kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Päässä soi kaiken aikaa "Muisto vain jää", Jouko ja Kosti. Tämä keskustelu on poistumassa.
Älä nyt manaa siellä. Eletään vaan päivä kerrallaan, huomisesta ei koskaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin yhdistää kävelylenkin ja kauppareissun. Lidliin on 1,7 km ja Prismaan 2,7 km. Lähin kauppa on K-Market, mutta sinne tulee kävelyä vain 250 m. Ostoslistalla vain tavanomaisia ruokatarvikkeita, ei valaistuja poroja tai muuta sellaista, Mihin kauppaan?
Prismaan ja ota reppu mukaan niin on mukavampi kantaa ostokset kotiin.
Mulla on vedettävä ostoskärry, oon laittanut siihen jouluvalot, niin näkee pimeässäkin.
Varmaan hieno. Onko siihen talvipyörät erikseen, vai pääseekö sillä lumessa?
Ei ole talvipyöriä. Ostin kärryn ihanana kevätpäivänä siinä uskossa, että tämä hetki kestää ikuisesti. Olen luonteeltani huithapeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päässä soi kaiken aikaa "Muisto vain jää", Jouko ja Kosti. Tämä keskustelu on poistumassa.
Älä nyt manaa siellä. Eletään vaan päivä kerrallaan, huomisesta ei koskaan tiedä.
Siinä laulussa sanotaan, että "kun sä lähdet tänään pois, huomiseen en uskoa vois"
Vierailija kirjoitti:
Olen luonteeltani huithapeli.
Oi, se kuulostaa kivalta! Aletaanko ystäviksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin yhdistää kävelylenkin ja kauppareissun. Lidliin on 1,7 km ja Prismaan 2,7 km. Lähin kauppa on K-Market, mutta sinne tulee kävelyä vain 250 m. Ostoslistalla vain tavanomaisia ruokatarvikkeita, ei valaistuja poroja tai muuta sellaista, Mihin kauppaan?
Prismaan ja ota reppu mukaan niin on mukavampi kantaa ostokset kotiin.
Mulla on vedettävä ostoskärry, oon laittanut siihen jouluvalot, niin näkee pimeässäkin.
Ei ole talvipyöriä. Ostin kärryn ihanana kevätpäivänä siinä uskossa, että tämä hetki kestää ikuisesti. Olen luonteeltani huithapeli.
Talvi siis yllättää sut joka vuosi. Mites joulu, tuleeko sekin yllätyksenä?
Tää on kyllä ollut harvinaisen mukava ketju. Aika monet naurut oon saanut, että kiitos vaan kaikille:)
Oi miten ihana idea nuo jouluvalot kauppakassin ympärillä!
Mahtaiskohan mies hermostua jos virittäisi autoon jouluvalot. Ne olis niin juhlavat
Vierailija kirjoitti:
Lähintä kauppaa seuraavaan! Muista riisi.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaiskohan mies hermostua jos virittäisi autoon jouluvalot. Ne olis niin juhlavat
Kuulostaa ihanalta!
Takaboksiin voisi laittaa suklaatia, niin sehän toimii myös joulukalenterina, kun takaluukun avaa.
Koira on kamalan levoton. Onkohan Jehovat tulossa, vai lumiko sekottaa reppanan pään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaiskohan mies hermostua jos virittäisi autoon jouluvalot. Ne olis niin juhlavatKuulostaa ihanalta!
Takaboksiin voisi laittaa suklaatia, niin sehän toimii myös joulukalenterina, kun takaluukun avaa.
Hyvä idea. Kaatonokkaämpärillinen suklaatia:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vatsassa pyörii, toivottavasti ei oo Ripsa tulossa kylään. Semmosta tänään.
Ulkona ei sada, enkä ole ulkona siksi käynyt.
Ne liikkuu kuivalla säällä.
Se uutis Ripsa vai? Onko se Koskinen, vai muistanko väärin? Onko sekin poron käännyttäjä?
Voiskohan se samalla kertoa myös päivän uutiset, jos tulee kylään?
Olis kyllä ihanaa, jos Ripsa seisois aamulla ämpäri kädessä ovella ja kertois selkokielellä uutiset. Naurattaa pelkkä ajatus siitä:)
Tai Matti Rönkä.
Jos hyö menisivät naimisiin niin Ripsasta saattaisi tulla Ripsa Rönkä. Aikamoista!
Vierailija kirjoitti:
Mää kuule meinasin kerran hermostua, kun mies osti kirkkaankeltaisen auton, mutta en mä sitten hermostunut. Aloin morjestaan kaikkia vastaantulevia keltasia autoja. Se hermostutti miestä, en tiedä miksi. Oli se ruma, siis auto ei mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se uutis Ripsa vai? Onko se Koskinen, vai muistanko väärin? Onko sekin poron käännyttäjä?
Olis kyllä ihanaa, jos Ripsa seisois aamulla ämpäri kädessä ovella ja kertois selkokielellä uutiset. Naurattaa pelkkä ajatus siitä:)
Tai Matti Rönkä.
Jos hyö menisivät naimisiin niin Ripsasta saattaisi tulla Ripsa Rönkä. Aikamoista!
Olis se hassua. Rönkän Ripsa kuulostaa melkein hävyttömältä.
Mulla on vähän kylmä, likainen tukka ja väsyttääkin. Vaihdoin sänkyyn lakanat,ois kiva kellahtaa päikkäreille. Toisaalta taasen nyt ois semmoinen hetki et voisin käydä sauvakävelemässä. Pyykkikone pyörii mut mies on kotona ts. sen puolesta voisin mennä. Jos jättäisin pyykkärin yksin pyörimään ja menisin vaan lenkille, tulis vakuutusyhtiöltä sanomista jos sattuis joku vesionnettomuus tolle koneelle ja yritettäis korvauksia hakea. Tätä riskiä ei nyt ole. Taidan jatkaa miettimistä vielä hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai Matti Rönkä.
Tuollalailla kun sen sanoo niin joo'o, kyllä. Mut toisaalta aika sointuva nimi ja ehkä siihen tottuis.
Minä seurasin pikkulapsena tarkkaan, kun bussikuskit morjensti toisiaan. Sitten myöhemmin huomasin, että samaa tekee myös rekkakuskit toisilleen. Tuntuis kivalta tervehtiä, mutta en ole ikinä kuulunut mihinkään tuollaiseen ryhmään. Näyttäisinkö hölmöltä, jos moikkailisin niitä, joilla on vedettävät ostoskärryt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaiskohan mies hermostua jos virittäisi autoon jouluvalot. Ne olis niin juhlavatMää kuule meinasin kerran hermostua, kun mies osti kirkkaankeltaisen auton, mutta en mä sitten hermostunut. Aloin morjestaan kaikkia vastaantulevia keltasia autoja. Se hermostutti miestä, en tiedä miksi. Oli se ruma, siis auto ei mies.
Keltaisia autoja näkee kyllä tosi harvoin. Varmaan ittekin morjenstelisin muita samanvärisiä autoja jos keltaisella autolla ajaisin! Mut tää on kyllä ihan hypoteettista, mulla kun ei ole ajokorttiakaan. Polkupyörä mulla kyllä on, se on musta. Nyt en ehkä kyllä uskalla lähteä pyöräilemään kun voi olla tiellä liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai Matti Rönkä.
Tuollalailla kun sen sanoo niin joo'o, kyllä. Mut toisaalta aika sointuva nimi ja ehkä siihen tottuis.
Eikös Ripsa oo Papunenkin? Sitten se olis Rönkkä-Papusen Ripsa. Aina vaan paranee.