kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.Joo sellasta se joskus on.
Hirvee sade edelleen. Ärsyttää, ettei pääse ulos koiran kanssa kunnolla, se inhoaa, vihaa, kammoaa sadesäätä.Meidänkään koira ei tykkää sateesta, oikein nostele tassujaan jos maa on märkä ja väittelee lätäköitä.
Sama juttu, ei sateella halua ulos, mutta uida tykkää kyllä.
Meillä sama. Sateessa sitä siis joutuu kiskoon perässään.
Joo, ja yrittää kulkea vähän jossain sateen suojassa vaik puitten alla vaikkei ne auta ja lähtee ekasta mahdollisesta risteyksestä kotiin päin, oikein kiireellä. No, en minäkään kyllä siellä sateessa erityisemmin viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen ottavani permanentin. Kunnon kasarifiilis tulis :)
Älä ota. Meillä vauva pärähti itkuun, kun tulin kotiin kasaripermis päässä ja mies purskahti nauruun:(
Jaa, muttei ole vauvaa eikä miestä.
No mut sittenhän se ei haittaa. Ota vaan.
Mulla on hiilarimorkkis. Ei mitään illallistarpeita kotona, joten keitin kaurapuuroa. Jääkaapissa olisi ollut olutpullokin, mutta hiilaripommi sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen ottavani permanentin. Kunnon kasarifiilis tulis :)
Älä ota. Meillä vauva pärähti itkuun, kun tulin kotiin kasaripermis päässä ja mies purskahti nauruun:(
Muistan, että otin lapsena pehmiksen. Maksoi 50 markkaa.
Mustat hiukset on tosi harvinaiset suomalaisella mutta yhdellä pojalla yliopistolla on oikeesti tosi mustat hiukset ja hirmu vaalee iho! Istuin sen takana luennolla ja en oikeestaa keskittyny luentoon ollenkaa ku ihailin niitä sen hiuksia.... En kestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ikävä tilanne. Mitäs muuta ihmisten päivään?
Vähän aurinkoisempi päivä tänään, mutta joulu se sieltä kovaa vauhtia tulee. Oletko jo lahjoja miettinyt?
Olen miettinyt kyllä, mutta en vielä ostanut :) entäs sinä?
En minäkään, aineettomia lahjoja ajattelin tänä vuonna, vaikka terveiset lähetän mummolle ja omalle äidille haistatan kukkaset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli herätys 5.15 - päivä oli siitä huolimatta ihan siedettävä kun olen parina aamuna saanut tällä viikolla nukkua vähän pidempään. Toisinaan on sellaisia viikkoja et pitää joka arkipäivä herätä noin aikaisin. Silloin torstait ryydyttää jo tosi pahasti. (En vaan osaa mennä tarpeeks aikaisin nukkumaan.)
Lenkillä en käynyt kun sataa taas. :/ Eilen kävin ja oli ihanaa!
Outo kyllä tuo ap:n juttu. Jos oltais lähempänä joulua vois tosta kohtaamisesta tehdä jonkinlaisen metaforisen tulkinnan.
Mulla 4.30 ja meinasin minäkin myöhästyä töistä (kuten joku muukin kommentoija) kun torkutin ja tuli sit kiire, en ajoissa malttanut mennä nukkumaan. Mut onneks en myöhästynyt kuitenkaan.
No huh, onneks et myöhästynyt! Niin ja hirveen aikaiset herätykset sulla! Kehtaankohan edes kertoa mitä kerran tein kun myöhästyin töistä..? No ehkä tällee anonyymisti voin: jätin leimaamatta kulunvalvonnan. Väitin että olin kyllä tullut normiaikaan mutta vaan unohtanut leimata. On kyllä aika huono omatunto tästä. No, teen sit ehkä sen 5 minuuttia ylimääräistä kikyä vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, miten hyvä ketju!
Mä kävin siskon luona pyykkäämässä, kun oma kone väsähti tykkänään. Sade ei mua haittaa, lontustin kumppareilla.
Jouluhan se kovasti tunkee, mä oon jo hankkinu muutaman lahjan, kun tullu niin sopivasti vastaan.
Millaset kumpparit sulla on? Mulla oli Risto-Matti Ratiat, olihan ne söpöt mutta repeili liitoksistaan jo kuukauden päästä. Niitä ei saanut edes jesarilla korjailtua.
Vierailija kirjoitti:
Mustat hiukset on tosi harvinaiset suomalaisella mutta yhdellä pojalla yliopistolla on oikeesti tosi mustat hiukset ja hirmu vaalee iho! Istuin sen takana luennolla ja en oikeestaa keskittyny luentoon ollenkaa ku ihailin niitä sen hiuksia.... En kestä
Mieslumikki! :O
Mulle tuli mieleen, että kulkukoiralaumoja ei ole Suomessa enää ollenkaan. Hyvä juttu tietenkin. Mutta sellaisia oli vielä, kun olin lapsi. Kaikenlaisia malleja ja värejä niissä oli, ei tosin mitään pikkukoiria. Jolkottivat pitkin kyliä ja teitä.
missi kirjoitti:
Mullekin aina yrittää tyypit yökylään kun asun lentokentän vieressä
Eipäs nyt vaihdeta aihetta!
Minäkin meinasin myöhästyä töistä. Ihan iltavuorosta. Uppuoduin lukemaan lehteä. Meinasi tulla hoppu vihermehun valmistuksen kanssa. Tiskasinkin, ettei tiskit odota iltavuoron jälkeen.
Nyt kauppaan etsimään kummitytölle 5-vuotis
onnittelukorttia. Toivottavasti ei tarvitse antaa korteille kauan karuselliä 😉
Mukavaa iltaa kaikille :)
Sataa sataa ropisee
Pili pili pom!
Nallen varpaat palelee
pilipilipompompom
Mutta ruskalehdet on nättei!
Vierailija kirjoitti:
missi kirjoitti:
Mullekin aina yrittää tyypit yökylään kun asun lentokentän vieressä
Eipäs nyt vaihdeta aihetta!
Lentokenttien läheisyydessä tulee kyllä aina kaihoisa olo, alkaa toivoa, että voisi lähteä jonnekin seikkailulle, vaikka kanarialle, AI ja uima-allasta 2 vkoa, sitä ei ihminen muuta tartte.
Mulle kävi kerran melkein kuten ap:lle. Törmäsin juna-asemalla lentokapteeniin, joka halusi maitoa itselleen ja kissalleen. En voinut antaa heille ainoaa tölkkiäni, koska se oli hylaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli herätys 5.15 - päivä oli siitä huolimatta ihan siedettävä kun olen parina aamuna saanut tällä viikolla nukkua vähän pidempään. Toisinaan on sellaisia viikkoja et pitää joka arkipäivä herätä noin aikaisin. Silloin torstait ryydyttää jo tosi pahasti. (En vaan osaa mennä tarpeeks aikaisin nukkumaan.)
Lenkillä en käynyt kun sataa taas. :/ Eilen kävin ja oli ihanaa!
Outo kyllä tuo ap:n juttu. Jos oltais lähempänä joulua vois tosta kohtaamisesta tehdä jonkinlaisen metaforisen tulkinnan.
Mulla 4.30 ja meinasin minäkin myöhästyä töistä (kuten joku muukin kommentoija) kun torkutin ja tuli sit kiire, en ajoissa malttanut mennä nukkumaan. Mut onneks en myöhästynyt kuitenkaan.
Mulla on loma. Heräsin 13.15. Aloin nukkumaan kun mies lähti töihin. Nyt pakko alkaa kääntää rytmiä normaaliin. Kissakin on sekaisin, ei tajua onko yö vai päivä :D.
Voi ei, kissa parka :)
Mun koira tykkää just yöllä syödä, se on sen tapa herätä yöllä syömään jotain, ja joskus naurattaa kun herään siihen puruluun jyrsimiseen tai kuivaruuan rouskutteluun, se yöllä kuulostaa kovalta ääneltä kun muuten on hiljaista, mut ei mun unia häiritse, nukahdan uudelleen kun oon tottunut jo siihen sen yösyöpöttelyyn.
Monesti illalla nukahdan kun kuuntelen koiran kuorsausta.
Mua harmittaa melkein päivittäin, että aikanaan 70-80-luvun taitteessa myin Joponi naapurin tytölle parillakymmenellä markalla. Voi kun olisin säästänyt sen! Ja senaikaiset keltaiset Hai-saappaat myös.
Se on hyvä, mutta älä pelästytä naapuria.