Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olisi sun unelmakeittiö? Mitä laittaisit, jos saisit remontoida ihan mieleiseksi?

Vierailija
13.10.2017 |

Minkälaiset kaapistot, kodinkoneet, lattia, värimaailma..? Onko jotain tiettyä ekstraa, mitä haluaisit ehdottomasti?

Mä unelmoin jääpalakoneellisesta jääkaapista (sanokaa nyt joku, että ne on tyyliin tosi äänekkäitä että pääsen tästä yli?) ja erillisestä aamupalasaarekkeesta, jossa olis hella samassa. Saarekkeelle ei omassa keittiössä tosin ole tilaa, mutta ehkä sitten joskus. Ehdottomuus seuraavaan keittiöön on laattalattia, nään jo märkiä päiväunia siitä miten helppoa sen harjapesu olisi. :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämminhenkinen englantilainen maalaiskeittiö vähint. 25 neliötä, sellainen, jossa kattilat roikkuu koukuissa ja yrtit ja mausteet ja purnukat esillä, runsasta hallittua kaaosta, ei todellakaan mitään steriiliä tyylikkyyttä.

Vierailija
2/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin sellaisen ison amerikkalaisen. :) Eli puuta, sopivasti yksityiskohtia, aitoa kiveä tasoissa, hiukan ekstraa yksityiskohdissa. Yritän googlaa sulle kuvan siitä mitä tarkoitan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämminhenkinen englantilainen maalaiskeittiö vähint. 25 neliötä, sellainen, jossa kattilat roikkuu koukuissa ja yrtit ja mausteet ja purnukat esillä, runsasta hallittua kaaosta, ei todellakaan mitään steriiliä tyylikkyyttä.

Tämmönen keijukeittiö olisi ihana. Rönsyileviä yrttejä amppeleissa, tuhoton määrä erilaisia ihania purnukoita..

Vierailija
5/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin sellaisen valtavan ison jenkkijääkaapin. Perheessä 4 poikaa, mies ja minä. Tuntuu siltä, että kärrään joka päivä kassikaupalla ruokaa kotiin, ja silti jääkaappi on aina tyhjä?! Olen vakavasti harkinnut toisen kylmäkaapin hankkimista, mutta keittiöön ei mahdu enkä tiedä mihin sen laittaisin.

Vierailija
6/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyylillisesti jotain tämänkaltaista:

https://www.drurydesigns.com/wp-content/uploads/2017/01/NKBA_chicago_20…

Nää marmoripinnat on upeet, oon harkinnut jotain vastaavaa nyt uuteen keittiöön. :) 

Vierailija
7/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuliesi olisi ihana. Muulla ei niin väliä.

Vierailija
8/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla kans tekee mieli tämmöistä keittiötä varsinkin syksyisin sadonkorjuuaikaan. Ihana tunnelmallinen tiheikönväki -keittiö avotakalla!

Mutta useinmiten haaveilen sellaisesta isosta, valoisasta 30-40 -luvun tyylisestä teollisuuskeittiöstä. Kaunista funkista.

Vierailija
9/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiva kaunis keittiö, sellainen samaan aikaan tyylikäs kodikas ja kutsuva kodin sydän. En tarvitse jääpalakonetta, mutta joitakin laitteita voisi olla.

Vierailija
10/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiva, tilava ja helppohoitoinen, puulattia ja puutasot. No laitettiin laminaattia kun puutaso ei ole helppohoitoinen. Puuliesi sähkön lisäksi tai vähintään leivinuuni.

Tehtiin oma 2007 ja vielä en muuttaisi mitään. Kouvua ja harmaata, kodinkoneet integroitu. Klapeille oma kaappi puulieden viereen jottei ole aina klapikasa näkösällä.

Vierailija
11/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää marmoripinnat on upeet, oon harkinnut jotain vastaavaa nyt uuteen keittiöön. :) 

Mä tykkään myös. Ja yleensäkin kiva tuo idea että suuri saareke, jossa "näyttävä" kivitaso, allas ja yläpuolella useampi valo sekä sisustuselementtinä että tuomassa valoa saarekkeella työskentelyyn. Tulee toivottavasti myös mun keittiöön.

Onko teillä lähiaikoina keittiön rempanneilla muuten sellaista "ruokakomeroa" tai kaappia laitettu? Itse olen ihastunut siihen ideaan että keittiön yhteydessä olisi oikein reilunkokoinen ruokakaappi kuiville elintarvikkeille. Olisi kiva että ne olisivat yhdessä paikassa keskitetysti eikä leviteltyinä kaappeihin ja laatikoihin.

Vierailija
12/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen on hyvä. Neliöitä noin 30, kaakelipintainen paikallamuurattu leivinuuni-hella -systeemi, kaksi isoa ikkunaa puutarhaan, puusepällä teetetyt maalaisromanttiset eli peiliovet (ja kaappeja on paljon!), paljon laskutilaa, korkkilattia on lämmin jalkojen alla.

Inhoan ruuanlaittoa. Eli keittiössä olisi parasta, jos siellä tekisi töitään kokki.

Vierailija
13/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiva, tilava ja helppohoitoinen, puulattia ja puutasot. No laitettiin laminaattia kun puutaso ei ole helppohoitoinen. Puuliesi sähkön lisäksi tai vähintään leivinuuni.

Tehtiin oma 2007 ja vielä en muuttaisi mitään. Kouvua ja harmaata, kodinkoneet integroitu. Klapeille oma kaappi puulieden viereen jottei ole aina klapikasa näkösällä.

Miten tuo laminaatti on toiminut, onko ollut hyvä? Meillä on keittiöremppa suunnitelmissa, edellisellä asukkaalla ollut laminaatti ja siinä näyttäisi olevan pientä kuprua joissakin kohdissa. Miehen mukaan laminaatti ei sovi yhtään keittiöön, ja kupruilee kun on tippunut jotain märkää. Kuitenkin kaikilta muilta olen kuullut ihan päinvastaista.. 

Vierailija
14/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lähiaikoina keittiön rempanneilla muuten sellaista "ruokakomeroa" tai kaappia laitettu? Itse olen ihastunut siihen ideaan että keittiön yhteydessä olisi oikein reilunkokoinen ruokakaappi kuiville elintarvikkeille. Olisi kiva että ne olisivat yhdessä paikassa keskitetysti eikä leviteltyinä kaappeihin ja laatikoihin

Ei onnistu, jos talossa on nykyaikainen koneellinen ilmanvaihto. Tuollaisessa ruokakomerossa ideana on se, että se pysyy viileänä  rakenteensa ansiosta eli kylmä ulkoseinä ja hyvä ilmanvaihto. Koneellinen ilmanvaihto aiheuttaa sen, että korvausilma imettäisiin tuon kaapin kautta - tuskin saa sitä ovea niin tiiviiksi, ettei sitä kautta ilma kiertäisi. Ja jos ovi olisi tiivis, niin talvella olisi omanlaisensa ongelmat.

Vierailija
15/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään myös. Ja yleensäkin kiva tuo idea että suuri saareke, jossa "näyttävä" kivitaso, allas ja yläpuolella useampi valo sekä sisustuselementtinä että tuomassa valoa saarekkeella työskentelyyn. Tulee toivottavasti myös mun keittiöön.

Onko teillä lähiaikoina keittiön rempanneilla muuten sellaista "ruokakomeroa" tai kaappia laitettu? Itse olen ihastunut siihen ideaan että keittiön yhteydessä olisi oikein reilunkokoinen ruokakaappi kuiville elintarvikkeille. Olisi kiva että ne olisivat yhdessä paikassa keskitetysti eikä leviteltyinä kaappeihin ja laatikoihin.

Meillä on komero, mutta ei keittiön yhteydessä. Ostan paljon hyvin säilyviä ja -kuivatuotteita esim. alennusmyynneistä (mm. UHT-maidot yms), on ollut todella kätevä!

Vierailija
16/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään Ikean keittiötä? Miten noi kuivauskaapit toimii käytännössä? Ärsyttää, kun niissä ei ole sitä perinteistä ritiläsysteemiä, vaan valuvalle vedelle tarvitsis erillisen astian.. Ovat kuitenkin nättejä ja edullisia.

Vierailija
17/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo unelmakeittiö - 30m2, kalusteet 3 seinällä, iso saareke. Valkoiset kiiltävät kaapistot (11v, virheettömässä kunnossa ja helppohoitoiset) tummalla puulla tuunattuna, graniittitasot. 3 ikkunaa ja pariovet terassille. Iso ruokapöytä mahtuu tilaan hyvin, tila on jaettu 2 osaan jolloin ruokapöytä ei ole kaapistojen keskellä vaan toisessa päädyssä. Puoliavoin tila. Öljytty merbau parketti lattialla.

Vain takka puuttuu mutta ruokapöydästä näkee hyvin olohuoneen takan.

Vierailija
18/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo unelmakeittiö - 30m2, kalusteet 3 seinällä, iso saareke. Valkoiset kiiltävät kaapistot (11v, virheettömässä kunnossa ja helppohoitoiset) tummalla puulla tuunattuna, graniittitasot. 3 ikkunaa ja pariovet terassille. Iso ruokapöytä mahtuu tilaan hyvin, tila on jaettu 2 osaan jolloin ruokapöytä ei ole kaapistojen keskellä vaan toisessa päädyssä. Puoliavoin tila. Öljytty merbau parketti lattialla.

Vain takka puuttuu mutta ruokapöydästä näkee hyvin olohuoneen takan.

Kuulostaa ihan mielettömältä, olisko sulla tästä kuvaa?

Vierailija
19/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo laminaatti on toiminut, onko ollut hyvä? Meillä on keittiöremppa suunnitelmissa, edellisellä asukkaalla ollut laminaatti ja siinä näyttäisi olevan pientä kuprua joissakin kohdissa. Miehen mukaan laminaatti ei sovi yhtään keittiöön, ja kupruilee kun on tippunut jotain märkää. Kuitenkin kaikilta muilta olen kuullut ihan päinvastaista.. 

Siis laminaattitaso. Lattia on öljytyttyä koivulankkua.

Vierailija
20/23 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä haaveile keittiöstä. Normaali siisti, valkoinen, valoisa ja suht. uudet laitteet. Minusta nämä keittiö- ja vessaunelmoinnit on vaan hömppää jolla ihmiset saadaan tekemään turhia remontteja. Jotenkin yritetään luoda kuva että se millaisessa keittiössä kuorit perunoita tai millaisella pöntöllä kakkaat on jotenkin olennainen osa persoonaasi. Ei se ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän