Sauli Niinistön ja Jenni Haukion vauva OFFICIAL
Kommentit (712)
Ilman isäänkin pärjää. Yh-äidit siitä esimerkki ja moni vielä köyhäkin ja silti pärjäävät.
Ei teinit enää vanhempien kanssa liiku vaan kavereiden kanssa.
Teini sanoi vaan en tiiä, kun kerroin asiasta. Rikkaat ja sivistyneet vanhemmat, voisin olla niiden vauva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mick Jagger tuli jokin aika sitten isäksi yli 70 v. Charlie Chaplin sai 36 vuotta nuoremman Oonan kanssa 8 lasta, viimeisen 73 v. Itse en kannata kovin iäkästä isyyttä, yli 50 v.
Uusien tutkimuksien mukaan vanha isä nostaa huomattavasti lapsen riskiä sairastua autismiin. Niinistön ikäinen isä on varmaan aika suuri riski. En ehkä itse ottaisi sitä lapselleni. Tässä tapauksessa nuorempi luovuttaja olisi parempi vaihtoehto.
Nää on näitä tilastollisia todennäköisyyksiä. Aika vaikea spekuloida, mikä sitten yksilön kohdalle napsahtaa. Toisaalta voi ajatella, että Jennin ja Saulin lapsella on monia hyvää lapsuutta ja aikuisuutta ennakoivia tekijöitä puolellaan, kuten vanhempien korkea koulutus ja (silmämääräisesti arvioiden) psyykkinen tasapainoisuus. Myös vanhempien korkea ikä on tietyissä psyko-sosiaalisissa asioissa menestystä ennakoiva tekijä, vaikka ei välttämättä biologisesti valttikortti. Nämä suojatekijät eivät kuitenkaan tarkoita, että vaikkapa alle 25-vuotiaiden, matalasti koulutettujen tai psyykkisistä ongelmista kärsivien ei pitäisi saada lapsia ollenkaan. Riskit on hyvä tiedostaa, mutta aika harva lapsi syntyy olosuhteisiin, joissa ei ei ole mitään epävarmuustekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan edes jaksaa hankkia lapsia? Tylsää touhua ja vapaus menee.
Sitten alkaisi maailman väkiluku laskea ja lopulta ei olisi jäljellä yhtäkään ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Aikas vanha isi.
Onnea kuiteskin.
Lasta vaan mietin.
Älä mieti. Tasavallan presidentti on varmasti hyvä isä. Jopa parempi kuin sinun jännämiehesi. Mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mick Jagger tuli jokin aika sitten isäksi yli 70 v. Charlie Chaplin sai 36 vuotta nuoremman Oonan kanssa 8 lasta, viimeisen 73 v. Itse en kannata kovin iäkästä isyyttä, yli 50 v.
Entäs kuhmolainen Matti Kyllönen, joka tuli isäksi 79-vuotiaana tai Volvo-pomo Pehr Gyllenhammar, joka täytti 81 vuotta muutama kuukausi lapsensa syntymän jälkeen! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan edes jaksaa hankkia lapsia? Tylsää touhua ja vapaus menee.
Sitten alkaisi maailman väkiluku laskea ja lopulta ei olisi jäljellä yhtäkään ihmistä.
Mun mielestä hyvinkin tavoiteltava ihanne.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on terve, yli 40-v miesten lapsilla kun on huomattavasti suurempi riski olla hieman kehitysvammaisia jne
Verrattuna tasavallan presidentin ja Jennin lapseen, sinun lapsesi on suurella todennäköisyydellä aika paljon tyhmempi ja joka suhteessa huonommat puitteet.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin kerran miehen kanssa jonka isä oli kuollut vanhuuteen poikaystäväni ollessa 24-v. Tuo isä oli n. 60-vuotiaana saanut lapsen. Nyt tulee väkisinkin mieleen että mahtaako Sale nähdä lapsensa ylppäri/valmistujaisjuhliakaan kun on nyt jo 69-v.
Mutta kaikesta huolimatta, onnea heille!
Salen äiti eli lähes 100 vuotiaaksi, joten geeniperimä on kunnossa. Siihen päälle
terveelliset elämäntavat ja mielenkiintoinen työ pitävät virkeinä.
Kiinnostaisi tietää, onko raskaus saanut alkunsa luovutetuista sukusoluista toisen tai kummankin vanhemman osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusien tutkimuksien mukaan vanha isä nostaa huomattavasti lapsen riskiä sairastua autismiin. Niinistön ikäinen isä on varmaan aika suuri riski. En ehkä itse ottaisi sitä lapselleni. Tässä tapauksessa nuorempi luovuttaja olisi parempi vaihtoehto.
Juuh, "uusia tutkimuksia" sattuu aina putkahtelemaan poliittisesti sopiviin väleihin.
Tuleekohan Putin ja Trump ristiäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh, "uusia tutkimuksia" sattuu aina putkahtelemaan poliittisesti sopiviin väleihin.
Nuo tutkimukset isän korkean iän yhteydestä lapsen autismiin ja skitsofreniaan ovat kyllä jo monta vuotta vanhoja...luulisi jokaisen jo lukeneen nuo faktat.
http://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista
Siinä on ollut historian havinaa ja ajan patinaa siittiöissä! Onnittelut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tutkimukset isän korkean iän yhteydestä lapsen autismiin ja skitsofreniaan ovat kyllä jo monta vuotta vanhoja...luulisi jokaisen jo lukeneen nuo faktat.
Näitä tutkimuksia on suuntaan ja toiseen. Toisessa tutkimuksessa vanhempien isien lapset menestyivät elämässä paremmin. Yhteistä noille tutkimuksille on että ne ovat vain selitelmiä korrelaatiosuhteista, ei syy-seuraus päätelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ollaan kyllä erittäin yksimielisiä, että lapset pitäisi tehdä nuorena.
Salesta huomaa, että vanhemmilla miehillä vielä ruuti kuivaa vaikka palstamammat toisin väittävät! Hopeakettujen aatelia :)
Niinistö kuuluu myös tsunamista selvinneisiin. Siellä ylhäällä palmussa hengestään taistellessaan hän on varmasti ehtinyt miettiä elämäänsä monelta kantilta. Hänessä on paljon viisautta. Kyllä me voimme luottaa siihen, että perheenlisäystä on tässä perheessä punnittu tavallistakin perusteellisemmin ja monelta kantilta. Ulkopuolisina emme voi muuta kuin kunnioittaa heidän päätöstään ja toivoa heille kaikkea parasta.