Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien yhdistys jakoi ruokakasseja (varmaan EU:n) tässä sisältö:

Vierailija
11.10.2017 |

2 kg makaroneja
2 kg vehnäjauhoja
2 kg sämpyläjauhoja
3x 370g Oululaisen hapankorppuja
3x 200g pusseja "pastaa juustokastikkeella"
2 kg kaurahiutaleita
1,5 kg aamiaisviljavalmistetta (eri viljoja, leseitä)
1 purkki 435g Jalostajan hernekeitto
3 purkkia 400g Jalostajan sian- ja naudanlihavalmistetta (säilykelihaa)
2 pakettia Valion 400g rasvaton maitojauhe

Mitähän kaikkea hyvää näistä tekis?
Mitä sinä tekisit?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, Mustin ruuat tuli mukana.

Kiitos

T. Musti

Vierailija
2/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein purkkilihasta keiton

perunaa ja keittojuureksia ja lihalientä, mausteeksi laakerinlehtiä, kokonaisia maustepippureita. Tuli lapsuus mieleen.

Leivon jauhoista pullaa, kakkupohjia, sämpylöitä.

Maitojauhetta voi käyttää pullataikinaan, puuroihin yms.

Söin muuten moniviljapuuroakin ja oli hyvää.

Makaronit menee makaronilaatikkoon, pasta juustokastikkeessa ei kuulemma ole hyvää.

Hapankorput menee leivän asemasta.

En saanut hernekeittoa enkä kaurahiutaleita, lienee jo loppuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaajana menisi kaikki paitsi säilykelihat roskiin. Sekin riippuu mitä mössöä se liha olisi. Pelkkää hiilaria koko satsi.

Vierailija
4/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa perheessä nyt on nämä ainekset, kyllä vois vähän heittää ideaa mitä muuta tekis kun kaurapuuroa, sämpylöitä, lättyjä... Luulen että jotkut miespuoliset ihmiset jotka nuo saa ei osaa muuta tehdä noista kun avaa tölkit ja ehkä vähän lämmittää ja vetää kitusiin...

Vierailija
5/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikanautasäilykkeestä voit tehtä kastiketta. teet ruskean kastekkeen johon laitat pippuria, sun muuta maustetta, nin peittyy ihran maku.

Vierailija
6/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait ilmaiseksi ja kehtaat valittaa. Toiset joutuvat ostamaan ihan itse ruokansa tekemällä töitä.

Vierailija
7/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylöitä, mysliä marjojen kanssa. Pannukakkua, kinkkujuustopastaa, hernekeittoa esim.

Lihasäilykkeitä en käytä.

Vierailija
8/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

karppaajana menisi kaikki paitsi säilykelihat roskiin. Sekin riippuu mitä mössöä se liha olisi. Pelkkää hiilaria koko satsi.

joo ei ole ihme, että köyhät voi huonosti.

Vierailija
9/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parasta ettet hae ollenkaa tai jos voi itse valita että mitä ottaa, niin otat vain sellaista mitä pystyt syömään.

Vierailija
10/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää onkin tarkoitettu ihmisille, joilla on nälkä ja rahat loppu. 

Vierailija
11/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan aattelevai, että onneksi olen lihaa syövä keliaakikko, koska muuten tuon kassin sisältö olis jäänyt kyllä aika vaatimattomaksi omalta osaltani. 

Vierailija
12/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkaseen voi tehdä ison satsin sämpylöitä.Ja kyllä noilla pastakastikkeilla muutaman aterian korvaa.Kaupasta sitten vihannekset ja hedelmät...

Vierailija
13/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pasta ei välttämättä ole parhainta mahtollista, muta kun siihen lisää tonnikalaa tai jotain muuta lihaa, niin kyllä sitä ihan syötävää tulee.

Vierailija
14/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sait ilmaiseksi ja kehtaat valittaa. Toiset joutuvat ostamaan ihan itse ruokansa tekemällä töitä.

Niin kuka on valittanut?

ap

Vierailija
15/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo sämpylöitä joihin laitat niitä aamiaisviljavalmisteita ja kaurahiutaleita, pullia (maitojauhe toimii ihan hyvin pullissa, meidän opiskelijatkin käyttävät sitä), makaronilaatikkoa....no, kananmunia ei tainnut olla tuossa mutta saanet hankittua niitä, halvimmat maksaa euron pintaan 10kpl. Ja ruokaöljyä / voita tarvitset myös.

Voihan sitä säilykettä vetää vaikka leivän päälle tai tee joku soppa.

Vierailija
16/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juustopasta on kammottavaa, älä sekoita sitä mihinkään, syömättä jää kuitenkin ja menee muutkin ruuat hukkaan

Vierailija
17/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyvä puoli noissa on että päiväystä on pitkälle, siitä päättelen että ovat EU:n kasseja, muutenhan ne on niitä kauppojen lahjoittamia missä on viimeinen käyttöpäivä tänään ja parasta ennen eilen.

ap

Vierailija
18/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettuja, sämpylöitä saa monenlaisia noista, uunipuuroa myös.

Vierailija
19/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo eu-kassi, mutta eikös niissä eu-ruuissa osassa luekin, että Eu, ainakin jauhoissa ja pastoissa? Mun veljellä on niitä. Valitettavasti veli on sairas, eikä pysty tekemään itse ruokaa, joten maitojauheet menee eteenpäin. En halua leipoa pullaa, koska hän on ylipainoinen, mutta lettuja siellä joskus noista teen. Kyllä lettuja voi tehdä ilman kananmunaakin. Ne pastat ovat vähän pahoja, olen maistanut niitä, mutta kannattaa sotkea tuo nautasikamössösekaan, niin sitten on parempaa. Veljellä niistä tuli maha kipeäksi, joten toinen veli otti ne, mutta älkää huolehtiko, vie sinne vihanneksia ja hedelmiä moninkertaisen määrän noihin verrattuna. Itsekin syön noita eu-ruokia kun teen veljelle, anteeksi, tosin ostan minäkin vihanneksia ja paljon tavallista ruokaa. 

Vierailija
20/54 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Ap valittanut vaan kyseli vinkkejä, että mitä tehdä. Esimerkiksi säilykeliha tai maitojauhe saattavat olla osalle vähän harvinaisempia herkkuja, josta mielellään kuulisi että mitä tai miten niitä kannattaisi käyttäää. - Joku toinen varmaan olsi vain googlannut, vaikka toisaalta heille jotka kuvittelevat, että ruokakasseissa jaetaan suuriakin herkkuja mahdollisuus tietää, että mitä saattaa olla tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme