kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset satsaa aikansa kuolinsiivoukseen. Mä ajattelin satsata kuolinpukeutumiseen. Kai senkin voi tyylillä tehdä. Vai voiko?
Ai, kun voiskin lähteä täältä asunto siivottuna ja paras mekko yllä.
Mun netti ei oo toiminu vuorokauteen, en ole päässyt katsomaan netflixiä ollenkaan ja mulla on kamalat vierotusoireet. Onneks on tää ketju ja puhelimessa netti, ni en oo suuressa vaarassa menehtyä. Kiitos vaan kaikille avusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset satsaa aikansa kuolinsiivoukseen. Mä ajattelin satsata kuolinpukeutumiseen. Kai senkin voi tyylillä tehdä. Vai voiko?
En mä taloa siivoa kun kerran viikossa. Nyt vien häämekon vuodelta 1986 huussiin, ihan varmuuden vuoksi. Se on Kaisu Heikkilästä ostettu ja mahtuu vieläkin päälle. Aivothan kuulemma toimii vielä kuoleman jälkeen, että ei kai sitä joka kakkireissulle tarvi pukea? Taidan silti pukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästäänköhän kahteen tonniin ennen ensilunta etelässä? Veikkauksia.
No keski-suomessa tänään satoi jo räntää tai lunta niin että talojen katot oli ihan valkoisia, että en tiedä joko se lasketaan ensilumeksi. Koirakin pakeni sitä lumisadetta koppiinsa ja kurkisteli sieltä. Käytiin lenkillä ennen sitä ja sittenpä sille maistui ruokakin hyvin kun oli ollut ulkona koko päivän. Se nukkui kunnon päikkärit, kuorsaus vaan kuului kun tuli sisälle tyynynsä päälle torkkumaan. Talvella se tykkää juosta lumessa niin että lumi pöllyää, ja lumisateella se olis ulkona vaikka koko päivän, mutta ei tykkää räntäsateesta, mutta kukapa siitä tykkäisi?
Vaikka sitä just sanotaan koiranilmaksi.
Kukahan senkin on muuten keksinyt, koirien eniten vihaamaa säätä sanotaan koiranilmaksi?
Onko muuten olemassa kissanilmaa? Tai poron? En ainakaan muista kuulleeni.Kissanpäivät on ainakin. Kielikuvalla tarkoitetaan lokoisia oloja. Koiranelämällä sitten jotain vähemmän ihanaa. Poroista muistuu mieleen nyt vaan poroporvari, silläkin on vähän negatiivinen sävy. Palaa poroksi on semmonen fingerporilainen ilmaisu. Nyt täytyy ottaa toinen kuppi kahvia.
Mutta mites koirat joilla on virka? Kuulostaa hienolta, mutta taitaa käytännössä tarkoittaa mahdollisimman ikävää (työ)tehtävää jos on ns koiranvirassa.
Luulis että kivaahan se on, koirat vahtii pihaa ja katselee ohikulkijoita ja muuta ympäristöä (ennen jolkottelivat laumoina yhdessä), leikkivät, käyvät kesällä uimassa, välillä syövät jotakin, piilottelevat ja etsivät puruluitaan ja ottavat monet torkut päivässä. Melko mukavalta tuo minusta kuulostaa eikä ikävältä.Mä en kyllä ymmärrä, miksi ne haistelee aina omatkin kakkansa. Koira on viisas eläin, mutta onkohan meidän otus koira ollenkaan? On sillä kuono, neljä jalkaa ja häntä. Mikähän se ollenkaan on?
Nyt tuli kinkkinen kysymys. Mikä eläin...
Mun koira oikein varoo ettei kävele omaan kakkaansa, loikkaa sen yli vaikka, tai siis kauemmas siitä. Ja unissaan kun pieraisee, säikähtää sitä, ja niin juoksee toiseen huoneeseen. Takaisin tulee vasta kun pieru ei enää haise.
Kumpi tässä älykkäämpi, minä katson tv:tä olkkarissa ja koira pieraisee... koira lähtee karkuun ja tulee takaisin kun haju on haihtunut, minä vaan jatkan tv:n katselua huudellen että hei vähänkö oli pahanhajuinen pieru,vähän vaan jotain vilttiä vedän nenän peitoksi, niinkuin se muka auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torstaina saisi Joensuussa ämpäreitä, varmaankaan ei kaatonokallisia, mutta kenties joukossa on joku vihreä. Sinne siis se, joka kärsii ämpärin puutostilasta.
Sinne! Kauanko kestää junamatka Pasilasta Joensuuhun? Pitääkö yöpyä?
Tulee kyllä kallis ämpäri, mutta voihan sen sitten jättää vintagena perinnöksi... vertsi veloittaa 51 ekeä matkasta yhteen suuntaan ja matka kestää 4 tuntia 11 minuuttia. Joten kannattaa yöpyä, eka juna on aamulla perillä varttia vaille kaksitoista, jolloin ämpärit on varmaan loppu.
No mitä siitä lipun hinnasta jos sen ämpärin saa ilmaiseksi?
Suostuiskohan joku joensuulainen jonottamaan mulle sen ämpärin. Tulen sillä kahdentoista junalla torstaina ja tarjoan pullakahvit vaivan palkkana.
Ei taatusti suostu. Tai alussa voi luvatakin, mutta kun saa kauanjonottamansa ämpärin hyppysiinsä, niin ei taatusti ole siitä enää valmis luopumaan, vaikka maksaisit. Se on sen joottajan ilmainen ämpäri sit, niin nopeesti se siihen kiintyy, varsinkin kun kauan on sitä jonottanut.
Huono idea.
Ai, no sitten täytyy tulla päivää aikaisemmin ja varata huone hotellista. Missä niitä ämpäreitä on jaossa?
Vierailija kirjoitti:
Pitäis mennä suihkuun mutta pelottaa, että mulle käy kun Poro ensimmäiselle. Kylppärin valoja ei saatu vielä korjattua ja mies teki sinne oudon valovirityksen. Onkohan mulla hyvä henkivakuutus, vai oonko vaan vainoharhanen?
Laita se mies ensin sinne ja päätä vasta sen jälkeen uskaltaako itse mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästäänköhän kahteen tonniin ennen ensilunta etelässä? Veikkauksia.
No keski-suomessa tänään satoi jo räntää tai lunta niin että talojen katot oli ihan valkoisia, että en tiedä joko se lasketaan ensilumeksi. Koirakin pakeni sitä lumisadetta koppiinsa ja kurkisteli sieltä. Käytiin lenkillä ennen sitä ja sittenpä sille maistui ruokakin hyvin kun oli ollut ulkona koko päivän. Se nukkui kunnon päikkärit, kuorsaus vaan kuului kun tuli sisälle tyynynsä päälle torkkumaan. Talvella se tykkää juosta lumessa niin että lumi pöllyää, ja lumisateella se olis ulkona vaikka koko päivän, mutta ei tykkää räntäsateesta, mutta kukapa siitä tykkäisi?
Vaikka sitä just sanotaan koiranilmaksi.
Kukahan senkin on muuten keksinyt, koirien eniten vihaamaa säätä sanotaan koiranilmaksi?
Onko muuten olemassa kissanilmaa? Tai poron? En ainakaan muista kuulleeni.Kissanpäivät on ainakin. Kielikuvalla tarkoitetaan lokoisia oloja. Koiranelämällä sitten jotain vähemmän ihanaa. Poroista muistuu mieleen nyt vaan poroporvari, silläkin on vähän negatiivinen sävy. Palaa poroksi on semmonen fingerporilainen ilmaisu. Nyt täytyy ottaa toinen kuppi kahvia.
Mutta mites koirat joilla on virka? Kuulostaa hienolta, mutta taitaa käytännössä tarkoittaa mahdollisimman ikävää (työ)tehtävää jos on ns koiranvirassa.
Luulis että kivaahan se on, koirat vahtii pihaa ja katselee ohikulkijoita ja muuta ympäristöä (ennen jolkottelivat laumoina yhdessä), leikkivät, käyvät kesällä uimassa, välillä syövät jotakin, piilottelevat ja etsivät puruluitaan ja ottavat monet torkut päivässä. Melko mukavalta tuo minusta kuulostaa eikä ikävältä.Mä en kyllä ymmärrä, miksi ne haistelee aina omatkin kakkansa. Koira on viisas eläin, mutta onkohan meidän otus koira ollenkaan? On sillä kuono, neljä jalkaa ja häntä. Mikähän se ollenkaan on?
Nyt tuli kinkkinen kysymys. Mikä eläin...
Mun koira oikein varoo ettei kävele omaan kakkaansa, loikkaa sen yli vaikka, tai siis kauemmas siitä. Ja unissaan kun pieraisee, säikähtää sitä, ja niin juoksee toiseen huoneeseen. Takaisin tulee vasta kun pieru ei enää haise.
Kumpi tässä älykkäämpi, minä katson tv:tä olkkarissa ja koira pieraisee... koira lähtee karkuun ja tulee takaisin kun haju on haihtunut, minä vaan jatkan tv:n katselua huudellen että hei vähänkö oli pahanhajuinen pieru,vähän vaan jotain vilttiä vedän nenän peitoksi, niinkuin se muka auttaisi.
Pierujaan pakenevat koirat on ihan parhaita:) Meidän entinen koira pakeni sisälle, jos tuuli heilautti sen persvilloja. On ne fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis mennä suihkuun mutta pelottaa, että mulle käy kun Poro ensimmäiselle. Kylppärin valoja ei saatu vielä korjattua ja mies teki sinne oudon valovirityksen. Onkohan mulla hyvä henkivakuutus, vai oonko vaan vainoharhanen?
Laita se mies ensin sinne ja päätä vasta sen jälkeen uskaltaako itse mennä.
Poika kävi ensin testaamassa, se on täysi-ikäinen. Kyllä mä sitten uskalsin ja nyt on tukka turbaanissa ja puhdas olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä taloa siivoa kun kerran viikossa. Nyt vien häämekon vuodelta 1986 huussiin, ihan varmuuden vuoksi. Se on Kaisu Heikkilästä ostettu ja mahtuu vieläkin päälle. Aivothan kuulemma toimii vielä kuoleman jälkeen, että ei kai sitä joka kakkireissulle tarvi pukea? Taidan silti pukea.
Kaisu oli muuten pappi/martta Mariannen mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huolestuttaa se lapsiperhe, jolle ei tilaa löytynyt AP:n asunnosta eikä majatalosta. Meniköhän ne johonkin talliin yöksi?
Joo. Näyttää siltä, että tää keskustelu jatkuu seuraavat 2000 vuotta. Olen nyt kedolla odottamassa ilmestystä, sitä enkeliä taivaan. Täällä on aika kylmä ja sudet ulvoo.
Näin taitaa tosiaan käydä. Vieläkö olet kedolla ja onhan sulla kunnon vaatetus?
Täällä ollaan. Tähdenlentoja näkyy koko ajan. En enää keksi uusia toivomuksia. Oon toivonut kaiken mahdollisen ja pari mahdotonta toivomusta myös.
Tajusin, että olen tullut tänne kedolle ihan liian aikaisin. Enkelit ilmestyy vasta jouluna. Aloinkin odottamaan Suurta Kurpitsaa, kun Halloween kai on lähellä.
Ei onnistu minulta jenkkeily. Kerran leivoin kurpitsapiirakan. Siitä tuli jotain ihan kauheaa. Yhtenä jouluna paistoin kokonaisen kalkkunan. Se laiha otus, jonka uunista lopulta otin, oli kyllä kaukana elokuvien kiitospäivän kalkkunoista. Molemmat viritelmät suoritin elokuvien ja kirjojen hehkutuksen inspiroimana. Ai niin, nyt tuli vielä mieleen yks pekaanipiiras munamaitoineen, huoh,
Vierailija kirjoitti:
Tajusin, että olen tullut tänne kedolle ihan liian aikaisin. Enkelit ilmestyy vasta jouluna. Aloinkin odottamaan Suurta Kurpitsaa, kun Halloween kai on lähellä.
Onko Eppua näkynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torstaina saisi Joensuussa ämpäreitä, varmaankaan ei kaatonokallisia, mutta kenties joukossa on joku vihreä. Sinne siis se, joka kärsii ämpärin puutostilasta.
Sinne! Kauanko kestää junamatka Pasilasta Joensuuhun? Pitääkö yöpyä?
Tulee kyllä kallis ämpäri, mutta voihan sen sitten jättää vintagena perinnöksi... vertsi veloittaa 51 ekeä matkasta yhteen suuntaan ja matka kestää 4 tuntia 11 minuuttia. Joten kannattaa yöpyä, eka juna on aamulla perillä varttia vaille kaksitoista, jolloin ämpärit on varmaan loppu.
No mitä siitä lipun hinnasta jos sen ämpärin saa ilmaiseksi?
Suostuiskohan joku joensuulainen jonottamaan mulle sen ämpärin. Tulen sillä kahdentoista junalla torstaina ja tarjoan pullakahvit vaivan palkkana.
Ei taatusti suostu. Tai alussa voi luvatakin, mutta kun saa kauanjonottamansa ämpärin hyppysiinsä, niin ei taatusti ole siitä enää valmis luopumaan, vaikka maksaisit. Se on sen joottajan ilmainen ämpäri sit, niin nopeesti se siihen kiintyy, varsinkin kun kauan on sitä jonottanut.
Huono idea.Ai, no sitten täytyy tulla päivää aikaisemmin ja varata huone hotellista. Missä niitä ämpäreitä on jaossa?
Kauppakeskus Metropolissa Joensuun ydinkeskustassa Anttilan vanhoissa tiloissa. Jaossa 500 ämpäriä, että sinne vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Eppua näkynyt?
Täällä se on. Sanon näin meidän kesken, että osaakin olla rasittava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Eppua näkynyt?
Niinpä. Tietää aivan liikaa 65-vuotiaaksi. Ole kuitenkin varovainen, Eppu on tappavan tarkka riepunsa kanssa. Onhan se keto varmasti vilpitön, sillä Suuri Kurpitsa ilmiintyy vain vilpittömiin maisemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Eppua näkynyt?
Niinpä. Tietää aivan liikaa 65-vuotiaaksi. Ole kuitenkin varovainen, Eppu on tappavan tarkka riepunsa kanssa. Onhan se keto varmasti vilpitön, sillä Suuri Kurpitsa ilmiintyy vain vilpittömiin maisemiin.
Pitänee poistua. En ole vilpitön. Teeskentelen Epulle pitäväni siitä, vaikka en voi tyyppiä sietää. Tekis mieli silputa sen besserwisserin riepu. Toivon, että suuri kurpitsa putoo sen päähän. Miten mä oikein joudun näihin tilanteisiin?
Onkohan Jaska Jokusella vesipää, vai mikä sitä vaivaa?
Mun silmä nykii oudosti. Ärsyttävän tuntusta.
Huono idea.