kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vihdoinkin jotain käyttöä nurkassa pölyttyville tietosanakirjoille. Meinasitko heti aamu kuudelt käyä kyselemäs niit suodatinpussei?
Odotin, että naapurit olivat kahvitelleet ja alkoivat liikkua rapussa. Nyt minulla on 25 suodatinpussia, on ruskeasta paperista ja valkoisesta paperista ja kaikki kahvin värjäämiä yksilöllisesti. Luultavasti tänään kerkiän liimaamaan niistä kranssin. Alku on lupaava.
Nyt täytyy kyllä ottaa Lennu koira lahjottavien listalle. Sale sanoi nettijutussa, että Lennu on katsellut vauvalle tulleita pörröjuttuja sillä silmällä. Ehkä teen Lennulle pehmolelukranssin, kun tämä kranssien tekeminen on aikas kivaa. Olis Lennulle puuhaa, kun repii pehmoleluja irti.
Tälle ketjulle teen kranssin, johon laitan ihan kaikkea matkalla mukana ollutta. Valoporo, Onslowin lakki, ylivuotinen glögipullo, Ratian rikkosaappaat, maarausku, maahai, sinkkupihlajasta oksa, punatulkku, pähkinöitä ja rusinoita, lopuksi pulleat sydämet rusetteineen. Varmasti unohdin jotain, mutta lisätään ne myöhemmin, kaikki mahtuu mukaan. HYVÄÄ JOULUA!
Hyvää joulua ystävät! Tai paremminkin hyvää Tapaninpäivää!
Kuinka saitte joulun vietettyä? Tuliko yllätyksiä paketeista? Tuliko nautittua glögiä kohtuudella? Näkyikö maassa haiden ja rauskujen lisäksi muita epäeläimiä?
Lunta on täällä tulvillaan maa, joten sen alta ei näy mitään ylimääräistä. Ovat joutuneet liikuntakyvyttömiksi ressukat. Miten mahtaa olla tilanne lumettomassa maamme osassa?
Hyvää joulua ja riemukasta uutta vuotta.
Kiitos kysymästä. Joulu meni mukavasti. Paketeista ei kovin monta yllätystä löytynyt , jotakin kuitenkin . Olen pitkään yrittänyt ehdotella vähennystä lahjojen määrään. Kaikki alkavat olla jo sen verran isoja, ettei lahjoja kovin kohtuuttomasti tarvitsisi. Tänä vuonna se hiukkasen jo puri ,aavistuksen vähemmän oli kasassa. Vielä vastaisuudessa hiukan pois , vähemmän ja enemmän ajatusta ja tarvetta lahjoille. Glögiä ei ollut mutta mummon makoisaa kotikaljaa kylläkin.
Haita tahi rauskuja ei ole hangesta noussut . Yhdet oudot kissan jäljet kylläkin, alkoivat keskeltä hankea ja loppuivat keskelle hankea. Liekö lentävä kissa , eihän nyt vielä pääsiäisnoidatkaan kissoineen luudilla lentele ? Korkeintaan lumikolilla.
Lunta on täälläkin oikein jouluista puhtaan valkeaa ja pehmoista , puutkin kauniissa lumihunnussa.
Aina luvataan sadetta ja myös saadaan. Täällä pks vesisadetta mustaan maahaan. Nyt kyllä ihmeen kirkkaan näköistä taivaalla. Ja tapanina oli hetken ohut lumipeite.
Mun joulupaketista tuli toivomani kahvimukit, olen ollut ehkä välillä kiltti, kun pukki noin muisti. Kuusen aion purkaa pois jo tänään, kun on huonossa paikassa, eikä mahdu muualle senkään vertaa. Oli maailman rumin tekokuusi, kun purin sen paketista, mutta koristeet ja jouluntaika tekivät siitä ihan kivan loppujen lopuksi.
Mitään outoja maaotuksia en ole nähnyt, vaikka tuossa mustassa kurassa voinee elää kummempiakin kuin maarausku. Pihapupu, oravat ja tintit ovat jouluunkin sopivia, ja ne näin.
Pidetäänkö ketju hengissä ensi vuoden puolelle, on ollut niin kiva tätä seurata.
Hyvää tulevaa vuotta! Meillä joulupuun virkaa toimitti appelsiinipuu. Oikein oli kaunis palloineen ja muine koristeineen. Itse ollaan kasvatettu siemenestä tai siis tyttäreni on.
Outoja otuksia meillä edusti käpytikka, joka pyrki seinästä läpi. Lisäksi lintulaudalla oli parikymmentä järripeippoa (katsoin lintukirjasta). Mitään järisyttävää siitä ei kyl seurannut. Ja taas sataa vettä.
Hyvää vuotta 2018!
Yöllä katsoin komeat ilotulitukset ihan omasta ikkunasta. Meteli on kyllä kauhea klo 18 - 1.30 välin. Varmalla moni outo otus ja tuttukin kuoli kauhusta, jos ei ollut lähtenyt ajoissa evakkoon. Ovat kyllä yllättävän viisaita nuo luonnoneläimet, varmaan myös maarauskut ja maahait.
Voi te ihanat ootte vieläkin täälä. Mä eksyin jouluun ja sen valmisteluihin. Siivotessani muuten huomasin, että Risto-Matti saappaiden laatikko on kestävämpi, kun ne saappaat. Mä käytän sitä laatikkoo kassakaappina. Kukaan ei varastais saapaslaatikkoo, ei edes ne oululaiset pikku miehet, joita poliisit nyt etsii.
Hyvä idea tuo kierrätys. Näköjään aina kannattaa antaa tavarallekin uusi mahdollisuus.
Minä olin joskus jemmannut kukkarosta setelit kirjan väliin. Lukeminen kannatti, kun se jemmattu ja unohdettu 150 euroa löytyi. Olin ihan kuin olisin lahjan saanut, vaikka on täysin varmaa, että ne oli mun omat rahat.
Aurinko näkyy. Nyt ei tarvitse saappaita ja maahait ym. pysyvät koloissaan. Kaikki nauttimaan pakkasesta.
Mutta kun minua vieläkin niin kovasti vaivaa, miksei ap päästänyt heitä asuntoon?
Totta totisesti, en meinannut aamulla silmiäni uskoa, kun ikkunasta kurkkasin. Valkoista maassa, upea kuu, nyt jo auringonnousu ja kirkas taivas. Kunhan tämä kahvi on hörpitty, niin ylös ja ulos käy mun tie. Minä intoilen siis pks, kehä IIIn sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun minua vieläkin niin kovasti vaivaa, miksei ap päästänyt heitä asuntoon?
Ap, älä kerro sitä meille vielä. On kiva mysteeri, joka synnytti tämän huisin ketjun. Mitähän tänä vuonna keksitäänkään!
Laulava valoporo vetäytyy nyt enemmän kuin ansaitulle levolle ja tahtoo näin kiittää ketjulaisia kuluneesta kaudesta. Siihen on sisältynyt valtavasti hauskoja hetkiä ja monien maailmankuva on avartunut uusilla elämyksillä, kuten kurkiauramuodostelmana vaeltavat jehovantodistajat. Surua ja kyyneleitäkin on ollut. Koimme kauhun hetkiä, kun valoporo no 1 löydettiin pihalta eräänä sumuisena aamuna muovimöykyksi sulaneena, naapurin kyllästyttyä sen lauluun. Naapuri oli sitten päätynyt hirvittävään ratkaisuun, ensin kivittämällä ja sitten tuikkaamalla tuleen poroparan. Ensi joulun alla tavataan uusin lauluin.
Vierailija kirjoitti:
Laulava valoporo vetäytyy nyt enemmän kuin ansaitulle levolle ja tahtoo näin kiittää ketjulaisia kuluneesta kaudesta. Siihen on sisältynyt valtavasti hauskoja hetkiä ja monien maailmankuva on avartunut uusilla elämyksillä, kuten kurkiauramuodostelmana vaeltavat jehovantodistajat. Surua ja kyyneleitäkin on ollut. Koimme kauhun hetkiä, kun valoporo no 1 löydettiin pihalta eräänä sumuisena aamuna muovimöykyksi sulaneena, naapurin kyllästyttyä sen lauluun. Naapuri oli sitten päätynyt hirvittävään ratkaisuun, ensin kivittämällä ja sitten tuikkaamalla tuleen poroparan. Ensi joulun alla tavataan uusin lauluin.
Yhteisiä, ikimuistoisia pikkujouluja, paimenten kanssa kedolla unohtamatta. Juhla.asuna saumoistaan ratkenneet ratiat. , Ai niin, ne maarauskut olivat pelottavia.
No onkos joku uskaltanut hakea semmosen vanhasämpärin? Kiva vihreä väri on, mutta muuten melko pelottava. Saattaa houkutella maahisia.
Vierailija kirjoitti:
No onkos joku uskaltanut hakea semmosen vanhasämpärin? Kiva vihreä väri on, mutta muuten melko pelottava. Saattaa houkutella maahisia.
Hauska sattuma. Luin just, että jonkun kissa nukkuu Vanhasämpärissä ja omistajan on pakko äänestää Vanhasta:)
Teenkin apelle suodatinpussikranssin, hän tykkää kovasti kahvista. Kiersin just mun naapurit ja pyysin, että eivät heitä aamulla suodatinpusseja roskiin. Haen ne ja liimaan siihen kranssiin. Tulee kiva, kun on erivärisiä pusseja ja vielä hyvä tuoksu. Laitan siihenkin sini-valkoiset silkkinauhat, niin kranssit ovat ikäänkuin samaa sarjaa. Appivanhemmat voivat vaikka laittaa olohuoneen seinälle ne vierekkäin.