kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meinas palaa riisi pohjaan tänään. Olin laittanut liian vähän vettä kattilaan. Pitäis varmaan hommata riisinkeitin. Onks kellään? Suosittele omaasi (jos voit).
Mitään riisinkeittimiä tarvita, katsot paketin kyljestä ohjeen ja mittaat tarkkaan.
Paketin kylki, tuo arjen pelastus <3
Usein ehdin nakata paketinkyljen roskiin, ennen kuin tajuan katsoa sitä. Sitten pitää kaivella se sieltä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meinas palaa riisi pohjaan tänään. Olin laittanut liian vähän vettä kattilaan. Pitäis varmaan hommata riisinkeitin. Onks kellään? Suosittele omaasi (jos voit).
Mitään riisinkeittimiä tarvita, katsot paketin kyljestä ohjeen ja mittaat tarkkaan.
Usein ehdin nakata paketinkyljen roskiin, ennen kuin tajuan katsoa sitä. Sitten pitää kaivella se sieltä takaisin.
Sama täällä. En koskaan muista tumman riisin keittoaikaa silloin kun kokkaan, muulloin kyllä. Se on 35 min.
Onko tummalle riisille omat keittimet?
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiedän. Kun tuo valoporo saavuttaa elinkaarensa loppupään, hankin tilalle valaistun, laulavan ja charmantin hopeaketun.
Se voi olla maahai ketun vaatteissa. Älä hylkää vapahtajaasi.
Kapteeni:
4:3Jos te hylkäätte Poron ja palvelette vieraita jumalia, niin hän kääntyy pois ja antaa teille käydä pahoin ja tekee lopun teistä, sen sijaan että hän on ennen antanut teille käydä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, eihän niitä nyt voi samaan keittimeen laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Riisit tummat niin kuin syksyinen yö
koskaan rauhaa mulle ei suo
Vierailija kirjoitti:
Naapurilla on vahva taipumus ylilyönteihin selvinpäinkin. On kyhännyt katumuspuuskassaan yön aikana porolle tallin. Hyvä sinänsä, kun se nyt on sateelta suojassa mutta liioittelulta vaikuttaa jouluverhojen ripustaminen tallin ikkunaan. Täytyy käydä purkamassa, sillä nythän minulla on laulavan ja valoja vilkuttavan poron asemasta pihallani ruma tallihökötys, jossa roikkuu mauton tekstiili, eikä poroa edes voi nähdä eikä sen laulua kuulla kunnolla.
Älä, älä, älä tee sitä, jos noita alkusivujen irrallaan juoksevia koiria vielä sattuu olemaan, niin siinä on hyvä koirankoppi valmiina, voi koira yön siinä nukkua niin jaksaa taas juosta jolkotella kylillä. Tai jos satut itse koiran hankkimaan, jos ei ole jo, niin on hyvä koppi valmiina. Ne verhot kyllä kannattaa vaihtaa, koirat ei erityisemmin arvosta jouluverhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie luulen että mullakin on luupiikki. Ainakin kipeä kantapää on. Välillä siis
Luupiikki paranee vain potemalla. Mulla oli 3 vuotta. Kaksi lääkäriä piikitti siihen kortisonia, ostin monet uudet kengät ja geelirengaspohjallisen. Kengät on tärkeimmät, löysin lopulta sopivat, joissa kantapää asettui oikein, alkoi silloin parantua. Piikki tuli alunperinkin kengästä johtuen, oli joku vika kengän kantapääkupissa, sellainen kova kohta. En ymmärtänyt, että se aiheuttaa niin pahan vaivan, kun aluksi tuntui vaan, että vähän painaa. Kun sitten tuli se tulehdus eli ns luupiikki, ei niillä kengillä voinut kävellä askeltakaan. Kotihoidoksi kylmää sille kantapäälle, vaikka pakastepussi jalan alle.
No tuo on jo astetta ikävämpää kun märät sukat. Jesarista saat tehtyä sopivat pohjalliset, kun yhden illan maltat askarrella. Tässä taas nähtiin ettei ois kantsinut ostaa Ristomattiratioita, (vaikka ratio..radiota on mukava kuunnella) tai Hai-saappaita. Osta kontiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en voinut katsoa ohjetta, kun riisipaketin kyljestä ja jesarista tein uudet pohjalliset kumppareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairas ketju.. onko ap vielä seurannut tätä? Mitä tykkäät?
Minkälainen on sairas ketju? Onko se ruosteessa? Riippuu tietenkin mistä materiaalista se on tehty. Muovinen haurastuu, puinen saattaa lahoa. Jne.
Puu-sana on käsitteellinen materiaali, joka ei sinänsä noudata klassisia mekaniikan tai fysiikanlakeja vaan lainaa enemmän kvanttimekaniikan puolelta.
Kvanttitasolla on aika vaikeaa tutkia sairauksia. Avuksi pitäisi tarkastella Schrödingerin kvanttikissanpierututkimuksen taustateoriaa. Todennäköisesti puu-sanasta veistelty kettinki pitäisi tutkituttaa CERNissä.
Hopeaketju voi olla sairas jos se on tummunut. Siihen auttaa hammastahna.
Myös hopeakettu voi olla sairas jos se pn jo tummunut. En tiedä mikä auttaa, ehkä riisipuhelimesta löytyy apua ja neuvoja?
Ja taas sataa, mutta silti on lähdettävä viemään koira ulos. Tai en mä sitä ulos vie ja jätä sinne, vaan käydään lenkillä vaan. Sillä ei ole kurapukua joten pitää ottaa pyyhe valmiiksi eteiseen että saa koiran sitten heti kuivattua kun tullaan takaisin sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas sataa, mutta silti on lähdettävä viemään koira ulos. Tai en mä sitä ulos vie ja jätä sinne, vaan käydään lenkillä vaan. Sillä ei ole kurapukua joten pitää ottaa pyyhe valmiiksi eteiseen että saa koiran sitten heti kuivattua kun tullaan takaisin sisälle.
Täällä ei onneksi sada, eikä ole koiraa, joten ei ole syytä mennä ulos. Silti täällä ollaan sadetakki päällä seisomassa.
Muumilaaksossa on aina kivaa ja jännittävääkin. Ajattelin ettei siellä sada koskaan, kunnes muistin, että olihan sielläkin kova sade ja myrsky. Vai oliko se silloin, kun muumipappa vielä sinkkuna seilasi merellä?? Vai oliko se sittenkään...
Muumilaaksoon kasvoi kerran viidakko ja villieläimiä. Olikohan siellä poroja, maahai, sänkylahna ja rausku? Ristomattiratiaa ei varmaankaan. Ei. Muumilaaksossa on laatuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairas ketju.. onko ap vielä seurannut tätä? Mitä tykkäät?
Minkälainen on sairas ketju? Onko se ruosteessa? Riippuu tietenkin mistä materiaalista se on tehty. Muovinen haurastuu, puinen saattaa lahoa. Jne.
Puu-sana on käsitteellinen materiaali, joka ei sinänsä noudata klassisia mekaniikan tai fysiikanlakeja vaan lainaa enemmän kvanttimekaniikan puolelta.
Kvanttitasolla on aika vaikeaa tutkia sairauksia. Avuksi pitäisi tarkastella Schrödingerin kvanttikissanpierututkimuksen taustateoriaa. Todennäköisesti puu-sanasta veistelty kettinki pitäisi tutkituttaa CERNissä.
Hopeaketju voi olla sairas jos se on tummunut. Siihen auttaa hammastahna.
Myös hopeakettu voi olla sairas jos se pn jo tummunut. En tiedä mikä auttaa, ehkä riisipuhelimesta löytyy apua ja neuvoja?
George Clooney ei oo vielä tummunut, toisaalta vauva-arki saattaa tummentaa pian silmänaluksia. Pitää lähettää aamuturvotusta laskeva riisigeelillä täytetty silmätyynylaskin heille. Sellainen pitäisi olla äitiyspakkauksessa kestoriisivaippojen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei onneksi sada, eikä ole koiraa, joten ei ole syytä mennä ulos. Silti täällä ollaan sadetakki päällä seisomassa.
Hyvä. Parempi olla valmiina jos vaikka alkaakin satamaan ja haluat mennä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Muumilaaksossa on aina kivaa ja jännittävääkin. Ajattelin ettei siellä sada koskaan, kunnes muistin, että olihan sielläkin kova sade ja myrsky. Vai oliko se silloin, kun muumipappa vielä sinkkuna seilasi merellä?? Vai oliko se sittenkään...
Muumilaaksoon kasvoi kerran viidakko ja villieläimiä. Olikohan siellä poroja, maahai, sänkylahna ja rausku? Ristomattiratiaa ei varmaankaan. Ei. Muumilaaksossa on laatuasioita.
Kirjassa Näkymätön lapsi on novelli Vilijonkasta joka pelkäsi myrskyä.
Ja sitten tulikin rankempi myrsky mitä olisi ikinä kuvitellutkaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä niin hauska ja positiivinen ketju.
Anteeks vasn, mutta mitä hauskaa sä näet saatanallisia säkeitä veisanneen, välkkyvän ja savuavaksi muoviklöntiksi sulaneen jouluporo paran kuolemassa, jonka kurkiauran muotoinen jehovalauma siihen ajoi ja vielä vei uuden poron rahat, kokonaiset 6 euroa, jonka poronostelija psykoosissa prismasta osti aika pian sen poroksi palaneen poron tilalle? Mun mielestä tää on traaaagista, ei hauskaa ollenkaan.
Eikä nyt unohdeta Riso-Matin märkäsukka uhreja ja yösijaa vaille jääneitä. Kertakaikkiaan surullista. Tai no, tänään jo aurinko vähän porotti. Eikä näkynyt Jehoviakaan enää. Hyvä päivä siis.
No tänne ne jehovat tuli takaisin, eivät taaskaan soita ovikelloa kuten ei eilenkään, vaan lymyilevät taas pihalla tuolla pusikossa, odottavat että menen ulos kunhan lakkaa satamasta, haluavat taas jotain puu-sanallista tietoa kertoa, mutta kun ei koirakaan tuonne sateeseen lähde niin en minäkään.
Älä syö yhtäkään sientä enää. Toi on jo vakavaa.
En ole syönytkään kun riisiä ja ohraa, ne niin kätevästi riisinkeittimessä kypsyy, oisko sekaan sattunut joku torajyvä, vaikka luulin että se on täysjyvää. Mut hyvää oli, tein niistä jämistä vielä sieni risottoa.
Miten se minun syy on jos jehovat lymyilee pihalla, en mä niitä ole sinne kutsunut, ihan itse tulivat, vaikkei ole edes poroa pihalla, ei edes oikein päin joululauluja mölisevää, eivät senkään takia ole tulleet, sitä käännyttämään. En ymmärrä.
Siin sun poron kohdalla saattas olla pokestoppi. En voi olla varma kun ei gepsi yllä sinne saakka, mutta se selittäis tuollaisen oudon käytöksen omalta osaltaan. Jehovat käy siinä, ja varmaan muutakin hämärää jengiä.
Pokestoppi? Ei ole portsaria joka pysäyttelee ketään, eikä siihen ole edes pysähtynyt yhtään portsaria. Jehovia vaan.
Miten Vilijonkan kävi? Auttoiko realiteettiterapia?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että tilanne oli sellainen, että äidillä ja mukuloilla oli kyllä piletit viimeiseen bussiin / junaan kotikylälle, mutta kun näki tuttavan, päätti kokeilla kepillä jäätä. Olisi kiva viettää ilta tuttavan luona. Ymmärrän kyllä hyvin, ettei ap halunnut ottaa ex tempore -yövieraita. En minäkään haluaisi, olisi huusholli sitten vaikka juuri puhtaaksi nuoltu. Yökyläilyt on mielestäni suunniteltava etukäteen, että ehtii hakea esiin ja tuulettaa vuodevaatteet ja hankkia ynnä valmistaa tarjottavaa.
Törkeää aapeen mollaamista ja panettelua. Se on sama mistä täällä ketjun alottaa niin aina väännellään ja käännellään ja piikitellään rivien välistä ja aletaan puhua asian vierestä.
Nyt tiedän. Kun tuo valoporo saavuttaa elinkaarensa loppupään, hankin tilalle valaistun, laulavan ja charmantin hopeaketun.