kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Mä ajattelin kirjoittaa kirjan, jos siitä vaikka tulis sellanen best selleri. Mä en kyllä tykkää selleristä, enkä parsakaalista, mutta kukkakaali on hyvää, jos sitä ei kypsennä. Kypsänä seki on kamalaa. Mutta kirjan aiheena olis tietenki kadonneen riisikeittimen arvoitus, kun riisi on kuitenkin elämän suola. En kyllä sais suolaakaan syödä, kun terveys menee, mutta ehkä Poron kunniaks voisin sitäkin vähän syödä.
Raaka kukkakaaliraaste ja puolukkahillo on hyvää, mut ei sovi riisin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin kirjoittaa kirjan, jos siitä vaikka tulis sellanen best selleri. Mä en kyllä tykkää selleristä, enkä parsakaalista, mutta kukkakaali on hyvää, jos sitä ei kypsennä. Kypsänä seki on kamalaa. Mutta kirjan aiheena olis tietenki kadonneen riisikeittimen arvoitus, kun riisi on kuitenkin elämän suola. En kyllä sais suolaakaan syödä, kun terveys menee, mutta ehkä Poron kunniaks voisin sitäkin vähän syödä.
No mutta lumeenko se riisinkeitin nyt sitten katos ja olkaa varovaisia jouluvalojen virittelijät ettette itse katoa sinne, hankeen siis. Toteemipaalu ois hyvä, mut amerikan herkku niinku kurpitsaki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta lumeenko se riisinkeitin nyt sitten katos ja olkaa varovaisia jouluvalojen virittelijät ettette itse katoa sinne, hankeen siis. Toteemipaalu ois hyvä, mut amerikan herkku niinku kurpitsaki.
Aika noloo, mutta meidän ruohonleikkuri ja grilli katosi lumeen. Olis pitänyt niihinkin ajoissa viritellä välkkyvalot. Aina se talvi tosiaan yllättää. Onneks sentään harava välkkyy tuolla seinustalla.
Onkohan musta tulossa lehmä? Huomasin suihkussa, että mulla on kaksi vatsaa. Lehmillähän on verkkomaha ja pötsi. No, tiedän sen varmaan aamulla jos pureskelen aamupalani kahdesti märehtien.
Asun pks ja minun ikkunasta näkyy ihana luminen puistomaisema. Kuin joulukortissa. Mutta mulla ei ole mitään joulujuttuja, että voisin viettää pikkupikkujoulua. Tai onhan tämä maisema ja musiikki netistä, taidan salaa jouluilla hetken verran. Terkkuja laulavalle valoporolle, olet paras. Petteri Punakuono oli poro . . .
Vierailija kirjoitti:
Onkohan musta tulossa lehmä? Huomasin suihkussa, että mulla on kaksi vatsaa. Lehmillähän on verkkomaha ja pötsi. No, tiedän sen varmaan aamulla jos pureskelen aamupalani kahdesti märehtien.
Ei tietenkään ole, olet täydellinen ihminen. Minulla ainakin on vatsoja vaikka kuinka monta ja se on hyvä. Aina jossain vatsassa on tilaa suklaaherkulle, hyvälle voileivälle tai iltahömpsylle. Ettei tarte jättää ottamatta.
Nyt lähdetään koko porukka ja pannaan jalalla koreasti. Tai juodaan perseet olalle. Tai mitä tahansa. Tavataan klo 21 assalla. Viikonlopun kunniaksi, kaikki mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähdetään koko porukka ja pannaan jalalla koreasti. Tai juodaan perseet olalle. Tai mitä tahansa. Tavataan klo 21 assalla. Viikonlopun kunniaksi, kaikki mukaan.
Miten tunnistamme toisemme?
Tunnistamme tietysti siitä, että hullunlailla näpytämme viestiä AVlle. Ja he, joilla on laulava valoporo tai muu eläin ottakoot sen mukaan. Voidaan sitten heti laulaa poron johdolla.
Saumoistaan ratkenneet haisaappaat on liian kylmät näillä keleillä ja liukkaatkin ne on, joten ehdotan, että kohtaustilanteessa muodostaa sormillaan päähänsä poronsarvet. Vastaantulija tekee samoin jos kuuluu ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Saumoistaan ratkenneet haisaappaat on liian kylmät näillä keleillä ja liukkaatkin ne on, joten ehdotan, että kohtaustilanteessa muodostaa sormillaan päähänsä poronsarvet. Vastaantulija tekee samoin jos kuuluu ryhmään.
Hait ei ratkee, niistä tulee maahaita. Risto-Matit repee, eikä niistä sitten ole kun kalanpyydykseksi tai blogikuvien koristeeksi. Ihanan kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole, olet täydellinen ihminen. Minulla ainakin on vatsoja vaikka kuinka monta ja se on hyvä. Aina jossain vatsassa on tilaa suklaaherkulle, hyvälle voileivälle tai iltahömpsylle. Ettei tarte jättää ottamatta.
En märehtinyt aamulla, mutta nyt utareet tuntuu melko pulleilta. Tekis mieli ammuakin tai ainakin sanoa muuuu. Johan helpotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tunnistamme toisemme?
Jos me naamioidutaan Jehoviksi, kaikilta löytyy salkku tai olkalaukku. Kokoonnutaan assalla ja lähdetään siitä auramuodostelmassa lähimpään baariin. Ja, meidän salkuista ei löydy luettavaa vaan lämmikettä. Voihan olla, että joudutaan viettään yö kedolla.
Asiasta kukkavaasiin . Nyt se myrkyn lykkäsi , Tv hajosi. On jo kertaalleen korjattu , ei enää viitsisi uhrata rahaa siihen. Toivoin ,että se olisi kestänyt siihen asti kun seuraava uudistus tulee jonkun vuoden kuluttua. Ei auta, kodinkoneliikkeet here i come.
Tää on ollut kyllä niin liikuttava, naurettava ja itkettävä ketju. Olen nyt 2 viikkoa liikkunut, jumpannut ja nauranut. Nyt vähän itkettää, kun en huomaa kropassa muutoksia. Mitä tein väärin?
Oli muuten koskettavaa, että se yksi kirkko huomioi märkäsukkien uhrit. Sata rullaa jesaria pitää monet sukat kuivina.
Kohta taas pamahtaa sata täyteen. Sytytän jo kynttilän:)
Kannatan tuota, että mennään auramuodostelmassa vaikka Sports Academiin ensin ja sitten nautimme salkkujen antimet siellä kedolla. Uskon idän kolmen viisaan miehenkin saapuvan paikalle, jos vanhat merkit pitää paikkansa. Noita idän viisaita miehiä siellä assalla riittää.
Ootteko te kaikki hukkunut lumeen, vai missä olette? Mä meinasin hukkua, siis lumeen. Liukastuakkin meinasin, kun koira sekos lumesta.