45-vuotias oletko jättänyt jo ehkäisyn pois?
Ja jos olet, oletko tullut vielä raskaaksi?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se raskaaksi tulon mahdollisuus todella pieni, jos ovulaatio yli 45-v tapahtuu vaan kerran vuodessa ja munasolut on jo loppuun käytetty. Vain 0,3% tuon ikäisistä tulee raskaaksi ja tuossa on ilmeisesti mukana jo hedelmäityshoidot.
Harvempi on kokeillut, että vieläkö tärppäisi. Omassa suvussa on moni saanut lapsen nelissäkymmenissä, mutta meillä onkin tosi lisääntyvää porukkaa suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hätävarjelun liioittelua viimeisen päälle ja suoranaista hysteriaa :D
En ole vieläkään jättänyt ehkäisyä pois, vaikka olen 54-vuotias. Kuukautiset melko säännölliset.
En vain uskalla ottaa pienintäkään riskiä asiassa. Olen jotenkin erityisen hedelmällinen. Jokainen kuudesta lapsestani on ihan kertalaakista saaneet alkunsa.
Ymmärrän pelkosi. Jos mua hirvittäisi tulla raskaaksi vielä 45-vuotiaana, niin miltähän se tuntuisi sinun iässäsi. Ei se ikä vaan kaikkia näy hirvittävän :D
Oletko koskaan ajatellut, että 0,3% on myös hyvin lähellä sitä kuinka moni tuon ikäisistä haluaa tulla raskaaksi? Tuo prosenttimäärä ei siis kerro mitään hedelmällisyydestä, vaan lähinnä yhteiskunnan normeista, jolloin lapsi hankitaan 25-35 vuotiaana. Yli 45 vuotiaat eivät halua enää raskautua!