Kun ex ei jätä rauhaan.
Lyhyestä suhteesta on kulunut jo kohta lähemmäs vuosi. Paljastui omistushaluiseksi kontrollifriikiksi. Halusi muuttaa minut muottiinsa sopivaksi painostamalla. En suostunut ja jätin hänet. Nyt kuitenkin aina välillä lähettää viestiä, "mitä kuuluu?", "kaikki ok?" jne. En ole ollut häneen missään yhteydessä, mutta näemmä on sen verran pirullinen luonne, että on pakko muistuttaa olemassa olossaan. Tietäen hyvin, etten halua kuulla hänestä yhtään mitään.
Mikähän painajainen parisuhteesta olisi kehittynyt, jos en olisi reagoinut heti? Muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (71)
Onhan noita tavallisiakin exiä, jotka lähettävät jonkun "panettaa/tekee mieli" viestejä yöhuppelissa, vaikka tietää toisen olevan uudessa suhteessa. Osaa kyllä pyytää sitten selvin päin anteeksi tahdittomuutta.
Yksi creepy tyyppi onnittelee syntymäpäivänä. Miehet yleensä eivät muista, ellei muistuteta. Muistuttaa omastaan vielä viesteillä, vaikka oltiin yhdessä joskus ties milloin ja aika lyhyen aikaa. "Mikset onnitellut?" Ei olla missään tekemisissä.
Lähestymiskielto on tehty psykoille, jotka pyyhkivät sillä lähinnä takapuolensa. Pitäisi olla järeämmät koppikonstit.
Jepulis, Tinderissä pitäisi ehdottomasti olla prepaid-numerolla ja ainakin osittain väärällä nimellä/profiililla ellei nimi ole jotenkin tosi yleinen. Kotiinsa ei pitäisi kutsua eikä muutenkaan paljastaa elämästään liikoja. Muutenkin ihmiset ovat kauhean luottavaisia ettei tuollainen hullu nyt omalle kohdalle osu, kyllä voi osua. Puhelinnumeroaan on turha muuttaa salaiseksi sen jälkeen kun psyko on sen jo saanut. Facebook-profiili kuvineen päivineen pitää hävittää ja toivoa että tyyppi ei ole pistänyt mieleensä julkisena ollutta kaverilistaasi, jonka perusteella saattaa löytää salanimellä tekemäsi uuden profiilin ym.
Kahjoja, jotka eivät ymmärrä mitä ei tarkoittaa, on oikeasti olemassa ja he voivat olla vaarallisiakin. On todella ahterista oikeasti muuttaa näitä ihmisiä karkuun ja salata yhteystietonsa auton rekkareita myöten.
Kertokaa vain näitä tarinoita, niin oppivat toisetkin tytöt välttelemään ongelmia. Onhan sitten myös näitä naisettomia haahuilijapoikia, jotka kerääntyvät kimppaan ja stalkkaavat joitakuita naisia. Pervorinkejä, joissa jaetaan r-matskua. Jos Suomessa on ennen ollut oikeita miehiä, niin koettakaapa löytää nyt.
Olihan Poliisien kotihälytyksessä se yksi mies, joka oli tullut murhaamaan naisen ensitreffeillä. Sitten on nämä Michael Penttilät ja muut. Ulkomaalaiset oma lukunsa vrt. lenkkeilijätyttö, kun et haluakaan seurustella enää.
Kuka googlasi minut -palvelu. Joskus kun on käynyt treffeillä, on sanottu, ettei löytänyt samannimistä oikeaa (yleinen nimi) somesta. Kaikki linkedinit katsotaan. Yritetään varmistaa tausta, ettei toinen ole ihan hullu.
Treffiskene on muuttunut todella paljon siitä, kun itse oli nuori. Silloin luotettiin enemmän toisiin ja rehellisyyteen. Nykyisin pitää olla erittäin varpaillaan. Nuo ma-tutkin kun tännen tulivat, niin osasivat heti lykätä vaimonhakuilmoitusta tinderiin, kansalaisuuden toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa vain näitä tarinoita, niin oppivat toisetkin tytöt välttelemään ongelmia. Onhan sitten myös näitä naisettomia haahuilijapoikia, jotka kerääntyvät kimppaan ja stalkkaavat joitakuita naisia. Pervorinkejä, joissa jaetaan r-matskua. Jos Suomessa on ennen ollut oikeita miehiä, niin koettakaapa löytää nyt.
jotka kerääntyvät kimppaan ja stalkkaavat joitakuita naisia <---- WAT?? Mistä tiedät tämän?
Luulin itseäni vainoharhaseksi kun erään tapailu jutun päättämisen jälkeen alkoi noita hänen kavereita näkyä sattumalta mun kotipihan vieressä, kaupungilla jne.. ja asun paikassa jonne ei ihan noin vain eksy. No toivottavasti olen vain vainoharhainen. Tosin elän aika tylsää elämää, että jos se jotakin kiinnostaa niin katsokoot, mutta karmivaa silti.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyestä suhteesta on kulunut jo kohta lähemmäs vuosi. Paljastui omistushaluiseksi kontrollifriikiksi. Halusi muuttaa minut muottiinsa sopivaksi painostamalla. En suostunut ja jätin hänet. Nyt kuitenkin aina välillä lähettää viestiä, "mitä kuuluu?", "kaikki ok?" jne. En ole ollut häneen missään yhteydessä, mutta näemmä on sen verran pirullinen luonne, että on pakko muistuttaa olemassa olossaan. Tietäen hyvin, etten halua kuulla hänestä yhtään mitään.
Mikähän painajainen parisuhteesta olisi kehittynyt, jos en olisi reagoinut heti? Muilla samoja kokemuksia?
Numero vaihtoon, uusi salaiseksi jo siinä vaiheessa kun sitä operaattorilta ottaa. Sen jälkeen katsot ettet luovuta uutta numeroa ihmisille jotka voivat sen exälle luovuttaa. Omalla kohdalla häiriköstä eroon pääsy vaati 2 numeronvaihtoa ja tiukkasanaisen ultimaatumin yhteisille tutuille tyylin "jos joudun vaihtamaan numeroni siksi että sinä olet sen eteenpäin jakanut, et enää sitä uutta numeroa mistään syystä saa".
Vierailija kirjoitti:
Kuka googlasi minut -palvelu. Joskus kun on käynyt treffeillä, on sanottu, ettei löytänyt samannimistä oikeaa (yleinen nimi) somesta. Kaikki linkedinit katsotaan. Yritetään varmistaa tausta, ettei toinen ole ihan hullu.
Treffiskene on muuttunut todella paljon siitä, kun itse oli nuori. Silloin luotettiin enemmän toisiin ja rehellisyyteen. Nykyisin pitää olla erittäin varpaillaan. Nuo ma-tutkin kun tännen tulivat, niin osasivat heti lykätä vaimonhakuilmoitusta tinderiin, kansalaisuuden toivossa.
Tämä on ihan hyvä syy siihen ettei mulla ole mitään julkista profiilia missään palvelussa.
Osa noista tyypeistä tosiaan yrittää käydä läpi tietämänsä kaveripiirisi ja sukulaisesi. Pahimmassa tapauksessa alkavat piinata heitä ja perheitäänkin, koska pistit hulluun välit poikki. Syystä selkeästi. Eli olkaahan varovaisia niiden treffikuvioidenne kanssa. Tuttavien ja sukulaisten nimiä tai asuinpaikkoja ei pidä missään nimessä kertoa, vaikka mukavasti lasillisen ääressä juttelisitte. Aina epämääräistä vastausta. Saa jopa valehdella ja johtaa harhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hyvä syy siihen ettei mulla ole mitään julkista profiilia missään palvelussa.
Olen jatkuvasti ihmeissäni, miten ihmiset luottavat näihin profiileihin ja julkiseen mediaan. Nehän antavat aseet tavallaan kenelle tahansa käyttöön. Oli miten suljettu profiili tahansa, niin siellä se on netissä hakkeroitavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jatkuvasti ihmeissäni, miten ihmiset luottavat näihin profiileihin ja julkiseen mediaan. Nehän antavat aseet tavallaan kenelle tahansa käyttöön. Oli miten suljettu profiili tahansa, niin siellä se on netissä hakkeroitavissa.
Samaa ihmetellyt, on lapset, työpaikat, kaverit, suku ja jopa asuinpaikka selkeästi näkyvillä esim instassa. On kyllä some häivyttänyt sellaisen järkevän itsesuojeluvaiston että mitä kannattaa jakaa. Jos esim tinderiä miettii, niin moni tosiaan sielläkin linkittää suoraan avoimeen instaprofiiliin tai snappiin, on vain ajankysymys kun jotakin sattuu. Ennen oli toki myös näitä puskassa vaanijoita ja stalkkereita, mutta nyt on heille tehty kyllä hyvin helpoksi stalkata ja jopa pahempaa.
Pukeudu siihen harmaaseen pukuun ja leikkaa hiuksesi lyhyemmiksi.
Mulla oli tällainen exä. Neljä vuotta piinasi mua eron jälkeen. Ei ego kestänyt sitä että minä jätin. Tänä keväänä loppui viimein kun löysi uuden naisen. Sillä on helvetti edessä sillä uudella 😔
Tuo on ikävintä, kun toivoo, että löytää uuden piinattavan kohteen. Samalla kun ei toivo kenellekään samaa kohtaloa. On vain niin väsynyt siihen vainoamiseen.
Mitä jos pitäisi tehdä rikosilmoitus? Siitä menee vastapuolelle sitten ilmoitus. Tietää ihmisen luonteen. Saisi lisää ongelmia paljon lisää niskaan siitä. Myös lähipiiri. Kun toinen ei yksinkertaisesti kulje niin sanotusti täysillä valoilla. Osasi ensin käyttäytyä normaalisti. Noita on paljon.
James Stewart - Vertigo kirjoitti:
Pukeudu siihen harmaaseen pukuun ja leikkaa hiuksesi lyhyemmiksi.
Turha ajatus edes mielikuvissa. Ei auta noiden sairaiden kanssa. Ihan sama, vaikka näyttäisit merimursulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt, on lapset, työpaikat, kaverit, suku ja jopa asuinpaikka selkeästi näkyvillä esim instassa. On kyllä some häivyttänyt sellaisen järkevän itsesuojeluvaiston että mitä kannattaa jakaa. Jos esim tinderiä miettii, niin moni tosiaan sielläkin linkittää suoraan avoimeen instaprofiiliin tai snappiin, on vain ajankysymys kun jotakin sattuu. Ennen oli toki myös näitä puskassa vaanijoita ja stalkkereita, mutta nyt on heille tehty kyllä hyvin helpoksi stalkata ja jopa pahempaa.
Tämä. Kun ei riitä, että itsestään jaetaan tietoa, vaan muistakin. Yksi tuttu esimerkiksi oli laittanut heti Facebookiin nimeni ja missä tavattiin, mitä tehtiin. Piti kai näyttää muille, että on kavereita. Pidin aika tiukan puhuttelun, etten halua tuollaisia tietoja kaikkien nähtäville.
Myös jotkut (etenkään miehet) eivät ymmärrä, että ne "Moi mitä kuuluu? ;)" ja "Ikävä <\3" viestit voidaan kokea myös häirintänä. Etenkin kun seurustelee. Ei todellakaan ole itsetuntoa pönkittävää, että joku roikkuu perässä ja selvittää kaikki asiasi ja häiriköi yöllisillä viesteillään. Se ei ole normaalia, vaan karmivaa.
Normaalia on että siirtyy elämässään eteenpäin.