kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Kävin kaupassa hakemassa riisipaketin kun täällä sitä niin kehuttiin, tulee maukasta pöperöä tänään. Ai niin lonkka meni sijoiltaan ja siinä todettiin syöpä. Ihana vauva tuo Niinistö!
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa melkein päivittäin, että aikanaan 70-80-luvun taitteessa myin Joponi naapurin tytölle parillakymmenellä markalla. Voi kun olisin säästänyt sen! Ja senaikaiset keltaiset Hai-saappaat myös.
Oliko sinulla kampa takataskussa ja farkun lahkeet takaa siellä Hai-saappaitten varressa, muttei edestä?
Luin tätä ketjua ja mulla alkoi soida päässä "Mammat Riivaa"- biisi. Letkeä kesärenkutus by Asfalttisoturi.
Korvamato teille, silvuplee.Vierailija kirjoitti:
Kävin kaupassa hakemassa riisipaketin kun täällä sitä niin kehuttiin, tulee maukasta pöperöä tänään. Ai niin lonkka meni sijoiltaan ja siinä todettiin syöpä. Ihana vauva tuo Niinistö!
MInä olen jo varannut sohvalta parhaan paikan kun on ne kruunajaiset.
Mummolassani oli aina kissa ja naapureissakin oli. Harvoilla oli koira. Koiria jotenkin paheksuttiin 70-luvun itäsuomalaisessa maalaismiljöössä. Vai muistanko väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa melkein päivittäin, että aikanaan 70-80-luvun taitteessa myin Joponi naapurin tytölle parillakymmenellä markalla. Voi kun olisin säästänyt sen! Ja senaikaiset keltaiset Hai-saappaat myös.
Oliko sinulla kampa takataskussa ja farkun lahkeet takaa siellä Hai-saappaitten varressa, muttei edestä?
Oli :)
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mieleen, että kulkukoiralaumoja ei ole Suomessa enää ollenkaan. Hyvä juttu tietenkin. Mutta sellaisia oli vielä, kun olin lapsi. Kaikenlaisia malleja ja värejä niissä oli, ei tosin mitään pikkukoiria. Jolkottivat pitkin kyliä ja teitä.
Ei ne kulkukoiria ollut, vaan kylän vapaana pidetyt urokset lähti jahtaamaan kiimasia narttuja. Muistan itsekin noi pelottavat keskenään rähisevät koiralaumat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli herätys 5.15 - päivä oli siitä huolimatta ihan siedettävä kun olen parina aamuna saanut tällä viikolla nukkua vähän pidempään. Toisinaan on sellaisia viikkoja et pitää joka arkipäivä herätä noin aikaisin. Silloin torstait ryydyttää jo tosi pahasti. (En vaan osaa mennä tarpeeks aikaisin nukkumaan.)
Lenkillä en käynyt kun sataa taas. :/ Eilen kävin ja oli ihanaa!
Outo kyllä tuo ap:n juttu. Jos oltais lähempänä joulua vois tosta kohtaamisesta tehdä jonkinlaisen metaforisen tulkinnan.
Mulla 4.30 ja meinasin minäkin myöhästyä töistä (kuten joku muukin kommentoija) kun torkutin ja tuli sit kiire, en ajoissa malttanut mennä nukkumaan. Mut onneks en myöhästynyt kuitenkaan.
No huh, onneks et myöhästynyt! Niin ja hirveen aikaiset herätykset sulla! Kehtaankohan edes kertoa mitä kerran tein kun myöhästyin töistä..? No ehkä tällee anonyymisti voin: jätin leimaamatta kulunvalvonnan. Väitin että olin kyllä tullut normiaikaan mutta vaan unohtanut leimata. On kyllä aika huono omatunto tästä. No, teen sit ehkä sen 5 minuuttia ylimääräistä kikyä vaikka.
No niinpä, joskus vaan myöhästyy vaik yrittäis olla ajoissa. Mun entinen työkaveri sanoi aina että: ei oo iso juttu siihen verrattuna että kun kaatuu niitä laivojakin merellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi kerran melkein kuten ap:lle. Törmäsin juna-asemalla lentokapteeniin, joka halusi maitoa itselleen ja kissalleen. En voinut antaa heille ainoaa tölkkiäni, koska se oli hylaa :(
Et vaan halunnnut! Minä olisin kyllä kapteenille antanut.
Varmasti olisit kapteenille antanut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollu Hai-saappaita, mutta iso kampa oli farkkujen takataskussa. Mua niin harmittaa vieläkin, kun yks poika ois maksanu 50 markkaa mun kammasta enkä myynyt!
Minkähän takia olis niin paljon kammasta maksanut?
Mun on pakko kokeilla että meneekö tää mun viesti jo kuudennelle sivulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, miten hyvä ketju!
Mä kävin siskon luona pyykkäämässä, kun oma kone väsähti tykkänään. Sade ei mua haittaa, lontustin kumppareilla.
Jouluhan se kovasti tunkee, mä oon jo hankkinu muutaman lahjan, kun tullu niin sopivasti vastaan.
Millaset kumpparit sulla on? Mulla oli Risto-Matti Ratiat, olihan ne söpöt mutta repeili liitoksistaan jo kuukauden päästä. Niitä ei saanut edes jesarilla korjailtua.
Hei, mulle kävi ihan sama juttu. Ne ois ollu niin hyvät näin sateisilla ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi kerran melkein kuten ap:lle. Törmäsin juna-asemalla lentokapteeniin, joka halusi maitoa itselleen ja kissalleen. En voinut antaa heille ainoaa tölkkiäni, koska se oli hylaa :(
Varmasti olisit kapteenille antanut!
Niinhän minä sanoinkin. Kyllä kapteenille kannattaa antaa, vaikka olisikin hylaa. Eilasta en ole niin varma, haluaisiko kapteeni Eilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mieleen, että kulkukoiralaumoja ei ole Suomessa enää ollenkaan. Hyvä juttu tietenkin. Mutta sellaisia oli vielä, kun olin lapsi. Kaikenlaisia malleja ja värejä niissä oli, ei tosin mitään pikkukoiria. Jolkottivat pitkin kyliä ja teitä.
Ei ne kulkukoiria ollut, vaan kylän vapaana pidetyt urokset lähti jahtaamaan kiimasia narttuja. Muistan itsekin noi pelottavat keskenään rähisevät koiralaumat.
Mä muistan kans, mut minusta ne ei ollu pelottavia vaik keskenään vähän rähisivätkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missi kirjoitti:
Mullekin aina yrittää tyypit yökylään kun asun lentokentän vieressä
Eipäs nyt vaihdeta aihetta!
Lentokenttien läheisyydessä tulee kyllä aina kaihoisa olo, alkaa toivoa, että voisi lähteä jonnekin seikkailulle, vaikka kanarialle, AI ja uima-allasta 2 vkoa, sitä ei ihminen muuta tartte.
Ai, mulle taas tulee kaihoisa fiilis juna-asemalla tai oikeestaan aina kun nään junan. En tiedä miksi. Ehkä nähnyt liian monta leffaa jossa tyypit vaan hyppää junaan ja suuntaa kohti uusia seikkailuita. Vai onko se seikkailuja?
Mullakin oli iso varrellinen kampa takataskussa. Ei ollut Hai-saappaita eikä merkkkifarkkuja. Oli aika kovaa. Henkisesti.