Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet. Mitä te ajattelette perhepedistä?

Vierailija
13.10.2017 |

Oliko yhteinen idea vai päättikö puoliso että nyt me nukutaan perhepedissä?
Kuinkas on seksin ja parisuhteen laita perhepedissä?

Mulle kun seksi on tärkeä ja iso osa parisuhdetta, niin aloin miettiä, mitenkä on perhepedissä nukkuvien seksielämän laita? Onko sitä ollenkaan?

Miesten ajatuksia tästä en ole tainnut kuulla kertaakaan kun äidit tästä ovat enemmän hössöttäneet.

Tästä nyt on turha loukkaantua.

Nyt on miesten vuoro kertoa se oma näkemys asiasta

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni. Tästä keskustelusta ei siis tule mitään kun nimenomaan hain MIESnäkökulmaa monelta kantilta. Ja MIESTEN mielipiteitä tähän perhepetiasiaan mikä on tässä itseäni mietityttänyt tovin, kun tulee kuva että naiset päättävät kaikesta siipoiltaan kysymättä yhtikäs mitään. Ainakin on kovin aggressiivisia mammoja kommentoimassa asiaani...

AP

Vierailija
62/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhepetihän on vauvalle vaarallinen! Ei kai kukaan halua ottaa riskiä, että vauvalle tapahtuu jotain, onhan noita ikäviä tapauksia sattunut jo ihan liikaakin. Eihän monissa maissa koko perhepetiä enää suositella lainkaan. Käsittämätöntä, että oma mukavuus menee joissain perheissä vauvan turvallisuuden edelle!

Perhepeti oikein toteutettuna ei ole vaarallinen. Mutta toki hyvä, ettei sitä suositella niissä maissa, joissa tupakoidaan makuuhuoneessa ja otetaan viininaukut ennen nukkumaan menoa.

Suomessa ko ei sitten satu mukamas näitä että jompi kumpi vanhempi kierähtää lapsen päälle unissaan?

Eli huonontaa vanhempien nukkumista kun sitä lasta pitää yölläkin varoa eli ei ole sikeää unta kummallakaan vanhemmista.

Ei muuten satu, jos perhepeti on oikein järjestetty ja vanhempi selvin päin. Sivuvaunuun kierähtäminen sitten vaatiikin jo akrobaatin lahjat.

Olet siis perhepetifanaatikko?

Eikö silloin herää koko porukka kun vauva herää ja aloittaa parkumisen, jolloin kaikilla on yö pilalla?

Perhepedin niksihän on siinä, ettei vauvan tarvitse parkua, kun vanhempi on lähellä.

Toki kun on useampia lapsia, täytyy nukkumisjärjestelytkin miettiä monelta kantilta. Äiti nukkuu usein vauvan kanssa, muut muualla.

Entäs koliikkivauvat tai muuten herkkävatsaiset vauvat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kun seksi on tärkeä ja iso osa parisuhdetta, niin aloin miettiä, mitenkä on perhepedissä nukkuvien seksielämän laita? Onko sitä ollenkaan?

Miesten ajatuksia tästä en ole tainnut kuulla kertaakaan kun äidit tästä ovat enemmän hössöttäneet.

En ole koskaan nukkunut perhepedissä, enkä tule koskaan nukkumaan. Lapset nukkuvat alusta asti omassa sängyssä ja aikuisten vuode on vain aikuisia varten, ja aikuisten parisuhdetta varten. Olen viriili mies, ja kun aamulla mieskuntoni on yöunien jälkeen kaikkien nähtävillä, minun mielestäni sellainen ei ole lapsia varten. Minulla on oikeus yksityisyyteeni, jonka jaan vain vaimoni kanssa.

Vierailija
64/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhepetihän on vauvalle vaarallinen! Ei kai kukaan halua ottaa riskiä, että vauvalle tapahtuu jotain, onhan noita ikäviä tapauksia sattunut jo ihan liikaakin. Eihän monissa maissa koko perhepetiä enää suositella lainkaan. Käsittämätöntä, että oma mukavuus menee joissain perheissä vauvan turvallisuuden edelle!

Perhepeti oikein toteutettuna ei ole vaarallinen. Mutta toki hyvä, ettei sitä suositella niissä maissa, joissa tupakoidaan makuuhuoneessa ja otetaan viininaukut ennen nukkumaan menoa.

Suomessa ko ei sitten satu mukamas näitä että jompi kumpi vanhempi kierähtää lapsen päälle unissaan?

Eli huonontaa vanhempien nukkumista kun sitä lasta pitää yölläkin varoa eli ei ole sikeää unta kummallakaan vanhemmista.

Ei muuten satu, jos perhepeti on oikein järjestetty ja vanhempi selvin päin. Sivuvaunuun kierähtäminen sitten vaatiikin jo akrobaatin lahjat.

Et siis liikehdi nukkuessasi ollenkaan?

Kyllä, mutten vauvan päälle. Sinä ilmeisesti olet lyhytkasvuinen, jos epäilet kieriväsi sinne sivuvaunuun.

Minne sivuvaunuun?

Sivuvaunuzyntapissako te nukutte?

Jos oikeasti et aiheesta mitään tiedä, kannattaisiko sun pysyä siellä motoristipalstalla?

Nyt meni mammalta murot nurin kun ei vitsiä tajunnut...

Oletko sinä mies? Kun miehiltä kysyttiin jo otsikonkin perusteella....

No nyt meni vitsiniekalla herne nenuliin, kun ei tullutkaan ihailua. Jos palataan zyntapeista sänkyihin, niin kerro vielä, uskotko ihan oikeasti kierähtäväsi vauvan päälle sivuvaunuun?

Vierailija
65/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonni. Tästä keskustelusta ei siis tule mitään kun nimenomaan hain MIESnäkökulmaa monelta kantilta. Ja MIESTEN mielipiteitä tähän perhepetiasiaan mikä on tässä itseäni mietityttänyt tovin, kun tulee kuva että naiset päättävät kaikesta siipoiltaan kysymättä yhtikäs mitään. Ainakin on kovin aggressiivisia mammoja kommentoimassa asiaani...

AP

Olihan tuossa mukana montakin pappaa, mutta oliko vika heidän mielipiteissään, kun eivät kelvanneet?

Itse olen mamma, enkä ole ottanut muuta kantaa kuin oikaissut pari väärinkäsitystä. Mielestäni nettikeskusteluissakin on syytä pysyä faktoissa.

Vierailija
66/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö.... täällä kysyttiin aiheesta miehiltä ja naiset vastaavat? Vai vastaatteko miestenne puolesta?

Olisin halunnut myöskin miesnäkökulmia aiheeseen kuten ap:n aloitus oli

No tällä palstalla käy paljon vähemmän miehiä kuin naisia ja lisäksi suuri(n?) osa mieskävijöistä ei ole isiä, joten jos naiset eivät olisi vastailleet niin ketju olisi jo hautautunut.

Vierailija
67/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nukkunut perhepedissä, enkä tule koskaan nukkumaan. Lapset nukkuvat alusta asti omassa sängyssä ja aikuisten vuode on vain aikuisia varten, ja aikuisten parisuhdetta varten. Olen viriili mies, ja kun aamulla mieskuntoni on yöunien jälkeen kaikkien nähtävillä, minun mielestäni sellainen ei ole lapsia varten. Minulla on oikeus yksityisyyteeni, jonka jaan vain vaimoni kanssa.

Mielenkiinnosta (sori ap), jos olet vaikka 1-vuotiaan kanssa kotona niin lukkiudutko vessaan vai annatko lapsen tulla halutessaan sinne?

Vierailija
68/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina perhepedin puolustajat väittävät vain humalatilan olevan vauvalle terveydelle riski? Myös valvomisesta väsyneet vanhemmat ovat pienelle, alle puolivuotiaalle vauvalle riski. Onhan näitä Suomessakin sattunut lukuisia tapauksia, että umpiväsynyt vanhempi on nukkunut sikeästi ja kierähtänyt vauvan päälle.

Jep. Yliväsymys vastaa humalatilaa.

Eihän tätä katsos väsynyt mamma tiedosta itse

Juu, sillä zyntapilla ajellessa väsymys vastaa humalatilaa. Mutta sängyssä nukkuminen väsyneenä on vähän eri asia kuin ajoneuvon kuljettaminen väsyneenä.

Yliväsymystä perhepeti voi ehkäistä, kun ei tarvitse öisin rampata vauvan luona.

Vierailija
69/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Olihan tuossa mukana montakin pappaa, mutta oliko vika heidän mielipiteissään, kun eivät kelvanneet?

Itse olen mamma, enkä ole ottanut muuta kantaa kuin oikaissut pari väärinkäsitystä. Mielestäni nettikeskusteluissakin on syytä pysyä faktoissa.

Huomasin joo. Ja tykkäsinkin. Tämä oli miehille suunnattu mielipidekysely omista mielipiteistä ja ajatuksista eikä mikään faktakysely -.-

Ei täällä oikaisuja tarvita jos trolleja liikkuu kuten monissa muissakin keskusteluissa

AP

Vierailija
70/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis liikehdi nukkuessasi ollenkaan?

Kyllä, mutten vauvan päälle. Sinä ilmeisesti olet lyhytkasvuinen, jos epäilet kieriväsi sinne sivuvaunuun.

Minne sivuvaunuun?

Sivuvaunuzyntapissako te nukutte?

Jos oikeasti et aiheesta mitään tiedä, kannattaisiko sun pysyä siellä motoristipalstalla?

Nyt meni mammalta murot nurin kun ei vitsiä tajunnut...

Oletko sinä mies? Kun miehiltä kysyttiin jo otsikonkin perusteella....

No nyt meni vitsiniekalla herne nenuliin, kun ei tullutkaan ihailua. Jos palataan zyntapeista sänkyihin, niin kerro vielä, uskotko ihan oikeasti kierähtäväsi vauvan päälle sivuvaunuun?

Miksi itse tulit kommentoimaan kun miehiltä kysyttiin? Taidat olla trolli

T. Eri jolle vastasit

Ihan yksinkertaisesti siksi, että ylempänä väitetään faktoina perättömiä asioita perhepetistä. Faktoilla ei ole sukupuolta.

Vierailija
71/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina perhepedin puolustajat väittävät vain humalatilan olevan vauvalle terveydelle riski? Myös valvomisesta väsyneet vanhemmat ovat pienelle, alle puolivuotiaalle vauvalle riski. Onhan näitä Suomessakin sattunut lukuisia tapauksia, että umpiväsynyt vanhempi on nukkunut sikeästi ja kierähtänyt vauvan päälle.

Juu, sillä zyntapilla ajellessa väsymys vastaa humalatilaa. Mutta sängyssä nukkuminen väsyneenä on vähän eri asia kuin ajoneuvon kuljettaminen väsyneenä.

Yliväsymystä perhepeti voi ehkäistä, kun ei tarvitse öisin rampata vauvan luona.

Yliväsyneenä voi olla levottomampi nukkuja. Ei se pelkästään vaikuta minkään ajoneuvon kuljettamiseen. Voi vaikuttaa ihan vain keskittymiskykyynkin.

T. Eri kun zyntappikommentoija

Vierailija
72/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta (sori ap), jos olet vaikka 1-vuotiaan kanssa kotona niin lukkiudutko vessaan vai annatko lapsen tulla halutessaan sinne?

Kyllä minä opetan lapset heti alusta pitäen kunnioittamaan rajojani! Ja kyllä, käyn suorittamassa luonnolliset tarpeeni wc tiloissa yksin. Jos lapselta pääsee itku, niin sitten pääsee. Nopeasti he siihen tottuvat ja kun toisten rajoja oppii kunnioittamaan ihan pienestä pitäen, ei kenenkään rajoja loukkaa aikuisenakaan. Vanhempien tehtävä on nimen omaan opettaa lapselle että miten ihmisten kanssa toimitaan, ja parhaiten tämä onnistuu omalla esimerkillä. Vietän lasteni kanssa paljonkin aikaa, kun sen aika on. Mutta yksityisyyttäni heidän pitää kunnioittaa, aivan kuten minäkin kunnioitan lasteni yksityisyyttä!

Vierailija
73/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Huomasin joo. Ja tykkäsinkin. Tämä oli miehille suunnattu mielipidekysely omista mielipiteistä ja ajatuksista eikä mikään faktakysely -.-

Ei täällä oikaisuja tarvita jos trolleja liikkuu kuten monissa muissakin keskusteluissa

AP

Eikö olisi syytä moittia niitä, jotka alun pitäen trollaavat? Eihän täällä trolleja haluttu, vaan omia kokemuksia ja mielipiteitä?

Vai saako trollata, jos esiintyy miehenä?

Vierailija
74/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ikinä!

Se vaiva ja riesa mitä tuosta paskiaisesta jo nyt on riittää ihan hyvin, en halua sitä vielä sänkyynikin.

Vierailija
75/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen kohdalla asia on ollut niin että vaimo vaatii perhepetiä mutta mies ei sitä ole halunnut?

Välillä olen saanut käsityksen että nimenomaan se vaimo sitä vaatii ja miltei on siinä lapsihurmoksessa unohtanut miehen kokonaan.

AP

Mies jää kakkoseksi heti, kun lapsi on laitettu alulle. Jos haluaa olla puolisolleen prioriteetti, tulee pysyä lapsettomana.

Ja miehet vielä kehtaavat ruikuttaa, miksi heitä syrjitään huoltajuusasioissa...

Vierailija
76/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliväsyneenä voi olla levottomampi nukkuja. Ei se pelkästään vaikuta minkään ajoneuvon kuljettamiseen. Voi vaikuttaa ihan vain keskittymiskykyynkin.

T. Eri kun zyntappikommentoija

Silloin se sivuvaunu onkin hyvä vaihtoehto. Perhepeti noin ylipäätään vähentää yliväsymyksen riskiä, mutta toki kaikissa perheissä ollaan välillä enemmän ja välillä vähemmän väsyneitä.

Vierailija
77/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suoraan sanotaan niin persepeti on parempi.

Vierailija
78/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, kun en ole isä, mutta vastaan kuitenkin. Äitinä olisin halunnut vauvan alusta asti omaan sänkyyn, mutta vauva ei yksin viihtynyt ja imetys oli helpompaa vanhempien sängyssä, jonka myötä yöt rauhallisempia. Olisin halunnut vauvan siirtää parin kuukauden ikäisenä vihdoin omaan sänkyyn, mutta isä tykkäsi nukkua vauvan kanssa. Kai pientä kateutta, kun yleensä vauva nukahti äidin rinnalle.

Vierailija
79/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kukin tarkoittaa perhepedillä? Meillä vauvan sänky oli kiinni meidän sängyssä. Kätevää oli, kun vaimon kanssa vuorotellen nukuttiin vauvan puolella ja yleensä riitti, kun heräilevän vauvan päälle laittoi käden ja siveli vähän. Ei tarvinnut nousta edes istumaan. Suosittelen.

Vierailija
80/81 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihetta liipaten kysyn tässä samalla. Täällä moni sanoo, ettei perhepeti vaikuta seksielämään (ja tämän uskonkin), mutta onko näiden ainoat lapset kaikki pieniä/siinä perhepedissä nukkuvia? Miten tilanne teillä, joilla on teini/teinejä sekä pieniä lapsia, nukkuuko pienemmät perhepedissä? Onko talosi suuri/ylimääräisiä huoneita? Lapsilla ja teineillä on kuitenkin eri tarpeet vanhemmilleen, ja usein eri aikaan vuorokaudesta, joten voi olla melko vaikea löytää se hetki rauhallista aikaa ja vielä se rauhallinen paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi