kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Suurkiitos ap tämän mukavan ketjua aloittamisesta. Aiheesi oli hyvä. Täälläkin on ollut pakkasta ja kurpitsat on paleltuneet. Meillä oli ihana pieni koira, se lenkkeili säällä kuin säällä ihan mielellään. Mutta se kuoli keväällä:( Hirveä ikävä, en meinaa toipua surusta olenkaan.
Tää on kyllä mukava ketju, kun ei yhtään olla edes eksytty aiheesta. Saako niistä paleltuneista kurpitsoista tehtyä sellaset pelottavat lyhdyt? Mulla kesti 2v toipua koiran kuolemasta ja päätin jo, etten ikinä osta uutta koiraa. Ostin kuitenkin ja hulluhan toi otus on. Tsemppiä ja halaukset sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihapuussa on pulleita punatulkkuja. Tulee ihan jouluset fiilikset.
Voi, lähetä tännekin muutama. Täällä on pihlajanmarjoja vaikka kuinka ja kuulemma kohta tulee lunta.
En lähetä tulkkujani. Kukas meidän pihlajanmarjat sitten söisi?
Edes yksi? Laihakin tulkku olis kiva. Meidän pihlajissa on joskus tilhiä,mutta ei ne oo jouluisia.
No, ehkä lähetän laihimman tulkun. Lähetän sen matkahuollon kautta, ettei se reppana juutu Liedon postiin. Tilhet on muuten alkkiksia, ne vetää kännejä käyneistä pihlajanmarjoista.
Kiitos etukäteen, urostulkku, jos saa toivoa. Ne on jouluisempia. Tilhien himo käymistuotteisiin on luomistarinassa huomaavaisesti ratkaistu niin, että niillä on jättikokoiset maksat. Ne ei varmaan humallu kuten ihmiset, kun maksa polttaa alkoholin ennätysnopeasti.
Voi ei. Nyt jäit sitten ilman tulkkua, pyydystin sen laihimman ja lihavat lensi karkuun. Ei tällä tulkulla ole mulk,,a. Tai, en ainakaan löydä sitä. Meidän tilhet on kyllä pienimaksasia, tuolla ne roikkuu pää alaspäin pihlajassa ja laulaa juomalauluja.
Nyt iski tilhikateus. Mun tilhet vaan söi puun tyhjäks ja parveilivat kiireesti muualle. Mitään kiitoslauluja ei irronnut. Vai oisko noi mun pihapihlajat alkoholittomia. Sen mulk,,ttoman tulkun saat pitää.
Joo, sulla on huonot pihlajat, tai sitten sun tilhillä on tosiaan jättimaksat. Mun tilhissä on se hyvä puoli, etten tarvi pihalle laulavaa poroa. Säästöä tämäkin.
Ihmiset, jotka löytävät aina sen valoisan puolen asioista, ovat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihapuussa on pulleita punatulkkuja. Tulee ihan jouluset fiilikset.
Voi, lähetä tännekin muutama. Täällä on pihlajanmarjoja vaikka kuinka ja kuulemma kohta tulee lunta.
En lähetä tulkkujani. Kukas meidän pihlajanmarjat sitten söisi?
Edes yksi? Laihakin tulkku olis kiva. Meidän pihlajissa on joskus tilhiä,mutta ei ne oo jouluisia.
No, ehkä lähetän laihimman tulkun. Lähetän sen matkahuollon kautta, ettei se reppana juutu Liedon postiin. Tilhet on muuten alkkiksia, ne vetää kännejä käyneistä pihlajanmarjoista.
Kiitos etukäteen, urostulkku, jos saa toivoa. Ne on jouluisempia. Tilhien himo käymistuotteisiin on luomistarinassa huomaavaisesti ratkaistu niin, että niillä on jättikokoiset maksat. Ne ei varmaan humallu kuten ihmiset, kun maksa polttaa alkoholin ennätysnopeasti.
Voi ei. Nyt jäit sitten ilman tulkkua, pyydystin sen laihimman ja lihavat lensi karkuun. Ei tällä tulkulla ole mulk,,a. Tai, en ainakaan löydä sitä. Meidän tilhet on kyllä pienimaksasia, tuolla ne roikkuu pää alaspäin pihlajassa ja laulaa juomalauluja.
Nyt iski tilhikateus. Mun tilhet vaan söi puun tyhjäks ja parveilivat kiireesti muualle. Mitään kiitoslauluja ei irronnut. Vai oisko noi mun pihapihlajat alkoholittomia. Sen mulk,,ttoman tulkun saat pitää.
Joo, sulla on huonot pihlajat, tai sitten sun tilhillä on tosiaan jättimaksat. Mun tilhissä on se hyvä puoli, etten tarvi pihalle laulavaa poroa. Säästöä tämäkin.
Ihmiset, jotka löytävät aina sen valoisan puolen asioista, ovat ihania.
Köyhän on pakko nauraa, jos ei itselleen, niin sitten luonnon ihmeille. Ne Risto-Matti kokeilut vei mut tosiaan konkkaan. Villasukistakin on enää varret jäljellä, mutta kyllä nää nilkkoja mukavasti lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu vai kunnon riita?
Ei kumpikaan. Mykkäkoululla kiusaat itseäsi ja riitely on turhaa energian haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu vai kunnon riita?
Ei kumpikaan. Mykkäkoululla kiusaat itseäsi ja riitely on turhaa energian haaskausta.
Kunnon riita puhdistaa ilmaa.
Nyt se lumi sitten tuli tänne eteläänkin. Pihlaja on kaunis tuossa ikkunan takana. Nyt odotellaan niitä punatulkkuja. Joulukoristelaatikossa on yksi tekotulkku, pitäiskö ripustaa se tuonne oksalle. Se saattaisi houkutella niitä oikeita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se lumi sitten tuli tänne eteläänkin. Pihlaja on kaunis tuossa ikkunan takana. Nyt odotellaan niitä punatulkkuja. Joulukoristelaatikossa on yksi tekotulkku, pitäiskö ripustaa se tuonne oksalle. Se saattaisi houkutella niitä oikeita.
Kyllä, tekotulkku oksalla houkuttelee tulkut paikalle. Täällä on muuten napaan asti lunta, tai ainakin melkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tekotulkku oksalla houkuttelee tulkut paikalle. Täällä on muuten napaan asti lunta, tai ainakin melkein.
Toimiiko niinkin että tekomul*ku houkuttelis aidot paikalle? Kertokaa jos on kokemusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko niinkin että tekomul*ku houkuttelis aidot paikalle? Kertokaa jos on kokemusta!
Ei toimi, se houkuttelee vaan kylän naiset sun pihaan. Eikä se ole mukavaa. Mutta, voithan sä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi, se houkuttelee vaan kylän naiset sun pihaan. Eikä se ole mukavaa. Mutta, voithan sä kokeilla.
Eli naisenkaipuussa miesten kannattais kokeilla tätä?
Mä en saanu viime yönä unta :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm,,. Ei taida niinkään toimia. Sitten pyrähtäis paikalle sateenkaarikansa. Sun kannattaa nukkua päikkärit.
Mitähän muuten tapahtuis, jos laittais ämpäreitä puunoksille killuun? Onko kukaan kokeillut, vai kokeilenko itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm,,. Ei taida niinkään toimia. Sitten pyrähtäis paikalle sateenkaarikansa. Sun kannattaa nukkua päikkärit.
Kaikki meille vaan! Nyt tuntuu näillä unimäärillä just siltä. Mitähän perhe tykkäis kun tulevat kotiin. Kenelläkään kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Naiset ei niinkään sitä mulkkua kaipaa, vaan korkeintaan hellyydenkaipuussaan sietävät sitä.
Kylläpäs ulkona on kylmää, tuulista ja koleaa, mutta koira varmaan haluaa ulos oltuaan päivän sisällä. Eli eipä tässä kai muuta kun lämpimästi vaatetta ylle, jotkut muut kengät kun ratiat ja vielä kaulahuivi, niin jopas pitäisi koiran kanssa pystyä olemaan ulkona paleltumatta.
Lumi Etelään on saapunut ennen kuin ehdimme täyteenpanna lupauksemme Porolle, emme täyttäneet ketjua kommenteilla vaan harhailimme haureessa.
Pyhää työtä ja sanaa olen yrittänyt levittää ihmisen mieleen ja sydämeen.
Onnellista Poron odotusta, sillä Herrarouvamme vielä ilmestyy! On tuleva ihmeiden tekojen aika! Keittimet täyttyvät riisistä, maahait palavat, ristomattiratiat korjataan! Se joka uskoo, näkee Valon, ja Valo niin kirkas karkoittaa sydämistämme talven pimeyden, jolta Poro on meidät pelastava!
Vierailija kirjoitti:
Mitähän muuten tapahtuis, jos laittais ämpäreitä puunoksille killuun? Onko kukaan kokeillut, vai kokeilenko itse?
Noh täyttysivät lumella ja portilla ois piiiitkä jono ilmaisen ämpärin toivossa saapuneita kansalaisia. Varo ettet aiheuta mellakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh täyttysivät lumella ja portilla ois piiiitkä jono ilmaisen ämpärin toivossa saapuneita kansalaisia. Varo ettet aiheuta mellakkaa.
Ne tosiaan täytty lumella ja kaikki oksat katkesi. Nyt on pelkkä runko pystyssä, vähän kun toteemipaalu. Voiskohan siihen kieputtaa välkkyvät jouluvalot, olisko se nätti?