Miksi joillain on jo 30-vuotiaana syvät uurteet kasvoissa, kun toisilla ei ole lainkaan ryppyjä?
Kommentit (49)
Auringon välttäminen on todella tärkeää.
Ryppyisillä kolmekymppisillä on taustalla aurinkovauriot, tupakointi, valvominen, stressi. Ja uskon, että ihonhoito vaikuttaa jonkin verran myös. Geeneillä on vaikutusta myös. Itselläni on 35-vuotiaana voimakkaat nasolabiiaalijuonteet. Tulleet varmaan voimakkaasta hymyilystä, mutta myös kasvojen rakenteesta, äidilläni on ihan samanlaiset. Noin muuten minulla ei pahemmin ryppyjä olekaan. Vältän aurinkoa enkä polta ja käytän joka päivä kasvovoiteita.
Meillä oli lukiossa tyttö, joka näytti kolmekymppiseltä. Ihan on geeneistä kiinni.
Geenit, ravinto, liikunta, aurinko?, uni?
Ja kun puhut syvistä rypyistä, niin ehkäpä ihon paksuus vaikeuttaa siihen syvyyteen. Mulla on naiseksi paksu iho, ja kulmien välinen ryppy on enemmänkin sellainen "monttu" kuin ryppy. Kun joidenkin naisten silkkimäisen ohuessa ihossa on vain sellaisia kapeita "lankamaisia" ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Aurinko, rööki, geenit.
LIsäisin listaan jotkut ilmeet, esim. otsan rypistely. Kun ei käytä aurinkolaseja, tai jos silmälasit on huonot.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lukiossa tyttö, joka näytti kolmekymppiseltä. Ihan on geeneistä kiinni.
Alkaako nimi K:lla?
Alkoholin käyttö vaikuttaa myös paljon, ei pelkästään tupakointi. Alkoholin litkiminen kuivattaa elimistöä ja sitä myötä myös ihoa.
Kolmekymppisillä ilmeily on suurin syy. Syviä otsajuonteita näkee jo 25-vuotiailla. Nelikymppisillä alkaa geenit ja elämäntavat näkymään selkeämmin.
Rööki maistuu! Alkoholilla saa myös naaman hyvään kuosiin :D
Minä olen paljonkin vielä vanhempi ja yksi ainoa ryppy joka on ollut 20v lähtien. Mutta on salaisuus miten on näin ilman yhtään lääkäriä tai muuta.
Kaikki ei halua tai ei ole varaa käyttää botoxia.
Oon itse huomannut, että ne, jotka näyttävät esim. yläasteiässä kypsiltä, ovat usein jo 30-vuotiaina melkoisia setiä ja tätejä.
Vierailija kirjoitti:
Oon itse huomannut, että ne, jotka näyttävät esim. yläasteiässä kypsiltä, ovat usein jo 30-vuotiaina melkoisia setiä ja tätejä.
Nyt ollaan sukupuolineureja ei enää noita
Sanoisin että geenit, minulla on ohut ja kuiva iho, olen ryppyisempi kuin ikätoverit. Elämäntavat varsin terveet.
Mä oon mies 36v eikä rypyn ryppyä naamassa:) tosin yläasteella jo näytin muita nuoremmalta.
Mä olen 46v mies eikä rypyn ryppyä. Aina mua luullaan paljon nuoremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 46v mies eikä rypyn ryppyä. Aina mua luullaan paljon nuoremmaksi.
Kyllä se ikääntyminen silti aina jollain tavoin muuttaa ulkonäköä, en esim. ole koskaan tavannut yhtäkään nelikymppistä ihmistä, jota voisi ihan rehellisesti luulla esim. 17-vuotiaaksi.
Ei minullakaan ole yhtään varsinaisesti näkyvää ryppyä, mutta eipä minua silti yleensä kukaan luule nuoremmaksi tai vanhemmaksi kuin oikeasti olen.
Ne elämäntavat ja geenit.