Miten pitää vastata jos joku kysyy miten menee?
Kommentit (22)
Entäs kun nykyään kysytään "onks kaikki hyvin"?
- ei ap
Ai ihan NYKYÄÄN kysytään :DDD Voi huoh oikeasti... NYKYÄÄN NYKYÄÄN NYKYÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
No ei sellaista ennen kyselty. - nro 2
Kohteliaasti ja liikoja avautumatta. Ihmiset eivät pidän siitä, jos viattomasti kysyttyään kuulumisia, joutuvat paskaryöpyn kohteeksi. Pelastyvät raukat. Ihmisiä ei oikeasti kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaasti ja liikoja avautumatta. Ihmiset eivät pidän siitä, jos viattomasti kysyttyään kuulumisia, joutuvat paskaryöpyn kohteeksi. Pelastyvät raukat. Ihmisiä ei oikeasti kiinnosta.
Tämä :D
Älkää ottako kysmystä niin vakavasti kun puolitutut kysyy. Erikseen sit lähimmät ystävät ym joita oikeasti saattaa kiinnostaa.
Small talkia :D
Vittuuks täs, kunhan läjäs pysyy...
Menee hyvin: "Kiitos, hyvää."
Menee ok: "Ihan ok, kiitos."
Menee no jaa, jotenkuten: "No siinähän se tässä."
Menee huonosti: "Parempiakin aikoja on koettu suoraansanoen."
Jos et halua mitään lisäkysymyksiä, sano vaan että ihan hyvää.
Tässähän tämä, kuin jäitä polttelisi
Minä ainakin vastaan ihan rehellisesti jos menee todella huonosti, mitäs kysyvät jos ei kiinnosta. Small talk on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nykyään.
Ennen anglistista käyttöä tuo kysymys oli varattu tilanteisiin, joissa oli selvästi olemassa riski, että kaikki ei ole hyvin.
Tuohon en osaisi vastata, koska ikinä ei ole kaikki hyvin.
- ei ap
"Vittuuks se sulle kuuluu"
tai
"Paskasti. Haluan kuolla."
Olen menossa just sukukokoukseen ja ihan jäätävä ahdistus. Olen kolmekymppinen ja teen "unelmatyöni" ohessa matalapalkkaista työtä. Oikeasti tuo unelmatyöni on ihan vähäpätöistä sivuhommaa/nappikauppaa ja koko urahaaveeni on kuivunut kasaan.
Kauhulla odotan kaukaisempien sukulaisten kyselyitä siitä, miten minulla menee.
Toivon, että "Kiitos, ihan hyvää. Kiva kun alkaa pikku hiljaa ilmat lämmetä!" riittää heille.
On sitä paskempiakin päiviä tullut nähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun nykyään kysytään "onks kaikki hyvin"?
- ei ap
Tähän vastataan JOO. Mieluiten aggressiivisesti huutaen. Viestiä voi tarvittaessa vahvistaa suomen yleisimmällä kirosanalla.
Minä vastaan yleensä: "Siinähän se." enkä mitään muuta. Nauran kyllä paskasesti päälle.
Hyvin, normaalisti, ei ihmeitä, ei kovin hyvin...