Paras monivitamiini? Mitä käytätte? Ei mielellään mikään marketin multitabsi...
Talvisin menen kertakaikkiaan huonoon skuosiin. Iho, hiukset, olotilasta puhumattakaan. Viime talvi meni varsinais-suomessa ulkoilun puolesta sillä tavalla, että tiet olivat joko jäässä, taikka sitten vettä oli satanut jään päälle. Kumpikin sellaista mallia, että kävelylenkit ei napannut.
Tänä kesänä jo aloitin vahvan omega-3 ja e-epat sekä kaikki b-vitamiinit. Ajattelin että b- vitamiinit piristää ja kesäloman jälkeen voi auttaa ylettömän viininjuomisen korjaamiseen sekin.
Nyt löysin Kaisa Jaakkolan blogissaan suositteleman magnesiumin.
Pitäisi löytää hyvä, vahva, kunnollinen monivitamiini. Saa olla pullossa tai purkissa. (jotenkin mielessäni nestemäinen on tehokkaampaa ja imeytyy paremmin).
Mitä käytätte itse, mitä voisi suositella.
Kommentit (44)
Ulkoilu onnistuu mainiosti liukkaallakin kun käyttää liukuesteitä. Vitamiinit saa marketin hevi- ja lihaosastoilta.
Mä en usko, että merkillä on väliä. Noista vitamiinivalmisteista saa kaikista vähintään tarpeellisen annoksen ja loput menevät hukkaan eli kulkeutuvat elimistön läpi.
Voin suositella siirtymistä syömään hyvin ja monipuolisesti. Muutkin elämäntavat voisi samalla laittaa kuntoon. Sitten lääkärin suosituksen mukaan vitamiineja. Viinintissuttelun aiheuttamaa morkkista ei korjata toisesta pullosta napattavalla korjaussarjalla.
Multitabsia ei myydä marketeissa vaan apteekeissa.
Testeissä s-marketin halpis yleisvitamiini oli yhtä hyvä kuin monta kertaa kalliimmat yleisvitamiinit apteekissa
Vitamiinin teho riippuu pitoisuuksista ja siitä, mille ainesosalle juuri ko. käyttäjällä on tarve.
ps. ap, osta kenkiin ne mummojen suosimat nastapohjalliset niin liikkuminenkin onnistuu.
Kaisa Jaakkolan blogissa on myös hänen suositukset monivitamiineista, on jo muutaman vuoden vanha postaus ja suora linkki siihen löytyy siitä sivujen oikeasta reunasta. Tosin kaikista taitaa olla linkki iHerb-nettikauppaan, eli ei välttämättä saa suomesta mistään niistä. Paitsi Solgar -merkkiä taitaa aika lailla löytyä joka paikasta.
Möllerin tuotteista löytyy monenlaisia vaihtoehtoja eri-ikäisille naisille
Ei se sun kroppa tiedä, oletko ostanut monivitamiinin marketista vai jonkun kalliimman, esim. apteekista. Samoja vitamiineja ne on:) Mut jaksaahan se aina yllättää, että joku luulee, että kalliimmalla saa jotenkin parempaa. Imeytymiseen riippuen vitamiinista voi vaikuttaa se, minkä kanssa otat, mitä muuta syöt. Ainakin d-vitaamiinin imeytymistä tutkittiin jossain ohjelmassa, vaikka joku söi sitä paljon, ei se kaikki imeytynyt.
Monivitamiinissa on niin vähän tiettyjä vitamiineja, että keho ei niitä pysty juuri ollenkaan hyödyntämään. Suosittelisin ottamaan vitamiinit joko ravinnosta, tai sitten jos esim c tai d-vitskua tarvitset, niin ota ne omista purkeistaan. Bioteekillä on hyviä imo.
Syö monipuolisemmin. Normaalia ja monipuolista ruokaa nauttiva terve ihminen ei tarvitse monivitamiinilisiä purkista.
Kyllä normaali ravinto on paras lähde vitamiineille ja kivennäisaineiden saaneille. Minä syön paljon marjoja. Mustikka, puolukka, mansikka. Leipää ja lihaa, kalaa. Tiedäthän, että B, D, A vitamiinit ovat rasvaliukoisia. Normi ravinnosta ok. Mutta jos syö montaa eri vitamiini valmistetta päällekkäin voi olla vaarana yliannostus. C-vitamiini on vesiliukoinen. Meille opetettiin jo ylä-asteella ns. perusasiat ravinto-opista. Ei ole mitään "sala"tiedettä, joka on vain "asiantuntijoiden" tiedossa.
Oletko kokeillut macaa tai raakakaakaota? Jos et ole kuullut näistä niin suosittelen googlettamaan. Ja googleta samalla myös kirkasvalohoito.
No mistä sitä sitten voi tietää että syö sitä kuuluisaa tavallista ruokaa josta saa niin hienosti ja varmasti kaikki vitamiinit???
Mä syön reissaria ja juustoa aamukahvilla, lounaan jossain ruokalassa ja illat syön kotona mitä nyt helpolla tulee esiin. Voileipiä tai joku banaani, rahkoja tai joku vanukas.
Mun mielestä täysin normaalia ruokaa vaan mistäs minä sitä tiedän.
Olisin vaan halunnut tietää jonkun hyväksi tunnetun merkin.
Yritän kovasti saada kuntoa ja jaksamista paremmaksi. Ap.
Vierailija kirjoitti:
No mistä sitä sitten voi tietää että syö sitä kuuluisaa tavallista ruokaa josta saa niin hienosti ja varmasti kaikki vitamiinit???
Mä syön reissaria ja juustoa aamukahvilla, lounaan jossain ruokalassa ja illat syön kotona mitä nyt helpolla tulee esiin. Voileipiä tai joku banaani, rahkoja tai joku vanukas.
Mun mielestä täysin normaalia ruokaa vaan mistäs minä sitä tiedän.
Olisin vaan halunnut tietää jonkun hyväksi tunnetun merkin.
Yritän kovasti saada kuntoa ja jaksamista paremmaksi. Ap.
Miten olisi tiedonhankinta?
Minä käytän Lidlin poretabletteja ja samat vitamiinit niissä on kuin apteekin kalliissa tuotteissakin. En maksa merkistä, vaan vitamiineista/hivenaineista.
Esim. tämä on toiminut minulla hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Esim. tämä on toiminut minulla hyvin.
Ohis mutta kiinnostaisi: Mikä tai mitkä ominaisuudet siinä on semmoisia jotka on tarpeen juuri naisille?
Miksei viikolla marketin?