Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryhmäliikunnassa takariviin tunkevat naiset

Vierailija
13.10.2017 |

Voisiko joku avata mulle, että miksi on jumpassa pakko tunkea sinne takariviin? Ei edes keskelle salia voi jäädä, vaan takarivi on ainoa vaihtoehto. Muka vitsikästä, kun samalla ahtaudutaan tilaan, johon ei enää mahtuisi jumppaajaa välineineen. Sitten ahtaasti heilutellaan tankoja ja painoja niin, että hyvä kun ei naapuri saa osumaa. Samalla kun puoli salia ammottaa tyhjänä.

Ei siellä ketään kiinnosta toisen tekeminen, omaan jumppaan keskittymisessä on ihan tarpeeksi. Teinitytöiltä nyt jotenkin ymmärrän epävarmuuden, mutta että aikuiset naiset... Kertokaa mikä tämä juttu on!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, pitääköhän meidän jumppasalin jengi mua nyt sitten jotenkin parempana jumppaajana, kun menen aina eteen :D Voi ei... Oikeasti mä kyllä teen välillä ihan mitä sattuu.

Vierailija
22/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt samalla ryhmätunnilla jo vuosia ja tekniikka on hioutunut kohdilleen. Tarkoittaa siis, että vetäjän tarvitsee harvoin tulla neuvomaan eli voin mennä huoletta takariviin. Peliäkin tarvitsen avuksi vain harvoissa liikkeissä. Itse soisin etummaiset paikat vähemmän kokeneille niin vetäjän ei tarvitsisi harppoa pitkin salia neuvomassa.

Eiii.. Sä oot nyt ymmärtäny väärin! Sun paikka on siinä edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, pitääköhän meidän jumppasalin jengi mua nyt sitten jotenkin parempana jumppaajana, kun menen aina eteen :D Voi ei... Oikeasti mä kyllä teen välillä ihan mitä sattuu.

Kyllä, kunnes toisin todistetaan. :D

Vierailija
24/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suurimmaksi osaksi tuota että haluaa ottaa mallia niistä edessä olevista paremmista. Siinä jumpassa jossa olin viimeksi ohjaaja oli kasvot meihin päin. Eli jos meen eturiviin teen liikkeet aina miten sattuu päin, koska nopeatempisessa liikkeessä en pysty kääntämään oikeinpäin vasenta ja oikeaa. Sitten kun muut kääntyy vasemmalle mä käännyn oikealle. Ja mun takana joku voi yrittää seurata minusta että kumminpäin menee. Voi tuntua pieneltä jutulta mutta kyllä sen on vähän tylsää jos salillinen ihmisiä kääntyy vasemmalle ja sinä oikealle ja toljotat siinä sitten päin sitä porukkaa. Kiusallista tällaiselle introvertille.

Kaikkein helpointa on ajatella, että ohjaaja on sun peilikuva. Teet liikkeet aina niinkuin katsoisit peiliin.

Vierailija
25/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn todella harvoin ryhmäliikunnassa, joten en yleensä tunne liikesarjoja. En todellakaan halua siihen eteen, koska tiedän, että kaikilta ei takaa ole suoraa näkyvyyttä ohjaajaan, ja siksi katsotaan mallia eturivin tyypeistä. Parempi, että siinä on joku, joka tietää mitä tekee.

Ja entäpä sitten, kun ohjaaja lähtee kiertämään salia ja korjaamaan virheasentoja, meikäläinen tipahtaa välittömästi kun edessä ei ole ketään kenestä ottaa mallia...

Vierailija
26/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kokee jotenkin että hänellä on suurempi oikeus olla siellä takarivissä. Miksi et siirry eteen, jos siellä kerran on tilaa?

Vierailija
27/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt samalla ryhmätunnilla jo vuosia ja tekniikka on hioutunut kohdilleen. Tarkoittaa siis, että vetäjän tarvitsee harvoin tulla neuvomaan eli voin mennä huoletta takariviin. Peliäkin tarvitsen avuksi vain harvoissa liikkeissä. Itse soisin etummaiset paikat vähemmän kokeneille niin vetäjän ei tarvitsisi harppoa pitkin salia neuvomassa.

Sinun pitäisi olla eturivissä ja mallina muille.

Vierailija
28/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on suurimmaksi osaksi tuota että haluaa ottaa mallia niistä edessä olevista paremmista. Siinä jumpassa jossa olin viimeksi ohjaaja oli kasvot meihin päin. Eli jos meen eturiviin teen liikkeet aina miten sattuu päin, koska nopeatempisessa liikkeessä en pysty kääntämään oikeinpäin vasenta ja oikeaa. Sitten kun muut kääntyy vasemmalle mä käännyn oikealle. Ja mun takana joku voi yrittää seurata minusta että kumminpäin menee. Voi tuntua pieneltä jutulta mutta kyllä sen on vähän tylsää jos salillinen ihmisiä kääntyy vasemmalle ja sinä oikealle ja toljotat siinä sitten päin sitä porukkaa. Kiusallista tällaiselle introvertille.

Kaikkein helpointa on ajatella, että ohjaaja on sun peilikuva. Teet liikkeet aina niinkuin katsoisit peiliin.

Ai kiva jos tuon on helpointa, mutta jos rupean miettimään tuollaisia en tee yhtään mitään. Olen niin kömpelö että pelkkä liikkeen tekeminen on riittävä haaste. Helpointa se on kun tekee samatipäin kuin edessä tekevät.

Vierailija
29/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on noloa, jos joku pitkä tai punkero menee eturiviin. Takanaolijat haluavat seurata ohjaajaa, ei isokokoista kanssaliikkujaa.

Vierailija
30/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen ihan muiden mieliksi sinne takariviin säheltämään. Olet täysin rytmitajuton. Siellä takarivissa tuppaa katsomaan mitä se edessä tekevä tekee ja tekee sen mukaan. Kun salissa on enemmän porukkaa vaikea seurata ohjaajaa kun ihmisiä edessä, joten väkisinkin joutunut katsomaan edessään olevaa jumppaajaa. Ja kuten kerroin olen rytmitajuton yksilö joten sähellän askelissa, rytmissä ym. on parempi olla siellä takarivissä ettei häiritse muiden täydellistä onnistumista. 

Vierailija
31/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on helppoa ajatella, mutta ainakaan mulle se ei ole helppoa toteuttaa. En käy jumppatunneilla vaan jumppailen youtube-videoiden avustuksella. Alussa olen yrittänyt tehdä samaan suuntaan (eli ohjaaja menee oikealle ja minä menen oikealle) kuin videossa, mutta jossain vaiheessa se aina kääntyy siten, että minusta tuntuu, että menemme samaan suuntaan (vetäjä vasemmalle, minä oikealle). Silloin tarvitsee muistaa vain liikkeet eikä samalla yrittää kääntää liikkeitä peilikuvaksi. Tämä ei tietysti toimi kuin kotona.

Vierailija
32/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit. Aloittaja on ehtiny ensimmäisenä sinne takariviin varaamaan paikan. Ei sen jälkeen sinne tarvi kenenkään muun enää tunkea, jos se rivi on jo täynnä. Minuaki ärsyttää nämä viime tipassa takariviin ahtautuvat tyypit, varsinki jos siellä edessä on ihan hyvin tilaa. Ihan ilman mitään selittelyjä ja syiden hakemisia: mene sinne minne sovit, älä tunge ahtaaseen rakoon.

Vierailija
33/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa.

Itse olen silloin tällöin käynyt sh'bamissa (jos joku ei tiedä, niin koreografinen tunti). Mieluummin silloin menen vähän taaemmas, kun en osaa koreografioita. Itsetuntoni kyllä kestää sen, että olen edempänä, mutta ajattelen, että takariviä voi häiritä, kun siinä suoraan edessä on joku sekoilemassa:)

Ja siellä takarivissä tuntuu kuitenkin olevan aina samat ihmiset!:) Itselle on kyllä tehnyt hyvää mennä keskiriviin tai eturiviin, varsinkin eturivissä pitää ottaa vastuuta, että keskittyy tekemään oikein. Sekoilu on taas inhimillistä. Mutta joskus kannattaisi itse ottaa se haaste, että menee eteen ja joutuu tsemppaamaan vähän enemmän:)

Bodypumpissa taas voi mennä ihan hyvin eteenkin, vaikka ei olisi käynyt. Muutenkin silloin kannattaa mennä paikkaan, josta näkee ohjaajan parhaiten ja joskus ohjaaja heittää hyviä vinkkejä, kun näkee ne lähietäisyydellä olevat.

Vierailija
34/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa jumppasaleissa missä olen itse käynyt, on salin lattiassa ne pienet tarrat, pisteet tms. jotka merkkaavat yhtä paikkaa. Siihen on mentävä ja seuraava jumppaaja sitten seuraavan pisteen kohdalle. Nämä on ainakin pumpissa käytössä, koska siellä on tankoja ja painoja, eikä voida olettaa että ihmiset joutuisivat kesken sarjan miettimään että missäköhän kohtaa se naapuri nyt sitten olikaan. Takariviin mun mielestä myös menee ne (kuten minä), jotka eivät ole niitä konkareita jotka kaipaavat hieman esimerkkiä muista jumppaajista, eivätkä mene eturiviin sekoittamaan koko jumppaporukkaa. 

Osaava jumppaohjaaja myös käy tsekkaamassa koko salin läpi treenin aikana, niin hän kyllä saa neuvottua missä tahansa salia olevalle miten liike tehdään oikein. 

Vierailija
35/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette nyt ymmärrä pointtia. Ei sinne takariviin tarvitse tunkea, jos se on jo tupaten täynnä. Silloin täytyy mennä jonnekin muualle. 

Vierailija
36/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo vuosikaudet perheeni naisten kanssa käynyt jumpissa niin, että ollaan eturivissä. Ne paikat on suorastaan varattu meille, kun kukaan ei halua niin eteen, ollaan siis jo ohjaajan vieressä samalla tasolla ku se. Takarivissä tuntisin oloni oudoksi, en osais olla. Eturivissä näkee paljon paremmin itsensä peilistä, ja voi välttyä virheasennoilta tms.

Ja toki sitä on mielellään mallina muille, vaikkei sitä niin ajattelisi.

Vierailija
37/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa Friskis&Svettis-jumppaan. Suurimmassa osassa jumppia ohjaaja on keskellä salia ja salia kierretään ja paikkaa vaihdetaan. Takarivi päätyy eteen ja eturivi taakse ja kaikilla on kivaa. 

Vierailija
38/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseni katsomisesta peilistä, varsinkin jos on hyvä treenipäivä, kroppa tuntuu ottavan  hyvin treeniä vastaan, ja treeniasukokonaisuus on vimpan päälle. :)

Meidän salilla käy jumpissa paljon naisia jotka ovat aina takarivissä, vaikka osaisivat ja olisivat tosi kokeneita kävijöitä. Se vaan että kun niitä takariviin tulijoita, (ns. uusia kävijöitä) on vähintään se sama määrä mitä siellä jo ennestään vakitakariviläisiä on niin ahtaaksi käy. Tällöin musta vanhat kävijät vois tehdä niin et tulis sit tokavikaan riviin, ei sitä pakko ihan eteen oo tulla.... Tulee tilaa uusille, epävarmemmille jumppareille..

Eikä ohjaaja pure..

Vierailija
39/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa.

Itse olen silloin tällöin käynyt sh'bamissa (jos joku ei tiedä, niin koreografinen tunti). Mieluummin silloin menen vähän taaemmas, kun en osaa koreografioita. Itsetuntoni kyllä kestää sen, että olen edempänä, mutta ajattelen, että takariviä voi häiritä, kun siinä suoraan edessä on joku sekoilemassa:)

Ja siellä takarivissä tuntuu kuitenkin olevan aina samat ihmiset!:) Itselle on kyllä tehnyt hyvää mennä keskiriviin tai eturiviin, varsinkin eturivissä pitää ottaa vastuuta, että keskittyy tekemään oikein. Sekoilu on taas inhimillistä. Mutta joskus kannattaisi itse ottaa se haaste, että menee eteen ja joutuu tsemppaamaan vähän enemmän:)

Bodypumpissa taas voi mennä ihan hyvin eteenkin, vaikka ei olisi käynyt. Muutenkin silloin kannattaa mennä paikkaan, josta näkee ohjaajan parhaiten ja joskus ohjaaja heittää hyviä vinkkejä, kun näkee ne lähietäisyydellä olevat.

Mulla on täysin sama. Olen huono koreografioissa ja osun aina menemään vielä sellaiselle tunnille jossa on viime kerralla jo harjoiteltu koreografia ja nyt muut osaa sen ja minä en. Sitten olo on kuin kuulalla flipperissä siellä edessä kun askellat väärään suuntaan ja törmäät naapuriin, sekoitat vielä toistenkin tanssin ja näet muiden harmistuneet naamat kun ne eivät voi mun väärinaskellusten vuoksi tehdä liikettä kunnolla.

Eli tanssillisilla tunneilla PLIIIIIIS menkää kokeneet ja osaavat sinne eturiviin suosiolla, moni meistä takariviläisistä ihan oikeasti tarvii sen takapaikan, eikä vaan siksi että "ei oo kiva olla näkyvillä edessä".

Ja itse kanssa esim. Bodypumpissa menen eturiviin koska siinä en haittaa toisia samoin.

Vierailija
40/41 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan mä kauhee bitch jos sanon, että en yhtään ihmettele miksi mammat menee ylimääräsine kiloineen takariviin, ja me timmissä kunnossa olevat ollaan eturivissä.

Oho vastasinkin jo kysymykseeni. Pahoittelut.