekstissa se pitkä mies voi viedä voiton, mutta lihaksista ei ole koskaan haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole ulkonäöstä vaan suorituskyvystä. Kieltämättä naurattaa tuo kompensaatioasia. Lyhyyttä ei voi kompensoida lihaksilla eikä heikkoutta pituudella
Tätä koko asiaa on ihan turha ajatella minään "kompensaationa". Onko kompensaatiota jos keskivertoälyinen suorittaa tohtorin tutkinnon kovalla ponnistelulla? Onko kompensaatiota jos lukihäiriöinen käy kielikurssilla ja harrastaa kirjoittamista?
Itsensä kehittäminen kannattaa aina oli lähtökohdat mitkä tahansa.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sinun mielipiteesi.
Tosiasia on kuitenkin se, että missään ei järjestetä pituuskisoja lyhyille tai pitkille. Lyhyt mies voi sen sijaan saada ihailua osallistumalla kehonrakennuskisoihin ja lihaksista on iso hyöty monissa urheilulajeissa ja kiusaaminen vähenee huomattavasti kun on kunnon lihakset.
Jos takareidet on treenattu huippukuntoon, voi 170cm mies olla istuessa samalla tasolla kuin 180cm mies.
Ja jos näytetään yläkroppakuvaa paidattomasta 190cm tavismiehestä ja 170cm bodarista ilman että kerrotaan pituuksia, niin kyllä naisia paljon enemmän se lyhyt bodattu mies kuin sileän perusvartalon omaava pitkä mies; myös naisella voi olla huimat kasvuhormonitasot ja venähtää kirahviksi, mutta lihakset viittaavat aina testosteroniin ja ovat hyvin miehinen ominaisuus. Toisessa kontekstissa se pitkä mies voi viedä voiton, mutta lihaksista ei ole koskaan haittaa.
Niin no, tuo on sinun miesmakusi. Lihaksissa ei ole mitään pahaa, ne komistavat kyllä miehenkokoista miestä (180+), poikkeuksetta, kunhan pysytään kohtuun rajoissa. Lyhyet miehet näyttävät taas välittömästi epämuodostuneilta bullmentuloilta tai Michelin-miehiltä bodaamisen myötä koska raamikkuutta puuttuu. Vaikutelma on vain ja ainoastaan koominen. "Voimaa" tämä viestii vain samalla tasolla kuin pikkukoiran ärhentely viestii voimaa (eli rehentelyä, joka huvittaa).
En saa. Valitsen seurani niin ettei ne tuomitse ketään sen takia että sattuu olemaan vähän lyhyempi.