Lintu apua.
Mikä lintu laulaa syksyllä, eli nyt, yöllä, eli aloitti juuri, sateessa eksoottisesti?Selkeästi kova ääni. En osaa selittää minkälainen ääni.
Olen muutamana yönä sen kuullut ja epäilin onko edes lintu, mutta lintu se on. En ole nähnyt.
Mistä voisin kysyä? Itse hermoilen, että onko jonkun karannut papukaija pulassa. Muuta en keksi.
Kommentit (25)
Ilolintu, tuo yön saastainen harakka.
Otsikkosi ei tarkoita mitään. Yritätkö pyytää linnulta apua? Yritä kirjoittaa niin, että ihmiset edes ymmärtävät, mistä on kysymys.
Ei osaa edes selittää, millainen ääni. Miksi ihmiset mainostavat omaa fiksuuttaan täällä näin arveluttavasti.
Me löydettiin joskus undulaatti meidän pihapuusta.
Nimenomaan taas. On viikon laulanut. En halua löytää palultunutta papukaijaa pihalta. Missä lintutuntijat luuraavat? Ei moni lintu laula yöllä sateessa.
Itse olen viskisiepon ja ilolinnun jälkeläinen, joten nuo vitsit ei uppoa.
Olisiko jokin muuttolintu, linnuthan muuttavat yöaikaan. Olisiko joutsen, kurjet ja meilläpäin nyt kaakattavat valkoposkihanhet ja muut hanhet. Myös supikoirat pitävät yöaikaan meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Otsikkosi ei tarkoita mitään. Yritätkö pyytää linnulta apua? Yritä kirjoittaa niin, että ihmiset edes ymmärtävät, mistä on kysymys.[/
Mitä väliä, kun tässä tapauksessa kaikki muut, paitsi sinä, on ymmärtänyt lukemansa, mitä ap. tarkoittaa. Ja se on tärkeintä.
Laulaako se lintu näin: tyy tyy tsirp trisp kräää'ääh ja sitten pitkiä vihellyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Laulaako se lintu näin: tyy tyy tsirp trisp kräää'ääh ja sitten pitkiä vihellyksiä?
Vai näin, että: fiiu-fiiu-fä-fä-fä-fäää
Vierailija kirjoitti:
Lehtopöllö?
Ei ole pöllö. Onko yöllisiä pikkulintuja. Visertäviä? Tähän aikaan vuodesta. Kaupungissa.
Varmaan joku selittämätön lintu.
Kukaan ei pysty auttamaan sinua, jos et pysty kuvailemaan ääntä.
PS. se ei edes välttämättä ole lintu.
t. metsämies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtopöllö?
Ei ole pöllö. Onko yöllisiä pikkulintuja. Visertäviä? Tähän aikaan vuodesta. Kaupungissa.
Taitaa sun päässä visertää. Se on naapurin pesukone, joka kiljahtelee lingotessaan.
Äänitä sitä linnunlaulua ja pistä äänite nettiin? Selvinnee sitten.
Ai taas?