kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
On kurkiaurat lentäneet jo yli pääni pois. Mukaansa ei mua ottaneet ne maihin kaukaisiin, saa siivettömät tyytyä maan kylmän kahleisiin.
Mulla alkaa syysmasennus hiipiä olemukseen. Vaikka mulla on upouudet nahkasaappaat ja uusi toppatakki ja pipo, niin sielua palelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylppärin valot ei toimi ja jouduin ihan käsikopelolla peseen itseeni. En ole ihan varma, pesinkö kainalot vai lonkat ja mihin monttuihin dödöä rullasin. Vielä pitäis pestä kasvot ja hampaat, saas nähdä miten käy.
Olis kiehtovaa olla kärpäsenä katossa, kun rakastelet miehes kanssa pimeessä makkarissa.
Hyi sua. Et sä halua nähdä, mutta ethän sä pimeessä mitään näkiskään. Vai näkeekö kärpäset pimeessä? Yökköset varmaan näkee.
Näkee kärpäsetkin pimeässä. Niillä on ne valtavat verkkosilmät, siis oikeilla kärpäsillä, ei sil Hannalla, eikä se pysyis katossakaan.
Hanna katossa olis aika pelottava näky, Lampela olis vielä pelottavampi.
Pelottavinta, jos ne olis siellä molemmat.
Totta. Sitten täytyis piilottaa kirveet.
Jännää. Ja alapuolelta kuuluis vaan, että voi ei, rakas, se on mun kainalo ...
Skviikskviikskviik, yritän tässä pyyhkiä mielikuvaa pois... tahtoo ämpärin, sen läpi ei näe... kai.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies jätti mut ja mä oon kauhean surullinen. Huomasin myös,ettei minulla ole yhtäkään ystävää.
Minulle kävi samoin vuosia sitten. Mutta elämä jatkui, räpistelin mukana ja vähitellen suru tuli loppuunsa, enkä muistanut miestä enää, jos ei joku asia vaatinut muistamaan. Muutama ystävä löytyi vuosien mittaan, jotkut tuli ja meni, joku jäi. Tämä palstailu on kuin ystävän tapaamista, kirjoittele sinäkin tänne kuulumisiasi.
Haravointi on nyt ihan mahdotonta puuhaa. Ihan kun paskaa ruopis, haiseekin vähän samalta. Taidan jättää loput haravoinnit keväälle. Sopiiko se teille?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies jätti mut ja mä oon kauhean surullinen. Huomasin myös,ettei minulla ole yhtäkään ystävää.
Halaukset ja tsemppiä. Mutkin jätettiin joskus, mutta sain sitten paremman miehen tilalle. Niin ja kaksi kaunista lasta. Niitä on siis muutkin kehunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torstaina saisi Joensuussa ämpäreitä, varmaankaan ei kaatonokallisia, mutta kenties joukossa on joku vihreä. Sinne siis se, joka kärsii ämpärin puutostilasta.
Sinne! Kauanko kestää junamatka Pasilasta Joensuuhun? Pitääkö yöpyä?
Tulee kyllä kallis ämpäri, mutta voihan sen sitten jättää vintagena perinnöksi... vertsi veloittaa 51 ekeä matkasta yhteen suuntaan ja matka kestää 4 tuntia 11 minuuttia. Joten kannattaa yöpyä, eka juna on aamulla perillä varttia vaille kaksitoista, jolloin ämpärit on varmaan loppu.
No mitä siitä lipun hinnasta jos sen ämpärin saa ilmaiseksi?
Suostuiskohan joku joensuulainen jonottamaan mulle sen ämpärin. Tulen sillä kahdentoista junalla torstaina ja tarjoan pullakahvit vaivan palkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästäänköhän kahteen tonniin ennen ensilunta etelässä? Veikkauksia.
No keski-suomessa tänään satoi jo räntää tai lunta niin että talojen katot oli ihan valkoisia, että en tiedä joko se lasketaan ensilumeksi. Koirakin pakeni sitä lumisadetta koppiinsa ja kurkisteli sieltä. Käytiin lenkillä ennen sitä ja sittenpä sille maistui ruokakin hyvin kun oli ollut ulkona koko päivän. Se nukkui kunnon päikkärit, kuorsaus vaan kuului kun tuli sisälle tyynynsä päälle torkkumaan. Talvella se tykkää juosta lumessa niin että lumi pöllyää, ja lumisateella se olis ulkona vaikka koko päivän, mutta ei tykkää räntäsateesta, mutta kukapa siitä tykkäisi?
Vaikka sitä just sanotaan koiranilmaksi.
Kukahan senkin on muuten keksinyt, koirien eniten vihaamaa säätä sanotaan koiranilmaksi?
Onko muuten olemassa kissanilmaa? Tai poron? En ainakaan muista kuulleeni.Kissanpäivät on ainakin. Kielikuvalla tarkoitetaan lokoisia oloja. Koiranelämällä sitten jotain vähemmän ihanaa. Poroista muistuu mieleen nyt vaan poroporvari, silläkin on vähän negatiivinen sävy. Palaa poroksi on semmonen fingerporilainen ilmaisu. Nyt täytyy ottaa toinen kuppi kahvia.
Mutta mites koirat joilla on virka? Kuulostaa hienolta, mutta taitaa käytännössä tarkoittaa mahdollisimman ikävää (työ)tehtävää jos on ns koiranvirassa.
Luulis että kivaahan se on, koirat vahtii pihaa ja katselee ohikulkijoita ja muuta ympäristöä (ennen jolkottelivat laumoina yhdessä), leikkivät, käyvät kesällä uimassa, välillä syövät jotakin, piilottelevat ja etsivät puruluitaan ja ottavat monet torkut päivässä. Melko mukavalta tuo minusta kuulostaa eikä ikävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No keski-suomessa tänään satoi jo räntää tai lunta niin että talojen katot oli ihan valkoisia, että en tiedä joko se lasketaan ensilumeksi. Koirakin pakeni sitä lumisadetta koppiinsa ja kurkisteli sieltä. Käytiin lenkillä ennen sitä ja sittenpä sille maistui ruokakin hyvin kun oli ollut ulkona koko päivän. Se nukkui kunnon päikkärit, kuorsaus vaan kuului kun tuli sisälle tyynynsä päälle torkkumaan. Talvella se tykkää juosta lumessa niin että lumi pöllyää, ja lumisateella se olis ulkona vaikka koko päivän, mutta ei tykkää räntäsateesta, mutta kukapa siitä tykkäisi?
Kukahan senkin on muuten keksinyt, koirien eniten vihaamaa säätä sanotaan koiranilmaksi?
Onko muuten olemassa kissanilmaa? Tai poron? En ainakaan muista kuulleeni.Kissanpäivät on ainakin. Kielikuvalla tarkoitetaan lokoisia oloja. Koiranelämällä sitten jotain vähemmän ihanaa. Poroista muistuu mieleen nyt vaan poroporvari, silläkin on vähän negatiivinen sävy. Palaa poroksi on semmonen fingerporilainen ilmaisu. Nyt täytyy ottaa toinen kuppi kahvia.
Mutta mites koirat joilla on virka? Kuulostaa hienolta, mutta taitaa käytännössä tarkoittaa mahdollisimman ikävää (työ)tehtävää jos on ns koiranvirassa.
Luulis että kivaahan se on, koirat vahtii pihaa ja katselee ohikulkijoita ja muuta ympäristöä (ennen jolkottelivat laumoina yhdessä), leikkivät, käyvät kesällä uimassa, välillä syövät jotakin, piilottelevat ja etsivät puruluitaan ja ottavat monet torkut päivässä. Melko mukavalta tuo minusta kuulostaa eikä ikävältä.
Niin totta. Sitten on vielä nämä koiruudet, nekin jotain ikävää. Miksiköhän koiriin on kuitenkin liitetty niin monta ikävää asiaa, ne kun ovat niin ihaniam ja hyödyllisiä eläimiä.
Kissoilla on yhdeksän elämää. Mun kissalla jäljellä enää kahdeksan. Putosi parvekkeelta mutta selvisi yhden hampaan menetyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylppärin valot ei toimi ja jouduin ihan käsikopelolla peseen itseeni. En ole ihan varma, pesinkö kainalot vai lonkat ja mihin monttuihin dödöä rullasin. Vielä pitäis pestä kasvot ja hampaat, saas nähdä miten käy.
Olis kiehtovaa olla kärpäsenä katossa, kun rakastelet miehes kanssa pimeessä makkarissa.
Hyi sua. Et sä halua nähdä, mutta ethän sä pimeessä mitään näkiskään. Vai näkeekö kärpäset pimeessä? Yökköset varmaan näkee.
Näkee kärpäsetkin pimeässä. Niillä on ne valtavat verkkosilmät, siis oikeilla kärpäsillä, ei sil Hannalla, eikä se pysyis katossakaan.
Ja etsiä kätpäslätkät? Tai toisaalta, ehkä nekin olisi ihan hyvä piilottaa,ettei satu mitään peruuttamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä, miksi ne haistelee aina omatkin kakkansa. Koira on viisas eläin, mutta onkohan meidän otus koira ollenkaan? On sillä kuono, neljä jalkaa ja häntä. Mikähän se ollenkaan on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja etsiä kätpäslätkät? Tai toisaalta, ehkä nekin olisi ihan hyvä piilottaa,ettei satu mitään peruuttamatonta.
En mä kyllä Heikkiä uskaltais kärpäslätkällä hutkia. Mun lätkä on sellanen puuvartinen nahkalerppu. Onhan se nätti, mutta ei sillä saa edes kärpästä hengiltä.
Kyllä pyörällä töihin voi mennä kesät talvet. Talvella mukavan avarat pyörätiet ei tuu vastaantulijoita. Voi kuvitella olevansa joku sankari. Muut pitävät ehkä hulluna, mut ei haittaa. Kerran työkone tukki tien, ni komea nuori mies nosti sen mun pyörän hangen kautta koneen ohi. Siitä taitaa olla monta vuotta, ku kerran oli paljon lunta, mut muistan sen ku eilisen päivän.
Pitäis mennä suihkuun mutta pelottaa, että mulle käy kun Poro ensimmäiselle. Kylppärin valoja ei saatu vielä korjattua ja mies teki sinne oudon valovirityksen. Onkohan mulla hyvä henkivakuutus, vai oonko vaan vainoharhanen?
Olis muuten tosi noloo kuolla alasti tai vessanpytylle.
Vierailija kirjoitti:
Vessaan kuolee moni, niin olen kuullut. Onhan se noloa, kun löydetään housut nilkoissa, mutta kuollut mikä kuollut. Ei siinä itse tunne noloutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huolestuttaa se lapsiperhe, jolle ei tilaa löytynyt AP:n asunnosta eikä majatalosta. Meniköhän ne johonkin talliin yöksi?
Joo. Näyttää siltä, että tää keskustelu jatkuu seuraavat 2000 vuotta. Olen nyt kedolla odottamassa ilmestystä, sitä enkeliä taivaan. Täällä on aika kylmä ja sudet ulvoo.
Näin taitaa tosiaan käydä. Vieläkö olet kedolla ja onhan sulla kunnon vaatetus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessaan kuolee moni, niin olen kuullut. Onhan se noloa, kun löydetään housut nilkoissa, mutta kuollut mikä kuollut. Ei siinä itse tunne noloutta.
Elvis, anoppi ja tuttava kuoli housut nilkoissa. Elviksen hautajaisiin ei onneks tarvinnut mennä. Muissa olin.
Ihmiset satsaa aikansa kuolinsiivoukseen. Mä ajattelin satsata kuolinpukeutumiseen. Kai senkin voi tyylillä tehdä. Vai voiko?
No mitä siitä lipun hinnasta jos sen ämpärin saa ilmaiseksi?