Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn

Vierailija
12.10.2017 |

Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.

Kommentit (1962)

Vierailija
1861/1962 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, näin just kuvan, jossa Jenni ja Sale olivat Olulussa. Ja siinä joku tervehtijä hiplaa Jennin vatsaa. Tuleepa hauskaa Linnan juhlissa, jos kättely menee niin, että ensin kätellään Sale ja Jenni, sitten taputetaan vauvamasu ja lopuksi paiskataan tassua Lennun kanssa.

Onkohan ärsyttävää kun ihmiset taputtelee vauvamasua? Eihän ihmisten mahoja muutenkaan taputella, vaik ymmärrän kyllä miks vauvamasua taputellaan, mut onkohan se kivaa?

Vauvamahojen taputtelu ei ole kivaa, se on todella ärsyttävää.

No niin minä vähän arvelinkin, mitä kivaa siinä on jos joku tulee taputtelee mahaa? Eihän niin tehdä muulloinkaan, miksi se olis ok kun siellä masussa on vauva? En vaan ymmärrä, mistä tuollainen tapa on edes saanut alkunsa?

En kyllä tiedä, mistä on alkunsa saanut. Eihän miesten söpöjä kaljamahojakaan kai taputella. Löytyisköhän googlesta vastaus?

Meidän Onslov ei tykkää kyllä yhtään taputteluista. Yritin kyllä taputtaa, kun se korjas pesukoneen. Nyt mun täytyy mennä suihkuttaan elefantti, kun se on kamalan pölynen.

Mitenhän miehet reagois kun menis niitten kaljamahaa taputtelee?

Onko teillä jouluelefantti? Vai liittyykö se itsenäisyyspäivään?

Mä taidan kokeilla mitä koira tykkää jos sen mahaa taputtaa. Rapsutuksesta se tykkää ainakin.

Vierailija
1862/1962 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 isoo elefanttia. Sain ne joskus Onslovilta lepytyslahjaksi. Oli ne sillon 20v sitten ihan hellyttäviä, mutta se oli ikävää kun tuttavat luuli, että mä pidän elefanteista ja sain niitä sitten kaikilta lahjaksi. Nyt meillä on pölyttyneiden elefanttien hautausmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/1962 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 2 isoo elefanttia. Sain ne joskus Onslovilta lepytyslahjaksi. Oli ne sillon 20v sitten ihan hellyttäviä, mutta se oli ikävää kun tuttavat luuli, että mä pidän elefanteista ja sain niitä sitten kaikilta lahjaksi. Nyt meillä on pölyttyneiden elefanttien hautausmaa.

Eikös Ameriiikassa sanota että puhutaan elefantista huoneessa tai on elefantti huoneessa, tai jotain, kun Suomessa sanotaan että nostetaan kissa pöydälle, eli puhutaan jostain arasta tai tärkeästä asiasta?

Teillä on sit oikeesti elefantti tai paremminkin elefantteja huone täynnä, onko myös kissa pöydällä? Puhutaanko teillä paljon, vai eikö se Onslovi oikein tykkää puhua, katselee vaan televisiota? Ja sä palstailet? Eli vaikuttais että hyvin menee, elefanteista huoneessa huolimatta.

Vierailija
1864/1962 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Ameriiikassa sanota että puhutaan elefantista huoneessa tai on elefantti huoneessa, tai jotain, kun Suomessa sanotaan että nostetaan kissa pöydälle, eli puhutaan jostain arasta tai tärkeästä asiasta?

Teillä on sit oikeesti elefantti tai paremminkin elefantteja huone täynnä, onko myös kissa pöydällä? Puhutaanko teillä paljon, vai eikö se Onslovi oikein tykkää puhua, katselee vaan televisiota? Ja sä palstailet? Eli vaikuttais että hyvin menee, elefanteista huoneessa huolimatta.

Norsut kuulemma tuottaa onnea. Suomalaisilla on virtahepo olohuoneessa, tai ainakin se vikkelä leski kirjotti joskus kirjan siitä. Ei ole kellään helppoa. Virtahevot muuten tappaa ihmisiä enemmän kun norsut, näin siitä joskus dokumentin.

Vierailija
1865/1962 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norsut kuulemma tuottaa onnea. Suomalaisilla on virtahepo olohuoneessa, tai ainakin se vikkelä leski kirjotti joskus kirjan siitä. Ei ole kellään helppoa. Virtahevot muuten tappaa ihmisiä enemmän kun norsut, näin siitä joskus dokumentin.

Niin mäkin oon kuullut että virtahevot on äkäisiä.

Ja jossain eläintarhassa joku teini oli menny halaamaan pandaa kun se oli niin söpö. Sehän on karhu. No se panda oli purrut sitä tyttöä käteen. Vaikka (villi)eläimet on söpöjä niin en mä kyllä menis leijonaa tai tiikeriä silittämään vaikka ne näyttää söpöiltä isoilta kissoilta.

Ehkä just tuon takia ei eläintarhoissa pääse ihan lähelle niitä eläimiä, ei ne tykkää jos niitä lääpitään.

Vierailija
1866/1962 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomennako ne kättelee siellä pressanlinnassa? Onkohan Lennukin siel tassuttelemassa?

Pitääkin jo alkaa valmistautua. Sehän kestää monta tuntia, varata hyvät eväät että jaksaa katsoa, kun se kestää niin kauan.

Laittaakohan ne välillä käsidesiä, vai kättelee vaan kaikki putkeen?

Väsyttääköhän se kun pitää kätellä niin montaa ihmistä?

Vierailija
1867/1962 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pitävät muutaman tauon, että Jenni saa levätä ja saavat tosiaan pestä käsiään ja desinfioidakin. Juolahti mieleen hullu ajatus, sitten kun vauva päiväkotilapsi ja tuo sieltä pöpöjä kotiin. Jenni tietysti niitä kantaa ja että hän kätellessään sairastuttaisi kaikki vieraat. Olisi viesti lapsiperheen arjesta.

Jos pitäisivät vauvajuhlan, veisin sinne pinon Maikki Harjanteen kirjoja. Hän oli just uutisissa ja tuli hyvä fiilis hänen jutuistaan. Lapsi oppisi niistä kirjoista suomalaisten normiarkea.

Vierailija
1868/1962 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh! Ei näy Lennua kättelemässä, Jenni ja Sale vaan. Ja onneks kukaan ei oo vielä taputellu Jennin mahaa. En kyllä koko kättelyä oo katsonut, mut ainakaan nyt sillä aikaa kun oon täs sohvalla telkkaria tuijotellu. Ois aika noloo jos joku menis taputtelee toisen mahaa. Kuitenkin maan ykkösvauva.

Vierailija
1869/1962 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Lennua oli ikävä. Ransu sanoi, että Lennu on riehakas tsp, joten sen takia ei päässyt juhliin. Ransu on kiva, mutta liian epäriehakas minusta. Jennin vauvamasu oli hyvin peitetty, hyvä ettei sitä tultu taputtamaan. Eikä kukaan tuonut lahjoja vauvalle, ainakaan kättelyssä. Nyt rinta rottingilla kohti Suomi 200 juhlia. Mistähän me silloin kirjoitellaan?

Vierailija
1870/1962 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Lennua oli ikävä. Ransu sanoi, että Lennu on riehakas tsp, joten sen takia ei päässyt juhliin. Ransu on kiva, mutta liian epäriehakas minusta. Jennin vauvamasu oli hyvin peitetty, hyvä ettei sitä tultu taputtamaan. Eikä kukaan tuonut lahjoja vauvalle, ainakaan kättelyssä. Nyt rinta rottingilla kohti Suomi 200 juhlia. Mistähän me silloin kirjoitellaan?

Oon muuten nähnyt, kun Ransu ratsastaa ponilla. Pysyisköhän Lennu ponin selässä?

Vierailija
1871/1962 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, siis että Jennillä oli hieno puku. Nätti, arvokkaaseen tilaisuuteen sopiva ja ei korostanut vuvamasua, kun ne oli kuitenkin itsenäisyyspäivän juhlat eikä babyshowerit.

Harmi ettei Lennu päässyt. No, jospa se sit jouluna taas pääsee mukaan ja saa vähän kinkkua. Tykkäisköhän Lennu kalasta, vaik savustestusta lohesta, siinä ois hyviä rasvoja niin että sit turkkki kiiltää. Eikös presidentti saa jouluna aina joulukalan ja -kinkun jne. Lennulle jouluna oma pieni savulohi, tai ainakin pala ja kinkkua tietty.

Vierailija
1872/1962 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, siis että Jennillä oli hieno puku. Nätti, arvokkaaseen tilaisuuteen sopiva ja ei korostanut vuvamasua, kun ne oli kuitenkin itsenäisyyspäivän juhlat eikä babyshowerit.

Harmi ettei Lennu päässyt. No, jospa se sit jouluna taas pääsee mukaan ja saa vähän kinkkua. Tykkäisköhän Lennu kalasta, vaik savustestusta lohesta, siinä ois hyviä rasvoja niin että sit turkkki kiiltää. Eikös presidentti saa jouluna aina joulukalan ja -kinkun jne. Lennulle jouluna oma pieni savulohi, tai ainakin pala ja kinkkua tietty.

Saako Jenni ja Sale vuvan? Täytyykin taas googlettaa, miltä se näyttää. Tytöt taitaa olla vatsassa vuva ja pojat on peva. Vai, miten se menee?

Vierailija
1873/1962 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ketju on hengissä? Ootteko nyt askarrellut tai tehnyt uusia keksintöjä? Mä ompelin pulleita sydämiä ja laitoin niihin pitsistä rusetit. Tuli aika söpöjä, en vaan tiedä mihin ne ripustan. Ehkä sinne sinkkupihlajaani.

Vierailija
1874/1962 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, sun sydämet ovat varmasti ihania. Tietysti laitat sinkkupihlajaan ainakin yhden. Loput vaikka joulupuuhun tai nauhassa omaan kaulaan. Minä en ole askarlellut, vaan osteskellut. Nyt minulla on kolme uutta valoketjua,. Tänään just tuli kolmas, vaikka tarjousshampoota menin ostamaan. Sitä en muistanut enää kaupassa, kun näin jääpuikko-ledvaloketjun, joka oli pakko saada. Tulispa joulu pian, ja valoketjut häviäis kaupoista. Onko joku muu hurahtanut "turhuuteen" ostoksilla?

Vierailija
1875/1962 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihanuus. Mun vaahterassa on 8 pulleeta punatulkkua. Tää on näköjään hyvä tulkkutalvi:) Joskus erehdyin ostaan niille kauralyhteen vaahteraan. Tulkut loukkaantu, eikä käynyt pariin vuoteen vaahterassa. Nyt en osta lyhdettä.

Vierailija
1876/1962 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, sun sydämet ovat varmasti ihania. Tietysti laitat sinkkupihlajaan ainakin yhden. Loput vaikka joulupuuhun tai nauhassa omaan kaulaan. Minä en ole askarlellut, vaan osteskellut. Nyt minulla on kolme uutta valoketjua,. Tänään just tuli kolmas, vaikka tarjousshampoota menin ostamaan. Sitä en muistanut enää kaupassa, kun näin jääpuikko-ledvaloketjun, joka oli pakko saada. Tulispa joulu pian, ja valoketjut häviäis kaupoista. Onko joku muu hurahtanut "turhuuteen" ostoksilla?

On ne kauniita, taidan koristella niillä nutturani, tai laittaa korviin killumaan. Mä en edes uskalla mennä kauppaan, etsisin sieltä kuitenkin Ratian saappaita ja sitten jäis mullakin vuoden pesuaineet ostamatta.

Vierailija
1877/1962 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tekis kyllä mieli askarrella. Oispa vaan aikaa että sais rauhassa levitellä askarteluvehkeet ja kukaan ei tulis muutamaan tuntiin vaatii mitään! Ja heti kun joulukoristeet ja -valot tulee alennukseen menen ja ostan ens joulua varten.

Vierailija
1878/1962 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut kranssipohjan ja kuumaliimapistoolin tjs, mutta kaunista kranssia ei ole syntynyt. Ei ole tullut inspistä aloittaa, vaikka kukaan ei häiritse, kun yksin asun. Pulleat sydämet söpöine rusetteineen olisivat aivan täydellisiä siihen kranssiin. On minulla kyllä yhtä ja toista, mutta sydämet puuttuu.

Vierailija
1879/1962 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut kranssipohjan ja kuumaliimapistoolin tjs, mutta kaunista kranssia ei ole syntynyt. Ei ole tullut inspistä aloittaa, vaikka kukaan ei häiritse, kun yksin asun. Pulleat sydämet söpöine rusetteineen olisivat aivan täydellisiä siihen kranssiin. On minulla kyllä yhtä ja toista, mutta sydämet puuttuu.

Tee kransseja suodatinpusseista tai vanhoista kirjoista. Mä tein ja ne on kauniita.

Vierailija
1880/1962 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette laittaneet lahjapaketteihin tai aiotte laittaa. Mä tein lopulta yhden kranssin valmiiksi, tein vanhoist kirjoista kuten edellä neuvottiin. Tuli kyllä konea, mutta aika painava, kun liimasin siihen 6 tietosanakirjaa. Annan kranssin anopille, hän tykkää näyttävistä jutuista. Mä laitoin kirjojen ympäri sinistä ja valkoista silkkinauhaa, 10cm leveää, ja jätin pitkät liehukkeet alas.

Nyt pitäis keksiä apelle, omalle ukkokullalle ja yhdelle tyttölapselle lahjat. Ja ehkä komealle postimiehelle jotain pientä muistamista.