Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi oli minulle vuosikausia ihan hirveä

Vierailija
13.10.2017 |

Otimme siksi etäisyyttä. Nyt anoppi myöntää olleensa törkeä mutta kuittaa sen sillä että kaikki johtui vaihdevuosista. Minusta tuo ei riitä. Että tavallaan taas poisselittää sen oman käytöksensä ulkopuolisella tekijällä ja sitten minun vain pitäisi unohtaa kaikki paska. Ei tuo ole aito anteeksipyyntö.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuitenkin ole parempi, että anoppi myöntää olleensa veemäinen ja vielä pyytää anteeksi? On varmaan vaikea antaa anteeksi, jos huonoa kohtelua on jatkunut vuosikaudet. Teet silti vain kaikille hallaa, myös itsellesi ja lapsille, jos jatkat vihoittelua.

Vierailija
62/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuitenkin ole parempi, että anoppi myöntää olleensa veemäinen ja vielä pyytää anteeksi? On varmaan vaikea antaa anteeksi, jos huonoa kohtelua on jatkunut vuosikaudet. Teet silti vain kaikille hallaa, myös itsellesi ja lapsille, jos jatkat vihoittelua.

Onko tuo anteeksipyyntö? Ei minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei anoppi ole mitään käytöstään muuttanut. Selittänyt vain että se johtui vaihdevuosista.

Sitä törkeyttä tuli monenlaista. Mm kihlalahjasta ja häälahjasta jätettiin minun nimeni pois. Joulukortit pelkästään miehelle.

Meille tungettiin kotiin kutsumatta 5.30. Tehtiin kaappitarkastuksia. Kodistamme puhutaan "pojan asuntona".

Minua puhuteltiin pelkästään kolmannessa persoonassa.

Minulta vaadittiin rahaa. Vaadittiin että ostamme appivanhemmille talon ilmaiseksi käyttön.

Vertailtiin koko ajan kälyihin. Haukuttiin kotipaikkakunta, opinnot, niiden eteneminen, sukulaiset. Puhetapa...

... ja miehesi sanoo tähän mitä? Minulla oli aikaisemmin mammanpoika, joka antoi äitinsä tulla ihoni alle ihan käsittämättömällä tavalla, väänsi asiat aivan kummallisesti, syytti minua sellaisesta, joka ei ollut minun vikani. Yritin kunniallisella tavalla puolustaa itseäni ja huomautin ex-miehelleni (korkeasti koulutettu, todistetusti korkea ÄO) tuosta menettelytavasta johon hän totesi ahdistuneena, että näin kävi, että minua syytettiin sellaisesta, jota en ollut tehnyt. Ex-anoppi halusi ilmeisesti minut ulos perheestä ja eihän tuo suhde kestänyt. Nykyään on mies, joka ei sallisi tuollaista käytöstä äidiltänsä ja minulla on ihana anoppi.

Vierailija
64/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hormonit aiheuttaa vitutusra niin voi todeta että "hormonivitutus", mutta ei se ole mikään syy vittuilla kenellekään.

Luulisi nyt naisen saaneen harjoitusta tähän, ennen vaihdevuosia kun on jokunen vuosi PMS-oireita elettävä.

Pidin aikoinaan omia pms-oireitani pahoina, mutta sain kyllä aina hillittyä itseni enkä kaatanut omaa pahaa oloani muiden niskaan. Ja voin häveten myöntää, että pyörittelin silmiäni niille keski-ikäisille akoille jotka välillä äyski ja tiuski esim. työkavereille ja selityksenä oli ne vaihdevuodet. Kyllä pitäisi aikuisten ihmisten hillitä itsensä ja sitä rataa....

Olikin sitten ihan helvatanmoinen järkytys kun oma hormonitoiminta alkoi piiputtaa, ja vielä etuajassa. Siis se olo oli kokonaisvaltaisesti niin kamala ja tuskainen, että vaikka kuinka yritti, aika usein suusta lipsahti jotain mitä ei pitänyt ja varsinkin miestä kohtaan olin aivan kamala. En olisi _ikinä_ uskonut kuinka iso muutos tuntui tulevan koko persoonallisuuteen! Kamalinta oli vielä kun julkiselta puolelta ei saanut mitään apua, siis muuta kuin masennuslääkkeet, kun ei kuulemma näin nuorelle mitään hormonikorvauksia vielä kun kuukautiset pelasivat kuitenkin jotenkuten. Yksityiseltä sitten sai avun ja elämän takaisin ennenkuin avioero tuli ja lapset päätyi huostaan...

Että vaikka sitä kuinka itsellä hillintä pelaa, niin toiset nyt vaan on herkempiä. Tosin tietysti hormonaaliset syyt ei todellakaan ole mikään syy, jonka taakse mennä piiloon omaa huonoa käytöstään (kuten ap.n anoppi tekee), kyllä jokaisella on vastuu käytöksestään ja vastuu hakea ongelmiinsa apua ja helpotusta eikä käyttää vaan muita ihmisiä pahan olon purkamiseen. Mutta kyllä ne hormonit (tai niiden puute) tekee toisista v*ttupäitä luuskia, ihan oikeasti.

Vierailija
65/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hormonit aiheuttaa vitutusra niin voi todeta että "hormonivitutus", mutta ei se ole mikään syy vittuilla kenellekään.

Luulisi nyt naisen saaneen harjoitusta tähän, ennen vaihdevuosia kun on jokunen vuosi PMS-oireita elettävä.

Pidin aikoinaan omia pms-oireitani pahoina, mutta sain kyllä aina hillittyä itseni enkä kaatanut omaa pahaa oloani muiden niskaan. Ja voin häveten myöntää, että pyörittelin silmiäni niille keski-ikäisille akoille jotka välillä äyski ja tiuski esim. työkavereille ja selityksenä oli ne vaihdevuodet. Kyllä pitäisi aikuisten ihmisten hillitä itsensä ja sitä rataa....

Olikin sitten ihan helvatanmoinen järkytys kun oma hormonitoiminta alkoi piiputtaa, ja vielä etuajassa. Siis se olo oli kokonaisvaltaisesti niin kamala ja tuskainen, että vaikka kuinka yritti, aika usein suusta lipsahti jotain mitä ei pitänyt ja varsinkin miestä kohtaan olin aivan kamala. En olisi _ikinä_ uskonut kuinka iso muutos tuntui tulevan koko persoonallisuuteen! Kamalinta oli vielä kun julkiselta puolelta ei saanut mitään apua, siis muuta kuin masennuslääkkeet, kun ei kuulemma näin nuorelle mitään hormonikorvauksia vielä kun kuukautiset pelasivat kuitenkin jotenkuten. Yksityiseltä sitten sai avun ja elämän takaisin ennenkuin avioero tuli ja lapset päätyi huostaan...

Että vaikka sitä kuinka itsellä hillintä pelaa, niin toiset nyt vaan on herkempiä. Tosin tietysti hormonaaliset syyt ei todellakaan ole mikään syy, jonka taakse mennä piiloon omaa huonoa käytöstään (kuten ap.n anoppi tekee), kyllä jokaisella on vastuu käytöksestään ja vastuu hakea ongelmiinsa apua ja helpotusta eikä käyttää vaan muita ihmisiä pahan olon purkamiseen. Mutta kyllä ne hormonit (tai niiden puute) tekee toisista v*ttupäitä luuskia, ihan oikeasti.

Mutta luulisi että silloin sitten olisi kamala kaikille eikä kaataisi kakkaa vain johonkuhun? Vielä vieraaseen.

Vierailija
66/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan, miten miniäkokelas veti kapallisen herneitä nenään, kun "hänen kotiinsa" muutti vieras ihminen eli tyttäreni. Se asunto sattui olemaan omistuksessani ja hankittu lapsille opiskeluaikojen asunnoksi. Miniäkokelas oli siellä ylimääräinen.

Totesin silloin, että Suomi ei ole Espanja, täällä ei voi vallata toisen asuntoa omakseen.

Vierailija
67/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmisuhteet on kahden kauppaa. Joissa tulisikin aina pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä, olisiko kummassakin vikaa.

Ei ole mitään oikeutusta käyttäytyä huonosti toisia kohtaan. Narsisti löytää aina syyn toisista, vaikka toinen olisi kuinka kiltti tahansa. Suosittelen täydellistä välien katkaisua tuollaiseen anoppiin ja muihinkin huonosti käyttäytyviin sukulaisiin. Siinähän sitten miettivät, miksi käyttäytyvät, kuten käyttäytyivät.

Vierailija
68/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan, miten miniäkokelas veti kapallisen herneitä nenään, kun "hänen kotiinsa" muutti vieras ihminen eli tyttäreni. Se asunto sattui olemaan omistuksessani ja hankittu lapsille opiskeluaikojen asunnoksi. Miniäkokelas oli siellä ylimääräinen.

Totesin silloin, että Suomi ei ole Espanja, täällä ei voi vallata toisen asuntoa omakseen.

Mihin ihmeeseen tää liittyy???

Vierailija
69/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kanssakäyminen näytä onnistuvan, kummaltakaan. Parasta ottaa etäisyyttä. Miehesi asia olisi kyllä puhutella äitiään ja laittaa rajat.

Vierailija
70/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta.

Kerro tarkemmin tuosta aamuyön tunkeutumisesta kotiinne. Eihän nyt kukaan tule etukäteen mitään ilmoittamatta ja syyttä suotta tekemään kaappitarkastusta kenenkään kotiin klo 5.30?!

Jotakin muuta siinä on, et varmaan kertonut ihan kaikkea asiaan liittyvää. Vaikea muuten arvioida, varsinkaan kun ei kuule toisen osapuolen kertomusta. Ja en todellakaan yritä puolustella anoppia, mutta kun alkaa kertomaan, niin olisi syytä kertoa kaikki asiaan vaikuttaneet jutut. 

Vierailija
71/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen vajaaälyinen anoppi ilman moraalia täällä ketjussa on kommentoimassa vähän joka välissä? Yrittää ilmeisesti kääntää tuollaisen persoonallisuushäiriöisen ihmisen käytöksen jotenkin normaaliksi. Heh.

Harmi, kun noille vanhemmille ihmisille ei tule ikinä mieleen terapeutille tai psykologille meno.

On se hienoa että kun tästä nuoremmasta sukupolvesta tulee anoppeja , niin ikävät anopit loppuvat kertakaikkiaan. Ja niin tapahtuu ensimmäisen kerran ihmiskunnan historiassa.

Mutta sitä en tiedä että loppuvatko ikävät miniät vai lisääntyvätkö samassa tahdissa.

On sulla paha trauma, hae hyvä ihminen apua!!!

Mikä ihmeen trauma?

Ihan samaa minä aloin tuumia että onneksi ikävät anopit kuolevat sukupuuttoon.

Jos vanhaksi saan elää , ehdin nähdä tämän ihanan kehityksen.

Ja tokihan nyt mukavista miniöistä tulee mitä parhaimpia anoppeja, eihän muu ole edes mahdollista.

Eri

72/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioille yleensä on jokin selitys.  Erikoista että kun saat kuulla selityksen käytökselle, niin otat siitä uudestaan nokkiisi.  Ikävä että et pysty hyväksymään anoppisi antaa selitystä.

Olisiko parempi että hän kertoo, "sä oot niin saatanan ruma ja rasittava, ja maisuliakin pahempi onnenonkija, että todellakaan en pitänyt sinusta, nyt olen oppinut sietämään noita ominaisuuksiasi"?

Vierailija
73/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämän kommentin alapeukut tulee?

Ihan oikeastiko olette sitä mieltä että tämän kirjoittajan tytär ei olisi saanut tulla tuohon asuntoon?

Miniäkokelas on tullut poikaystävän luo asumaan asuntoon joka on hankittu kirjoittajan kaikille lapsille, ei vieraille.

Ohis

Vierailija
74/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämän kommentin alapeukut tulee?

Ihan oikeastiko olette sitä mieltä että tämän kirjoittajan tytär ei olisi saanut tulla tuohon asuntoon?

Miniäkokelas on tullut poikaystävän luo asumaan asuntoon joka on hankittu kirjoittajan kaikille lapsille, ei vieraille.

Ohis

MITEN se liittyy tähän ketjuun mitenkään?

Vierailija
75/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen että nyt tuo miniäkokelas kirjoittaa vaikkapa vauvapalstalla että kuinka törkeä anoppi hänellä on .

Että tunkee tyttärensä hänen kotiinsa asumaan mutta unohtaa kertoa että itseasiassa hän itse on muuttanut asuntoon joka nyt ei hänelle mitenkään kuulu .

Tarkoitus varmaan oli osoittaa että mitalilla on aina kaksi puolta.

Näin niin kuin rautalangasta väännettynä.

En ole tuo anoppiehdokas mutta näin minä sen käsitin.

Vierailija
76/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammoista tulee tulevaisuuden kusipäisiä anoppeja. Miestenvihaajia jo valmiiksi. :D

Vierailija
77/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen että nyt tuo miniäkokelas kirjoittaa vaikkapa vauvapalstalla että kuinka törkeä anoppi hänellä on .

Että tunkee tyttärensä hänen kotiinsa asumaan mutta unohtaa kertoa että itseasiassa hän itse on muuttanut asuntoon joka nyt ei hänelle mitenkään kuulu .

Voi se anoppi olla edelleen kamala vaikka omistaakon asunnon.

Eikä edelleenkään liity tähän ketjuun mitenkään.

Vierailija
78/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko et oikeasti ole mikään älyniekka tai sitten vaan olet vänkääjä.

Miniä varmaan kuitenkin.

Vierailija
79/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko et oikeasti ole mikään älyniekka tai sitten vaan olet vänkääjä.

Miniä varmaan kuitenkin.

Miten se liittyy tähän?

Vierailija
80/91 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankaliin miniäkokelaisiin, joilla on uskomattomia kuvitelmia itsestään ja tärkeydestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi