Kun ex ei jätä rauhaan.
Lyhyestä suhteesta on kulunut jo kohta lähemmäs vuosi. Paljastui omistushaluiseksi kontrollifriikiksi. Halusi muuttaa minut muottiinsa sopivaksi painostamalla. En suostunut ja jätin hänet. Nyt kuitenkin aina välillä lähettää viestiä, "mitä kuuluu?", "kaikki ok?" jne. En ole ollut häneen missään yhteydessä, mutta näemmä on sen verran pirullinen luonne, että on pakko muistuttaa olemassa olossaan. Tietäen hyvin, etten halua kuulla hänestä yhtään mitään.
Mikähän painajainen parisuhteesta olisi kehittynyt, jos en olisi reagoinut heti? Muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (71)
Miehillä on vissiin aika yleistäkin tuo! Sekä minulla että kaveripiirin naisilla on kokemusta siitä että jatkuvasti joku exä pommittaa "Mitä kuuluu?" "Ikävä." "Mikä meille tuli?" -tyylin viestejä. Ei oo kivaa, varsinkin jos on uudessa parisuhteessa. Eikö vain voi antaa olla? Erään exän kohdalla (muuttui jo lähes vainoamiseksi) sitten lopulta vaihdoin puhelinnumeroni että saan olla rauhassa! Hän alkoi lähetellä nimettömiä viestejä myöskin prepaid-liittymästä, mutta tunnistin toki kirjoitustyylistä kuka viestien takana on. Niissä herjattiin nykyistä puolisoani ja hän vei asiaa jo eteenpäin poliisille, mutta sain kuitenkin hänet luopumaan jutusta. Parempi antaa vain hullujen olla. :(
22 vielä: Sanoin kyllä exälle että mua ei kiinnosta, mutta jatkoi vain. No, keksi sitten jatkaa sähköpostitse viestittelyä, vaihdoin sitten senkin kun ei puhetta usko (enkä vastannut hänen viesteihinsä)! Onkohan s.posteissa joku tapa estää ei-toivotut viestittelijät?
Kokeillaan tosiaan pitkienkin taukojen jälkeen kepillä jäätä. Siitä sitä vasta pillastutaan, kun on uusi mies kuvioissa. Onhan noista syistä sitten pariskuntia tapettukin.
Tietäisikin valmiiksi jo, että tuosta ihmisestä tulee riesa, kuppa ja paise. Älä edes puhu sille. Kaikista sekopäisimmät kuvittelevat suhteen, mitä ei koskaan ollutkaan.
Kyllä. Kaikki keinot käytetään. Stalkataan netissä ja joskus jopa livenä. Pakonomaisesti seurataan, mitä se toinen tekee. Onko viestejä somessa? Kuvia? Puhelin, posti, sukulaiset, kaverit, kaikkia häiritään. Silläkö luulee herättävänsä erityistä vetovoimaa?
"Tule käymään, olen kotona." -viestit. Noinkohan sitä pääsisi elossa poistumaan paikalta, jos edes puolta sekuntia harkitsisi? Ei kiitos!
Häiriintynyttä naista pukkaa perään räksyttämään sosiaalittomuuttaan, valvontakamerassa kyllä kuuluu naikkosen järkyttävä häirintäalttius. Mies tulee rauhassa asiakkaaksi mutta "nuorison" nuppi ei pysy millään aisoissa.
Jossain paikassa henkilökunnalle tuli paniikki yrittää poistaa omaa häirintäänsä.
Positiivista että eräässä kustannuspaikassa vartija oma-aloitteisesti meni suoraan sanomaan henkilökunnalle, naikkoselle "pitääkö sitä sitä menmä huutelemaan asiakkaille"
No, toimitusjohtajalle meni valitus/reklamaatio eikä suinkaan lähiesimiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Kokeillaan tosiaan pitkienkin taukojen jälkeen kepillä jäätä. Siitä sitä vasta pillastutaan, kun on uusi mies kuvioissa. Onhan noista syistä sitten pariskuntia tapettukin.
Tietäisikin valmiiksi jo, että tuosta ihmisestä tulee riesa, kuppa ja paise. Älä edes puhu sille. Kaikista sekopäisimmät kuvittelevat suhteen, mitä ei koskaan ollutkaan.
No tämä, tapailtiin muutaman kerran yhden miehen kanssa, tuli outo intuitio hänestä sattui tietämään missä menen vaikka en ollut kertonut ja muutaman kerran työpaikan läheisyydessä näin hänet siellä, vaikkei hänen siellä pitänyt olla. Katkaisin jutun, niin hän kyllä viesteillä kuukauden- kahden välein silti itsestään muistuttaa ja sillon kun katkaisin jutun, tein kyllä hyvin selväksi että jatkoa ei tule, miten joku viitsi jäädä tuolleen roikkumaan?
Kun virkatietä tulee vahvistusta perässä hilluvasta ja häiriköivästä naikkosesta joka ei ole edes mikään exä, niin pikkutyttöjen ja -poikien kannattaa olla ärsyttää itselleen ongelmia.
Tässä itse pelkää, että mitä jos ex taas tauon jälkeen aktivoiduttuaan jatkaa tuota vielä ties kuinka kauan? Vuosia? Vuosikymmeniä? Jos on sairas luonne ja saa nautintoa tuosta, niin tuskin lopettaa. Poliisi on yleensä voimaton noiden käytännön puuhastelulle. Mitä jos saa tietää, että on mennyt naimisiin ja lapsia?
Itsellä tuollainen stalkkeroiva ex halusi aina tietää, mitä teen, missä liikun ja kenen kanssa olen tekemisissä? Yritti vakoilla puhelinta ja tietokonetta. Onneksi ei osannut riittävän hyvin. Tämä välittömästi lyhyen suhteen alussa. Välit olisi pitänyt katkaista sukulaisiinkin, jotta olisin ollut täysin hänen armoillaan. Lähdin heti, mutta tuo perään roikkuminen jäi.
Nyt kun älypuhelimilla on jotenkin in lähetellä puolin ja toisin puolialastomia kuvia, niin varovaisuutta todellakin, ystävän ex alkoi kiristää näillä kuvilla häntä. Poliisi juttuhan siitä tuli, onneksi ystävä ei antanut periksi, sanoi että mielummin kuvat jakoon kuin antaa periksi sille mulk...! Mutta naiset jos tekee mieli lähettää kuvia toiselle, niin ottakaa edes sellaisia kuvia josta teitä ei tunnisteta, se tällä hetkellä ihana haniböö saattaa myöhemmin muuttua katkeraksi ja mustasukkaiseksi ja alkaa kiristämään teitä kuvilla tai vain kostoksi laittaa kuvat nettiin!
Tuttua on. Milloin kiukutellaan, uhkaillaan, haukutaan, haetaan säälipisteitä, vihjaillaan omasta uudesta kumppanista (jotta pakeneva ex tulisi mustasukkaiseksi!), tai kehutaan viesteissä. Ihan skitson hommaa. Kaikkea yritetään jakomielisellä tavalla.
IKINÄ ei pidä ottaa mitään alastonkuvia kumppanille. Ovat monesti vuosienkin jälkeen exiä. Tai jos ottaa, varautuu siihen jo kättelyssä, että ne ovat sitten maailmalla. Sillä ajatuksella. Voi vaikuttaa jopa johonkin tulevaan työpaikkaan negatiivisesti. Pitää ajatella nenäänsä pidemmälle.
Sitten ovat nämä nykyiset "nappikamerat" erikseen, missä ei tiedä edes tulevansa kuvatuksi. Tai kaverit kuvaavat, kun olet jurrissa.
Kammoksun noita ensitreffit alttarilla ohjelia monestakin syystä. Yksi on kuitenkin se, kun mies suurin piirtein heti kosi ihan tosissaan. Nosti kyllä karvat pystyyn. Siitä tulikin sitten tuollainen pitkäaikainen stalkkaaja. Jatkaa varmaan edelleen kulisseissa.
Vierailija kirjoitti:
Älä selitä kirjoitti:
Just... Jos todella haluaisit hänestä eroon, olisit vaihtanut numerosi. Ja muuttanut jonnekin toiseen kämppään ettei voi kotiovellesi tulla.
Tuollaisen takia minun pitäisi muuttaa elämääni? Tuo on oikeasti ajatuksesi? Omistusasuntoa ja työpaikkaa ei niin vaan vaihdeta. Odota kun osuu omalle kohdalle. Esittävät ensin normaalia.
On osunut ja muutin koko elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä selitä kirjoitti:
Just... Jos todella haluaisit hänestä eroon, olisit vaihtanut numerosi. Ja muuttanut jonnekin toiseen kämppään ettei voi kotiovellesi tulla.
Tuollaisen takia minun pitäisi muuttaa elämääni? Tuo on oikeasti ajatuksesi? Omistusasuntoa ja työpaikkaa ei niin vaan vaihdeta. Odota kun osuu omalle kohdalle. Esittävät ensin normaalia.
On osunut ja muutin koko elämäni.
Kyllä nuo exät halutessaan löytävät, mikäli missioksi ottavat. Yhden tutun lapsineen muuttamista paikkakunnalta toiselle jatkuvasti vainoavan exän vuoksi olen seurannut. Siinä vaiheessa voisi tulla mieleen jo istua ensikertalaisena linnatuomio. Saisi elää rauhassa sen jälkeen.
Näitähän riittää. Yhden kanssa tapailin ehkä kuukauden viime vuoden kesällä. Edelleen lähettää viestejä. Tai lähetti, nyt en tiedä jatkaako yhä kun estin numeron ja merkkasin sähköpostiosoitteensa roskapostiksi. Joten viestit eivät edes tule minulle asti. Siinähän pommittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä, tapailtiin muutaman kerran yhden miehen kanssa, tuli outo intuitio hänestä sattui tietämään missä menen vaikka en ollut kertonut ja muutaman kerran työpaikan läheisyydessä näin hänet siellä, vaikkei hänen siellä pitänyt olla. Katkaisin jutun, niin hän kyllä viesteillä kuukauden- kahden välein silti itsestään muistuttaa ja sillon kun katkaisin jutun, tein kyllä hyvin selväksi että jatkoa ei tule, miten joku viitsi jäädä tuolleen roikkumaan?
Minulla aktivoitui tällainen ex, kun siirryin paikkaan, mistä hän ei varmuudella minua löydä. Huolestui varmaan, kun ei saa kontrolloida, mitä teen ja missä menen. Viestiä tulee tiheään tahtiin, mihin en tietenkään vastaa.
Eipä ihme, että trollipoikaan kolahti...
Säälittävintä noiden kanssa on ne eri keinot, millä ruinaavat yhteydenottoa. Eivät suostu uskomaan, että toinen jatkoi elämäänsä tahollaan jo aikoja sitten.