Lasten talutushihnat on ihan älyttömiä!
Muka yleisiä? No ei näy joka kadunkulmassa sellaisia kellään! Tulee koira mieleen lapsesta, joka on hihnassa, hyvässä lykyssä lapsi ei osaa edes kunnolla kävellä vielä...
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Meidän pojalla oli alle kaksi vuotiaana reppu, josta lähti hihna. Esim. ruuhkaisilla venemessuilla oli ihan välttämätön, koska halusi kävellä eikä istua rattaissa. Ja kädestä pitäminen sai aikaan rimpuilun. Erittäin toimiva juttu kyllä!
Meillä käytetään nyt 2-vuotiaalla tuota reppua. On kätevä, kun pääsee vähän kauemmas, kun ri tarvitse kädestä pitää.
Parempi lapsi valjaissa, kuin auton renkaan alla.
Älytöntä on se, että asioista mitään tietämättömät tuomitsevat julkisesti vanhemmat, jotka valjaita kipeästi tarvitsisivat. Niihinhän saa ihan vammaispalveluilta suosituksen ja tukea, jos kyse on oikeasti lapsen turvallisuudesta. Oikein pistää vihaksi kun ajattelee, että tämäkin ketju saattaa aiheuttaa häpeää ja nostaa jonkun kynnystä hankkia valjaat.
Miten tästäkin voi närkästyä? Valjaita käyttävät lapsillaan ne jotka kokevat ne käteviksi. Me käytettiin vilkkailla kaksostaaperoilla valjata mm. laivaristeilyllä. Muksut saivat liikkua "vapaasti" mutta eivät kadonneet ihmisjoukkoon tai jääneet aikuisten jalkoihin.
Joo, saatiin paheksuvia katseita mut hymyiltiin aurinkoisesti takaisin ja nautittiin reissusta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vilkkaan 2v lapsen äitinä en ihmettele miksi jotkut käyttää valjaita.
Meillä ei niitä ole koskaan ollut.Äiti x4
Mulla oli valjaat, kun olin pieni, juuri tuollainen ylivilkas tapaus. Halusin kulkea ja juosta itse sinnetänne, mutta järkeä ei tuon ikäisellä ole paljon päässä. Ennen kaikkea turvallinen vaihtoehto vilkkaalle ja omatoimiselle lapselle. Ilman niitä olisin varmasti juossut autojen alle sata kertaa.
Meidän 2-vuotiaalla lapsella on reppu josta lähtee se hihna. Mielettömän kätevät! Likka on aktiivisempi tapaus ja juoksentelisi muuten vaan ees taas eteensä katsomatta. Kädestä ei halua pitää kun harvoin. Eikä tuon ikäistä ihan koko aikaa viitsi rattaissakaan pakottaa istumaan. Käytetään siis valjaita niin ei likka juokse auton alle.
En ole nykyään nähnyt. Aikoinaan nuorempana näin joskus. Kyllä ne varmaan voi olla käteviä jos on useampi villi taapero kuljetettavana :)