Lapseton sisko haluaa koko ajan "auttaa
Sitten kun lopulta pyydän jotain, tekee ihan jotain päättömiä. Viimeksi halusi "auttaa" käymällä ostamassa lapselle talvikengät. Selitin tarkkaan mitä niissä pitää olla, millainen varren suu, mitä matskua, mihin käyttötarkoitukseen jne.
Osti liian pienet muoviset vilkkuvat kengät, koska "nää oli niin hauskat".
Lahjat on myös aina samanlaisia. Joku älytöntä mekkalaa pitävä iso muovinen kapistus, josta ei saa ääntä pois. "Ei sitten tartte teidän vanhempienkaan turhia nukkua, heko, heko. Tää oli niin hauska.".
Jos tulee kotiin, liimailee kynsilakalla askartelua puiseen lakattuun etuoveen ja sotkee lasten rytmin täysin. "Ei kai se niin tarkkaa ole?"
Argh.
Kommentit (235)
Ja viimeksi tunki PÄIVÄKODIN pihaan leikkimään. "Ai eiks tää ookaan leikkipuisto, kun täällä on noita leikkivälineitä? No, ihan sama."
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai hurjaa.
Ärsyttää.
Nyt pitää sitten kiikuttaa ne liian pienet muovikengät itkevän lapsen kanssa takaisin... tu tuu melkein että tekee tahallaan. Minä saan aina olla se ilonpilaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hurjaa.
Ärsyttää.
Nyt pitää sitten kiikuttaa ne liian pienet muovikengät itkevän lapsen kanssa takaisin... tu tuu melkein että tekee tahallaan. Minä saan aina olla se ilonpilaaja.
Ymmärrän, että liian pienet kengät ärsyttää. Mutta eikö lapsella saa olla myös ne yhdet hauskat kengät, josta lapsi tykkää kovasti? Vaikka kauppakäyttöön, jos eivöt muualle sovellu. Meille myös lapsille siskoni ostaa tuollaisia lapsen näkökulmasta ihania, mutta muuten ns. "Turhia" vaatteita ym. Me vanhemmat sitten ostamme ne tarpeelliset, näin pysymme kaikki tyytyväisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hurjaa.
Ärsyttää.
Ymmärrän, että liian pienet kengät ärsyttää. Mutta eikö lapsella saa olla myös ne yhdet hauskat kengät, josta lapsi tykkää kovasti? Vaikka kauppakäyttöön, jos eivöt muualle sovellu. Meille myös lapsille siskoni ostaa tuollaisia lapsen näkökulmasta ihania, mutta muuten ns. "Turhia" vaatteita ym. Me vanhemmat sitten ostamme ne tarpeelliset, näin pysymme kaikki tyytyväisinä.
Ne on liian pienet. Ja hänellä on jo kauppakengät.
Eikä voi koko ajan ensin luvata tehdä jotain, sitten tehdä jotain ihan muuta ja hekottaa päälle.
Enkä tykkää siitä, että minä olen aina sitten se joka joutuu itkettämään lapsia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hurjaa.
Ärsyttää.
Olen osittain samaa mieltä. Silloin on ärsytys ymmärrettävää (joskaan ei kovin hyödyllistä) jos kenkien ostamisesta on tehty numero, "täti kyllä ostaa kengät" ja pyydetty ja saatu lapsen vanhemmilta mielipide millaiset olisivat hyvät ja järkevät kengät (ei rahatilanne ole este). Sitten tullaan joittenkin aivan toisenlaisten kenkien kanssa, kun ne oli niin kivat. Jos lapsen vanhempi ei esimerkiksi ole kovin varoissaan ja on ollut kiitollinen, että saa apua hyvien kenkien muodossa, eivät ne vilkkuvat liian pienet ole silloin kaikkein hauskin juttu.
1
Eikö ne kengät voi vaihtaa isompiin, niin ongelma on ratkaistu. Ei kai niistä muuten haittaa ole? Ostakaa itse ne talvikengät.
No onko se nyt niin kauhea kriisi, jos kengät oli väärän kokoiset. Olisit pyytänyt, että siskosi käy vaihtamassa ne oikean kokoisiin. Minä olen myös lapseton täti ja haluan siskonpoikani kanssa hullutella ja ostaa hölmöjäkin lahjoja. Koen, että se on minun 'oikeus' ja varmasti lapsellekkin jää minusta mukavammat muistot. Sinä vanhempana olet se, joka ostaa ne järkevät ja tarpeelliset vaatteet. Ole kiitollinen, että lapsellasi on muitakin aikuisia ympärillä, jotka ovat valmiita heittäytymään leikkeihin lapsen kanssa. Kuulostat vähän takakireältä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne kengät voi vaihtaa isompiin, niin ongelma on ratkaistu. Ei kai niistä muuten haittaa ole? Ostakaa itse ne talvikengät.
Kun ei lapsi tarvitse muovikenkiä. Tarvitsee talvikengät. Ja ne muovikengät ostettiin niillä rahoilla, jotka annoin talvikenkien ostoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No onko se nyt niin kauhea kriisi, jos kengät oli väärän kokoiset. Olisit pyytänyt, että siskosi käy vaihtamassa ne oikean kokoisiin. Minä olen myös lapseton täti ja haluan siskonpoikani kanssa hullutella ja ostaa hölmöjäkin lahjoja. Koen, että se on minun 'oikeus' ja varmasti lapsellekkin jää minusta mukavammat muistot. Sinä vanhempana olet se, joka ostaa ne järkevät ja tarpeelliset vaatteet. Ole kiitollinen, että lapsellasi on muitakin aikuisia ympärillä, jotka ovat valmiita heittäytymään leikkeihin lapsen kanssa. Kuulostat vähän takakireältä.
Jep, jep. Ei ne olleet lahja, vaan minä annoin rahat.
Miten tuo siskosi lapsettomuus liittyy tähän?
Ai sinä siis kuitenkin itse maksoit ne kengät, "apu" oli vain ostoksilla käymistä? Tämä olisi kannattanut mainita kyllä ihan alussa. Ei tullut mieleenkään, että tästä olisi kyse.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, ettei hänellä näytä olevan mitään tajua lasten kasvattamisesta. Menehän muualle myötäloukkaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, jep. Ei ne olleet lahja, vaan minä annoin rahat.
Jos ja kun tunnet siskosi, miksi ihmeessä et käynyt itse ostamassa kenkiä.
Kuinka vaikea se on sanoa sille siskolle ei käy? Mitä sitten jos loukkaantuu. Pitää aikuisen ihmisen tajuta että ei voi toimia toisen lapsien kanssa miten sattuu.
Sano siskollesi, että hän on surkea täti. Et halua olla enää missään tekemisissä eikä hän saa tavata lastasi enää koskaan. Hän on täydellisen huono ihminen.
Ei osaa edes oikeita kenkiä ostaa. huh.
Ensinnäkin ne muoviset vilkkukengät maksaa hädintuskin 15e ja eikö lapsella saa olla mitään kivaa??
Vierailija kirjoitti:
Olennainen tieto, mikä osaltaan selittää ajattelemattomuutta kun omaa kokemusta ei ole.
Ymmärrän, että ärsyttää. :D