Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen lakto-ovovegetaristi??!

Paniikki päällä
11.10.2017 |

KÄÄK!!
Olen pitämässä parin viikon kuluttua partylite-kutsuja kotonani, ja nyt sain kuulla, että erään ystäväni tytär noudattaa lakto-ovovegetaarista ruokavaliota!! Mitä minä voisin kutsuillani tarjota? Ehdotuksia, kohtalontovereita? Tarjottavaksi olin ajatellut kinkkupiirakkaa ja juustokakkua. Oliko se niin, että tuo lakto tarkoittaa sitä, että voi käyttää HYLA-tuotteita ruokavaliossaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että noin pahaan tilanteeseen löytyy kohtalontovereita. Korkeintaan hautuumaalta. Niin on paha tilanne.

Vierailija
2/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kasvisten lisäksi maitotuotteita ja kananmunia, mutta ei lihaa/siipikarjaa/kalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä joka syö myös maito- ja kananmunatuotteita.

Vierailija
4/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, eikös kinkkupiirakka käy kun kananmuna ja maitotuotteet käy 🙂

Vierailija
5/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö maitotuotteita ja tuotteita joissa voi olla kananmunaa. Mutta ei siis lihaa eikä kalaa!

Vierailija
6/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, eikös kinkkupiirakka käy kun kananmuna ja maitotuotteet käy 🙂

Kumpaa näistä kinkku mielestäsi enemmän on?

Vierailija
7/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista, vähän paniikki helpotti. Entäs tuo juustokakku kun siinä on liivatetta? Miten korvaisitte tuon kinkkupiirakan vai käykö se nyt?

-AP

Vierailija
8/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä, joka laistaa säännöistä, koska "jotkut jutut maistuu vaan niin hyvälle".

Vierailija
9/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystäkin olet paniikissa. Soita 112.

Vierailija
10/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista, vähän paniikki helpotti. Entäs tuo juustokakku kun siinä on liivatetta? Miten korvaisitte tuon kinkkupiirakan vai käykö se nyt?

-AP

Kinkkupiirakan tilalle tai lisäksi kasvispiirakka, juustokakku ilman liivatetta tai kasvissyöjälle joku oma jälkkäri. Tee vaikka samoista aineksista mutta ilman liivatetta jälkiruokakulhoon erillinen annos.

Vierailija
11/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään. Et sitten googlata viitsinyt?

Eli:vegetaristi, mutta syö maitotuotteita ja kananmunaa. Jotkut vegetaristit eivät käytä ollenkaan eläinkunnan tuotteita, joita siis maito (tulee lehmästä, jos joku ei tiennyt) ja kananmunat ovat.

Vierailija
12/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjä, joka laistaa säännöistä, koska "jotkut jutut maistuu vaan niin hyvälle".

Mistä vitun säännöistä? Kai nyt jokainen saa päättää itse mitä syö.

Vierailija
13/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyöjä tarkoittaa ihmistä joka ei syö lihaa. Suurinosa käyttää munia ja maitotuotteita jonkun verran. Vegaani ei käytä mitään eläinperäistä tai ainakin pyrkii siihen.

Vierailija
14/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

Millainen vegetaristi syö mielestäsi kinkkua? Ei millään pahalla, mutta tunnut aika yksinkertaiselta...

Vierailija
15/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä, että tuli toi liivate esille, itse en välttämättä olis tajunnu että se ei sovi vegetaristille. Tiedän kyllä että se tehdään sian nahkasta mutta anyway. Onko liivatteelle hyviä kasviperäisiä vaihtoehtoja?

Vierailija
16/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä, että tuli toi liivate esille, itse en välttämättä olis tajunnu että se ei sovi vegetaristille. Tiedän kyllä että se tehdään sian nahkasta mutta anyway. Onko liivatteelle hyviä kasviperäisiä vaihtoehtoja?

Agar-agar tai vegegel. Nykyään taitaa olla myös maitotuotteille tarkoitettua hyytelösokeria. Juustokakku onnistuu kyllä ilman liivatettakin, kannattaa googlata ohjeita.

Vierailija
17/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee parsakaalipinaattipiirakka ja vadelmapiirakka. Olen itse vegaani ja nämä tarjottavat on maistunut jokaiselle vieraalle. 

Vierailija
18/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen kun kaveri tarjosi kakkua ja tiesi et oon vege. Puolet kun olin syönyt niin mainitsi "Siinä on muuten liivatetta!"

Ai, kiva. Ei kai auta ku ite olla tarkempi.

Vierailija
19/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHIS.

Partylite? Olen käynyt monilla kutsuilla, mut en ole vielä koskaan löytänyt mitään ostamisen arvoista.

Pari kertaa kokeillut niitä kynttilöitä, mut ei sovi mulle. HIRVEE hinta luokattomasta tavarasta.

Vierailija
20/21 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakto-ovovegetaristi? Synonyymi sekopäälle, marttyyrikompleksista kärsivä/nauttiva erikoisuudentavoittelija. Lyö kinkku tiskiin ja sano että syö tai pidä turpasi kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi