kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä niin hauska ja positiivinen ketju.
En kyllä ymmärrä tämmöistä riidan haastamista 🙁.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks vasn, mutta mitä hauskaa sä näet saatanallisia säkeitä veisanneen, välkkyvän ja savuavaksi muoviklöntiksi sulaneen jouluporo paran kuolemassa, jonka kurkiauran muotoinen jehovalauma siihen ajoi ja vielä vei uuden poron rahat, kokonaiset 6 euroa, jonka poronostelija psykoosissa prismasta osti aika pian sen poroksi palaneen poron tilalle? Mun mielestä tää on traaaagista, ei hauskaa ollenkaan.
Eikä nyt unohdeta Riso-Matin märkäsukka uhreja ja yösijaa vaille jääneitä. Kertakaikkiaan surullista. Tai no, tänään jo aurinko vähän porotti. Eikä näkynyt Jehoviakaan enää. Hyvä päivä siis.
No tänne ne jehovat tuli takaisin, eivät taaskaan soita ovikelloa kuten ei eilenkään, vaan lymyilevät taas pihalla tuolla pusikossa, odottavat että menen ulos kunhan lakkaa satamasta, haluavat taas jotain puu-sanallista tietoa kertoa, mutta kun ei koirakaan tuonne sateeseen lähde niin en minäkään.
Älä syö yhtäkään sientä enää. Toi on jo vakavaa.
En ole syönytkään kun riisiä ja ohraa, ne niin kätevästi riisinkeittimessä kypsyy, oisko sekaan sattunut joku torajyvä, vaikka luulin että se on täysjyvää. Mut hyvää oli, tein niistä jämistä vielä sieni risottoa.
Miten se minun syy on jos jehovat lymyilee pihalla, en mä niitä ole sinne kutsunut, ihan itse tulivat, vaikkei ole edes poroa pihalla, ei edes oikein päin joululauluja mölisevää, eivät senkään takia ole tulleet, sitä käännyttämään. En ymmärrä.
Mielensäpahoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tämmöistä riidan haastamista 🙁.
En minäkään, ilmoitin asiasta nettipoliisille ja viestin asiattomaksi. Tai ilmoitan heti kun löydän nettipoliisin numeron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks vasn, mutta mitä hauskaa sä näet saatanallisia säkeitä veisanneen, välkkyvän ja savuavaksi muoviklöntiksi sulaneen jouluporo paran kuolemassa, jonka kurkiauran muotoinen jehovalauma siihen ajoi ja vielä vei uuden poron rahat, kokonaiset 6 euroa, jonka poronostelija psykoosissa prismasta osti aika pian sen poroksi palaneen poron tilalle? Mun mielestä tää on traaaagista, ei hauskaa ollenkaan.
Eikä nyt unohdeta Riso-Matin märkäsukka uhreja ja yösijaa vaille jääneitä. Kertakaikkiaan surullista. Tai no, tänään jo aurinko vähän porotti. Eikä näkynyt Jehoviakaan enää. Hyvä päivä siis.
No tänne ne jehovat tuli takaisin, eivät taaskaan soita ovikelloa kuten ei eilenkään, vaan lymyilevät taas pihalla tuolla pusikossa, odottavat että menen ulos kunhan lakkaa satamasta, haluavat taas jotain puu-sanallista tietoa kertoa, mutta kun ei koirakaan tuonne sateeseen lähde niin en minäkään.
En ole syönytkään kun riisiä ja ohraa, ne niin kätevästi riisinkeittimessä kypsyy, oisko sekaan sattunut joku torajyvä, vaikka luulin että se on täysjyvää. Mut hyvää oli, tein niistä jämistä vielä sieni risottoa.
Miten se minun syy on jos jehovat lymyilee pihalla, en mä niitä ole sinne kutsunut, ihan itse tulivat, vaikkei ole edes poroa pihalla, ei edes oikein päin joululauluja mölisevää, eivät senkään takia ole tulleet, sitä käännyttämään. En ymmärrä.
Siin sun poron kohdalla saattas olla pokestoppi. En voi olla varma kun ei gepsi yllä sinne saakka, mutta se selittäis tuollaisen oudon käytöksen omalta osaltaan. Jehovat käy siinä, ja varmaan muutakin hämärää jengiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähteeköhän Lennu koira sateella ulos? Pitäiskö sille askarrella jesarista omat töppöset samalla kun Salenvauvalle tekee jostain pehmoisesta langasta? Kun kastuu muuten sen tassut, vai pitäiskö sillekki langasta tehdä (pehmoisesta) ja päälle vielä jesaria? Niin ehkä on paras.
Nyt jelppiä, en osaa neuloa vieläkään!! Askarrella osaan, eli ehkä ei suurta ongelmaa nyt olekaan tän asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siin sun poron kohdalla saattas olla pokestoppi. En voi olla varma kun ei gepsi yllä sinne saakka, mutta se selittäis tuollaisen oudon käytöksen omalta osaltaan. Jehovat käy siinä, ja varmaan muutakin hämärää jengiä.
Ei näy kun jehovia ja Juhan afGrann pystyine hiuksineen, viitannee johonkin yliluonnolliseen kun ufotutkijakin on paikalle tullut joka ilta. Ettekö muista kuka on Juhan afGrann? Tai Karpo? Sille ois nyt asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin, kun tämä otsikko oli keikkunut suosituimmissa jo jonkin aikaa. Luin sitte ekan ja vikan sivun. Hyvä ketju selvästikin.
Lue kuule samalla vaivalla ne loputkin sivut kerran tänne eksyit. Ei mihinkään nukkumaan. Saat tietää aika traagisia asioita ja syyn siihen miksi ketju on kruunattu. Ollaan täällä vakavien asioiden äärellä.
Onko siitä naapurista kuulunut mitään eilisen glögittelyn jälkeen?
Johtajajehovan rooliin sopis Ismo Leikola.
Saataiskohan tähän jotain apurahaa? Jos kerran vielä yritettäis se Tuntematon Sotilas filmatisoida? Poro parka seisoi yksin pihalla kuin sotilas, vailla nimeä. Mutta se oli sen poron yhden yön juttu se..
No se oli sitten Tuntematon Poro.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin, kun tämä otsikko oli keikkunut suosituimmissa jo jonkin aikaa. Luin sitte ekan ja vikan sivun. Hyvä ketju selvästikin.
Jos ei sinulla ole riisinkeitintä, laulavaa poroa (laulaa joululauluja väärinpäin, siis saatanallisia säkeitä), kumisaappaita, naapuria joka nakkelee kivillä poroparkaa tai mielenkiintoa keskustella Salenvauvasta, (kumi)saapasjalkakissasta, koirien ulkoilutuksesta sateella (kurapuvulla tai ilman) tai tämän päivän säästä, maahaista, maarouskusta tai kurkiauran muodossa kulkevista jehovista (joita puuttuu 7 tai 9) tai mistään muustakaan asiaankuuluvasta, ei täällä ole juurikaan mitään sinua kiinnostavaa.
Mun on sitäpaitsi lähdettävä suihkuun niin ehdin nukkumaan, etten myöhästy huomenna, niinkun moni meinasi töistä myöhästyä viime viikolla, kun satoi joka päivä, niin ei mulla ole aikaa selittää mitä tässä ketjussa on.
Koirakin kuorsaa jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, kohta pitäis taas lähteä suihkuun ja nukkumaan että jakaa huomenna kaikenmaailman ankeuttajia töissä. Mut ei vielä, nukuin tänään pitkään niin voin kai palstaillakin pitkään?
Siellä meinaa taas alkaa satamaan, jouluporon omistaja hei, kantsiikohan hakea se laulava poro sisälle, ettei vaan tule oikosulkua sateen takia ja ala taas soittaa joululauluja väärin päin, eihän se ole enää ulkona vai kestääkö sadetta? Ettei tilanne vaan kärjisty samaan kun eilen, vai joko naapuri on lopettanut pikkujoulujen juhlnnan, eli suomeksi juopottelun? Ei kai se selvin päin yritä kivellä osua poroon, voi nimittäin osua nyt paremmin kun glögipäissään.Nyt pitää kielipoliisioida omaa tekstiään. Ehkä en kuitenkaan jaa ankeuttajia, kun en edes pidä niistä. No, pois kyllä antaisin vaikka ilmaiseksi kun en niistä pidä, joten periaatteessa kyllä jakaisin niitä. Eli tilanne ohi.
Tarkoitat varmaan kielipolisoida?
Ihan juuri näin. Semmosta se on.. Pääasia että jokainen viesti on huolella mietitty ja pysytään asiassa..
Ei mitä tahansa viestejä tähän ketjuun kaivata.
Vielä kerkeis muuten keittää riisipuuron ennenkun joutaisi peiton alle uneksimaan Otuksesta,, ^^
Hyviä unia, Juhan af Granin kuvia..^^
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä suklaavanukas hyvää ,Vai pitäiskö tyytyä riisipuuroon ? Palkokasveja en ainakaan nenään tai muihinkaan aukkoihin työntele, tahi ime.
Ehdotan tunnuslauluksi kumisaapasfaneille Irwinin - Simmarit, sammarit, KUMMARIT ja pipo.
Suklaavanukas on hyvää, mutta voisit syödä riisivanukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue kuule samalla vaivalla ne loputkin sivut kerran tänne eksyit. Ei mihinkään nukkumaan. Saat tietää aika traagisia asioita ja syyn siihen miksi ketju on kruunattu. Ollaan täällä vakavien asioiden äärellä.
Onko siitä naapurista kuulunut mitään eilisen glögittelyn jälkeen?
Johtajajehovan rooliin sopis Ismo Leikola.
Saataiskohan tähän jotain apurahaa? Jos kerran vielä yritettäis se Tuntematon Sotilas filmatisoida? Poro parka seisoi yksin pihalla kuin sotilas, vailla nimeä. Mutta se oli sen poron yhden yön juttu se..
No se oli sitten Tuntematon Poro.
Ei muuten ollut. Suomen suosituin poro se oli, vähän niinkun se Sauli Lehtonen. Vaikka, eihän Sauli poro ollut, mutta komea ääni oli ja elo hetkessä ohi. Vähän niinkun Ratian saappaillakin.
Kielijärjestyksenvalvoja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, kohta pitäis taas lähteä suihkuun ja nukkumaan että jakaa huomenna kaikenmaailman ankeuttajia töissä. Mut ei vielä, nukuin tänään pitkään niin voin kai palstaillakin pitkään?
Siellä meinaa taas alkaa satamaan, jouluporon omistaja hei, kantsiikohan hakea se laulava poro sisälle, ettei vaan tule oikosulkua sateen takia ja ala taas soittaa joululauluja väärin päin, eihän se ole enää ulkona vai kestääkö sadetta? Ettei tilanne vaan kärjisty samaan kun eilen, vai joko naapuri on lopettanut pikkujoulujen juhlnnan, eli suomeksi juopottelun? Ei kai se selvin päin yritä kivellä osua poroon, voi nimittäin osua nyt paremmin kun glögipäissään.Nyt pitää kielipoliisioida omaa tekstiään. Ehkä en kuitenkaan jaa ankeuttajia, kun en edes pidä niistä. No, pois kyllä antaisin vaikka ilmaiseksi kun en niistä pidä, joten periaatteessa kyllä jakaisin niitä. Eli tilanne ohi.
Tarkoitat varmaan kielipolisoida?
No en tiedä mitä tarkoitan kun en ole kielipoliisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan juuri näin. Semmosta se on.. Pääasia että jokainen viesti on huolella mietitty ja pysytään asiassa..
Ei mitä tahansa viestejä tähän ketjuun kaivata.
Vielä kerkeis muuten keittää riisipuuron ennenkun joutaisi peiton alle uneksimaan Otuksesta,, ^^
Hyviä unia, Juhan af Granin kuvia..^^
Kiitos, samoin.
Sataa vettä ja pitäs mennä pyörällä töihin. Toivottavasti se uus poro tällä säällä välkkyy siin portinpieles, ni en aja päälle, ku pyöränlamppu reistailee ( napadynamo).
Mitä tuosta, jos ei voi ottaa kylään. Itse olen sanonut ihan suoraan kaukaa tuleville sukulaisille, että on kiva tavata sitten. Voidaan tavata meillä, tarjoan lounaan tai dinnerin ja rupatellaan. MUTTA
Valitettavasti me ei pidetä lainkaan yövieraista. Siihen on moniakin syitä.
Jos ei tuota halua ymmärtää ei voi mitään.
Naapurilla on vahva taipumus ylilyönteihin selvinpäinkin. On kyhännyt katumuspuuskassaan yön aikana porolle tallin. Hyvä sinänsä, kun se nyt on sateelta suojassa mutta liioittelulta vaikuttaa jouluverhojen ripustaminen tallin ikkunaan. Täytyy käydä purkamassa, sillä nythän minulla on laulavan ja valoja vilkuttavan poron asemasta pihallani ruma tallihökötys, jossa roikkuu mauton tekstiili, eikä poroa edes voi nähdä eikä sen laulua kuulla kunnolla.
Tallin oveen oli teipattu uusin Vartiotornilehden numero. Ovatko ne kurkiauramuodostelmana vaeltavat yhdeksän jehovantodistajaa siis yhä seudulla? Pitänee kiinnittää poroon riistakamera.
Talviunilta heränneet ristomatit voi olla äreitä.