kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun silmä nykii oudosti. Ärsyttävän tuntusta.
Se on kai elohiiri.
Niin kai. Mistähän tollanenkin sana tulee? Onneks se ei ole kalmanhiiri. Hyi.
Piti tarkistaa Googlelta mitä elohiiri on englanniksi. Se on tylsästi vaan tic. Kyllä suomenkieli sentään on paljon kuvailevampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kai elohiiri.
Siitä tulee kalmanhiiri sitten, kun se lakkaa nykimästä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kai elohiiri.
Älä pelottele. Kaikkee muuten silmään voi tullakin. Malka, näärännäppy, kaihi, harmaakaihi. Ihan hulluja sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kai elohiiri.
Älä pelottele. Kaikkee muuten silmään voi tullakin. Malka, näärännäppy, kaihi, harmaakaihi. Ihan hulluja sanoja.
Silmäpaskosta nyt puhumattakaan.
Minä osaan iskeä silmää paremmin vasemmalla silmällä. Kun isken oikealla, nousee samalla oikea suupieli ja koko juttu menee irvistelyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huolestuttaa se lapsiperhe, jolle ei tilaa löytynyt AP:n asunnosta eikä majatalosta. Meniköhän ne johonkin talliin yöksi?
Joo. Näyttää siltä, että tää keskustelu jatkuu seuraavat 2000 vuotta. Olen nyt kedolla odottamassa ilmestystä, sitä enkeliä taivaan. Täällä on aika kylmä ja sudet ulvoo.
Näin taitaa tosiaan käydä. Vieläkö olet kedolla ja onhan sulla kunnon vaatetus?
Täällä ollaan. Tähdenlentoja näkyy koko ajan. En enää keksi uusia toivomuksia. Oon toivonut kaiken mahdollisen ja pari mahdotonta toivomusta myös.
Ootko toivonu mitään tähdellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästäänköhän kahteen tonniin ennen ensilunta etelässä? Veikkauksia.
No keski-suomessa tänään satoi jo räntää tai lunta niin että talojen katot oli ihan valkoisia, että en tiedä joko se lasketaan ensilumeksi. Koirakin pakeni sitä lumisadetta koppiinsa ja kurkisteli sieltä. Käytiin lenkillä ennen sitä ja sittenpä sille maistui ruokakin hyvin kun oli ollut ulkona koko päivän. Se nukkui kunnon päikkärit, kuorsaus vaan kuului kun tuli sisälle tyynynsä päälle torkkumaan. Talvella se tykkää juosta lumessa niin että lumi pöllyää, ja lumisateella se olis ulkona vaikka koko päivän, mutta ei tykkää räntäsateesta, mutta kukapa siitä tykkäisi?
Vaikka sitä just sanotaan koiranilmaksi.
Kukahan senkin on muuten keksinyt, koirien eniten vihaamaa säätä sanotaan koiranilmaksi?
Onko muuten olemassa kissanilmaa? Tai poron? En ainakaan muista kuulleeni.Kissanpäivät on ainakin. Kielikuvalla tarkoitetaan lokoisia oloja. Koiranelämällä sitten jotain vähemmän ihanaa. Poroista muistuu mieleen nyt vaan poroporvari, silläkin on vähän negatiivinen sävy. Palaa poroksi on semmonen fingerporilainen ilmaisu. Nyt täytyy ottaa toinen kuppi kahvia.
Mutta mites koirat joilla on virka? Kuulostaa hienolta, mutta taitaa käytännössä tarkoittaa mahdollisimman ikävää (työ)tehtävää jos on ns koiranvirassa.
Luulis että kivaahan se on, koirat vahtii pihaa ja katselee ohikulkijoita ja muuta ympäristöä (ennen jolkottelivat laumoina yhdessä), leikkivät, käyvät kesällä uimassa, välillä syövät jotakin, piilottelevat ja etsivät puruluitaan ja ottavat monet torkut päivässä. Melko mukavalta tuo minusta kuulostaa eikä ikävältä.Mä en kyllä ymmärrä, miksi ne haistelee aina omatkin kakkansa. Koira on viisas eläin, mutta onkohan meidän otus koira ollenkaan? On sillä kuono, neljä jalkaa ja häntä. Mikähän se ollenkaan on?
Nyt tuli kinkkinen kysymys. Mikä eläin...
Mun koira oikein varoo ettei kävele omaan kakkaansa, loikkaa sen yli vaikka, tai siis kauemmas siitä. Ja unissaan kun pieraisee, säikähtää sitä, ja niin juoksee toiseen huoneeseen. Takaisin tulee vasta kun pieru ei enää haise.
Kumpi tässä älykkäämpi, minä katson tv:tä olkkarissa ja koira pieraisee... koira lähtee karkuun ja tulee takaisin kun haju on haihtunut, minä vaan jatkan tv:n katselua huudellen että hei vähänkö oli pahanhajuinen pieru,vähän vaan jotain vilttiä vedän nenän peitoksi, niinkuin se muka auttaisi.Pierujaan pakenevat koirat on ihan parhaita:) Meidän entinen koira pakeni sisälle, jos tuuli heilautti sen persvilloja. On ne fiksuja.
Sen kans oli varmaan kiva lenkkeillä tuulisella säällä?
Mun koira ei tykännyt aamukasteisesta ruohosta. Yritti kulkea pihanurmikon yli astumatta heiniin. Ei tietysti kiva olekaan paljasjaloin viileään kävellä. Se koiruus kuoli jo 10v sitten, mutta vieläkin muistan ja kaipaan.
Silmäongelmista puheen ollen, mulla on luomitulehdus. Ei aukene silmä kunnolla ja yläluomi on paksu ja pyöreä kuin ilmapallo ja vielä kirkuvan punainen. Pitäiskö laittaa sellainen silmälappu siihen, kun nyt on kasvavan kuun aikakin. Niin kaunis kuunsirppi oli eilen. Ja iltarusko. Näin tihrusilmälläkin sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huolestuttaa se lapsiperhe, jolle ei tilaa löytynyt AP:n asunnosta eikä majatalosta. Meniköhän ne johonkin talliin yöksi?
Joo. Näyttää siltä, että tää keskustelu jatkuu seuraavat 2000 vuotta. Olen nyt kedolla odottamassa ilmestystä, sitä enkeliä taivaan. Täällä on aika kylmä ja sudet ulvoo.
Näin taitaa tosiaan käydä. Vieläkö olet kedolla ja onhan sulla kunnon vaatetus?
Täällä ollaan. Tähdenlentoja näkyy koko ajan. En enää keksi uusia toivomuksia. Oon toivonut kaiken mahdollisen ja pari mahdotonta toivomusta myös.
Ootko toivonu mitään tähdellistä?
En, mutta harmittaa kun en ottanut mukaan tähtisadetikkuja. Olisin näyttänyt lentäville tähdille, että täältäkin pesee.
Vierailija kirjoitti:
Mun koira ei tykännyt aamukasteisesta ruohosta. Yritti kulkea pihanurmikon yli astumatta heiniin. Ei tietysti kiva olekaan paljasjaloin viileään kävellä. Se koiruus kuoli jo 10v sitten, mutta vieläkin muistan ja kaipaan.
Silmäongelmista puheen ollen, mulla on luomitulehdus. Ei aukene silmä kunnolla ja yläluomi on paksu ja pyöreä kuin ilmapallo ja vielä kirkuvan punainen. Pitäiskö laittaa sellainen silmälappu siihen, kun nyt on kasvavan kuun aikakin. Niin kaunis kuunsirppi oli eilen. Ja iltarusko. Näin tihrusilmälläkin sen.
Oijoi. Taitaa olla lääkärireissu edessä, tai sitten se häipyy itsekseen, kunhan nouseva kuu koittaa. On varmaan näärännäppy. Se on englanniksi stye. Taas piste Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmäongelmista puheen ollen, mulla on luomitulehdus. Ei aukene silmä kunnolla ja yläluomi on paksu ja pyöreä kuin ilmapallo ja vielä kirkuvan punainen. Pitäiskö laittaa sellainen silmälappu siihen, kun nyt on kasvavan kuun aikakin. Niin kaunis kuunsirppi oli eilen. Ja iltarusko. Näin tihrusilmälläkin sen.Oijoi. Taitaa olla lääkärireissu edessä, tai sitten se häipyy itsekseen, kunhan nouseva kuu koittaa. On varmaan näärännäppy. Se on englanniksi stye. Taas piste Suomelle.
Mummu sano aina, ettei saa katsoa vessanpyttyyn tai tulee näärännäppy silmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmäongelmista puheen ollen, mulla on luomitulehdus. Ei aukene silmä kunnolla ja yläluomi on paksu ja pyöreä kuin ilmapallo ja vielä kirkuvan punainen. Pitäiskö laittaa sellainen silmälappu siihen, kun nyt on kasvavan kuun aikakin. Niin kaunis kuunsirppi oli eilen. Ja iltarusko. Näin tihrusilmälläkin sen.Oijoi. Taitaa olla lääkärireissu edessä, tai sitten se häipyy itsekseen, kunhan nouseva kuu koittaa. On varmaan näärännäppy. Se on englanniksi stye. Taas piste Suomelle.
Nyt tajuan mistä tuli. Pari päiväö sitten kuurasin kunnolla koko pytyn, sisä- ja ulkopuolelta. Ja nyt pallosilmä palkkiona. Paha saa aina palkkansa vai? Ehkä pöntössä asuneilla pöpöillä oli maagiset voimat, ehtivät loisuta ennen kuin niille koitti kuolema puhdistusaineen myrkkyihin ja harjan teräviin piikkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tajuan mistä tuli. Pari päiväö sitten kuurasin kunnolla koko pytyn, sisä- ja ulkopuolelta. Ja nyt pallosilmä palkkiona. Paha saa aina palkkansa vai? Ehkä pöntössä asuneilla pöpöillä oli maagiset voimat, ehtivät loisuta ennen kuin niille koitti kuolema puhdistusaineen myrkkyihin ja harjan teräviin piikkeihin.
Joo. Kyllä mummu oli oikeessa. Mulle tuli kesällä näärännäppy, kun tyhjensin mökillä huussin. Sitä hommaa on hankala tehdä silmät kiinni. Mummu oli muuten syntynyt 1900.
Heräsin päiväunilta ja luulin, että mun jalat on halvaantunut. Ei ne ollu, koiranpentu nukku mun päällä ja se on aika painava.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin, että olen tullut tänne kedolle ihan liian aikaisin. Enkelit ilmestyy vasta jouluna. Aloinkin odottamaan Suurta Kurpitsaa, kun Halloween kai on lähellä.
Pysy nyt muuten siellä keskellä ketoo, ettet törmää Metsäketoon. Eiköhän se kurpitsa sieltä taivaalta kohta tipu. Onko sulla muuten ämpäri kädessä, että saat kopattua sen kurpitsan? Pitäis varmaan olla kypäräkin varmuuden vuoksi.
Erikoista. 153 cm toppahousut on mulle sopivat. Kuinkahan pieni musta oikein vanhemmiten tulee? Vähän huolestuttaa. Eikös ihminen muuten kutistu, mutta nenä ja korvat kasvaa loppuun asti?
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu minulta jenkkeily. Kerran leivoin kurpitsapiirakan. Siitä tuli jotain ihan kauheaa. Yhtenä jouluna paistoin kokonaisen kalkkunan. Se laiha otus, jonka uunista lopulta otin, oli kyllä kaukana elokuvien kiitospäivän kalkkunoista. Molemmat viritelmät suoritin elokuvien ja kirjojen hehkutuksen inspiroimana. Ai niin, nyt tuli vielä mieleen yks pekaanipiiras munamaitoineen, huoh,
Venäläinen kirjallisuus vois sopia sulle paremmin. Ehkä sulta onnistuu hapankaalit sun muut sultsinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu minulta jenkkeily. Kerran leivoin kurpitsapiirakan. Siitä tuli jotain ihan kauheaa. Yhtenä jouluna paistoin kokonaisen kalkkunan. Se laiha otus, jonka uunista lopulta otin, oli kyllä kaukana elokuvien kiitospäivän kalkkunoista. Molemmat viritelmät suoritin elokuvien ja kirjojen hehkutuksen inspiroimana. Ai niin, nyt tuli vielä mieleen yks pekaanipiiras munamaitoineen, huoh,
Venäläinen kirjallisuus vois sopia sulle paremmin. Ehkä sulta onnistuu hapankaalit sun muut sultsinat.
Totta, Just luin Kuolleet sielut, ties kuinka monetta kertaa. Siinä syödään usein ja paljon. Blinejä tekis mieli.
Se on kai elohiiri.