kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Nyt on kuulkaa niin, että Kapteeni lähti. Eikä kuulema tule takaisin. Pitänee lähteä uudelleen asemalle. Kuka tulee mukaan?
Vierailija kirjoitti:
En halua mennä muuhun ketjuun, mut ei täällä oo enää paljon komentteja, eikö kenelläkään oo mitään kerrottavaa, ehtikö hyvin töihin, satoiko tänään, söitkö riisiä vai jotain muuta, joko on jouluporot taas pihalla?
Jehovan todistajat palasivat yöllä ja pitivät jotain puhdistautumisriittiä poron ympärillä. Näky oli kaamea mutta silti oli pakko nauraa, kun poro kiljui juhanii ja liisii ja ne yritti saada loitsunsa kuulumaan sen yli. Aamun koittoon kesti tämä, mutta nyt ne on häipyneet.
Vierailija kirjoitti:
En halua mennä muuhun ketjuun, mut ei täällä oo enää paljon komentteja, eikö kenelläkään oo mitään kerrottavaa, ehtikö hyvin töihin, satoiko tänään, söitkö riisiä vai jotain muuta, joko on jouluporot taas pihalla?
Heräsin virkeenä töihin ja sain työt tehtyä. Nyt tuli kauhea vimma saada kaatonokkaämpäri. Kerran yritin sellaisen äidiltäni pölliä lainaamalla, kyseli kuitenkin viikon päästä jo perään missä ämpäri ja palautin. Perhana.
Ja nyt tuli mieleen. Ottakaa ämpärit pois pihoilta. Viime talvena halkesi neljä ämpäriä, se oli aivan kamalaa. Vastaavanlaista ämpäritappiovuotta ei perheemme ole aiemmin kokenut, vieläkin harmittaa.
a) 3 b) sunnuntaina c) toisinaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin virkeenä töihin ja sain työt tehtyä. Nyt tuli kauhea vimma saada kaatonokkaämpäri. Kerran yritin sellaisen äidiltäni pölliä lainaamalla, kyseli kuitenkin viikon päästä jo perään missä ämpäri ja palautin. Perhana.
Ja nyt tuli mieleen. Ottakaa ämpärit pois pihoilta. Viime talvena halkesi neljä ämpäriä, se oli aivan kamalaa. Vastaavanlaista ämpäritappiovuotta ei perheemme ole aiemmin kokenut, vieläkin harmittaa.
En ole korvaani lotkauttanut noille jutuile suurten ikäluokkien pohjattomasta itsekkyydestä mutta tuo kaatonokkaämpärin takaisin vaatiminen omalta tyttäreltä pani harkitsemaan uudestaan. Äitiä tosin ymmärränkin, koska kaatonokkaämpärit ovat haluttuja, mutta rajansa kaikella.
Meillä tytär halusi 3v lahjaksi ämpärin. Voi sitä riemun määrää, kun neiti raahasi ämpäriä perässään. Outo lapsi meillä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tytär halusi 3v lahjaksi ämpärin. Voi sitä riemun määrää, kun neiti raahasi ämpäriä perässään. Outo lapsi meillä.
Oliko se hiekkalaatikkokaatonokkaämpäri, eli kooltaan pienempi ja koristettu muumeilla?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kuulkaa niin, että Kapteeni lähti. Eikä kuulema tule takaisin. Pitänee lähteä uudelleen asemalle. Kuka tulee mukaan?
Pyydä Jehovat mukaan. Kyllä ne saa kapteeninkin käännytettyä, tai sulatettua kuten sen poroparan.
Uumoilen, että tämän tulevan joulun "se joululahja" eli suosituin, on punainen kaatonokkaämpäri. Senhän voi täyttää itse tehdyllä sinapilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se hiekkalaatikkokaatonokkaämpäri, eli kooltaan pienempi ja koristettu muumeilla?
Ei kuule ollut, vaan toiveiden mukainen iso vihreä ämpäri:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä Jehovat mukaan. Kyllä ne saa kapteeninkin käännytettyä, tai sulatettua kuten sen poroparan.
Ensin pitää löytää ne jehovat. SIIS: Kukaan nähnyt kurkiauramuodostelmassa eteneviä jehovantodistajia, jotka kantavat punaisia ilmaiskaatonokkaämpäreitä, jotka ties mistä tarttuneet mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Uumoilen, että tämän tulevan joulun "se joululahja" eli suosituin, on punainen kaatonokkaämpäri. Senhän voi täyttää itse tehdyllä sinapilla.
Nyt tuli mieleen, että meillä on mökillä sellanen ämpärinmallinen kannettava varavessa. Sen vois täyttää sinapilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitää löytää ne jehovat. SIIS: Kukaan nähnyt kurkiauramuodostelmassa eteneviä jehovantodistajia, jotka kantavat punaisia ilmaiskaatonokkaämpäreitä, jotka ties mistä tarttuneet mukaan.
Mä näin ne viikko sitten, mutta ei niillä ämpäreitä ollut, vaan miehillä salkut ja naisilla olkalaukut. Niistä muuten tunnistaa Jehovat.
Ootteko ikinä miettinyt, miksi juopot kävelee ämpärikävelyä? Näyttää siis siltä, kun niillä olis ämpärit jaloissa kun ne nostelee jalkojaan. Mä oon, siis miettinyt.
Jumalauta on ap:tä reilun viikon aikana vedelty oikeen urakalla kölin alitse. Toivottavasti happi riitti ja opit jotain :))))
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta on ap:tä reilun viikon aikana vedelty oikeen urakalla kölin alitse. Toivottavasti happi riitti ja opit jotain :))))
Mitä sä hourit? Ei tässä vielä vesille olla päästy, eikä varmaan päästä ennen kesää. Järvetkin kohta jäätyy, tai sitten ei.
Puhutaanko välillä aamutossuista? Millaset teillä on, vai onko teillä iltatossut? Mulla on Nokian Ainot, mutta en mä niitä sisällä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näin ne viikko sitten, mutta ei niillä ämpäreitä ollut, vaan miehillä salkut ja naisilla olkalaukut. Niistä muuten tunnistaa Jehovat.
Ei ollut sitten samat jehovat. Niillä on aina mukana jotain punaista, jotain uutta ja jotain lainattua.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko välillä aamutossuista? Millaset teillä on, vai onko teillä iltatossut? Mulla on Nokian Ainot, mutta en mä niitä sisällä käytä.
Äitini sai aikoinaan aina Ainot joululahjaksi. Niiden elinaika oli just joulusta jouluun. Vappuna irtos toinen tupsu, juhannuksen aikaan tuli varpaat näkyviin kärjistä, joulukuussa repsotti saumat ja pahasti. Varmaan kuluivat nopeammin, kun äiti käytti niitä ulkonakin.