Ryhmäliikunnassa takariviin tunkevat naiset
Voisiko joku avata mulle, että miksi on jumpassa pakko tunkea sinne takariviin? Ei edes keskelle salia voi jäädä, vaan takarivi on ainoa vaihtoehto. Muka vitsikästä, kun samalla ahtaudutaan tilaan, johon ei enää mahtuisi jumppaajaa välineineen. Sitten ahtaasti heilutellaan tankoja ja painoja niin, että hyvä kun ei naapuri saa osumaa. Samalla kun puoli salia ammottaa tyhjänä.
Ei siellä ketään kiinnosta toisen tekeminen, omaan jumppaan keskittymisessä on ihan tarpeeksi. Teinitytöiltä nyt jotenkin ymmärrän epävarmuuden, mutta että aikuiset naiset... Kertokaa mikä tämä juttu on!
Kommentit (41)
Opittu jo koulussa, että eturivissä on noloa olla.
Joo, takarivi täyttyy aina ensimmäisenä :D Kai naiset ovat niin epävarmoja. Tai en ainakaan muuta syytä äkkiseltään keksi kuin tuon että halutaan ettei muut näe kun itse jumppailee.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku avata mulle, että miksi on jumpassa pakko tunkea sinne takariviin? Ei edes keskelle salia voi jäädä, vaan takarivi on ainoa vaihtoehto. Muka vitsikästä, kun samalla ahtaudutaan tilaan, johon ei enää mahtuisi jumppaajaa välineineen. Sitten ahtaasti heilutellaan tankoja ja painoja niin, että hyvä kun ei naapuri saa osumaa. Samalla kun puoli salia ammottaa tyhjänä.
Ei siellä ketään kiinnosta toisen tekeminen, omaan jumppaan keskittymisessä on ihan tarpeeksi. Teinitytöiltä nyt jotenkin ymmärrän epävarmuuden, mutta että aikuiset naiset... Kertokaa mikä tämä juttu on!
Miten tämä häiritsee sinua, ellet itsekin tunge sinne takariviin?... Jos menet itse keskelle tai eteen, niin sullahan on silloin enemmän tilaa, kun muut ovat takana. Vai ajatteletko, että SINULLA on oikeus mennä takariviin, ei muilla?
Mä tein nuorempana noin, että menin aina takariviin. En halunnut että muut näkee kun en jaksa tehdä bodypumpissa isoilla painoilla, tai kun sekoilen stepissä. Olin siis itsestäni epävarma ja huolehdin paljon siitä että miltähän nyt näytän ja katsoikohan tuo nainen mua nyt siks kun en osannu tehdä liikettä oikein. Nykyään menen mieluummin eteen ja keskelle, koska siinä on väljempää ja näkee paremmin ohjaajan.
Takarivistä voi seurata muita paljon helpommin, niin että hoksaa nopsaan että tekee jonkun asian ihan päin h-ttiä. Ja muut taas ei välttämättä hoksaa ihan heti, että tuo tumpelohan tekee jonkun asian päin h-ttiä. Siinä sulle vähän syytä. Mutta samaa ihmettelen kuin eka vastaaja.
Jos on keskella niin etu, ja sivuillajoku ehka tiella. Jos on takana niin takana ei oo tiella ihmisia niin paljon. Edessa taas on liian edessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä häiritsee sinua, ellet itsekin tunge sinne takariviin?... Jos menet itse keskelle tai eteen, niin sullahan on silloin enemmän tilaa, kun muut ovat takana. Vai ajatteletko, että SINULLA on oikeus mennä takariviin, ei muilla?
En ole aloittaja, mutta miten ihmeessä sait tämän väännettyä niin, että aloittaja tarkoitti että hänellä vain on oikeus mennä takariviin ja häntä häiritsee tämä asia tooodella paljon.
Kokeneet eteen, sitä se tarkoittaa. Tai ne jotka haluavat nähdä ohjaajan läheltä.
Monesti kun sali on täynnä, niin kokematon katsoo mallia edessäolevilta, siksikin olisi tärkeää että kokeneemmat on edessä. Kaikilla ei aina ole täydellistä näköyhteyttä ohjaajaan.
Ja takana* . Automaattinen tekstinsyotto ei oo mun juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä häiritsee sinua, elket itsekin tunge sinne takariviin?... Jos menet itse keskelle tai eteen, niin sullahan on silloin enemmän tilaa, kun muut ovat takana. Vai ajatteletko, että SINULLA on oikeus mennä takariviin, ei muilla?
Valitsen paikan, jossa on tilaa ympärillä. Joskus tilaa on vain edessä, sitten menen eteen.
Jos en osaa hyvin, niin takaseinää ei häiritse toilailuni. Jos olen eturivissä tai keskellä salia, häiritsee tötöilyni montaa muuta jumppaajaa. Itse aina lähestyn eturiviä siinä tahdissa miten kehityn siinä lajissa. Olen edessä jos koen pärjääväni siinä.
Minä en kehtaa mennä ryhmäliikuntatunneille ollenkaan. Sen verran kömpelö rautakanki olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä häiritsee sinua, elket itsekin tunge sinne takariviin?... Jos menet itse keskelle tai eteen, niin sullahan on silloin enemmän tilaa, kun muut ovat takana. Vai ajatteletko, että SINULLA on oikeus mennä takariviin, ei muilla?
Tämä! :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta miten ihmeessä sait tämän väännettyä niin, että aloittaja tarkoitti että hänellä vain on oikeus mennä takariviin ja häntä häiritsee tämä asia tooodella paljon.
Taattua AV-laatua. :D
Jaksaako kukaan ajatella, että onpa tuokin h-tin tumpelo, kun ei pysy rytmissä tai ei jaksa? Lisää painoja niin lakkaa ajatukset harhailemasta...
Mua naurattaa aina tuo sama. Sitten ohjaaja pyytää, että tulkaa nyt ihmeessä eteenpäin, on vähän tylsää ohjata jumppaa yksin täällä edessä niin kaikki vaan vilkuilee toisia eikä silti mene. Edestä muuten näkee parhaiten mitä tekee sekä ohjaaja että muut, jos on peiliseinä. Kokeilkaapa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kehtaa mennä ryhmäliikuntatunneille ollenkaan. Sen verran kömpelö rautakanki olen.
Höpsis, mukaan vaan :) Siellä on kivaa eikä ketään oikeasti kiinnosta jäädä kyttäämään mitä sä teet. Ihan oma häpeänsä se on jos joku häiriintyy sun kömpelyydestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taattua AV-laatua. :D
Jaksaako kukaan ajatella, että onpa tuokin h-tin tumpelo, kun ei pysy rytmissä tai ei jaksa? Lisää painoja niin lakkaa ajatukset harhailemasta...
Niin, siis mä en ole koskaan arvostellut ketään jumppaajia edes omassa mielessäni. Ihan on aina oltu sulassa sovussa fitnesspimut, aloittelijat ja kaikki siltä väliltä.
Se on suurimmaksi osaksi tuota että haluaa ottaa mallia niistä edessä olevista paremmista. Siinä jumpassa jossa olin viimeksi ohjaaja oli kasvot meihin päin. Eli jos meen eturiviin teen liikkeet aina miten sattuu päin, koska nopeatempisessa liikkeessä en pysty kääntämään oikeinpäin vasenta ja oikeaa. Sitten kun muut kääntyy vasemmalle mä käännyn oikealle. Ja mun takana joku voi yrittää seurata minusta että kumminpäin menee. Voi tuntua pieneltä jutulta mutta kyllä sen on vähän tylsää jos salillinen ihmisiä kääntyy vasemmalle ja sinä oikealle ja toljotat siinä sitten päin sitä porukkaa. Kiusallista tällaiselle introvertille.
Olen käynyt samalla ryhmätunnilla jo vuosia ja tekniikka on hioutunut kohdilleen. Tarkoittaa siis, että vetäjän tarvitsee harvoin tulla neuvomaan eli voin mennä huoletta takariviin. Peliäkin tarvitsen avuksi vain harvoissa liikkeissä. Itse soisin etummaiset paikat vähemmän kokeneille niin vetäjän ei tarvitsisi harppoa pitkin salia neuvomassa.