Koska nainen pettää todennäköisimmin?
Mikä on se tilanne, elämänvaihe tai paikka ja miten sen huomaa?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
En voi vastata kuin omasta puolestani. Mä saattaisin sortua uskottomuuteen esimerkiksi silloin, jos jokin yleensä parisuhteessa täyttyvä tarve jäisi suhteessani täyttymättä: läheisyys/yhteenkuuluvuus, jos seksiä ei olisi tai se olisi muuttunut ajan saatossa sellaiseksi, jossa minua ja tarpeitani ei huomioitaisi, jos miehestäni tulisi ilkeä ja epäkunnioittava, tai jos miehen prioriteetit olisi pysyvästi jossain muualla kuin parisuhteessamme. Saattaisin myös pettää, jos puntaroisin eroa vakavissani tai jos olisin jo tehnyt eropäätöksen, eli suomeksi: jos henkinen yhteys olisi jo katkennut.
Elin tällaisessa suhteessa yli kaksi vuotta, pettämättä, vaikka olen melkoisen seksuaalinen nainen. Tosin viimeiset kuukaudet oli jo sellaisia että olisin mennyt jos olisi sopiva tyyppi tullut kohdalle. Sitten suhde onneksi tuli päätökseensä ja sen jälkeen olenkin saanut paljon ja laatua :)
Vierailija kirjoitti:
Mitään yleistä en osaa sanoa, mutta tässä syitä, joiden takia mun ystävät ovat pettäneet.
1. Mies oli sellainen töksäyttelijä, tykkäsi myös saattaa vaimonsa noloihin tilanteisiin vieraiden seurassa, oli välinpitämätön ja aina sellainen takakireä. Vaimo on oikeasti varmaan yksi maailman ihanimmista ihmisistä, todellä lämminsydäminen, mukava, ystävällinen, ymmärtäväinen ja no...kaikkea hyvää mitä ihmisessä voi olla. Kun hän tapasi harrastuksensa parissa ihanan miehen, se oli menoa. Ero tuli miehestä ja tämän uuden kanssa ovat olleet onnellisesti yhdessä jo vuosia. Exällä on thaimaalainen vaimo, joka ei osaa sanaakaan suomea eikä englantia, suoraan viidakosta. Ja onkin varmaan ainoa, joka tuon miehen kanssa voi tulla toimeen.
2. Keski-ikäinen perheenäiti hullaantui itseään reilusti nuorempaan mieheen. Koki, ettei ollut saanut mieheltään minkäänlaista huomiota enää vuosiin, sisältäen seksin. Siinäkin tapauksessa tuli ero ja on nyt naimisissa tuon uuden miehen kanssa. Tämän naisen exä oli kyllä esimerkillinen perheenisä ja minusta kyllä huomioikin vaimoaan, onneksi hänkin on löytänyt uuden mukavan vaimon.
3. Nelikymppinen nainen rakastui opettajaansa ja tunne oli molemminpuolinen. Molemmat erosivat ja ovat nyt keskenään naimisissa ja heillä on lapsikin. Nainen sanoi syyksi vain jalat alta vievän rakkauden, sielunkumppanuuden jne.
4. Nainen sai tietää, että miehensä on häntä pettänyt useampaan otteeseen. Teki sitten saman itse. Ero tuli.
Yhdessä teinistä asti täysin vääränlaisen kumppanin kanssa. Kolmekymppisen häämöttäessä mieleen tulee nyt tai ei koskaan (treffeille, tanssimaan, yhden yön juttuja, käsi kädessä aamuyössä tuntemattoman kanssa, walk of shame...)
Silloin, jos oma mies esim haukkuu rumaksi ja saa itsetunnon laskemaan. Silloin tulee helpommin haettua hyväksyntää vieraalta.
https://www.nainen.com/naista-syista-miehet-ja-naiset-pettavat/
"Tuloksista selvisi, että 55 prosenttia miehistä ei pystynyt antamaan syytä pettämiselleen, he vain tekivät niin. Women’s Healthin mukaan naisten kohdalla yleisin syy oli tylsyys parisuhteeseen (35 prosenttia vastaajista).
Miehille toisiksi yleisin oli halu harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa (28 prosenttia), sen jälkeen tylsyys parisuhteessa (25 prosenttia) ja neljäntenä toiseen rakastuminen (12 prosenttia). Naisille toiseen rakastuminen oli toisena (27 prosenttia), toisen kanssa seksin harrastaminen kolmantena (16 prosenttia) ja noin kolmannes naisista ei osannut sanoa syytä pettämiselleen.
Jostain kummatkin sukupuolet olivat sentään samaa mieltä. Vähiten yleinen syy kummankin osalta oli kosto pettävälle kumppanille, jonka 11 prosenttia naisista ja 7 prosenttia miehistä sanoi syyksi pettämiselle."
Naisen syy pettämiseen on heikossa parisuhteessa ja miehet pettävät parisuhteen laadusta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun on sentyylinen ihminen muutenkin. Sitä on ikävä kyllä melkoisen hankala nähdä etukäteen (niin miehissä kuin naisissakin), koska jotkut ovat taitavia hallinnoimaan kaksoiselämää.
Tiedän itsekin erään miehen, joka pettää vain pettämisen (/salailun/"vaaran") ilosta, silloin tällöin toisinaan hakee vierasta seuraa vaikka sanojensa mukaan parisuhde on hyvä ja seksiäkin riittämiin saakka.
Olen itse ollut myös petetty aikanaan, eikä mieleni silti tee pettää. En haluaisi ylipäätään suhdetta, jonka aikana kokisin tarpeelliseksi hyppiä vierailla mättäillä.
Sen näkee parhaiten katsomalla seksuaalihistoriaa.
Jos on petostaustaa, niin todennäköistä se on nytkin. Samoissa olosuhteissa päätynee samaan ratkaisuun.
Jos ei ole pettämistä, mutta holtitonta seksuaalikäyttäytymistä (yhden yön jakoja yms), niin riski on korkea.
Jos vain suhteissa panoa ja ja muutenkin fiksu tyyppi, niin nukkuisin yöni rauhassa. Toki jotain voi siltikin käydä, mutta riski on matala.
Eipä ole kukaan koskaan kysynyt historiaani enkä minä keneltäkään.
Se, että 30 vuotta sitten petin tai että 20 vuotta sitten oli lukemattomia yhden yön suhteita, tuskin kertoo yhtään mitään siitä, miten nyt toimin. Eikä niistä ajoista tosiaan kukaan ole koskaan edes kysellyt.
Siinä vaiheessa on iso riski, kun vaimo tajuaa, että hän on miehelle pelkkä kotityökone ja miehen tarpeet ja vapaa-aika menee aina kaiken edelle. Jokainen nainen miettii tuossa vaiheessa, että tällaisenko parisuhteen halusin ja tekee sitten siitä johtopäätökset. Osa etsii huomiota muualta, osa laittaa suoraan eron vireille ja osa ikävä kyllä ei tee mitään.
Olen pitkässä reilusti yli 15v suhteessa enkä ole pettänyt. En ole tuntenut tarvetta vaikka suhde ei aina ruusuista ole ollut.
Nyt elämääni on tullut toinen mies. Harrastusten kautta ja hän alkoi piirittää minua.
En ole vielä mitään suhdetta häneen rakentanut, mutta mieli tekisi. Pettämiskynnys on kuitenkin korkea, ja lähinnä oman itsen kunnioitus murenisi jos sortuisin häntäheikin vieteltäväksi ja mahdollisesti yhden yön seuraksi.
Omassa lähipiirissä naiset joilla on huonohko itsetunto ja saavat paljon huomiota miehiltä kauneutensa vuoksi pettävät humalassa.
Itse petin exää humalassa miehen kanssa josta en ollut edes kiinnostunut. Minulla oli huono itsetunto enkä osannut kieltäytyä kun jäin kaverimiehen luokse nukkumaan humalaa pois. Se mies alkoi lähentelemään enkä humalassa osannut toimia järkevästi. Oikeastaan minua inhotti koko tyyppi ja laitoin sen jälkeen välit poikki.
Jotkut varmaan pettävät sen takia jos omalta mieheltä ei saa huomiota.
"Koska nainen pettää todennäköisimmin?"
Riippuu paljon henkilöstä, mutta varmast i tilanteessa, jossa parisuhde ei ole kunnossa.
Toinen vastaus: Luultavasti klo 23 ... 04 välillä.
Vierailija kirjoitti:
En voi vastata kuin omasta puolestani. Mä saattaisin sortua uskottomuuteen esimerkiksi silloin, jos jokin yleensä parisuhteessa täyttyvä tarve jäisi suhteessani täyttymättä: läheisyys/yhteenkuuluvuus, jos seksiä ei olisi tai se olisi muuttunut ajan saatossa sellaiseksi, jossa minua ja tarpeitani ei huomioitaisi, jos miehestäni tulisi ilkeä ja epäkunnioittava, tai jos miehen prioriteetit olisi pysyvästi jossain muualla kuin parisuhteessamme. Saattaisin myös pettää, jos puntaroisin eroa vakavissani tai jos olisin jo tehnyt eropäätöksen, eli suomeksi: jos henkinen yhteys olisi jo katkennut.
Allekirjoitan nämä kaikki kohdat.
Kahdessa avioliitossa, kolmatta ei tule.
Hih. Mä voisin pettää mut kukaa ei huoli. Toisaalt voi olla että mä ite en huoli. Nii sit mä vaa oon täs saamattomas suhtees.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se tilanne, elämänvaihe tai paikka ja miten sen huomaa?
Naisen ns. tunnemekanismit ovat hyvin herkkiä ja haavoittuvaisia. Jos mies saa typerällä ja ajattelemattomalla käytöksellään tämän tunnemekanismin tukkoon, on mahdollista että nainen tilanteen jatkuessa ja kärjistyessä riittävän pahaksi, pettää miestään.
Naisen kanssa, miehen tulee elää taidokkaasti ja viisaasti! Nainen ei petä, mikäli hänen tunnemekanismit ovat kunnossa, ja mies huomioi naisensa oikealla tavalla arkielämässä.
Huonomaineiset naiset ovat asia erikseen, mutta eihän sellaista kukaan terve mies kumppanikseen edes halua.
Vierailija kirjoitti:
sitten on tapapettureita. Uskon että kun kerran pettää niin pettää aina. Puhun nyt siis itsestäni.
Onko naisissakin näitä??
Oon kokenu jo kaikki nuo perhosten lepatukset ja vihreämmät ruohot entisessä elämässäni. Nyt 4vuotta yhdessä mieheni kanssa, eikä ole mielen vieressä pettäminen käynyt. Itse asiassa seksi on käynyt niin vähän mielessä viimeisen puolen vuoden aikana, että en olisi välittänyt harrastaa sitä ollenkaan, edes omani kanssa. Odotan vain että se on alta pois ja pääsen olemaan taas rauhassa. Aikaisemmissa suhteissa, suhteiden väljähdyttyä olen ollut jo ihan kiimassa toisiin miehiin(en silti ole pettänyt niitä kaikkia, vain muutamaa) mutta nyt en koe suhteemme väljähtyneen, mutta en kiimaile enää ollenkaan, keneenkään.
Tietäsinpä mistä johtuu tämä olotila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään uskollista naista ei ole. Kaikki antavat tilaisuuden tullen jos riittävän namu kaveri on kyseessä.
Voin varmastaa tämän tiedon.
-riittävän namu kaveri
Ei olla sitten tavattu. Olen ilmeisesti se poikkeus joka vahvistaa säännön. Ikinä en ole miestäni pettänyt enkä tule pettämään!
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani läheisyyden puute ja seksin väheneminen/huononeminen ajaa kyllä ajattelemaan jotain muuta kuin omaa miestä. Se mitä ilman ei itse pysty elämään eikä jaksa enää tehdä kompromissia toisen hyväksi. Eli tietyllä tasolla se hylkääminen vaikka kaikki muu parisuhteessa olisikin kunnossa. Enkä tunne edes huonoa omaatuntoa ajatuksistani.
Yhdenyön juttuja en voisi edes ajatella enkä ole koskaan kokenut, itselleni vain intohimoinen ja rakastava sivusuhde tulee kyseeseen. Eikä missään tapauksessa humalassa, hyvästä haluaa nauttia selvinpäin!
Sama! Kohta 20 v yhdessä ja pitäisi tehdä jotain parantavia toimenpiteitä omassa parisuhteessa jotta nämä ajatukset muista miehistä häipyisivät . En siis ole koskaan pettänyt mutta ajaksen tasolla ihastunut satunnaisesti tapaamini miehiin... en kyllä toisaalta jaksa uskoa että kukaan olisi minusta kiinnostunut, joten en usko että siitäkään syystä lipeäisin.
Juuri näin. Jos ottaa pettäjän, niin saa pettäjän. Jos uskottomuutta on ollut aiemmissa suhteissa, niin kyllä sitä tulee olemaan tulevissakin suhteissa. Jos ryhtyy suhteeseen henkilön kanssa joka on jo suhteessa ja pettää puolisoaan, niin melkoisella varmuudella saa kokea saman joskus tulevaisuudessa kun ensihuuma on haihtunut.