Huimaus ja niskakipu, onko jollain ollut?
Olen saanut erittäin kipeään niskaani sairauslomaa (viime viikolla) ja sen lisäksi kuurit Panacodia ja Sirdaludia. Lääkkeitä otan ohjeen (3 krt päivässä) vastaisesti vain yhdet kumpaakin nukkumaan mennessä, koska ne väsyttävät niin paljon, etten jaksa niiden kanssa käydä töissä tai yleensä hoitaa päivän tekemisiä.
Muutamana viime päivänä minua on alkanut huimata, yleensä iltaa kohti. Tänä iltana on huipannut niin, etten ole jaksanut oikeastaan pysyä pystyssä. Huimaaminen ei ole sellaista, että korvissa soisi, oksettaisi ja pyörryttäisi (kuten vaikka kovien kuukautiskipujen aikana), vaan enemmän sellaista kummallista "kevytpäistä" oloa ja mieletöntä väsymystä pienestäkin ponnistuksesta. Ajatuskaan ei oikein juokse.
Voiko tämä liittyä niskakipuun ja/tai noihin kolmiolääkkeisiin, vai johtuisiko tämä jostain muusta? Ei ole minulle ollenkaan tyypillinen oire ja ärsyttää ja huolestuttaa. Onko jollain kokemusta tai muuten tietoa tällaisesta?
Kommentit (3)
Keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet voivat jo yksin aiheuttaa alkuvaiheessa huimausta. Toisaalta niskajumi tekee sitä myös. Johtuu todennäköisesti toisesta tai molemmista. :-(
Päässä ei kierrä veri jos niskat on lukossa. Tekee huonon olon ja aiheutaa sekavan olon.
Voi johtua. Minulla ainakin niskajumit on aiheuttaneet mitä merkillisempiä oireita: korvien soimista, näön sumenemista, hammaskipuja, kasvojen ja kaulan lihasten nykimistä, huimauksen kaltaista epämääräistä sumuista oloa...you name it.